H συνέντευξη στο Ραδιόφωνο 24/7 και τους δημοσιογράφους, Μανώλη Κοττάκη, Βούλα Κεχαγιά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα κύριε Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα κυρία Κεχαγιά, καλημέρα κύριε Κοττάκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο οποίος μόλις ψήφισε στη Βουλή, βλέπαμε ήμασταν συντονισμένοι κύριε Υπουργέ. Για θέματα ασυλίας ήταν η ονομαστική;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ήταν για θέματα ασυλίας δύο βουλευτών που ζήτησε ο ένας, ο Νικήτας Κακλαμάνης, προς τιμήν του την άρση της ασυλίας του προκειμένου να τελειώσει μία ιστορία που ταλαιπωρεί για αρκετό καιρό αρκετούς υπηρεσιακούς παράγοντες εκεί που έχει υπηρετήσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Και το άλλο ήταν η υπόθεση Κατρούγκαλου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Ήταν ο Νίκος ο Νικολόπουλος η άλλη περίπτωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάποια στιγμή πρέπει να βάλετε μπροστά το θέμα της αναθεώρησης του Συντάγματος το οποίο όλο λέτε, λέτε και ακόμα δεν είναι την αρχίζετε, που μέσα σε αυτά ξέρετε ότι ένα κομμάτι της κρίσης αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος κύριε Υπουργέ είναι και το θέμα του γεγονότος ότι οι πολιτικοί και οι υπουργοί, έτσι το λέμε στα νομικά, έχουν ειδική δωσιδικία, δηλαδή στην πραγματικότητα δικάζουν τον εαυτό τους μέσω του κοινοβουλίου. Αυτό κάποια στιγμή πρέπει να τελειώσει. Φαντάζομαι ότι το αναγνωρίζετε και εσείς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έτσι είναι. Πρέπει να γίνουν τα πάντα προκειμένου να αντιστραφεί η εικόνα αλλά και η πραγματικότητα σε σχέση με τη λειτουργία του πολιτικού κόσμου ή όσων ασχολούνται με τα κοινά ή με τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος για να μην υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις και ειδικές διατάξεις σε σχέση με το πως ασκούν το λειτούργημά τους και από πού μπορούν να ελεγχθούν. Είναι προφανή αυτά. Πιστεύω σε μία αστική δημοκρατία είναι προφανή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανώς και εσείς οι πολιτικοί και οι βουλευτές θα αισθάνεστε καλύτερα αν απαλειφθούν τέτοιες προνομιακές ρυθμίσεις νομίζω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυρία Κεχαγιά δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένας λόγος να μην απαλειφθούν τέτοιες ρυθμίσεις. Τέτοιες ρυθμίσεις μπορεί να μη θέλει να απαλειφθούν όποιος θεωρεί ότι δεν ασκεί σωστά το λειτούργημά του, δεν πρέπει να ελέγχεται δεν, δεν, δεν. Υπάρχουν προφανώς σε κάποιες υπηρεσίες λόγοι να μην υπάρχει δημοσιότητα, είναι κατανοητό, αλλά αυτές είναι πολύ συγκεκριμένες υπηρεσίες, δεν αφορούν παραδείγματος χάριν το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, δεν αφορούν τα παραγωγικά υπουργεία, αφορούν άλλες υπηρεσίες. Αυτά μπορούν να προβλεφθούν και όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να είμαστε στην κρίση των ίδιων οργάνων που είναι και όλοι οι πολίτες της χώρας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη έχουμε σφοδρές αντιδράσεις από την τουρκική πλευρά μετά τη χθεσινή απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου να δώσει οριστικά άσυλο και αμετάκλητα σε έναν εκ των οκτώ Τούρκων Αξιωματικών. Ένα σχόλιο θα θέλαμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε κυρία Κεχαγιά, εμείς έχουμε πιστεύω μία, είμαστε από τις χώρες, που έχουμε εδραιώσει τους δημοκρατικούς θεσμούς. Πιστεύω ότι το ίδιο πρέπει να ακολουθήσει και η Τουρκία, αν θέλει να έχει μία προοπτική ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά όχι μόνο, να παίξει έναν άλλο ρόλο σταθεροποίησης, ειρήνης και συνεργασίας στην περιοχή. Θέλω να ελπίζω ότι θα αλλάξει στάση μετά τις εκλογές και πολλά από αυτά τα ακραία που ακούμε ή που γίνονται είναι για εσωτερικούς λόγους στην Τουρκία. Ελπίδα είναι αυτή, ευχή είναι, αν θέλετε. Από εκεί και πέρα θεωρώ και απαράδεκτο το να σχολιάζεται με αυτό τον τρόπο, να θεωρούν ,ότι μπορεί κάποια χώρα να παρέμβει στη δικαιοσύνη της για να ισοφαρίσει αν θέλετε άλλες παραβατικές ενέργειες που έχει κάνει η ίδια η Τουρκία. Και μιλάω για τους δύο Έλληνες αξιωματικούς που κρατούνται παράνομα και χωρίς απόφαση που να καλύπτει όλο αυτό που έγινε εκεί. Δηλαδή μία παράνομη κράτηση που κάποιοι θέλουν από την Τουρκία να ισοφαρίσουν τους 8 αξιωματικούς της Τουρκίας που ζήτησαν πολιτικό άσυλο στη χώρα μας. Η χώρα μας έχει συγκεκριμένους κανόνες, έχει μία ανεξάρτητη δικαιοσύνη, δεν παρεμβαίνει κανείς και προφανώς θα προχωρήσουμε ακριβώς όπως ορίζει το Σύνταγμά μας, η δημοκρατία, ο ευρωπαϊκός πολιτισμός και η ευρωπαϊκή δικαιοσύνη. Και οι διεθνείς κανόνες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να έρθουμε τώρα λίγο και στα θέματα της αρμοδιότητάς σας επειδή δεν έχει τύχει τακτικά να συζητήσουμε. Θυμάμαι κύριε Υπουργέ πριν τις εκλογές, λέω του Ιανουαρίου του ‘15, ο ΣΥΡΙΖΑ πάντα έλεγε ότι θα ξανακοιτάξει τα διόδια, θα ξανακοιτάξετε τις συμβάσεις και στους εθνικούς οδικούς άξονες και στην Αττική Οδό. Ήρθατε στην εξουσία, δεν έχουν αναθεωρηθεί οι συμβάσεις, ξέρετε πόσο κοστίζει να πάει κανείς Αθήνα – Θεσσαλονίκη, προστίθενται νέα διόδια στην Εγνατία οδό, βάζετε και πλευρικούς σταθμούς…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα κύριε Κοττάκη, μου αρέσουν, μου αρέσουν όλα αυτά που λέτε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα το ξέρω, ήμουν σίγουρος κύριε Υπουργέ μου. Βάζετε και πλευρικούς σταθμούς σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη. Το ερώτημα δεν είναι αν σας αρέσουν ή όχι αλλά αν θα αναθεωρήσετε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μου αρέσουν γιατί δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μακάρι να μην έχουν σχέση με την πραγματικότητα, χαίρομαι. Αλλά όταν πληρώνεις τη ζεις την πραγματικότητα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λοιπόν, για να δούμε. Είχαμε τις συμβάσεις του 2007 που αναθεωρήθηκαν το 2013. Αυτό σημαίνει ότι – και βρήκαμε και έργα κολλημένα- κύριε Κοττάκη, γιατί είναι πολύ σημαντικό αυτό, και το Ελληνικό Δημόσιο με την πλάτη στον τοίχο, οπότε, μη ξεπερνάτε τόσο εύκολα το ότι τα έργα δεν είχαν ολοκληρωθεί. Γιατί αν δεν ολοκληρώνονταν τα έργα θα χρειαζόμασταν ενάμιση μνημόνιο αποζημιώσεις για τα έργα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πράγματι είχαν ρήτρες οι συμβάσεις. Πράγματι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είχαν μόνο ρήτρες οι συμβάσεις. Επρεπε 2,5 δισεκατομμύρια, δύο δις και κάτι, να τα επιστρέψουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή γιατί είναι συγχρηματοδοτούμενα και έπρεπε να επιστρέψουμε και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα και στις ιδιωτικές τράπεζες τα ποσά που είχαν προβλεφθεί από τις συμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας. Επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο ήταν με την πλάτη στον τοίχο γιατί οι καθυστερήσεις που είχαν γίνει, ήταν με υπαιτιότητα του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τις συμβάσεις που υπέγραψε η Νέα Δημοκρατία