Τους επόμενους μήνες ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το 2020 πιστεύουμε ότι δεν θα έχει μόνο την βασική γραμμή αλλά και την επέκταση για Καλαμαριά, ενώ βγαίνουν οι διαγωνισμοί για τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης προς τα δυτικά, αλλά αντιπολίτευση και κάποια ΜΜΕ μας ζητούν να μην πιστέψουμε, οι πολίτες κι εμείς, τα μάτια μας, είπε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο 105,5, αναφέρθηκε αρχικά στον τρόπο με τον οποίο καλύπτεται από τον Τύπο το Μετρό της Θεσσαλονίκης. «Ήρθε στο αμαξοστάσιο του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο πρώτος συρμός. Δεν είναι σαν αυτούς της Αθήνας. Είναι χωρίς οδηγό και θα λειτουργεί με ηλεκτρονικά συστήματα. Οι συρμοί έρχονται όταν πρέπει να αρχίσουν δοκιμαστικές λειτουργίες. Θέλουν ένα διάστημα για την συναρμολόγηση και τους απαραίτητους ελέγχους, ώστε να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία. Δεν έρχεται ένας συρμός νωρίτερα επειδή κάποιος, υπουργός, διευθύνων, η διοίκηση του έργου, θέλει να δείξει ότι το έργο προχωράει. Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Αλλά έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο ώστε κάποιοι να προσπαθούν να ακυρώσουν ένα έργο που περιμένει η μισή Ελλάδα από την δεκαετία του ’80. Είναι τρομερό … μας ζητούν να μην πιστέψουμε, οι πολίτες κι εμείς, τα μάτια μας…».
Σχολιάζοντας αναφορές του Τύπου σε «εγκαίνια βαγονιών», ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι «κανείς δεν είπε ποτέ ότι κάνουμε εγκαίνια … τους επόμενους μήνες ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία (γι΄αυτό ήρθαν οι συρμοί) χωρίς πολίτες, για αρκετούς μήνες. Πιστεύουμε ότι το 2020 δεν θα έχει μόνο την βασική γραμμή του Μετρό, αλλά θα έχει ολοκληρωθεί και η επέκταση για Καλαμαριά». Παράλληλα, «τις επόμενες ημέρες βγαίνουν οι διαγωνισμοί για τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του Μετρό προς την δυτική Θεσσαλονίκη».
Αυτή την στιγμή «είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, δύο διαδικασίες για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, είναι έτοιμη η διαγωνιστική διαδικασία για την παράκαμψη της Χαλκίδας, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για την υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας, είναι σε εξέλιξη το υπόλοιπο έργο της Αμβρακίας, μία σειρά από κρίσιμες, μεγάλες υποδομές», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
«Το πιο σημαντικό, δεν είναι ατάκτως ερριμμένα έργα στην χώρα, αλλά με βάση στρατηγικό σχέδιο υποδομών & μεταφορών, που έχει συνταχθεί μετά από διαβούλευση με όλες τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, με την συμβολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας. Και έχει δείκτες και στόχους, το παρακολουθούμε. Η χώρα θα έχει για τα επόμενα 20 χρόνια οδικό χάρτη με τις υποδομές που πρέπει να κάνει και με ποιους στόχους. Το 2027 αυτό το σχέδιο θα επικαιροποιηθεί και έχουν θεσπιστεί μηχανισμοί που θα το παρακολουθούν. Η χώρα έχει αλλάξει σελίδα και για τις υποδομές που έχει ανάγκη και για το πώς τις ιεραρχεί», όπως τόνισε ο ίδιος.
«Αν είμαστε μία φορά περήφανοι για τους αυτοκινητόδρομους, πρέπει να είμαστε 100 φορές περήφανοι για την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, έργο που δίνει μεγάλη υπεραξία στην χώρα μας, που χωρίς νέους συρμούς θα μετακινούνται οι συμπολίτες μας σε 3 ώρες και 50 λεπτά περίπου. Οι συρμοί έχουν ανακατασκευαστεί στην Ελλάδα, σε εγκαταστάσεις που δεν είχαμε τα προηγούμενα χρόνια». Η τιμή του εισιτηρίου θα είναι πολύ ανταγωνιστική του αεροπλάνου, με τις συνθήκες να είναι ανθρώπινες, διαθέσιμο wifi και μετακίνηση από το κέντρο της μίας πόλης στο κέντρο της άλλης, όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης. «Και θα είναι ακόμη καλύτερα όταν έρθουν οι νέοι συρμοί», όπως είπε, προσθέτοντας ότι τα δρομολόγια ξεκινούν από την επόμενη Δευτέρα.