Η συνέντευξη στο Κόκκινο 105,5 και τον δημοσιογράφο, Στάθη Σχινά.
Tο πρώτο εξάμηνο του 2019 θα έχουν ολοκληρωθεί πλήθος διαδικασιών για έργα υποδομής ώστε να έχει η Ελλάδα πρόγραμμα άνω των 5 δισ. ευρώ συμβασιοποιημένων διαγωνισμών που θα προσφέρουν χιλιάδες θέσεις εργασίας για τα πολλά επόμενα χρόνια, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά. Μεταξύ των έργων που υλοποιούνται και προωθούνται περιλαμβάνονται το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο διακομιστικό-εμπορευματικό κέντρο της Ευρώπης στο Θριάσιο, η επέκταση του Μετρό της Αθήνας με την γραμμή 4, η επέκταση του Προαστιακού και της Αττικής Οδού ως το Λαύριο και την Ραφήνα, η περιφερειακή Αιγάλεω, το εθνικό δίκτυο της βορειοδυτικής Πελοποννήσου και της βόρειας Κρήτης, ο Ε65 προς τα Τρίκαλα, όπως και το αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου.
Στο Θριάσιο Πεδίο «έχουμε δύο έργα, ένα τεράστιο διαμετακομιστικό έργο όπου έχουν επενδυθεί από το Δημόσιο ευρωπαϊκά κονδύλια περίπου 300 εκατ. ευρώ το πιο σύγχρονο και ίσως μεγαλύτερο της Ευρώπης και, ακριβώς δίπλα το εμπορευματικό κέντρο (logistics center) όπου θα χτιστούν 240.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων και παραγωγικών/μεταποιητικών δραστηριοτήτων … καταλαβαίνετε την υπεραξία που δίνει στις συνδυασμένες μεταφορές και στην Ελλάδα η ύπαρξή τους δίπλα στο λιμάνι του Πειραιά», είπε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας σε άλλο σημείο ότι «στην πλήρη του ανάπτυξη, το Θριάσιο θα έχει από 3.000 ως 5.000 μόνιμες θέσεις εργασίας.
Έτσι, συνέχισε, «τελειώνει, μετά από 6-7 δεκαετίες, η σύνδεση του Θριάσιου με την Θεσσαλονίκη με ηλεκτροδοτούμενη διπλή γραμμή και με την Ειδομένη. Είναι ανοιχτός ο σιδηροδρομικός δρόμος από την Αθήνα προς την κεντρική Ευρώπη, ενώ ακολουθεί (και είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για) το εμπορευματικό κέντρο στην Θεσσαλονίκη και ο συνολικός σχεδιασμός για την ολοκλήρωση του δικτύου προς το λιμάνι της Πάτρας και την σύνδεση των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με το δίκτυο της Βουλγαρίας». Μάλιστα, παρέπεμψε στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής σε μία εβδομάδα για τα «πολύ μεγάλα συμφέροντα» που εξυπηρετούνταν από την μη ολοκλήρωση του Θριασίου.
Επεκτείνεται δραστικά το δίκτυο δρόμων και σταθερής τροχιάς σε Αθήνα και Αττική
Αναφορικά με τις μεταφορές εντός λεκανοπεδίου της πρωτεύουσας, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την πρώτη φάση της Γραμμής 4, “ωριμάζει” η δεύτερη φάση και οι επεκτάσεις του μετρό προς την δυτική Αττική και προς το Μαρούσι … θεωρούμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα έχουν ολοκληρωθεί πλήθος από αυτές τις διαδικασίες, για να έχει η χώρα ένα πρόγραμμα άνω των 5 δισ. ευρώ συμβασιοποιημένων διαγωνισμών, που θα προσφέρουν θέσεις εργασίες για τα πολλά επόμενα χρόνια».
Προς Λαύριο, όπως είπε σε άλλο σημείο, «η προτεραιότητα αφορά την επέκταση του Προαστιακού και αυτή την περίοδο “ωριμάζουν” οι μελέτες, ώστε να αξιοποιηθεί και το λιμάνι του Λαυρίου, να μην είναι συσσωρευμένα τα δρομολόγια στον Πειραιά, τόσο για την ακτοπλοΐα όσο και για άλλες δραστηριότητες».