και αναθεώρησε η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ επί κυβέρνησης Σαμαρά. Δηλαδή, είχαν προβλέψει το 2007 να έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες. Εγώ σας ενημερώνω ότι όταν αναλάβαμε εμείς σε πάρα πολλούς αυτοκινητόδρομους δεν είχε ολοκληρωθεί ούτε το 50% των απαλλοτριώσεων, μετά από τόσα χρόνια, σχεδόν μία δεκαετία, και προφανώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες. Άρα, η διαπραγμάτευση που έγινε το ‘15 έγινε με το σκεπτικό, με την κατεύθυνση αν θέλετε, πρώτον να ολοκληρωθούν τα έργα, δεύτερον να υπάρξουν οι στοιχειώδες κοινωνικές πρόνοιες που δεν υπήρχαν στις αρχικές συμβάσεις. Και συγκεκριμένα να απαλλαγούν από την πληρωμή διοδίων τα άτομα με ειδική αναπηρία, πρώτο, δεύτερο να απαλλαγούν οι κάτοικοι των περιοχών που δεν είχαν εναλλακτικό ασφαλές δίκτυο και αυτό έγινε σε όλη την Ελλάδα, τρίτο να υπάρχει κύρια εκπτωτική πολιτική σε όλους τους αυτοκινητόδρομους για τους συχνούς χρήστες και για τους εργαζόμενους, τέταρτον εκεί που μπορούσαμε στην Εγνατία να απαλλαγούν οι μόνιμοι κάτοικοι των ακριτικών νομών της χώρας, της Θράκης και της Ηπείρου όσο και οι άνεργοι. Αυτά δεν ήταν ξέρετε δεδομένα. Λοιπόν, ένα είναι αυτό. Το δεύτερο, προφανώς όλη αυτή η διαπραγμάτευση δεν μπορεί να γίνει μονομερώς. Αν η ελληνική κυβέρνηση πήγαινε και έλεγε πολύ ωραία, εγώ επιλέγω να έχουμε 20% μικρότερη τιμή χρέωσης των διοδίων στις ήδη υπάρχουσες συμβάσεις. Θα τα πλήρωνε το ελληνικό κράτος ως αποζημίωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό υπάρχει ως προοπτική όμως από δω και πέρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτές είναι οι συμβάσεις που υπέγραψε η Νέα Δημοκρατία. Αυτές είναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα, υποτίθεται ότι σας έφερε ο ελληνικός λαός για να τις αναθεωρήσετε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε κύριε Κοττάκη, όχι δεν είναι έτσι. Κάτι που υπογράφω εγώ σήμερα δεσμεύει τη χώρα και για αύριο ξέρετε. Δεν αναθεωρείται με ένα νόμο ή γιατί η επιλογή ενός Υπουργού είναι έτσι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προεκλογικά όταν τα λέγατε αυτά, φαντάζομαι ότι το ξέρατε ότι έχει συνέχεια το κράτος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι κύριε Κοττάκη. Αυτά που λέγαμε προεκλογικά να μου τα δείξετε για να μη λέμε διάφορα λόγια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ε πως, εγώ θυμάμαι και τον κύριο Σταθάκη, πρωτοσέλιδα για την Αττική Οδό και τα λοιπά, για αναθεωρήσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, και ο κύριος Σταθάκης και πολλοί άλλοι έλεγαν ότι θα μπει ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα και για τον κύριο Σταθάκη σας λέω τι έλεγε. Ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων για να έχουμε μία δίκαιη χρέωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα είναι αυτό πραγματικότητα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μία στιγμή. Επειδή είπε κι άλλα ο κύριος Κοττάκης. Είπε ότι θα μπούν πλευρικά διόδια στην Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προσέξτε κύριε υπουργέ μόνο εκτός από αυτό που λέτε…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πως θα γίνει δηλαδή τώρα… Είναι μία απόπειρα που κάνουν οι δεξιοί δήμαρχοι εκεί προσπαθώντας να κάνουν όλους τους υπουργούς που υπέγραψαν αυτές τις συμβάσεις και φέσωσαν το ελληνικό δημόσιο…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για κανέναν δηλαδή δε θα μπουν;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε θα μπουν. Τρέχει ο διαγωνισμός του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, οι περιοχές οι συγκεκριμένες, έχουν μόνιμη απαλλαγή για όλη την περίοδο της παραχώρησης…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους κατοίκους λέτε τώρα έτσι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τους μόνιμους κατοίκους των τεσσάρων δήμων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε υπουργέ μου, επειδή ακούω ότι θέλετε να πολιτευτείτε στην περιοχή
