«Η χώρα σε 18 μήνες, με την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, θα έχει το “εργαλείο” που θα της δίνει τη δυνατότητα να εφαρμόσει συγκεκριμένες λύσεις και πολιτικές σε όλους τους αυτοκινητόδρομους», τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά FM.
Ο υπουργός, υπενθύμισε εκ νέου ότι από το διαγωνισμό του έργου για την κατασκευή του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, προέκυψε προσωρινός ανάδοχος, γεγονός που σημαίνει ότι η διαδικασία μπαίνει στην τελική ευθεία.
Σε ο,τι αφορά την απόφαση της Αττικής Οδού να προχωρήσει σε αυξήσεις των τιμών των διοδίων, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε χαρακτηριστικά ότι επρόκειτο για μια απόφαση: «η οποία ελήφθη μετά από 13 χρόνια χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, μονομερώς, με πρωτοφανή τρόπο και καταχρηστικά».
Παράλληλα ο υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία βουλευτής στην Ανατολική Αττική πρόσθεσε ότι δεν κατατέθηκαν ούτε και τα απαραίτητα στοιχεία, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο έλεγχος που χρειάζεται για να αποδειχθεί εάν έχει γίνει η απόσβεση ή όχι του επενδεδυμένου κεφαλαίου.
«Θεωρώ ότι δεν μπορούσε το δημόσιο να μείνει με σταυρωμένα χέρια επειδή κάποιοι ήθελαν να κάνουν παρέμβαση μέσα στην προεκλογική περίοδο, είτε γιατί ήθελαν να πάρουν μονομερώς αποφάσεις ή γιατί εν τέλει νόμιζαν ότι δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις για να προστατευτεί το δημόσιο», τόνισε με νόημα ο κ. Σπίρτζης.
Ερωτώμενος δε, για το εάν το κράτος από την πλευρά του διαθέτει στοιχεία για τη λειτουργία της Αττικής Οδού ο υπουργός απάντησε κατηγορηματικά ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι στη διάθεση των κρατικών υπηρεσιών.
Επεσήμανε, μάλιστα, ότι η σύμβαση παραχώρησης – όπως αυτή συντάχθηκε στο παρελθόν – δεν θέτει ανώτατα όρια στα κόστη συντήρησης και λειτουργίας, αλλά και στο επίπεδο εσόδων- εξόδων. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δίνεται στην Αττική Οδό η δυνατότητα να αναθέτει σε εταιρείες που η ίδια έχει συγκροτήσει, το έργο που αφορά τη συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου», πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης,
Παράλληλα ο υπουργός, απαντώντας στο σχόλιο περί «προσβολής» της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, επανέλαβε ότι αυτή δεσμεύει τη χώρα, εκφράζοντας την άποψη ότι πρόκειται για μια πολύ κακή σύμβαση. Ωστόσο, υπογράμμισε πως πρέπει να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι και αποδειχθούν ή όχι οι ισχυρισμοί της Αττικής Οδού και να οριστεί καταληκτική ημερομηνία για την επιστροφή του αυτοκινητόδρομου στο Ελληνικό Δημόσιο.