Η ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις».
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, βρισκόμαστε λίγους μήνες πριν τελειώσει ο εφιάλτης όπου έβαλε τη χώρα και τον ελληνικό λαό η Νέα Δημοκρατία και οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού και συγκεκριμένα συμφέροντα.
Φωνάξτε όσο θέλετε!
Οφείλουμε γι’ αυτό να προχωρήσουμε εντατικότατα το επόμενο διάστημα στη θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής, οικονομικής και παραγωγικής ζωής του τόπου. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε τους όρους μιας διαφορετικής αντίληψης για το πώς λειτουργεί το πολιτικό σύστημα της χώρας σε μια πραγματική δημοκρατία. Οφείλουμε να επιχειρήσουμε μεγάλες τομές, πραγματικές αλλαγές, που διαμορφώνουν έναν κοινωνικό κώδικα αξιών. Οφείλουμε να ανατρέψουμε την πολιτική που αποδόμησε την ελληνική κοινωνία, που διέλυσε τις παραγωγικές δυνάμεις, που έδωσε για δεκαετίες λάθος μηνύματα στους πολίτες, που επέτρεψε τη δράση κυκλωμάτων και τον πλουτισμό συγκεκριμένων ευνοούμενων του παλαιοκομματισμού.
Με το σχέδιο Νόμου που συζητάμε σήμερα, επιχειρείται σε πολλούς τομείς και σε αρκετούς επαγγελματικούς χώρους ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που ανατρέπει την πολιτική αποδόμησης των επαγγελμάτων, θέτοντας κανόνες για μια άλλη λειτουργία που σέβεται τον πολίτη, που σταματά την ευνοιοκρατία σε συγκεκριμένα συμφέροντα που έχτισε η Νέα Δημοκρατία και ο παλαιοκομματισμός.
Είναι ένα σχέδιο Νόμου που έχει ξεκάθαρο προοδευτικό, πολιτικό και σε πολλά σημεία ταξικό πρόσημο.
Αντιμετωπίζει τον εργαζόμενο, τον αυτοαπασχολούμενο, τους χιλιάδες συμπολίτες μας στο χώρο των μεταφορών ισότιμα, σε σχέση με τις λίγες εταιρείες που ευνοήθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία. Διασφαλίζει ότι δε θα επιτρέπεται κάποιοι να παρανομούν, να μην πληρώνουν φόρους, να βγάζουν τα χρήματα του ελληνικού λαού σε φορολογικούς παραδείσους και κάποιοι, να μη μπορούν να βγάλουν ούτε το μεροκάματο, να μη μπορούν να πληρώσουν τους φόρους που κάποιοι δεν πληρώνουν, να μην μπορούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές εισφορές που κάποιοι δεν πληρώνουν, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν για να πληρώσουν τα σπασμένα της Νέας Δημοκρατίας, γιατί όλα τα χρήματά τους είναι σε φορολογικούς παραδείσους με πολιτική κάλυψη. Αυτοί είναι και οι κύριοι λόγοι που παρακολουθείτε τη λυσσαλέα επικοινωνιακή μάχη εναντίον μας και εναντίον του σχεδίου Νόμου.
Θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα: Πείτε ό,τι θέλετε, αγαπητοί συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, και εσείς και όσοι σας χειροκροτούν και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που σας στηρίζουν. Στο τέλος η αλήθεια θα μαθευτεί και εσείς θα μείνετε άφωνοι και μοιραίοι, θα τρέχετε όπως χθες, για να μην παρουσιαστεί το θέμα της επίσημης Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τους αυτοκινητόδρομους.
Θα ήθελα ένα αντίγραφο να το κάνω δώρο στον κ. Χατζηδάκη που ήταν τότε ο αρμόδιος Υπουργός στις Επιτροπές της Διαπραγμάτευσης, για να μην έχει και λάθος εικόνα σε σχέση με αυτά που μας είπε.
Προσπαθείτε σήμερα να στρεβλώσετε ακόμη και την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου. Καλά κάνετε και επιχειρείτε τρία χρόνια τώρα να παρουσιάζετε το άσπρο μαύρο, με όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τρία χρόνια σε σχέση με την Κυβέρνηση. Όμως, να ακυρώνετε εσείς και την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου; Εσείς, οι δήθεν υπερασπιστές των ευρωπαϊκών θεσμών;
Κύριε Καραμανλή και κύριε Χατζηδάκη, μετά την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου έχουν όλοι καταλάβει γιατί καθυστέρησαν τα έργα, γιατί κόστισαν πολύ περισσότερο, γιατί μειώσατε το φυσικό αντικείμενο, γιατί τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεσκονίζουν τις εγκρίσεις των τμημάτων που αφαιρέσατε από τις παραχωρήσεις, όπως είναι το Πάτρα-Πύργος, όπως είναι ο Ε65, όπως είναι τα υπόλοιπα τμήματα.
