H συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή «Ξυπνάμε Μαζί» του τηλεοπτικού σταθμού «Epsilon TV» με τον δημοσιογράφο, Σπύρο Χαριτάτο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστούμε που είστε νωρίς το πρωί, γιατί έχετε δύσκολη καθημερινότητα και εσείς, στην παρέα μας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ξεκινήσουμε με αυτό που αναμένουν οι περισσότεροι και οι φίλοι μας στη Θεσσαλονίκη, που δεν σας αφορά όπως καταλάβαμε μετά την αντίδρασή σας, αλλά εν πάση περιπτώσει ο Σπίρτζης φταίει, για την ΕΥΑΘ…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ως συνήθως…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι συνέβη στη Θεσσαλονίκη; και γιατί τα βάλαν μαζί σας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλά μαζί μου τα βάζουνε, για ότι συμβαίνει, η Νέα Δημοκρατία. Καλό είναι αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά κάνει, η αντιπολίτευση πρέπει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι πολύ συγκεκριμένοι οι υπουργοί που έχουν στοχοποιήσει. Αλλά να δούμε τι συνέβη πραγματικά στην ΕΥΑΘ και στη Θεσσαλονίκη. Υπήρχε η πάγια τακτική της Νέας Δημοκρατίας, να γίνονται έργα σε Οργανισμούς, σε Υποδομές, που είχαν στο σχεδιασμό τους να ιδιωτικοποιήσουν. Ένας από αυτούς τους Oργανισμούς, ήταν και η ΕΥΑΘ. Όταν βγήκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το έργο που είχε προγραμματιστεί, απεντάχθηκε από τη Νέα Δημοκρατία. Συγκεκριμένα είχε γίνει ένας διαγωνισμός το 2012. Ακυρώθηκε το αποτέλεσμα του, επί υπουργίας Σταύρου Καλογιάννη. Το 2014 βγήκε η πράξη που απένταξε επί της ουσίας το έργο από τη χρηματοδότησή του. Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση, βρήκαμε ένα θεωρητικό έργο, για το οποίο δεν είχε προβλεφθεί ούτε η χρηματοδότηση του, ούτε τίποτε άλλο. Μέχρι να αναλάβει η νέα διοίκηση της ΕΥΑΘ το 2016, να ενημερωθεί προφανώς υπήρχε μία καθυστέρηση, αλλά είναι απολύτως λογική.
Kαι το 2017, βγήκε ο διαγωνισμός για το νέο διυλιστήριο της ΕΥΑΘ, το οποίο όμως, δεν έχει καμία σχέση με τη βλάβη που έγινε. Γιατί, καλό είναι να προσπαθεί η Νέα Δημοκρατία να ρίξει την μπάλα στην εξέδρα, αλλά εδώ έχουμε Οργανισμούς, Υποδομές, οι οποίες έχουν απαξιωθεί όλα αυτά τα χρόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάτε για τον φθαρμένο αγωγό που έφταιξε για όλη αυτή την ταλαιπωρία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πει κάποιος είστε τρία χρόνια Κυβέρνηση. Θα έπρεπε και ο κ. Κρεστενίτης να γνωρίζει την κατάσταση και εσείς να έχετε προβλέψει. Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν σας αφορά το θέμα, γιατί δεν ανήκει στο υπουργείο Υποδομών η υπηρεσία της ΕΥΑΘ,
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχει σημασία, η Κυβέρνηση είναι μία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφορά το Μακεδονίας Θράκης και το Οικονομικών.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έτσι είναι αλλά…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα λέω σωστά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σωστά τα λέτε, αλλά…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά εν πάση περιπτώσει, επειδή έχετε γνώση και γνωρίζετε το θέμα ας έχουμε μία άποψη από κυβερνητικό στέλεχος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν βρίσκεις έναν Οργανισμό ή Υποδομές όπου δεν υπάρχει ένας μηχανισμός να έχει μία προγραμματισμένη τακτική συντήρηση, έναν σχεδιασμό, ένα πρόγραμμα, για να συνεχίσει και να προχωρήσει τη λειτουργία του, ό,τι οργανισμός και να είναι αυτός, θα έχεις τέτοιου είδους προβλήματα. Το θέμα είναι, ότι, σε μία σειρά από Υποδομές, η Νέα Δημοκρατία είχε κανονίσει να γίνουν νέες εργασίες, νέα έργα, για να ιδιωτικοποιηθούν. Ό,τι δεν ήταν για ιδιωτικοποίηση -και το σύνολο του Δημόσιου Τομέα το απαξίωσε-, το παρέδωσε χωρίς προσωπικό, χωρίς τον αναγκαίο προγραμματισμό που υπήρχε, σε μία σειρά από δημόσιους φορείς. Να σας πω άλλα παραδείγματα που είναι στην ίδια….