Η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στο Ραδιόφωνο 24/7 και την εκπομπή “Η φυλή των φίλων” με τον Κώστα Αρβανίτη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα κύριε Αρβανίτη. Καλημέρα και στους ακροατές σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ‘στε καλά. Τι γίνεται με αυτή την ιστορία κύριε Υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με αυτή την ιστορία, γίνονται, αυτά που έχουμε πει εδώ και δύο χρόνια μετά τις διαπραγματεύσεις που είχαμε με τους παραχωρησιούχους, όχι μόνο δεν θα γίνουν μετωπικά και πλευρικά διόδια αλλά αυτό που επιδιώκουμε, και θα το καταφέρουμε, είναι να μην υπάρχουν καν τα διόδια, οι σταθμοί των διοδίων που υπάρχουν σήμερα. Αυτός είναι και ο λόγος που πριν λίγες μέρες ξεκίνησαν οι διαδικασίες για τον διαγωνισμό του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων. Επομένως ότι έχουμε πει, τηρείται, ισχύει και υλοποιείται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς βγήκε αυτή η φήμη; Η απόφαση υπάρχει όμως για πλευρικά διόδια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει απόφαση για πλευρικά διόδια. Υπάρχει υποχρέωση της σύμβασης για πλευρικά διόδια. Και για μετωπικά διόδια. Αυτό που ξεκίνησε για ακόμα μία φορά να συζητείται είναι γιατί εκδόθηκε από το αρμόδιο υπουργείο περιβάλλοντος η έγκριση για τους περιβαλλοντικούς όρους εκείνης της δέσμευσης. Αυτό έγινε για διαδικασίες που σχετίζονται με τη σύμβαση και την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής περιόδου προκειμένου να συνεχιστεί η σύμβαση και να προχωρήσουμε στην περίοδο λειτουργίας. Δηλαδή να μεταφερθούν τυπικά τα έργα που προβλέπονταν να γίνουν στη φάση της κατασκευής, στη δεύτερη φάση που είναι η φάση της λειτουργίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα επαναδιαπραγματευθείτε δηλαδή τη σύμβαση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς θα αλλάξουν αυτά τα έργα που έχουμε πει. Δεν είναι μόνο οι σταθμοί των διοδίων, είναι κόμβοι που προβλέπονται να γίνουν στη Βαρυμπόμπη που δεν είναι η βέλτιστη συγκοινωνιακή λύση. Είναι η Γέφυρα Καλυφτάκη προς την κάθοδο για Πειραιά που εξετάζεται η χρησιμότητά της ή η μη χρησιμότητά της. Επομένως είναι μία σειρά από έργα που προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση και αναθεωρούνται ή θα αναθεωρηθούν στην περίοδο του Τ2 για τις βέλτιστες λύσεις που πρέπει να γίνουν όσον αφορά στην καλύτερη κυκλοφορία και τους όρους που επείγει να έχουμε σε εκείνη την περιοχή. Εμείς έχουμε δεσμευτεί ότι δεν θα μπούν μετωπικά ή πλευρικά διόδια. Ισχύει αυτό. Όταν ισχύσει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων οι όμοροι Δήμοι, οι κάτοικοι των όμορων Δήμων δεν θα χρεώνονται ούτε με τα αναλογικά, από το αναλογικό σύστημα διοδίων και αυτό υλοποιούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι γιατί υπήρξε αναστάτωση και θέματα στην τηλεόραση είδα, και μου έκανε εντύπωση αυτό, δηλαδή εσείς μας δίνετε μία άλλη εντελώς εικόνα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάντα υπάρχουνε συγκεκριμένοι κύκλοι που θέλουν, το να φουντώσουν διάφορες διαμαρτυρίες χωρίς να υπάρχει λόγος. Πιθανά να σχετίζεται και με όλη την προσπάθεια που γίνεται για να αποδομήσουν τις προσπάθειες της Κυβέρνησης γενικότερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει κανένας λόγος τέτοια ανησυχίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λέτε ότι δεν θα υπάρξουν πλευρικά διόδια ούτε στον Άγιο Στέφανο ούτε στη Βαρυμπόμπη, μόνο τα έργα που θα φτιάξουν τον κόμβο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι ακριβώς. Θα γίνει ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, για να συμπληρώσω αυτό που λέτε, και ο στόχος μας είναι με την ολοκλήρωσή του να ξηλωθούν τα μετωπικά και πλευρικά διόδια που υπάρχουν σήμερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή είναι η είδηση. Ωραία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να το έχετε όλοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, ναι, θα είναι είδηση. Θα ανέβει στο news247.gr . Τι έγινε με το, άσχετο, σχετικό. Τί έγινε με το νομοσχέδιο για τις μεταφορικές; Το ξεχάσαμε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, είναι στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Φαντάζομαι σήμερα ή αύριο θα υπάρχει σχετική εισήγηση που προβλέπεται για να εισαχθεί στις επιτροπές της Βουλής.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να περιμένω αύριο μου λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Αρβανίτη θα σας ενημερώσω. Να δούμε πότε θα ολοκληρώσει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους τη δουλειά του. Είναι πάνω από μία εβδομάδα εκεί και στη συνέχεια αυτός είναι ο δρόμος. Μπαίνει στη Βουλή για συζήτηση στις αρμόδιες επιτροπές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προβλέπει αύξηση εσόδων ή δημοσιοοικονομικό κόστος;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εξαρτάται από το άρθρο. Υπάρχουν άρθρα που προβλέπουν αύξηση εσόδων και άρθρα που προβλέπουν μείωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στα καυτά άρθρα ρωτάω.