Δίνετε και ένα μήνυμα στους πολίτες: Να μην πιστεύουν στα μάτια τους, αλλά εσάς. Να πιστέψουν εσάς, γιατί εμείς τελειώσαμε τα έργα και το κακό Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε ότι δεν είχατε ως το 2014 ολοκληρώσει ούτε τις απαλλοτριώσεις ούτε τις αδειοδοτήσεις. Είχατε αφαιρέσει το 55% του φυσικού αντικειμένου και είχατε προβλέψει πανωπροίκια 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτά τα λέει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σε εσάς που είσαστε άριστοι!
Μετά από πέντε μήνες δημόσιας και εξαντλητικής διαβούλευσης και τέσσερις συνεδριάσεις στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου εισηγούμαστε προς ψήφιση το σχέδιο Νόμου.
Δυστυχώς, παρότι το εύρος και η θεματολογία αφορούν όλα αυτά τα θέματα, την καθημερινότητα του πολίτη, την ποιότητα της ζωής μας, τη ζωή χιλιάδων επαγγελματιών και εργαζομένων πολλών κατηγοριών, παρότι καταβάλαμε προσπάθεια ευρύτερων συγκλίσεων και ενός ειλικρινούς διαλόγου με όλα τα κόμματα, σήμερα ακούσαμε την Αξιωματική Αντιπολίτευση, για μια ακόμη φορά, να κινείται στον ίδιο δρόμο του κιτρινισμού, της στρέβλωσης της αλήθειας και της υπεράσπισης συγκεκριμένων συμφερόντων και καταλαβαίνουμε το γιατί.
Η Νέα Δημοκρατία και ο παλαιοκομματισμός, δυστυχώς για τη χώρα, διαχρονικά αντιμετώπιζε τις μεταφορές ως τον κύριο χώρο άσκησης παλαιοκομματικών πολιτικών και εξυπηρέτησης συμφερόντων. Νομοθετούσε θυσιάζοντας το δημόσιο συμφέρον, το περιβάλλον, τους κανόνες και την κοινή λογική, για τη συγκρότηση παλαιοκομματικών μηχανισμών. Νομοθετούσε αφήνοντας κενά και «γκρίζες» ζώνες, για να εξυπηρετηθούν λίγοι και εκλεκτοί.
Αγαπητοί συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, είναι πράγματι λυπηρό για εσάς να βλέπετε να γκρεμίζονται ένα-ένα τα άρθρα του παλαιοκομματισμού που είχατε χτίσει, να πέφτει φως σε κάθε σκοτεινή γωνιά εξυπηρέτησης συμφερόντων που είχατε δημιουργήσει για να σας υπηρετεί.
Είναι, ακόμα πιο λυπηρό για εσάς, τους δήθεν μεταρρυθμιστές, τους δήθεν εκπροσώπους της αγοράς, τους δήθεν υπερασπιστές των νέων τεχνολογιών, να αποδεικνύετε πόσο αναχρονιστικοί έχετε παραμείνει, πόσο αταλάντευτοι παραμείνατε στην εξυπηρέτηση συμφερόντων, πόσο ακλόνητοι έχετε μείνει στην πολιτική άνισης μεταχείρισης των πολιτών, πόσο αταλάντευτοι είστε στην ευνοιοκρατία των δικών σας εκλεκτών συμφερόντων, πόσο αμετανόητοι λάτρεις του παλαιοκομματισμού παραμείνατε.
Θα ήθελα να παρουσιάσω το σχέδιο Νόμου, μια κατηγοριοποίηση των διατάξεων που περιλαμβάνει και τους στόχους του.