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουν φαγωθεί χρήματα για την ΕΥΑΘ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν έχουν φαγωθεί. Δεν το γνωρίζω τουλάχιστον. Αλλά θεωρώ, ότι για να είναι στην κατάσταση που βρήκαμε την ΕΥΑΘ, το Μετρό τα αστικά λεωφορεία, τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που πωλήθηκε, και μία σειρά άλλων παραδειγμάτων… Είναι δυνατόν, να θέλουν να πουλήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να μην έχουν προβλέψει καν, πόσοι μηχανοδηγοί θα έπρεπε να υπάρχουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Είναι δυνατόν να έχουν κάνει μετάταξη μηχανοδηγούς -και όχι διοικητικούς- από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Υπουργείο Πολιτισμού ή στο Υπουργείο Υγείας; Είναι δυνατόν να έχουν απαξιώσει τις αστικές συγκοινωνίες και να μην έχουμε οδηγούς; και να μην επιτρέπουν και τις προσλήψεις;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που μου λέτε έρχεται λίγο σε σύγκρουση με αυτά που λέει ο κύριος Μητσοτάκης. Μιλάει για αξιολόγηση προσωπικού, αλλά να μπει ο καθένας στη θέση του, να αποφύγουν πιθανόν προσλήψεις ή να καταργηθούν θέσεις που δεν χρειάζεται και εσείς μου λέτε ότι επί Νέας Δημοκρατίας και επί ΠΑΣΟΚ φύγανε κάποιοι και πήγανε να κάνουν μία δουλειά που δεν τη γνωρίζουν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έφυγαν απλά κάποιοι απλά. Εφυγαν κάποιοι που ήταν σε κρίσιμες ειδικότητες για να λειτουργήσουν οι φορείς. Στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, κληρονομήσαμε λιγότερους από τους μισούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Στα λεωφορεία βρήκαμε οργανισμούς χωρίς οδηγούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μηχανοδηγοί λέτε αλλού σε άλλο..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μηχανοδηγοί να έχουν πάρει μετάταξη σε άλλα υπουργεία και δομές που κατήργησε ο κ. Μητσοτάκης, που πραγματικά χρειάζονταν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα μιλάτε για ρουσφέτια ξεκάθαρο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μιλάω για ρουσφέτια, για κακή οργάνωση, για σκοπιμότητες..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτά τα ρουσφέτια έχουν ονοματεπώνυμο; Μπορείτε να μπείτε δημόσια σε αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιοι είναι αυτοί; Δώστε μας δύο – τρία ονόματα υπουργών των τότε Κυβερνήσεων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε να σας πω κάτι. Η Νέα Δημοκρατία κυρίως και το ΠΑΣΟΚ είχαν μερικούς ανθρώπους, που αυτό ήταν η καθημερινή τους συνήθεια. Δεν πρόκειται να κάνουμε κάθε εβδομάδα αυτό που έκαναν οι προηγούμενοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί για αυτό σας κατηγορούν, ότι διογκώνετε το κράτος για να βολέψετε ψηφοθηρικά κόσμο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είπαν την περασμένη εβδομάδα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο. Μάλιστα έβγαλε μία ανακοίνωση ο αρμόδιος τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας και του δείξαμε, στη δημοσιότητα το δώσαμε, δύο δικά του φαξ, το ένα με ονόματα που είχε στείλει στον τότε ιδιωτικό δήθεν ΟΑΣΘ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποιον αναφέρεστε; Σε ποιον τομεάρχη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στον κ. Γκιουλέκα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχε ρουσφέτια ο κ. Γκιουλέκας λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο κύριος Γκιουλέκας είχε στείλει στον ΟΑΣΘ ένα φαξ με πέντε ονόματα, τα οποία προσλήφθηκαν στον ΟΑΣΘ και μετά τους ευχαρίστησε κιόλας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν ο κύριος Γκιουλέκας θέλει να παρέμβει, ευχαρίστως να ακούσουμε την απάντησή του.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα έβγαλε ανακοίνωση, το αναγνώρισε, είπε ότι είναι και τιμή του που το κάνει αυτό, να συνδράμει στο πως θα βρουν δουλειά κάποιοι άνεργοι συμπολίτες μας, γιατί ΟΑΣΘ ήταν ιδιωτικός, έλεγε ο κύριος Γκιουλέκας…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δώστε μου άνω τελεία κ. Υπουργέ να πάμε σε διάλειμμα και επιστρέφουμε