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που να πολιτευτεί;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω αν είναι ακριβές.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Που στο δήμο Κηφισιάς;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο Υπόλοιπο
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Κοττάκη, Που; στο δήμο Κηφισιάς; Στο δήμο Ορχομενού; Στο δήμο Θηβών; Στη νομαρχιακή Περιφέρεια Εβρου; Ροδόπης; Ξάνθης; Που θα πολιτευτώ για πείτε μου; Γιατί εκεί έχουμε απαλλαγές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακούστε με, ένα κομμάτι το οποίο σωστά περιγράφετε, είναι το κομμάτι των μονίμων κατοίκων, όταν συζητάμε για τους πλευρικούς. Πριν, σας άφησα να ολοκληρώσετε τη σκέψη σας, οι οδικοί άξονες, είναι δημόσιο δίκτυο, δημόσιες υποδομές, το οποίο το πληρώνει ο Ελλην φορολογούμενος, μία φορά, από τη φορολογία του, όταν κατασκευάζεται έτσι δεν είναι; Να πληρώνει και αυξημένα διόδια για τη δημόσια χρήση, δεν αφορά μόνο τους μονίμους κατοίκους η χρήση, δηλαδή τώρα μου λέτε για τους πλευρικούς στη Βαρυμπόμπη, ή στον Αγιο Στέφανο, σας λέω, ότι εκεί υπάρχουν επιχειρήσεις. Πως θα πάει κάποιος; Δε δημιουργείται αντικίνητρο σε κάποιον που θέλει να πάει σε τοπικές επιχειρήσεις, να επισκεφθεί εκεί, να πάει μία βόλτα, όταν υπάρχει το πλευρικό διόδιο; Όχι για τον μόνιμο κάτοικο, αυτό θέλω να σας πω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συμφωνώ μαζί σας εν μέρει, την ίδια συζήτηση θα πρέπει να την κάνετε στην Πάτρα, το Αγρίνιο, τα Ιωάννινα, στις περιοχές της χώρας που δεν έχουν οδικό δίκτυο και έχουν πληρώσει για την κατασκευή αυτού του δικτύου. Γιατί δεν πλήρωσε μόνο ο πολίτης που μένει στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη για τον αυτοκινητόδρομο, που έγινε ως δημόσιο έργο, πλήρωσε και ο πολίτης της Ηπειρου που δεν είχε αυτοκινητόδρομο, και δεν έχει ακόμη σε πολλές περιοχές. Με τον δεύτερο, ή τους επόμενους που θα κάνετε αυτή τη συζήτηση, είναι με τους υπουργούς των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ που έφτιαξαν αυτές τις συμβάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εχετε την εντύπωση ότι εγώ δεν έχω κάνει κριτική τον καιρό που έβαζαν στις συμβάσεις τις υπογραφές; Εσείς είστε υπουργός τώρα. Ποιόν να ρωτήσω; Τον καιρό που έπρεπε να ρωτήσω τον κ. Σουφλιά, ρωτούσα τον κ. Σουφλιά ξέρετε. Και ήμουν και δυσάρεστος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή είστε πολύ σοβαροί έμπειροι δημοσιογράφοι και οι δύο, πάμε στην εξής ερώτηση:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάντε λοιπόν εσείς την ερώτηση , δεχόμαστε ερωτήσεις…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί πρέπει και εσείς να ενημερωθείτε, για να καλύψετε δημοσιογραφικά το θέμα