Η πρώτη κατηγορία θεμάτων αφορά τη θεσμοθέτηση κενών «γκρίζων» ζωνών, θα μπορούσαμε να πούμε, που άφηναν το περιθώριο ανάπτυξης καταστρατήγησης της νομοθεσίας σε βάρος του ελληνικού λαού. Είναι γνωστά σε όλους και για πολλά χρόνια αυτά τα φαινόμενα, που δεν αντιμετωπίζονταν για χρόνια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η ρύθμιση για τις εταιρείες διαμεσολάβησης επιβατικών δημόσιας χρήσης, η ρύθμιση για τις εταιρείες διαμεσολάβησης ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό, οι διατάξεις για τον έλεγχο των εισαγόμενων αυτοκινήτων, η ρύθμιση για την εξυπηρέτηση των πολιτών με την κατάργηση του γκισέ στις υπηρεσίες μεταφορών των Περιφερειών και επομένως, το χτύπημα των μεσαζόντων.
Για να δούμε, όμως, τις «γκρίζες» ζώνες. Για να δούμε τι δημιουργήσατε. Υπάρχουν τα επιβατικά δημόσιας χρήσης. Είναι συγκεκριμένος αριθμός. Ανοίξατε το επάγγελμα του ταξί, θεσπίσατε μεγαλύτερο αριθμό σε σχέση με τις ευρωπαϊκές χώρες. Ορίζει ο νόμος, που εσείς κάνατε, το τιμολόγιο, την έδρα, τη φορολογία, τις ασφαλιστικές εισφορές. Θεσπίσατε την ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό. Είχατε μάλιστα δώδεκα ώρες, το κάνατε έξι, αλλά και είκοσι έξι να το κάνατε, με τις «γκρίζες» ζώνες που είχατε, θα καταστρατηγούσε τη νομοθεσία που εσείς ψηφίσατε.
Ποιο είναι, λοιπόν, το θεσμικό πλαίσιο; Ποιοι είναι οι μηχανισμοί ελέγχου που είχατε, ποια τα χαρακτηριστικά των οδηγών, ποιος ο έλεγχος των συμβάσεων; Τίποτα. Αφήσατε να αναπτυχθούν εταιρείες διαμεσολάβησης…
Ποιοι είναι ιδιοκτήτες; Ποιοι φορολογούνται; Τι αποδείξεις εκδίδουν; Τίποτα. Συνέπεια; Το απόλυτο χάος.
Για να είμαστε πάρα πολύ ειλικρινείς, εμείς ούτε υπερασπιζόμαστε, αλλά ούτε είμαστε αντιμέτωποι με καμιά εταιρεία. Αυτά τα κάνετε εσείς. Εσείς μιλάτε για την υπεράσπιση της Taxibeat γίνατε και μαχητές της Uber ξαφνικά, μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, αν και ο Κοινοβουλευτικός σας Εκπρόσωπος το «γκρίζαρε». Είναι δυο οι γραμμές που έχετε. Παρακολουθούμε.
Θα μας πείτε εάν ανέχεστε όλη αυτή την κοροϊδία που γίνεται απέναντι στον ελληνικό λαό; Θα μας πείτε, επειδή έχουν ακουστεί και διάφορα και για να παρουσιάσουμε τον «κιτρινισμό» σας, εάν η Taxibeat έχει έδρα στο εξωτερικό; Έχει μετόχους από τις βρετανικές Παρθένες Νήσους και από πολλούς άλλους φορολογικούς παραδείσους στο εξωτερικό;
Κύριε Καραμανλή, δεν ξέρω από πού πήρατε τα στοιχεία των οκτώ χιλιάδων αυτοκινητιστών, αλλά δεν αφήσατε ένα πλαίσιο να τα ξέρουμε και εμείς. Μάλλον, έχετε μια ιδιαίτερη σχέση με την Taxibeat και σας τα έχει πει, ή σας έχει πει ότι έχει μετακινήσει ένα εκατομμύριο πολίτες. Πού τα ξέρετε αυτά; Να μας τα πείτε.
Ξέρετε ότι δέχεται και δεχόταν κάρτες όλο αυτό τον καιρό που πήγαιναν τα χρήματα σε τράπεζα του εξωτερικού; Το είπε ο κ. Δρανδάκης. Όχι μόνο εσείς, αλλά και όλα τα «παπαγαλάκια» των μέσων μαζικής ενημέρωσης, πριν από λίγο καιρό βρήκαν, λέει, ένα κύκλωμα που έβγαζε, μέσω των POS, χρήματα στο εξωτερικό. Η Taxibeat επιτρέπεται να τα βγάζει στο εξωτερικό;
Πρέπει να καταλάβετε ότι η πολιτική σας και αυτό που θέλετε, να σταματήσουμε να οδηγούμε τη χώρα στην έξοδο από τα μνημόνια, για να υπηρετείτε τις δικές σας πολιτικές, έχει λάβει τέλος.
Αξιότιμοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, εμείς θεσμοθετούμε το πλαίσιο που διασφαλίζει να μην υπάρχει υποκλοπή του μεταφορικού έργου.
Εσείς προφανώς, κατά την πάγια τακτική σας, υπερασπίζεστε συγκεκριμένες εταιρείες. Γιατί σας ενοχλεί να μας πείτε. Γιατί στηρίζετε τη δραστηριοποίηση των εταιρειών στο εξωτερικό χωρίς να πληρώνουν φόρους, χωρίς να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να ελέγχεται από τις ανεξάρτητες αρχές, όπως εκείνη των προσωπικών δεδομένων, που δήθεν υπερασπίζεστε; Για να δούμε τη ντροπή που υπερασπίζεστε.
Σας καταθέτω μια σειρά από διαφημίσεις της Taxibeat: «Κερδίστε 200 ευρώ». «Έκπτωση 30% με PayPal». «Τώρα το beat σου δίνει να μετακινηθείς άνετα με 50% με κάρτα PayPal». Τις Απόκριες έχουν άλλη εκπτωτική πολιτική.
Τα καταθέτω για να τα δώσετε στους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, που μας έλεγαν μαζί με τον κ. Δρανδάκη ότι έκαναν επιδότηση. Κάνανε επιδότηση λέει η Νέα Δημοκρατία. Να τρελαίνεται κανείς.
Τα λεφτά όμως αυτά, που γλίτωναν από τη φορολογία, πήγαιναν στην εκπτωτική πολιτική για να αποδομείται ο νόμος που εσείς ψηφίσατε.
Το δεύτερο που θα ήθελα να καταθέσω -δεν είναι επίσημο, στο διαδίκτυο κυκλοφορούν- είναι αν πραγματικά αυτές οι offshore εταιρείες που αναφέρονται εδώ ήταν στο μετοχολόγιο της Taxibeat πριν πουληθεί το 2017;
Τα καταθέτω, για να ξέρουμε τι γίνεται.
Είπε ο κ. Γεωργιάδης: «Από το κέρδος της. Τι σας ενοχλεί, όταν δίνει το κέρδος στους πολίτες;». Κανένα πρόβλημα, κύριε Γεωργιάδη. Μόνο που η Taxibeat δεν έχει κέρδη. Από το 2011, που δημιουργήθηκε μέχρι σήμερα στη χώρα μας το παράρτημα, είναι μόνιμα μέσα. Ποια κέρδη; Και εμείς αυτό λέμε. Πού είναι αυτή η εταιρεία που έχει κέρδη και ως νέος Ρομπέν των Δασών τα παίρνει από τους κακούς ταξιτζήδες και τα διανέμει στους πολίτες; Πού είναι; Αφού δεν έχει κέρδη. Είναι ένα θέμα το να μην έχεις κέρδη και να μοιράζεις λεφτά. Κάτι άλλο συμβαίνει.
Τι να περιμένει, όμως, κανείς, πραγματικά, όταν δε διαβάζετε καν –καλά να μην παρακολουθείτε την προσπάθεια που γίνεται μέσα στη Βουλή- το σχέδιο νόμου. Πού απαγορεύτηκε η αξιολόγηση; Πού το είδατε αυτό; Εδώ, θεσπίζουμε και διατάξεις να αξιολογούνται όλοι οι αυτοκινητιστές και να υπάρχει και πλατφόρμα που θα κάνουν καταγγελία οι πολίτες.
Δεν πρόκειται, όμως, αγαπητοί συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, να πάμε απέναντι στην κοινωνία. Εμείς πάμε να πείσουμε τις επαγγελματικές ομάδες να τηρούνται οι κανονισμοί και οι νόμοι, να υπάρχει από τον ίδιο τον κλάδο, ει δυνατόν, έλεγχος για να γίνουν πολύ καλύτεροι.
Ειπώθηκαν πολλά. Για να καταλάβουμε πώς κινήθηκε η Νέα Δημοκρατία, λέω τα εξής: Έρχομαι στο θέμα του ΚΤΕΟ. Από τον νόμο του 2001 -μιλάω για τη δική σας νομοθεσία για την οργάνωση και λειτουργία των ΚΤΕΟ- βγήκαν πολλές κοινές υπουργικές αποφάσεις. Καταλήγουμε στο 2012 που επιβάλλεται προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ή προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας ιδιωτικού ΚΤΕΟ, αν αναιτιολόγητα δεν ενημερώνεται εντός λεπτού της ώρας από την έκδοση τεχνικού δελτίου σε ένα ΚΤΕΟ. Αυτό ήταν επί Αναπληρωτού Υπουργού κ. Καλογιάννη.
