Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ στην ομιλία του κατά την διάρκεια της τελετής των εγκαινίων, αφού συνεχάρη όλους όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση του έργου, τόνισε την ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων υποδομής στην περιοχή του Λασιθίου αλλά και στο σύνολο της Κρήτης. Για το νέο αεροδρόμιο της Σητείας, υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα έργο «το οποίο θα συμβάλλει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και δεν και δεν υπάγεται στη λογική, να γίνονται έργα, για τα έργα».
Αναλυτικά η ομιλία του Υπουργού έχει ως εξής:
«Σας ευχαριστώ πολύ, για την πρόσκληση. Είναι πάρα πολύ μεγάλη τιμή να εγκαινιάζεις ένα τόσο σημαντικό έργο και βέβαια το έργο δεν ανήκει στον υπουργό ή στην Κυβέρνηση που το εγκαινιάζει. Συγχαρητήρια πρέπει να δώσουμε σε όλους τους υπουργούς, πολιτικούς και τις κυβερνήσεις που από το 1993 μέχρι σήμερα έβαλαν το δικό τους λιθαράκι, όλα αυτά τα χρόνια, για να ολοκληρωθεί αυτό το υπέροχο έργο.
Συγχαρητήρια πρέπει να δώσουμε στην τοπική κοινωνία και στις εκφράσεις της, που όλα αυτά τα χρόνια και μέσω των βουλευτών, και μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων, και μέσω των πολιτών με τις διάφορες εκφράσεις τους, πάλεψαν για να γίνει αυτό το έργο. Συγχαρητήρια και δικαίωση, πρέπει να δώσουμε επίσης στους μελετητές, τους κατασκευαστές και τους επιβλέποντες, και βέβαια και την ΥΠΑ, που το λειτουργεί ήδη. Πρόκειται πραγματικά για ένα έργο υποδομής, το οποίο δεν υπάγεται στη λογική, ‘’κάνουμε κάνουμε έργα για τα έργα’’ . Κάνουμε έργα, για να βοηθήσουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τις τοπικές κοινωνίες, την περιφέρεια της Ελλάδας. Αυτή είναι άλλωστε η λογική, που θέλουμε να κινηθούμε από εδώ και πέρα για τις υποδομές στην Περιφέρεια της χώρας.
Πριν την εκδήλωση έγινε μια σύσκεψη αρκετών ωρών, με τους δημάρχους, με τον περιφερειάρχη και με τους βουλευτές. Αν δει κανείς το τι υπάρχει στην Κρήτη και το τι υπάρχει στο Λασίθι θα βγάλει ένα πολύ εύκολο συμπέρασμα. Η Κρήτη είναι από τις ριγμένες περιοχές στις υποδομές και το Λασίθι είναι από τους πιο ριγμένους των ριγμένων.
Οφείλουμε λοιπόν, όχι στη λογική του παλαιοκομματισμού και του ταξίματος, αλλά στη λογική ενός σύγχρονου προγραμματισμού δημόσιων υποδομών, σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη, με την Περιφέρεια, με τους δήμους του νομού, αλλά και γενικότερα σε όλη την Κρήτη. Αυτό έχουμε προγραμματίσει μέχρι τώρα, με τους βουλευτές όλων των κομμάτων και με τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας, να καταθέσουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τα έργα υποδομής της Κρήτης.
Ένα ιεραρχημένο σχέδιο, για να ξέρουν οι πολίτες ποια έργα θα γίνουν, ποια προγραμματίζονται να γίνουν από το Υπουργείο, από την Περιφέρεια, από τους Δήμους σε αυτό το χρονικό διάστημα που είμαστε σήμερα.
Αυτό που είπε ο Δήμαρχος ισχύει σχεδόν για το σύνολο των έργων. Αν δεν γίνουν δηλαδή μικρά έργα, – τα τρέχοντα έργα είναι έργα φαντάσματα, για πάρα πολλούς λόγους, που σχετίζονται και με το θεσμικό πλαίσιο των έργων – , πιστεύω ότι η κρίση δεν μπορεί να ξεπεραστεί και αυτός. Στόχος μας, είναι να έχουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών και θα το έχουμε. Αυτή τη φορά όμως τα έργα πρέπει να γίνουν για τους πολίτες. Για τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις. Πρέπει να γίνουν για να συμβάλλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Και δεν πρέπει να γίνουν απλά, όπως ανέφερε και προηγουμένως, για να γίνονται έργα, για τα έργα.
Θα ήθελα να παρακαλέσω και το δήμαρχο και τις εκφράσεις της τοπικής κοινωνίας, να μην είναι προσανατολισμένοι μόνο στον τουρισμό. Να είναι προσανατολισμένοι και στην παραγωγή, στην πραγματική παραγωγή, για να έχουμε αειφορία, για να μην είμαστε εξαρτημένοι μόνο από την παροχή υπηρεσιών. Πρέπει να έχουμε μια ανάπτυξη και μια άλλου είδους λογική, να έχουμε παραγωγική δομή και αυτή είναι και λογική, που θα ιεραρχήσουμε τις δημόσιες υποδομές.
