Η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93,4 και τον δημοσιογράφο, Απόστολο Λυκεσά.
Για να γίνει η Θεσσαλονίκη το πολιτιστικό, οικονομικό και παραγωγικό κέντρο των Βαλκανίων πρέπει να έχει το αστικό περιβάλλον και τις υποδομές για να στηρίξουν αυτό το βάρος που θα πέσει στην πόλη, εκτίμησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93,4» ενόψει του Αναπτυξιακού Περιφερειακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με τον υπουργό τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα υποδομών που αφορούν τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις με την Βουλγαρία, τη FYROM και την Σερβία οι οποίες αναβαθμίζουν γεωπολιτικά τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.
Παράλληλα η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών αλλά και του αστικού περιβάλλοντος γενικότερα, η παραχώρηση συγκεκριμένων χώρων στην τοπική κοινωνία, η ανάδειξη των μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς, η ολοκλήρωση και η επέκταση του μετρό, καθώς και το μέλλον της περιφερειακής οδού συνθέτουν τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα για την περιοχή.
Αναφορικά με το αίτημα της αντιπολίτευσης για εθνικές εκλογές ο υπουργός τόνισε πως οι εκλογές θα γίνουν την τελευταία μέρα που ορίζει το Σύνταγμα, και ο παλαιοκομματισμός της Νέας Δημοκρατίας και του Κινήματος Αλλαγής θα πάρουν για μια ακόμη φορά την απάντηση που τους «πρέπει» από τον ελληνικό λαό.
Σε σχέση με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και με την επικείμενη αύξηση του ηλικιακού ορίου για τα λεωφορεία της πόλης ο αρμόδιος υπουργός τόνισε ότι «τα λεωφορεία δεν έχουν θέμα ασφάλειας, έχουν καθημερινό έλεγχο και συντήρηση», ενώ τόνισε ότι είναι ο μόνος τρόπος να αυξηθεί ο αριθμός των λεωφορείων που βρίσκονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, από τη στιγμή που δεν υπήρχαν τα χρήματα στον λογαριασμό για την ανανέωση του στόλου (θα έπρεπε να έχει 37 εκατομμύρια ευρώ και βρέθηκε με 615 ευρώ).
Για το πότε θα προμηθευτούν οι δημόσιες συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης νέα λεωφορεία ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως «δεν θέλουμε να αναπαράγουμε το μοντέλο να δανειστούμε χρήματα από την ΕΤΕπ ή από αλλού για να προμηθευτούμε νέα λεωφορεία, θέλουμε να μείνει στη χώρα η υπεραξία από τις δημόσιες προμήθειες, επομένως προσανατολιζόμαστε στο πως ένα μέρος αυτών των λεωφορείων να παραχθεί στη χώρα μας, για να ενισχυθεί και η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)».
Μάλιστα ο υπουργός ανακοίνωσε πως εντός του χρόνου θα υπάρξει διαγωνισμός δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που θα περιλαμβάνει την παραγωγή και τη συντήρηση λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για την επόμενη επταετία οι ανάγκες που υπάρχουν στις δύο δημόσιες εταιρείες Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι περίπου στα 2.000 λεωφορεία, και στα αστικά ιδιωτικά ΚΤΕΛ της χώρας είναι άλλα 1.000.
Σε σχέση με την ολοκλήρωση των εργασιών στον αεροδιάδρομο του «Μακεδονία» η οποία επετεύχθη νωρίτερα από το προγραμματισμένο ο κ. Σπίρτζης τόνισε το γεγονός ότι αλλάζει η χωρητικότητα και η υποδομή στους διαδρόμους, με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές.
Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε λίγους μήνες να μπορεί να έχει πάνω από 25 απογειώσεις και προσγειώσεις την ώρα, κάτι που δίνει πλεονεκτήματα σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Απευθυνόμενος σε όσους «πολέμησαν» την πραγματοποίηση των εργασιών αυτών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τους κάλεσε να κάνουν την αυτοκριτική τους.
Τέλος, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι με το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων όλες οι είσοδοι και οι έξοδοι στην Εγνατία Οδό, και σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρα θα επιτηρείται. «Αυτή η δραστηριότητα θα αυξήσει τα έσοδα της Εγνατίας, και όταν αυξάνονται τα έσοδα ενός αυτοκινητόδρομου που είναι για παραχώρηση αυξάνεται και η τιμή του».
Σύμφωνα με τον ίδιο, όσοι διακινούν σενάρια ότι με το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων η κυβέρνηση καθυστερεί τον διαγωνισμό παραχώρησης «έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους το πώς θα χαμηλώσουν την τιμή της παραχώρησης της Εγνατίας και τίποτε άλλο».
πηγή: Στο Κόκκινο