Τον Γενάρη του 2015, ο Υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος –είχαν προκηρυχθεί εκλογές, τα πάντα- καταργεί την κοινή υπουργική απόφαση του 2012 και επιβάλλει κυρώσεις για αναιτιολόγητη μη αυτόματη ενημέρωση το αργότερο μέχρι τις 00.00΄ της ημέρας, για να μην μπορεί να γίνει άμεσος και απευθείας έλεγχος των αυτοκινήτων που είναι στα ΚΤΕΟ.
Καταθέτω τις αποφάσεις στα Πρακτικά, για να τις δώσετε στη Νέα Δημοκρατία και να δει πώς έστηνε βήμα, βήμα τον παλαιοκομματισμό και την εξυπηρέτηση συμφερόντων στις μεταφορές, για να μη μπορούν να γίνουν έλεγχοι, ούτε στην Uber, ούτε στην Taxibeat, ούτε στα ΚΤΕΟ, ούτε πουθενά.
Κύριε Καραμανλή, να δούμε διάφοροι διευθυντές Υπουργών που υπηρέτησαν στο Υπουργείο Μεταφορών, εάν έχουν οι συγγενείς τους ΚΤΕΟ.
Να το δούμε, γιατί είναι κοινά μυστικά όλα αυτά, απ’ αυτούς που κατηγορούσαν και καταργούσαν τις διατάξεις.
Η δεύτερη κατηγορία θεμάτων σχετίζεται με τους κανόνες και το θεσμικό πλαίσιο σε αρκετά θέματα που η υπάρχουσα νομοθεσία είχε αστοχήσει ή δεν είχε αποτελέσματα στην καθημερινότητα του πολίτη, με άμεσες συνέπειες στον πολιτισμό μας, στην ασφάλεια των πολιτών, στην οδική συμπεριφορά όλων μας, στις ζωές και στην υγεία μας και κυρίως στους συμπολίτες μας με αναπηρία.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα έντεκα πρώτα άρθρα που, επιτέλους, φτιάχνουν πειθαρχικά συμβούλια για τους αυτοκινητιστές, γιατί δεν συγκροτούνταν ποτέ και γιατί διαγράφονταν οι πειθαρχικές τους ποινές.
Nομοθετούμε κανόνες, νομοθετούμε πλατφόρμα για καταγγελία των πολιτών στους αυτοκινητιστές που δεν τηρούν αυτούς του κανόνες, επιτέλους, κάτι που δεν έκανε η Νέα Δημοκρατία. Εμείς είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, όχι εσείς.
Βέβαια, σ’ αυτήν την ομάδα υπάρχει και το θεσμικό πλαίσιο για τη σήμανση και τους κανόνες μετακίνησης με ποδήλατο, που δεν είχαν γίνει όλα αυτά τα χρόνια, ενώ είχαν πέσει εκατομμύρια σε μελέτες και όχι σε ποδηλατοδρόμους.
Όσον αφορά τις αλλαγές στον ΚΟΚ, εδώ θα ήθελα να σταθώ για να αναπτύξουμε τους στόχους της πολιτικής μας. Μας λέτε ότι είναι αντισυνταγματικό. Δεν είπε αυτό η Επιτροπή. Άλλο είπε. Μίλησε για την εξουσιοδοτική.
Μίλησε για την υπουργική απόφαση. Γι’ αυτό και καταθέσαμε νομοτεχνική, που ο νόμος, το Κοινοβούλιο, εσείς δηλαδή, θα αποφασίσει τα όρια αυτά.
Κατά καιρούς -πάμε στην ουσία λίγο- έγιναν πολλές προσπάθειες για τη διαμόρφωση του ΚΟΚ και κυρίως για τη συμμόρφωση σ’ αυτόν. Ας πούμε ότι ήταν καλοπροαίρετες.