Πιστεύω ότι πάρα πολύ σύντομα, μαζί με την Περιφέρεια, τους βουλευτές και τους δημάρχους θα ξαναβρεθούμε για να έχουμε μια τελική διαβούλευση με την τοπική κοινωνία, για την ιεράρχηση των έργων που πρέπει να γίνουν. Πιστεύω όμως, ότι είναι κοινή πεποίθηση όλων για όλη την Κρήτη, όχι μόνο για το Λασίθι, ότι προτεραιότητα έχει ο ΒΟΑΚ, που θα συνδέει το ένα άκρο της Κρήτης με το άλλο ενιαία και όχι με μικρά αποσπασματικά έργα.
Να ευχηθώ στην ΥΠΑ να λειτουργεί το αεροδρόμιο, με έναν άλλο τρόπο από αυτό που έχουμε συνηθίσει στο παρελθόν, με ασφάλεια, με συνεργασία με την τοπική κοινωνία, με την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και των τοπικών εταιρειών. Και βέβαια με ένα δημόσιο αεροδρόμιο, που θα συμβάλλει στην τοπική κοινωνία, , θα συμβάλλει στο να βοηθήσει χιλιάδες ή και εκατομμύρια επισκέπτες να έρχονται στο Λασίθι και να στηρίζουν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της περιοχής.
Σεβασμιότατε η επένδυση θα προχωρήσει, είναι δέσμευση και είναι μια προσπάθεια χρόνων που θα δικαιωθεί. Πιστεύω ότι και ο κύριος Πρόεδρος, ο κ. Πλακιωτάκης που είναι εδώ και οι υπόλοιποι βουλευτές και οι δήμαρχοι απ’ όλες τις παρατάξεις, έχουμε ένα κοινό τόπο. 0ι υποδομές ενώνουν, δεν διαιρούν και είναι κοινή προσπάθεια για να βγάλουμε και τη χώρα, αλλά και να αναδείξουμε την Κρήτη σαν πρότυπο για την παραγωγική ανασυγκρότηση που θέλουμε να υλοποιήσουμε.
Ευχαριστώ πολύ, καλή χρονιά σε όλους, με υγεία».
Μετά το τέλος της τελετής των εγκαινίων, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε τα εξής:
«Δυστυχώς η Κρήτη είναι μια περιοχή, που έχει αδικηθεί για αυτά που έχει δώσει στη χώρα και έχει αδικηθεί και στις υποδομές και το Λασίθι έχει αδικηθεί ακόμη περισσότερο από την υπόλοιπη Κρήτη. Έχουμε μια πολύ στενή συνεργασία με την Περιφέρεια και συναντίληψη σε πάρα πολλά θέματα. Έχουμε στενή συνεργασία με τους Δήμους σε όλη την Κρήτη και με τους βουλευτές απ’ όλα τα κόμματα. Πιστεύω ότι πάρα πολύ σύντομα θα καταθέσουμε ένα ιεραρχημένο σχέδιο για τα έργα που πρέπει να γίνουν στην Κρήτη και ποιος φορέας αναλαμβάνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την υλοποίηση τους. Τι αναλαμβάνει δηλαδή το Υπουργείο, τι η Περιφέρεια, τι οι Δήμοι, ώστε να μπορέσουμε επιτέλους και εμείς να έχουμε ένα ιεραρχημένο σχέδιο για τις υποδομές, που θα εξυπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση του νησιού και τις ανάγκες του, αλλά και οι πολίτες να έχουν ένα ξεκάθαρο τοπίο για το τι πρέπει να γίνει και τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις εξελίξεις στο ζήτημα της παραχώρησης του αεροδρομίου στο δημόσιο, που αποτελεί αίτημα της τοπικής κοινωνία ο Υπουργός σημείωσε:
«Βεβαίως υπάρχουν, γενικά με τα αεροδρόμια που έχουν χαρακτηριστεί ως δημοτικά, δεν είναι μόνο εδώ, είναι σε όλη την Ελλάδα. Αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί με την αλλαγή του οργανισμού της ΥΠΑ συνολικά και θα αντιμετωπιστεί με μια πρωτοβουλία, ένα νομοσχέδιο, που θα πάρουμε έτσι κι αλλιώς για την ΥΠΑ και για τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια».
Σε ερώτηση για το ΒΟΑΚ μεταξύ άλλων τόνισε:
«Αν δείτε, – γιατί έγινε μια σύσκεψη πριν την τελετή των εγκαινίων, – και ενημερωθείτε για το ποια κομμάτια είναι ώριμα, δηλαδή έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, πότε έχουν ανατεθεί οι μελέτες και πόσες από αυτές τις μελέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί για όλο τον ΒΟΑΚ, πόσα σημεία είναι εκείνα, που δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα, ούτε καν αν υπάρχει η αναγκαιότητα νέας χάραξης ή όχι, πραγματικά θα ντραπείτε για τη χώρα μας. Επομένως δεν μπορούμε να συζητήσουμε για τον ΒΟΑΚ με αποσπασματικά έργα ή με υποσχέσεις του εκάστοτε υπουργού σε κάθε νομό ή στην περιφέρεια. Το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά και οριστικά. Το πως θα το μάθετε το προσεχές διάστημα. (Ερώτηση Δημοσιογράφου: Με διόδια κύριε Υπουργέ) Όχι, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Είναι ένα θέμα, το οποίο θα συζητηθεί και ο τρόπος και το χρονοδιάγραμμα και η χρηματοδότηση του έργου».