Με το επιτελικό νομοσχέδιο επιχειρείται η επαναφορά ενός δεξιού κράτους, ο απόλυτος έλεγχος του δημόσιου τομέα από το κόμμα της ΝΔ, με υπερσυγκέντρωση δομών στο γραφείο του πρωθυπουργού εκμηδενίζοντας το ρόλο του υπουργικού συμβουλίου, τόνισε μιλώντας Στο Κόκκινο o Χρήστος Σπίρτζης.
Oι τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε στη Γεωργία Σαδανά ότι καταρρέει όλο το αφήγημα της ΝΔ περί αριστείας, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως επικοινωνιακό τρικ, καθώς τώρα που έγινε κυβέρνηση άλλαξε τις προϋποθέσεις και οι συνεργάτες υπουργών μπορεί να μην είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα ανέβασε τα μισθολογικά κλιμάκια.
Ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι υπερσυγκεντρώνονται δομές γύρω από τον πρωθυπουργό και μπαίνουν θέματα που εγείρουν ερωτηματικά για την κατάργηση του θεσμού του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Συνεπώς, εξήγησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, δεν επιχειρείται ούτε το επιτελικό κράτος, ούτε να έχουμε μια πραγματική αλλαγή σε έναν δημόσιο τομέα που πρέπει να εξυπηρετεί τον πολίτη με καλύτερο πρόσωπο, αυτό που επιχειρείται είναι να ελεγχθεί ο δημόσιος τομέας από το κόμμα της ΝΔ, έχουμε την επαναφορά ενός δεξιού κράτους, αυτή τη φορά με μεγάλη υπερσυγκέντρωση στο γραφείο του πρωθυπουργού.
Εκτιμούμε, σημείωσε, ότι το σχέδιο νόμου θα φέρει δυσλειτουργίες και αναστάτωση στον δημόσιο τομέα, πολλά θέματα θα μπλοκάρουν και η κυβέρνηση πολύ γρήγορα θα υποχρεωθεί να φέρει πολύ σημαντικές αλλαγές και αυτά θα τα δούμε στο άμεσο μέλλον.
Παράλληλα έκανε λόγο για αλλοίωση του πολιτεύματος καθώς υπάρχει μια φοβερή εμμονή στην προεδρία της κυβέρνησης με τις έξι γενικές γραμματείες, άρα ο ρόλος του υπουργικού συμβουλίου εκμηδενίζεται, καθώς τελικά όλο το νομοθετικό έργο θα ξεκινάει από το γραφείο του πρωθυπουργού.
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι σήμερα με αξιοπρέπεια μετακινούνται πάνω από 200.000 άνεργοι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και πως πρέπει η ΝΔ να απολογηθεί για τη μη πύκνωση των δρομολογίων σε Μετρό και λεωφορεία. Μάλιστα αναφέρθηκε στο πως κυκλώματα μέσα στους οργανισμούς διαχείρισης των μέσων μαζικής μεταφορά έκλεβαν τα έσοδα.