Είναι ταξικά τα πρόστιμα; Κατ’ αρχάς, τα πρόστιμα είναι ίδια για όλους. Υπάρχει προσαύξηση ανάλογα με το εισόδημα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ:Α, τα αλλάζουμε τώρα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Να διαβάσετε. Δεν διαβάζετε. Τι να σας κάνω; Είστε άριστα αδιάβαστοι σ’ αυτό το σχέδιο νόμου. Να διαβάσετε τι λέει το σχέδιο νόμου και μετά να κάνετε τις παρατηρήσεις σας.
Δεν μπορεί, όμως, οι πολίτες να συνδέουν τον ΚΟΚ με τις παραβάσεις. Δεν μπορεί, όπως είπατε στην Επιτροπή της Βουλής, ο ΚΟΚ για τον πολίτη να είναι πρόστιμα και εισπρακτική πολιτική. Εμείς πηγαίνουμε σε μια άλλη λογική, σε μια άλλη αρχή του ΚΟΚ όχι ως εισπρακτικού μέσου, αλλά του ΚΟΚ της ασφάλειας, του πολιτισμού, του σεβασμού του διπλανού μας, κυρίως του διπλανού μας με αναπηρία. Γι’ αυτό υπάρχει η κατηγοριοποίηση που προβλέπουμε, που θα την κάνει η αρμόδια Επιτροπή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου μετέχουν όλοι οι ειδικοί και όσοι έχουν προβλεφθεί να μετέχουν.
Να δώσουμε, για να κλείσω, κύριε Πρόεδρε, μερικές απαντήσεις γι’ αυτά που ακούστηκαν.
Όσον αφορά τον ΟΑΣΘ, η σύμβαση που ο κ Χατζηδάκης χωρίς να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο είχε υπογράψει, η επέκταση, προέβλεπε πεντακόσια είκοσι λεωφορεία. Πεντακόσια είκοσι λεωφορεία δεν υπήρχαν ποτέ στον ΟΑΣΘ. Γιατί δεν υπήρχαν; Γιατί -κάθε μέρα αποκαλύπτεται και μια νέα δραστηριότητα του ΟΑΣΘ και της Νέας Δημοκρατίας- από το 2003 μέχρι το 2014 ο ΟΑΣΘ, πέρα από αυτό που είπε και έχει γίνει γνωστό, ότι στον λογαριασμό θα έπρεπε να υπήρχαν 37 εκατομμύρια για την ανανέωση του στόλου και υπήρχαν 614 ευρώ, ο ΟΑΣΘ εκποίησε τριακόσια ενενήντα τέσσερα λεωφορεία δωδεκαετίας, τα πούλησε σε ΚΤΕΛ, τα πούλησε σε εταιρείες δήθεν ανακύκλωσης και δεν τα έδωσε στο ελληνικό δημόσιο ως όφειλε, έστω και υπό αυτές τις άθλιες -αν θέλετε- υπηρεσίες που προσφέρατε.
Προβλέπουμε, λοιπόν, να μπουν τα πραγματικά δρομολόγια και προβλέπουμε και είναι πολιτικός μας στόχος τα νέα λεωφορεία που θα γίνουν στη χώρα μας, που θα αγοράσουμε για τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, να αξιοποιήσουν την ΕΛΒΟ, που θέλατε να την κλείσετε, όπως αποδομήσατε όλες τις παραγωγικές μονάδες της χώρας.
Κύριε Πρόεδρε, έχουμε πολλά να πούμε ακόμη γι’ αυτά που ακούστηκαν. Σεβόμενοι τους Βουλευτές της περιφέρειας που πρέπει να φύγουν και να γίνει η ονομαστική ψηφοφορία, θέλω να κλείσω με το εξής:
Δεν θα χαριστούμε, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας και κύριοι που την χειροκροτούν σε κανένα συμφέρον, όσες πιέσεις και εάν δεχθούμε, όσο και εάν σπεκουλάρετε με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που ελέγχετε, όσο και εάν βάλετε να μας ασκήσουν πιέσεις ή εκφοβισμούς. Εμείς αυτό που πρέπει να κάνουμε θα το κάνουμε, προς όφελος του ελληνικού λαού.
Κύριε Καραμανλή, να δώσετε, σας παρακαλώ, αυτό το έγγραφο που έχω καταθέσει στον κ. Χατζηδάκη, γιατί δεν τον βλέπω, για να διαβάσετε το θεάρεστο έργο σας στις μεταφορές, στα έργα, στις υποδομές, στο 1,2 δισεκατομμύριο πανωπροίκι που το Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρώπης σας κάνει δώρο από χθες. .
Να είστε καλά!