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι ο κ. Γκιουλέκας μόνο. Να μη στοχοποιούμε τον κύριο Γκιουλέκα, για όνομα του Θεού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχουμε εμείς προσωπικά με τον κ. Γκιουλέκα, αν θέλει να απαντήσει ο άνθρωπος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν όλοι οι βουλευτές της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη, που με τον ΟΑΣΘ έχουν…
–
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: όλοι έχουν εξυπηρετηθεί…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: όλοι….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι βουλευτές της ΝΔ μόνο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι μόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είστε ειλικρινής, επιστρέφουμε σε τρία λεπτά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε να αρχίσουμε τα ερωτήματα προς τον Υπουργό τον κύριο Σπίρτζη, που είναι στην παρέα μας, για τις υποδομές, για τις μεταφορές. Αρχίσαμε, να σας κάνω δύο γρήγορα. Προσπαθώ να κάνω διαχείριση χρόνου Υπουργέ: «Να ρωτήσετε τον Υπουργό τι θα γίνει επίσημα από 1η Μαΐου με τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών;»
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ετοιμάζεται ένα σχέδιο Νόμου, για να αλλάξουμε όλο αυτό το κακό σύστημα, που έχουμε βρει. Ένα σύστημα το οποίο μας κοστίζει και στην οδική ασφάλεια και στις κακές συνήθειες που έχει ο συγκεκριμένος χώρος. Δεν μπορεί δηλαδή να υπάρχει όλη αυτή η παραβατική συμπεριφορά από συγκεκριμένους ανθρώπους, υπαλλήλους των γραφείων των περιφερειών, για να πάρει κανείς το δίπλωμα οδήγησης. Επομένως, πάμε σε μία άλλη λογική, τελείως διαφορετική, για να μπορέσουμε να έχουμε διαφάνεια στην έκδοση, στις εξετάσεις των διπλωμάτων οδήγησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Πάμε λίγο στον πόλεμο των διοδίων. Να πάμε και στην Βόρεια Αττική. Έχω στα χέρια μου και την παρέμβαση του κυρίου Μίχαλου που σας ζητάει να εξαιρέσετε τις επιχειρήσεις της Βόρειας Αττικής από τα διόδια. Τι συμβαίνει στη βόρεια Αττική με τα διόδια; Αν υπάρχει πιθανότητα εξαίρεσης κάποιων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως υπάρχει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποια περίπτωση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι υπάρχει. Βρήκαμε τις συμβάσεις του κυρίου Σουφλιά, οι οποίες αναθεωρήθηκαν από την κυβέρνηση του κυρίου Σαμαρά. Ήταν άθλιες συμβάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άθλιες υπό ποια έννοια λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από την έννοια της αντιμετώπισης της κοινωνίας. Τα διόδια ήταν και είναι πάρα πολύ υψηλά. Είχαμε δύο επιλογές: Ή να σταματήσουμε τα έργα, οπότε θα πλήρωνε ελληνικός λαός 6 δισεκατομμύρια επιστροφές και οι ρήτρες και προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προς τις τράπεζες που χρηματοδότησαν τα έργα και προς τους παραχωρησιούχους, ή θα ολοκληρώνονταν τα έργα και θα κάναμε μία διαπραγμάτευση ποιες ομάδες πρέπει και μπορεί να εξαιρεθούν. Αυτό που καταφέραμε, ήταν να εξαιρεθούν οι μόνιμοι κάτοικοι τεσσάρων δήμων στην Αττική και συγκεκριμένα του δήμου Αχαρνών, του Δήμου Κηφισιάς, του δήμου Διονύσου και του δήμου Ωρωπού.