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μου επιτρέψετε όμως μετά την απάντηση να κάνω και εγώ μία ερώτηση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Αν σήμερα γινόταν αυτοί οι διαγωνισμοί για τους αυτοκινητόδρομους, θα μπορούσε ο νυν υπουργός να κάνει αντίστοιχες συμβάσεις; Και η απάντηση είναι όχι. Είναι όχι, γιατί με την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου που κάναμε το 2016, και για τα δημόσια έργα και για τις παραχωρήσεις, έχουν μπει μέσα συγκεκριμένα κριτήρια, έχουν μπει μέσα κανόνες που κοιτάνε τους κοινωνικούς δείκτες , το αν η οικονομία πηγαίνει καλά ή όχι, αν οι πολίτες μπορούν να πληρώσουν και να ανταπεξέλθουν σε τέτοιο βάρος. Αυτά δεν υπήρχαν. Να υπάρχει διαφάνεια στο πως συντάσσεται το τεχνοοικονομικό μοντέλο, ποιος είναι προϋπολογισμός ενός έργου, ποιες είναι οι επιπτώσεις, ποιο είναι το κόστος χρήματος. Και έτσι είχαμε πάει σε συμβάσεις, οι οποίες, πάρα – πάρα πολύ απλά, δεν είχαν καν έκπτωση κ. Κοττάκη. Δεν γίνονται αυτά σήμερα, δεν μπορούνε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε υπουργέ, προσφάτως έγινε πάρα πολύ θόρυβος, για αυτοκινητόδρομους στην Πελοπόννησο, οι οποίοι δεν ολοκληρώθηκαν με υπαιτιότητα του αναδόχου εν πάση περιπτώσει και εσείς προσπαθούσατε να βρείτε…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιοι είναι αυτοί;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς τους ξέρετε καλύτερα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ισχύει αυτό. Όχι βέβαια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και για οδικούς άξονες ενδεχομένως σε άλλες περιοχές; Μπορεί να κάνω λάθος; Mea culpa. Ισως είναι στην Ηπειρο. Που τους αναθέσατε σε άλλον όμιλο, σε άλλη εταιρεία. Τι έχει συμβεί μ΄ αυτό; Και γιατί έτσι πρόχειρα, δόθηκε ο διαγωνισμός, σε κάποιους που δεν μπορούσαν να υλοποιήσουν, αυτά που έχουν συμφωνήσει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν καταλαβαίνω όμως για ποιο θέμα μου μιλάτε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπήρξε ένα θέμα με τον κ. Καλογρίτσα. Ετσι δεν είναι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Α δεν έχει έργο στην Ηπειρο ο κ. Καλογρίτσας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποια περιοχή είχε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Μ’ αρέσει αυτό το θέμα που βάζετε… Ο κ. Καλογρίτσας είχε διάφορα έργα σε διάφορους φορείς και συμβάσεις από τις κυβερνήσεις της Ν. Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ με πολύ μικρές εκπτώσεις. Παραδείγματος χάριν, είχε η εταιρεία του ένα έργο στη Μυτιλήνη με άλλες δύο εργοληπτικές εταιρείες, ζήτησε όπως προβλέπεται από το νόμο, υποκατάσταση με μία άλλη εταιρεία και από ότι διαβάζω στον Τύπο, θέλει να κάνει το ίδιο και για άλλα έργα που έχει αναλάβει. Στο υπουργείο Υποδομών, εκεί που έχει γίνει σπέκουλα από τους ανθρώπους οι οποίοι διέλυσαν τους αυτοκινητόδρομους και έβαλαν πανωπροίκια στους εργολάβους, όπως λέει η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και όχι μόνο εμείς, έγιναν διαγωνισμοί, με διαφάνεια, έγιναν διαγωνισμοί, που από 0% έκπτωση που είχε δώσει η ΝΔ έχει φτάσει στο 50% και πάνω. Αυτό σημαίνει μεγάλη εξοικονόμηση για το Δημόσιο, έκαναν διάφορες καταγγελίες σαν κι αυτές που με ρωτάτε και πιο άκομψα, και πήγαμε εμείς στον Εισαγγελέα, γιατί αυτοί δεν είχαν την τόλμη να πάνε για κάτι που δεν ισχύει, και από εκεί και πέρα, όπως καταλαβαίνετε, όλα τα υπόλοιπα έχουν πάρει το δρόμο τους: υπάρχει η έγκριση μεγάλου έργου από την Ευρωπαϊκή επιτροπή για το Πάτρα Πύργος ,υπάρχουν οι διαδικασίες της υπηρεσίας και στη συνέχεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να προχωρήσει και το έργο Πάτρα –Πύργος, που η ΝΔ είχε προβλέψει στις αρχικές συμβάσεις και στη συνέχεια το έβγαλε αυτό το έργο από το φυσικό του αντικείμενο, όπως έβγαλε