Υπουργός: Ποια λέτε καυτά άρθρα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στις γνωστές εταιρίες. Αν θα φέρουμε λεφτά ή αν θα χάσουμε λεφτά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε γίνεται να χάσουμε λεφτά με τη δράση που είχαν οι συγκεκριμένες εταιρείες. Είχαμε μεγάλη φοροδιαφυγή από τη συγκεκριμένη δράση που είναι εταιρεία διαμεσολάβησης και στα αυτοκίνητα και στα ταξί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι; Είπε ο κύριος Δρανδάκης με μία ανακοίνωση πριν από κάνα δυο μέρες ότι ελέγχθηκε από την εφορία εξονυχιστικά και δεν βρέθηκε κανένα ζήτημα. Έβγαλε μία ανακοίνωση πριν δυο-τρεις μέρες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τί ελέγχθηκε ακριβώς;;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ότι ελέγχθηκε από την εφορία ο κύριος Δρανδάκης, η εταιρεία, τώρα το προηγούμενο διάστημα και ότι βγήκε καθαρός. Έχετε ενημερωθεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για ποια εταιρεία συζητάμε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Του κύριου Δρανδάκη. Η BEAT. H Taxibeat.
Υπουργός: Στο Λονδίνο, στο Άμστερνταμ, πού;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ φαντάζομαι. Από τις ελληνικές αρχές.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εδώ έχει παράρτημα η εταιρεία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Nαι. Φαντάζομαι ότι δεν έχει ελεγχθεί η εταιρία που έχει όλη αυτή τη δραστηριότητα. αλλά το παράρτημα της.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι. Θα τα πούμε την ερχόμενη εβδομάδα. Θα θέλαμε να είστε εδώ αφού θα έχουμε όλο το πλαίσιο έτσι κι αλλιώς για να το κουβεντιάσουμε
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Είναι καλό να δούμε κάποια στιγμή οι δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών της διαμεσολάβησης, αν τιμολογούνταν στην Ελλάδα, αν φορολογούνταν στην Ελλάδα, και ποια είναι η ροή των χρημάτων αυτής της δραστηριότητας ή οι μέτοχοι ή ήταν μέτοχοι έναντι ποιων ποσών γιατί ακούγονται διάφορα, μεταβιβάστηκαν οι μετοχές της taxi beat σε μια άλλη εταιρεία όταν πουλήθηκε και που, είναι πολλά που πρέπει να δούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ένα τελευταίο, επειδή είχαμε και την πληροφορία και την αίσθηση και τη διαίσθηση ότι στο βασίλειο του ΟΑΣΘ της Θεσσαλονίκης γίνανε και τα Σόδομα και τα Γόμορρα μαζί σε πλήρη ενότητα. Από κει και πέρα δεν μάθαμε ούτε ονόματα, ούτε διευθύνσεις, δηλαδή έχουμε απλώς μία περιρρέουσα ατμόσφαιρα ότι το παρακράτος της Θεσσαλονίκης ζούσε μια χαρά από τον ΟΑΣΘ, έγινε και μια φασαρία με τη Νέα Δημοκρατία τότε αλλά δεν έπεισε, παίρνω θέση εγώ σε αυτό, αλλά περιμένω να δω, ποιοί ήταν, που ήταν, ποια ήταν τα πρατήρια που έβαζαν π.χ. πετρέλαιο, αν είχαν σχέση με τους μετόχους ή με φίλους αυτών, οικογενειακούς κλπ, τα πολιτικά πρόσωπα που κυριαρχούν ή προσπαθούν να κυριαρχήσουν στη Θεσσαλονίκη, με το γνωστό παρακράτος της Θεσσαλονίκης, αυτά θα τα μάθουμε; Μέχρι το 2019 που θα πάτε για εκλογές;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Αρβανίτη, ένα μέρος αυτών έχει ήδη γνωστοποιηθεί και με ποιες μέσω ποιων εταιρειών, τώρα ποιοι ήταν πίσω από αυτές τις εταιρείες, δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να το βρει, από εκεί και πέρα όμως την Πέμπτη στην επιτροπή της Βουλής φαντάζομαι ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ που έχει μπει για τη εκκαθάριση θα δώσει αρκετά στοιχεία σε σχέση με τα κόστη που υπήρχαν και τα κόστη που υπάρχουν …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι διάβασα τον κύριο Στέλιο Παππά στο Έθνος το Σάββατο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι είδηση ότι διαβάζετε Έθνος. Θα αναδειχθούν λοιπόν πάρα πολλά θέματα γύρω από τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, από το πώς πραγματικά γινόταν κλοπή στο ελληνικό δημόσιο και που πήγαιναν αυτά τα χρήματα και πως δεν μπορούσαν οι αστικές συγκοινωνίες τις Θεσσαλονίκης, παρά του ότι ήταν ιδιωτικός φορέας, να έχει ένα εύλογο κόστος, όχι μικρότερο ή μεγαλύτερο, εύλογο κόστος, σε σχέση με το έργο που παράγει, το οποίο ήταν πραγματικά αισχρό. Άρα έχουμε διάφορα θέματα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Εύχομαι την ερχόμενη εβδομάδα να είστε εδώ στο ραδιοθάλαμο να τα κουβεντιάσουμε να το ανοίξουμε, σε μια ώρα δηλαδή, γιατί έχει πολύ ψωμί αυτή η ιστορία έτσι κι αλλιώς . Κύριε Υπουργέ ευχαριστούμε πάρα πολύ , την Καλημέρα μας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά. Καλημέρα.