Δεν προβλέφθηκε η απαλλαγή από τις εταιρείες που θέλει ο κύριος Μίχαλος. Τα βαριά οχήματα πρέπει να πληρώνουν. Οι εργαζόμενοι έχει προβλεφθεί να έχουν εκπτωτικό τιμολόγιο, δηλαδή, όποιος έχει συχνές διαδρομές η έκπτωση θα είναι μέχρι 50% των διελεύσεων. Θα προσπαθήσουμε ακόμη περισσότερο στη διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους να κάνουμε ότι καλύτερο γίνεται, ειδικά για τους κατοίκους του Ωρωπού που είχαν όλο αυτό τον καιρό 7 πλευρικά διόδια. Προβλέφθηκε να περνάν ελεύθερα οι συμπολίτες μας με αναπηρία, τα αυτοκίνητα δηλαδή που τους διευκολύνουν. Από εκεί και πέρα, καλό είναι, όποιος θέλει και κυρίως οι Δήμαρχοι της Νέας Δημοκρατίας, άκουγα χθες το Δήμαρχο Κηφισιάς…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι τον κ. Θωμάκο…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι τρομερό ας πούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τι; Για την εγκληματικότητα λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τα διόδια… Ο κύριος Θωμάκος δε ξέρω… πρέπει να έχει φύγει από τη Νέα Δημοκρατία. Πρέπει να έχει ένα ιδεολογικό θέμα αν θα ενταχθεί με τον κύριο Λαφαζάνη ή με την κυρία Κωνσταντοπούλου με αυτά που λέει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει περάσει στην ΛΑΕ λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έ δε ξέρω…με αυτά που λέει…μάλλον….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το κίνημα «Δεν Πληρώνω»….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τέλος πάντων. Το θέμα είναι, ότι τα έργα που προβλέπονταν να γίνουν με τους σταθμούς διοδίων στις δύο περιοχές, τα μετωπικά και τα πλευρικά διόδια, δεν πρόκειται να γίνουν. Κακώς παραπληροφορούν τους πολίτες, όσοι τους παραπληροφορούν. Προβλέπεται και ξεκινάει αμέσως μετά το Πάσχα ένα ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου για να καταγράψουμε τους μόνιμους κατοίκους, που δεν θα πληρώνουν διόδια, όποτε γίνει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα. Σταθμοί δεν πρόκειται να γίνουν. Τώρα, το αίτημα που διατύπωσε ο κ. Μίχαλος, εμείς δεν το βλέπουμε αρνητικά, αλλά δεν περνάει μέσα από μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να πάω στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Προσπαθώ να κάνω περισσότερα τα ερωτήματα. Θετικό το μήνυμα. Δωρεάν τα εισιτήρια για τα άτομα με αναπηρία..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το σκεφτόμουν τώρα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, την ώρα που ερχόμουνα σε σας. Έβλεπα ουρές σε όποιο κατάστημα Τράπεζας περνούσα. Δεν έχει γίνει ένα θέμα στον Τύπο, που είναι καθημερινότητα για τον πολίτη αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το προσπεράσαμε αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το προσπερνάμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πάμε εμείς. Ηλεκτρονικό εισιτήριο παράπονο τηλεθεατή, φίλος μου βασικά. Χθες το βράδυ μιλούσαμε με μία παρέα νωρίς το απόγευμα, που έρχεται στην παρέα μας μία κυρία και λέει εγώ αγανάκτησα γιατί πήγα στην στάση του μετρό, είδα τις μπάρες σηκωμένες. Εγώ είμαι φορολογούμενος, πληρώνω για να υπάρχει το μέτρο και έχουν ανοιχτές τις μπάρες γιατί δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα ο Σπίρτζης και η παρέα του. Δεν μπορούν να κάνουν δουλειά και σηκώνουν τις μπάρες και μπαίνει ο άλλος ανενόχλητα και εγώ φορολογούμενος ο ηλίθιος ή η ηλίθια πληρώνω αυτόν του τζαμπατζή ή αυτόν μη πω και πως τον χαρακτήρισε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να ησυχάσετε τον φίλο σας..