Η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στην εφημερίδα «Ειδήσεις» και τον δημοσιογράφο, Βασίλη Σκουρή.
ΕΡΩΤΗΣΗ: «Μη λύση» στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου 2017 τι θα σηματοδοτεί, κ. Υπουργέ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είμαστε στο μέσο μια προσπάθειας, μια μάχης για το μέλλον της Χώρας μας. Δεν πρόκειται να κινδυνολογήσω, όπως επιμελώς επιχειρούν οι πολιτικοί μας αντίπαλοι σε μια προσπάθεια τρομοκράτησης του ελληνικού λαού, υπηρετώντας έτσι μικροπολιτικές φιλοδοξίες.
Η «μη λύση» στις 15 Ιουνίου σημαίνει ότι οι δανειστές δεν τηρούν τις υποχρεώσεις και τις συμφωνίες τους.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Από τυχόν «μη λύση», όμως, εκτιμάτε ότι μπορεί να προκληθούν και πολιτικές εξελίξεις στη χώρα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι βέβαια! Δυστυχώς για το πολιτικό σύστημα, σήμερα δεν υπάρχει εναλλακτική πολιτική πρόταση και σίγουρα δεν υπάρχει άλλη πολιτική προσωπικότητα που να αναλάβει με αξιοπιστία το βάρος της διαπραγμάτευσης, τις πρωτοβουλίες και τις συμμαχίες που ξεκίνησε και υλοποιεί ο Πρωθυπουργός.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Η Αθήνα τι λύση ακριβώς επιδιώκει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο στρατηγικός στόχος της μάχης, όχι απλώς της διαπραγμάτευσης, που δίνει αυτή η Κυβέρνηση ήταν και είναι η έξοδος από τα μνημόνια που μας έβαλαν η ΝΔ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, η οριστική ρύθμιση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, η ένταξη στην ποσοτική χαλάρωση, ώστε να δοθεί ανάσα στην οικονομία και να περάσουμε στη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη για την κοινωνία και τις επόμενες γενιές.
Έχουμε ανταποκριθεί σε όλες τις δεσμεύσεις μας, με μεγάλες θυσίες του ελληνικού λαού. Πρέπει τώρα οι δανειστές να πράξουν αντίστοιχα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο Σόιμπλε και ο Τόμσεν είναι τελικά τα μοιραία πρόσωπα για τη χώρα μας από την πλευρά των δανειστών;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό. Αν ήταν, θα είχε λυθεί. Το πρόβλημα έχει δομικά χαρακτηριστικά σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Ή θα βρεθεί λύση ξεκάθαρη και αναπτυξιακή, ή κάποιοι θα χρεωθούν ξανά ιστορικά μια ακόμη μεγάλη καταστροφή σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τη ρήξη με τους δανειστές την αποκλείετε ως επιλογή;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το ερώτημα σήμερα είναι αν θα επέλθει ρήξη μεταξύ των δανειστών. Δεν υπάρχει κανείς που να χρεώνει τα σημερινά προβλήματα στη χώρα μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πρωτοβουλίες μιας εθνικής συνεννόησης για θέματα όπως το χρέος πρέπει, κατά τη γνώμη σας, να αναλάβει η Κυβέρνηση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στις προσπάθειες της Κυβέρνησης να κρατήσει όρθια τη χώρα όλο αυτό το διάστημα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, εκτός από τα εμπόδια των δανειστών, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τις τρικλοποδιές της αντιπολίτευσης, στελέχη της οποίας μεταβαίνουν στην Ευρώπη, μιλούν με ευρωπαίους αξιωματούχους και κάνουν αντιπολίτευση εκεί, θέτοντας σε κίνδυνο τις προσπάθειες του ελληνικού λαού. Οι ίδιοι κατηγορούν μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για ελαστική στάση απέναντι στη χώρα μας.
Η ΝΔ καταψηφίζει την 13η σύνταξη για τους συνταξιούχους, για να μη δυσαρεστηθούν οι Θεσμοί και, αφού η Κυβέρνηση επιτυγχάνει πλεονάσματα άνω του στόχου, αρνείται να ψηφίσει τα αντίμετρα και καταθέτει τροπολογία με μέτρα που ήδη υπάρχουν στη συμφωνία. Η εθνική συνεννόηση προϋποθέτει εθνική στάση όλων σε όλα τα μετερίζια. Εύχομαι να υπάρχει εθνική συνεννόηση. Δεν πιστεύω, όμως, ότι οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν την ιστορική ανάγκη της Χώρας και του ελληνικού λαού.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εκτιμάτε ότι η ηγεσία της Δημοκρατικής Συμπαράταξης όντως διατηρεί πλέον ίσες αποστάσεις από ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν μας έχουν δώσει τέτοια δείγματα η ηγεσία και τα στελέχη της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Αντιθέτως, θα έλεγα ότι διαφαίνεται μια αγωνιώδη προσπάθεια της ηγεσίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης να εξακολουθήσει, διολισθαίνοντας ως τμήμα της δεξιάς σοσιαλδημοκρατίας, να έχει προνομιακή σχέση, μετά τη ΝΔ του κ. Σαμαρά, με τη ΝΔ του κ. Μητσοτάκη και του κ. Γεωργιάδη.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη πρέπει να συνεργαστεί ο ΣΥΡΙΖΑ; Και υπό ποιές προϋποθέσεις;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτό που σίγουρα πρέπει, κατά τη γνώμη μου, είναι η Δημοκρατική Συμπαράταξη να ξεκαθαρίσει το πολιτικό και ιδεολογικό στίγμα της. Για να υπάρξει συνεργασία, πρέπει να υπάρχει συμφωνία Αρχών.
Αν η Δημοκρατική Συμπαράταξη παραμείνει ένας χώρος της δεξιάς σοσιαλδημοκρατίας, επιδιώκοντας συνεργασία με τη Ν.Δ του κ. Μητσοτάκη, τότε δεν υπάρχει περιθώριο συνεργασίας. Αν επιλέξει να ακολουθήσει ένα προοδευτικό στίγμα και επιστρέψει στις ιδρυτικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ, προφανώς τότε θα υπάρχει κοινός τόπος και πιθανότητες συνεργασίας. Δυστυχώς, το δεύτερο σενάριο, αν λάβουμε υπόψη την υπάρχουσα γεωγραφία των στελεχών της, δεν έχει πολλές πιθανότητες και αυτό είναι λυπηρό.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τελικά, κύριε Υπουργέ, πόση ζημιά προκλήθηκε από το «κύκλωμα των εισιτηρίων» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας; Και ποιος φέρει την ευθύνη;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μάλλον πολύ περισσότερο από όσο φανταζόμαστε, δυστυχώς, αλλά αυτό είναι κάτι που θα ξέρουμε, μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα των ελεγκτικών μηχανισμών της δικαιοσύνης και, όταν εφαρμοσθεί σε λίγους μήνες το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ώστε να αποδειχθούν και στην πράξη η λεηλασία των αστικών συγκοινωνιών από τα κυκλώματα και η πολιτική ανοχή και ευθύνη των κομματικών στρατών και του παλαιοκομματισμού.