και το Πύργος –Τσακώνα – Καλό Νερό για να μην έχουμε ολοκληρωμένους αυτοκινητόδρομους, όπως έβγαλε στους αυτοκινητόδρομους της Κεντρικής Ελλάδας, το πρώτο και το τελευταίο τμήμα του Ε65 για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα τραπεζών, παραχωρησιούχων και εργολάβων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτά λοιπόν τα έκανε η Νέα Δημοκρατία. Επί ημερών διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Καλογρίτσας, είναι συνεπής;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Σ’ αυτά που δεν είναι συνεπής ο κ. Καλογρίτσας, έχει υποστεί και θα υποστεί αυτά που λέει ο νόμος. Δεν έχει καμία διακριτική μεταχείριση, όποιος πει, ότι έχει έτσι μία ευνοϊκή μεταχείριση να την αναδείξει για να καταλάβουμε και εμείς τι λέει. Εχουμε καλέσει τη ΝΔ , το ΠΑΣΟΚ και συγκεκριμένη μερίδα του στρατευμένου με τη ΝΔ Τύπου και τηλεοπτικού και έντυπου, να πάνε στον Εισαγγελέα, δεν πηγαίνουν, πήγαμε εμείς, κ. Κεχαγιά. Το ξέρετε αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με το μετρό τι νεώτερα έχουμε κ. υπουργέ; Το μετρό της Θεσσαλονίκης σας άκουγα ότι σε δύο χρόνια θα έχουμε μετρό, αλλά ας ξεκινήσουμε από το μετρό της Αθήνας, για τις επεκτάσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέσ’ τη χρονιά, στις αρχές του 2019, θα έχουμε ολοκληρωμένους τους τρεις σταθμούς, στον Περαιά, τη Νίκαια, στον Κορυδαλλό, στην Αγία Βαρβάρα, θα λειτουργήσουν, μετά από πάρα πολλά χρόνια, που κι αυτό το έργο ήταν στα μαύρα του χάλια, είχαμε επί της ουσίας πλήρη αναστολή των εργασιών το 2015, γιατί χρωστούσε το ελληνικό δημόσιο στην κοινοπραξία την κατασκευαστική δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ολοκληρώνεται . Εχουμε προχωρήσει πάρα πολύ το έργο γιατί δεν είχε –ως συνήθως- μελέτες στον Περαιά, στους κεντρικούς σταθμούς που πρέπει να γίνουν και έχει γίνει ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα που θα τηρηθεί και χωρίς να έχουμε πλέον, -αν θέλετε-γκρίζες ζώνες στο τι πρέπει να γίνει στο έργο, στη χωροθέτηση των σταθμών, στη χωροθέτηση των μηχανολογικών εγκαταστάσεων, άρα πάει πολύ καλά. Και έχουμε σε εξέλιξη το διαγωνισμό για την πρώτη φάση της γραμμής 4 που είναι από τα μεγαλύτερα, να μην πω το μεγαλύτερο έργο μετρό που γίνεται στην Ευρώπη. Αυτός ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και προχωράει στη δεύτερη φάση, προκειμένου, στις αρχές του επόμενου χρόνου και τηρώντας όλες τις διαδικασίες που ορίζει ο νόμος και η ευρωπαϊκή νομοθεσία, να έχουμε ανάδοχο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στη Θεσσαλονίκη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στη Θεσσαλονίκη είχαμε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 900 εκ., το έργο είχε σταματήσει πάνω από μία πενταετία, είχε υλοποιηθεί το 30%. Για το 30% οι απαιτήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας, ήταν 1,1 δις. Κύριε Κοττάκη αυτός ήταν ο απολογισμός που βρήκαμε όπως και στους αυτοκινητόδρομους τα ίδια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απλώς σας ακούω τώρα, και λέω εκλογές έρχονται, ακούω, γαλάτσι, Κορυδαλλός, Νίκαια
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Κοττάκη, όποτε μιλάω, τρία χρόνια τώρα, το συμπέρασμα είναι ότι έρχονται εκλογές Απλά ολοκληρώνουμε τα έργα και ξεκινάμε καινούρια έργα που έχει ανάγκη η χώρα
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Να ανανεώσουμε το ραντεβού για να τα ξαναπούμε έχοντας μπόλικο χρόνο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οπότε θέλετε, με μεγάλη χαρά.