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γυναίκα ήταν. Οι γυναίκες είναι μαχητικές σε αυτά τα θέματα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα έσοδα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι αυξημένα, με ανοιχτές τις πύλες. Οι πύλες είναι ανοιχτές, γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η έκδοση των καρτών των ανέργων και των ατόμων με αναπηρία και μέχρι να ολοκληρωθεί, δε θα κλείσουμε τις πόρτες. Αυτό είναι μία διαδικασία…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν θα πρέπει να υπάρχει ένα άτομο να εξυπηρετεί τις ειδικές περιπτώσεις των συμπολιτών μας και να μην μπαίνουν όλοι ανεξέλεγκτα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν ελεγκτές. Υπάρχουν και ασυνείδητοι. Υπάρχουν και άνθρωποι που όλα ανοιχτά να ήταν, όπως γνωρίζετε, θα χτυπούσαν το εισιτήριο τους. Το σύστημα έχει ολοκληρωθεί. Μένουν λίγες μέρες μέχρι να κλείσουν οι πύλες τελείως και τότε, θα μπορούμε να κάνουμε μία συζήτηση για την κριτική που έχουμε δεχτεί, για όλο αυτό το σύστημα. Εμείς βρήκαμε έναν διαγωνισμό έτοιμο, που δεν τον εφάρμοζε κανείς, που δεν προχωρούσαν στο να φτιάξουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο τα προηγούμενα χρόνια, με σκοπιμότητα. Βρήκαμε τρία κυκλώματα στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, με τα πλαστά εισιτήρια. Βρήκαμε εργοστάσιο που τύπωνε πλαστά εισιτήρια και εφαρμόσαμε ένα σύστημα το οποίο πιστεύω ότι είναι πολύ μεγάλη τομή και θα εφαρμοστεί και στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, -θα γίνει διαγωνισμός- και στα τρένα και στα ΚΤΕΛ, ώστε να μπορεί ο πολίτης, με μία κάρτα να μετακινηθεί παντού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια σύντομη απάντηση. Πόσο εφικτό είναι αυτό που αναγγέλλεται στο πρόσφατο συνέδριο η σύνδεση η οδική και η σιδηροδρομική μεταξύ Λαυρίου και Ραφήνας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε πόσο χρόνο; Είναι μια εξαγγελία εντυπώσεων του Σπίρτζη και αυτής της κυβέρνησης, που άστο να τρέχει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη και την συμπάθεια του κοινού;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Σε τέσσερις μήνες, αυτός είναι ο προγραμματισμός, θα έχουμε μελετητική ωριμότητα και στη συνέχεια θα έχουμε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο. Θέλουμε αρχές του 2019 να ξεκινήσουμε αυτό το έργο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το βάζω στην άκρη αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και όχι μόνο. Αυτό το κρατάτε και ως χρονοδιάγραμμα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τέσσερις μήνες είναι κοντά ο καιρός.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για αυτό σας το λέω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι γίνεται με τα ταξί; Με την Beat, που έχετε μια ανοιχτή κόντρα μαζί τους… Και με την Uber…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καμία κόντρα δεν έχω με την Beat. Είναι πολύ συμπαθής ο κ. Δρανδάκης και πολύ συμπαθής η εφαρμογή του.