Η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στο Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5 και τον δημοσιογράφο, Στέφανο Διαμαντόπουλο.
Σύμφωνα με τον υπουργό, με την κατάσταση που υφίσταται «δεν μπορεί την επόμενη μέρα ο ΟΑΣΘ να παρέχει την ποιότητα που θα θέλαμε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης».
Όσον αφορά τα μειωμένα λεωφορεία που κυκλοφορούν επισήμανε ότι οφείλεται σε μια νομοθετική ρύθμιση για τη χρήση 50 λεωφορείων που υπάρχουν στο αμαξοστάσιο.
«Τα λεωφορεία καταρρέουν όταν δεν συντηρούνται ή έχουν συντηρηθεί κακώς στο παρελθόν», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, λέγοντας ότι υπάρχει πλέον η συνεργασία με την ΕΛΒΟ για την επισκευή των λεωφορείων. Όπως είπε η λύση είναι να γίνουν διαγωνισμοί που θα προβλέψουν την κατασκευή και συντήρηση των λεωφορείων στη χώρα μας.
«Να έχουμε άλλη αντίληψη για την παραγωγή της χώρας. Το παλιό μοντέλο έχει αποτύχει», είπε ο αρμόδιος υπουργός, ενώ σημείωσε ότι υπάρχουν χρήματα για να βοηθηθεί ο ΟΑΣΘ αλλά όχι με προμήθεια νέων λεωφορείων, για έτσι δεν θα βοηθάται η χώρα. «Τι να κάνουμε δηλαδή, να πάρουμε μερικά δις δάνειο από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων για πάρουμε 2.000 λεωφορεία;», διερωτήθηκε ο υπουργός.
Μάλιστα αναφέρθηκε στην υπόθεση πώλησης λεωφορείων 12ετίας από την παλιά διοίκηση σε εταιρείες στην Ελλάδα, είτε για χρήση, είτε για ανακύκλωση. «Αυτό δείχνει το τι γινόταν στον ΟΑΣΘ», επισήμανε ο υπουργός υπογραμμίζοντας ακόμα ότι η συγκεκριμένη περιουσία ανήκει στον ελληνικό δημόσιο όχι στον ΟΑΣΘ.
«Δεν υπήρχε υποχρέωση από τον ΟΑΣΘ να αποσύρει τα λεωφορεία σε αυτή την εξευτελιστική τιμή», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, αναφέροντας ότι για την αγορά νέων λεωφορείων έπρεπε να υπάρχει στο λογαριασμό του ΟΑΣΘ το ποσό των 37 εκ. ευρώ και βρέθηκαν 614 ευρώ για την ανανέωση του στόλου.
Αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό και την παραχώρηση της, ο κ. Σπίρτζης άφησε αιχμές για το ΤΑΙΠΕΔ για το σύστημα με τα κάθετα και τα οριζόντια διόδια, λέγοντας ότι από την πλευρά του υπουργείου έχει βγει στον αέρα το σχέδιο για ένα ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, το οποίο όπως είπε «είναι ένα δίκαιο σύστημα για τους οδηγούς και τα βαριά οχήματα που σήμερα αποφεύγουν τους αυτοκινητοδρόμους, υπογραμμίζοντας ότι έτσι αυτοκινητόδρομος θα έχει πολύ περισσότερα έσοδα.
Παράλληλα επισήμανε τον πόλεμο που δέχθηκε η κυβέρνηση και το υπουργείο του για τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», διέψευσε την άποψη ότι το Αναπτυξιακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας είναι «πρόβα» εκλογών, ενώ άφησε αιχμές στο ΤΑΙΠΕΔ για το σύστημα διοδίων στην Εγνατία, αντιπαραβάλλοντας το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων.
Μιλώντας για το θέμα των έργων του αεροδρομίου «Μακεδονία» στον διάδρομο προσαπογειώσεων επισήμανε ότι το υπουργείο του δέχθηκε πόλεμο από πολλούς φορείς αν και υπήρξε η συμφωνία τα έργα να γίνουν τους χειμερινούς μήνες και όχι τους θερινούς όπου υπάρχει υψηλή κινητικότητα λόγω του τουρισμού.
«Συνέχεια πάρα πολλοί έβγαιναν και ζητούσαν να μην ολοκληρωθεί το έργο», είπε ο κ. Σπίρτζης, αν και όπως τόνισε γνώριζαν ότι υπήρχε μια υποδομή από τον β’ παγκόσμιο πόλεμο αφού βρέθηκαν βόμβες από τότε κατά τη διάρκεια των έργων.
Παράλληλα σημείωσε ότι έχει γίνει προσεκτική δουλειά από την ανάδοχο εταιρεία, ενώ όπως είπε έχει δρομολογηθεί η επέκταση του διαδρόμου προς τη θάλασσα. «Όσοι πολεμούσαν το έργο του υπουργείου μέχρι τώρα, πρέπει να πουν μια συγνώμη», ανέφερε ο υπουργός λέγοντας πως το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου με τη δυναμικότητα του αεροδρομίου να αυξάνεται και να ξεπερνά τις 25 προσαπογειώσεις.
Για το αναπτυξιακό συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «τα περιφερειακά είναι αναπτυξιακά συνέδρια είναι κάτι πρωτόγνωρο για την ελληνική κοινωνία», επισημαίνοντας ότι προετοιμάζουν τη χώρα για την έξοδο από την περιπέτεια που την έχει βάλει ο παλαιοκομματισμός.
Μάλιστα κάλεσε τις παραγωγικές δυνάμεις , τους αυτοδιοικητικούς και τις κοινωνικές δυνάμεις να καταθέσουν τις απόψεις τους για αυτό.
«Δεν πάμε σε εκλογές πάμε να εκπονήσουμε το στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της χώρας, όχι μέσα από την άποψη ενός κόμματος ή από κλειστά γραφεία», είπε χαρακτηριστικά.
πηγή: rthess.gr
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Χρήστος ο Σπίρτζης, ο υπουργός μεταφορών. Καλημέρα υπουργέ.