Συνολικά, οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του οδικού δικτύου και ειδικά της Αττικής Οδού «δεν αφορούν επέκταση υπάρχουσας σύμβασης αλλά του φυσικού αντικειμένου των υποδομών», όπως διευκρίνισε. Στόχος είναι τελικά «να συνδέσουμε οδικά και σιδηροδρομικά τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, αλλά και επιτέλους να φτιαχτεί η σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό και να συνεχιστεί η Αττική Οδός από την Κατεχάκη μέχρι την Βουλιαγμένης, όπως και η Περιφερειακή Αιγάλεω που επιτέλους πρέπει να υλοποιηθεί για να δώσει λύση στα βαριά προβλήματα μεταφορών που υπάρχουν στην δυτική Αττική».
Ολοκληρώνεται επίσης τις επόμενες ημέρες για την Αττική και εντός του 2018 για την Θεσσαλονίκη ο κεντρικός σχεδιασμός των μαζικών μεταφορών, όπως είπε, χαρακτηρίζοντας «τραγικό» π.χ. να καταλήγουν στο Θησείο τα ΚΤΕΛ από όλη την δυτική Αττική, όταν διέρχονται από πολλούς σταθμούς του μετρό και του Προαστιακού, όπως και τα αντίστοιχα της ανατολικής και νότιας Αττικής που καταλήγουν στο Πεδίο του Άρεως.
Αναπτύσσεται ταχύτατα το νέο εθνικό οδικό δίκτυο
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε επίσης ότι «από το Δερβένι στο Αίγιο και από το Αίγιο μέχρι το Ρίο υλοποιούνται τα έργα, μένει μία μελέτη για την ολοκλήρωση υπογειοποίησης τμήματος έξω από την Πάτρα … σε σχέση με την σύνδεση του λιμανιού με την σιδηροδρομική υποδομή, προκειμένου και αυτό να δημοπρατηθεί και να έχουμε πλήρη σύνδεση Κορίνθου-Πατρών».
Αντίστοιχα, «για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης υπάρχει μία πολύ μεγάλη επιτυχία της χώρας και της κυβέρνησης. Πριν από 10 ημέρες ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Προσήλθαν πέντε κολοσσοί από Ελλάδα και εξωτερικό (και για την παραχώρηση του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος και για την ΣΔΙΤ από Χερσόνησο ως Νεάπολη Λασιθίου) και προχωράμε στο δεύτερο τμήμα της διαγωνιστικής διαδικασίας. Έχει δρομολογηθεί, είναι ένα τεράστιο έργο περίπου 2 δισ. ευρώ», όπως τόνισε.
Υπάρχουν επίσης «πολλά χαρούμενα νέα για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 (Αθήνα-Τρίκαλα), καθώς πήραμε την έγκριση από την ΕΕ. Η σύμβαση για το νότιο τμήμα έχει προχωρήσει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια θα οδεύσει στο Κοινοβούλιο (για να… προσπαθήσει η αντιπολίτευση όπως και στο Θριάσιο να ακυρώσει αυτή την προσπάθεια υποδομών)», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης. «Το ίδιο ισχύει και για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, στο Ηράκλειο της Κρήτης. Τελείωσε, έχουμε πάρει τις εγκρίσεις, προχωράει προς το Ελεγκτικό και το Κοινοβούλιο», προσέθεσε.
«Για το τμήμα Πάτρα-Πύργος ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες … εδώ θα γελάσουμε πάρα πολύ με αυτά που έλεγαν. Εάν δεν έσπαγαν σε οκτώ οι εργολαβίες, εάν δεν είχαμε τις εκπτώσεις της τάξης του 50% δεν θα παίρναμε ποτέ έγκριση από την ΕΕ … με την λογική της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ για ανάθεση σε έναν με έκπτωση π.χ. 20% … δεν θα γινόταν ο δρόμος. Και θα γελάσουμε και με τα αποτελέσματα αυτών των οκτώ ανεξάρτητων τμημάτων των διαγωνιστικών διαδικασιών, στην ώρα τους … σε μία εβδομάδα περίπου θα έχουν ολοκληρωθεί για να πάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και επιτέλους να ξεκινήσει το έργο. Για την ολοκλήρωση του έργου υπάρχει χρονοδιάγραμμα τριών ετών».