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά που διαφωνείτε; Τι επιδιώκει ο κ. Δρανδάκης, που εσείς αντιδράτε σε αυτό; Να είναι καλά ο άνθρωπος. Μεγάλη συμπάθεια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω. Και όποιος θέλει να κάνει ηλεκτρονικές εφαρμογές και τέτοιου είδους εφαρμογές, είναι μία χαρά. Αυτό που δεν μπορεί να κάνει κανείς, είναι, να έχει στην Ελλάδα μία δραστηριότητα και τα χρήματα που πληρώνει ο Έλληνας πολίτης εδώ να πηγαίνουν στο εξωτερικό, να μη φορολογείται για αυτή τη δραστηριότητα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα πληρώνει έχει δηλώσει ο κύριος Δρανδάκης ότι πληρώνει ΦΠΑ… Σας τα είπε…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν μας τα είπε. Μας είπε αυτό ακριβώς που σας λέω, ότι δεν πληρώνει φόρο εισοδήματος η εταιρεία του. Αυτό μας είπε. Επίσης τον ρωτήσαμε αν τα λεφτά που δίνει ο πολίτης με την κάρτα του πηγαίνουν σε τράπεζα του εξωτερικού, είπε ότι έχει μία σύμβαση με μία μεγάλη εταιρεία, για να μην λέμε ονόματα, μεγάλο τραπεζικό οίκο της Ευρώπης και αυτή είναι η λειτουργία των τραπεζών βεβαίως. Αυτή είναι η λειτουργία να έχει η συγκεκριμένη εταιρεία και άλλες εταιρείες στη μετοχική της σύνθεση, offshore εταιρείες, δεν απαγορεύεται. Προφανώς δεν είναι κάτι παράνομο για επιχειρηματίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κύριος Δρανδάκης σας έχει αναφέρει ότι έχει καταβάλει 1,4 εκατομμύρια ευρώ για απόδοση ΦΠΑ, παρακράτηση ΦΜΥ, Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης, Ασφαλιστικές Εισφορές, αλλά σας είπα ότι δεν είχε κανένα κέρδος μέσα στο 2017.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πώς γίνεται; Για πείτε το μου εσείς; Μέσα στο 2017, μέσα στο 2016, το 2015, δηλαδή δεν γίνεται…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά κατάφερε να την πουλήσει την εταιρεία ταυτόχρονα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και σε τι ποσό…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει μια επιτυχία του επιχειρηματία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τώρα κ. Χαριτάτο δεν είμαστε σε άλλο πλανήτη. Μία εταιρεία στη χώρα μας, με τα προβλήματα που έχει η χώρα μας, που μπαίνει συνέχεια μέσα, που δεν έχει πληρώσει φόρους, που τα χρήματα πηγαίνουν στο εξωτερικό, που εντέλει, το ελληνικό δημόσιο οφείλει να ξέρει, για να κάνει και έναν στοιχειώδη έλεγχο, με ποιους συνεργάζεται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ίδιο ισχύει και για την Uber; Το ίδιο καθεστώς αναφέρομαι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με την Uber, μπορεί να είναι και λίγο χειρότερα. Η Uber δεν έχει καν παράρτημα όπως έχει η Βeat.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά οι καυγάδες στους δρόμους είναι μεταξύ των πολιτών, όχι μεταξύ των αυτοκινητιστών.Τι πρέπει να κάνετε για να προλάβετε το κακό; Γιατί θα έχουμε και τίποτα χειρότερα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα έχουμε χειρότερα. Έχει περάσει το σχέδιο Νόμου και εφαρμόζεται. Στη μία περίπτωση λέει ο κύριος Δρανδάκης, -εγώ είμαι καλοπροαίρετος, να τον πιστέψουμε-, ότι συνεργάζεται μόνο με ταξί. Που το ξέρουμε; Στην Uber είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα, γιατί με το αυτοκίνητο το δικό σας, το δικό μου και με εμάς οδηγούς, που δεν έχουμε την αντίστοιχη άδεια, κάνετε το ταξί, υποκλέπτοντας μεταφορικό έργο. Δηλαδή, είναι τελείως παραβατική αυτή η συμπεριφορά. Αυτό που κάναμε λοιπόν, ήταν να βάλουμε το θεσμικό πλαίσιο για να μπορεί να λειτουργεί…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας το ζήτησε και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για την Uber βεβαίως. Και για την Uber και για την Beat βεβαίως. Κι αυτό κάναμε. Γιατί η Νέα Δημοκρατία στήριξε αυτή την παραβατική συμπεριφορά και με τις γκρίζες ζώνες στη νομοθεσία όσο ήταν κυβέρνηση και τώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει κάποιο όφελος λέτε η Νέα Δημοκρατία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εσείς τι λέτε; Εγώ ξέρω ότι είχαν βγει κεντρικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και στήριζαν τη λειτουργία της Uber και στη συνέχεια στήριζαν τη λειτουργία της Beat. Για ποιο λόγο; Να μας πουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς έχετε διαπιστώσει κάτι που μπορούμε να το πούμε δημόσια;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μας κατηγόρησαν ότι ήμασταν εχθροί των νέων τεχνολογιών. Να τρελαθεί κανείς… Μας κατηγόρησαν ότι είμαστε προστάτες των συντεχνιών. Ποιες είναι οι συντεχνίες;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να προλάβω το ερώτημα, γιατί δεν είναι εδώ η Νέα Δημοκρατία να μας απαντήσει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κρίμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Φίλος, ο κύριος Παπαδάκης, αν δεν κάνω λάθος, μου είπε η αρχισυντάκτρια από το control, λέει τι θα γίνει με την εθνική οδό Ηρακλείου Χανίων, που είναι σκοτώστρα, δηλαδή στο φως της ημέρας χάνουμε συνανθρώπους μας. Είναι εφιάλτης..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να πείτε στον κύριο Παπαδάκη όχι Ηρακλείου – Χανίων, αλλά Αγίου Νικολάου – Χανίων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αγίου Νικολάου – Χανίων. Ναι…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκεί είναι ο λεγόμενος ΒΟΑΚ. Για τον ΒΟΑΚ ξεκινάει η διαγωνιστική διαδικασία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χάνουμε ανθρώπινες ζωές εκεί…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια, κάθε μέρα, και υπάρχουν σημεία, τα οποία έτσι κι αλλιώς, .ανεξάρτητα από τον ΒΟΑΚ, έχει προγραμματιστεί να βελτιωθούν, να έχουμε κόμβους, να έχουμε διαπλατύνσεις σε συγκεκριμένα επικίνδυνα σημεία που σκοτώνονται συμπολίτες μας και φιλοξενούμενοι συνεχώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δώστε μας ένα χρονοδιάγραμμα σας παρακαλώ. Έχουμε μία εικόνα να καταλάβουμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς ξεκινάμε μέσα στο μήνα τις διαγωνιστικές διαδικασίες ή τον επόμενο πολύ- πολύ. Είναι μία βαριά διαδικασία. Ένας αυτοκινητόδρομος 240 χιλιόμετρα περίπου. Δεν είναι εύκολος διαγωνισμός. Θεωρώ ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για να γίνει και να υπάρξει συμμετοχή. Κάνουμε έναν διαγωνισμό με τέτοιο τρόπο ώστε να μην πληρώνουν οι Κρητικοί διόδια, για να μπορούμε να υπολογίσουμε το μεταφορικό ισοδύναμο, που δεν το έχουμε στην Ηπειρωτική Ελλάδα και να πληρώνουν μόνο οι επισκέπτες ή τα τουριστικά λεωφορεία και όλοι οι υπόλοιποι. Η Κρήτη ήταν μία περιοχή ακόμη, που ήταν εγκαταλειμμένη από τις υποδομές και στο αεροδρόμιο και στο οδικό δίκτυο και στο αρδευτικό δίκτυο, και σε πολλές άλλες υποδομές και στα λιμάνια της. Προσπαθούμε πραγματικά για τον ΒΟΑΚ μέσα στη χρονιά, όσο το δυνατόν συντομότερα, να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να σας κάνω ένα σύντομο ερώτημα. Έχω ένα λεπτό περίπου και θα λιποθυμήσουν στο control. Πόσο Πάνο Καμμένο και Ανεξάρτητους Έλληνες αντέχει αυτή η συγκυβέρνηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είστε δεμένοι, θα πάτε μέχρι τέλους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πάμε μέχρι τέλους γιατί είναι μία συνεργασία που μπορεί να είναι από δύο κόμματα με πολύ μεγάλες ιδεολογικές διαφορές, αλλά είναι μία έντιμη και ειλικρινής συνεργασία. Και πιστεύω, ότι, όταν υπάρχουν καθαρές σχέσεις σε μία συνεργασία γενικότερα, μπορείς να πας και να ξεπεράσεις προβλήματα ή διαφωνίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσία σας στην εκπομπή μας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.