Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μετά από πρόσκληση του δημάρχου Μεγαρέων κ. Γρηγόριου Σταμούλη, έδωσε το παρών την Τρίτη 20 Ιουνίου 2017 στην τελετή εγκαινίων του νέου σχολικού κτιρίου του Τ.Ε.Ε-Σ.Ε.Κ. (Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο Σχολικό Εργαστηριακό Κέντρο), στην πλατεία Προφήτου Ηλία, στο Κουρκούρι Μεγάρων.
H oμιλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη κατά την τελετή εγκαινίων:
Καλησπέρα σε όλους.
Αγαπητοί συμπολίτες, Σεβασμιότατε, Δήμαρχε, κύριε Αντιπεριφερειάρχη, αξιότιμοι βουλευτές, φίλε Πάνο, δεν ξέρω αν ξεχνάω κανένα από τους κοινωνικούς φορείς τους εκπροσώπους -και κυρίως- αγαπητοί μαθητές.
Θα ήθελα να καλοσωρίσω όλους τους φορείς που ενεπλάκησαν στην αποπεράτωση του νέου υπερσύγχρονου κτιρίου του «Τρίτου Εργαστηριακού Κέντρου Δυτικής Αττικής και Μεγάρων».
Θα ήθελα να καλοσωρίσω όλους τους πολίτες των Μεγάρων σε μια τόσο σημαντική στιγμή για την πόλη, αλλά αν θέλετε την άποψη μου -και ευρύτερα- για τη χώρα. Είναι πολύ πιο σημαντικό να ολοκληρώνεται ένα τέτοιο έργο υποδομής, παρά αλλά έργα υποδομής, ακόμα και αν είναι μεγαλύτερα.
Θα ήθελα πραγματικά να ευχαριστήσω όσους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών για την επιτάχυνση των εργασιών και τη γρήγορη υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, που αποτελούσε και για την ηγεσία του Υπουργείου και για την κυβέρνηση και για την τοπική κοινωνία μια από τις άμεσες προτεραιότητες τους.
Μέσα σε δυο χρόνια διακυβέρνησης υλοποιήθηκε ένα πραγματικά υπερσύγχρονο σχολείο. Δεν είναι το μόνο. Για την εξυπηρέτηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου και του ΣΕΚ Μεγάρων, σε αυτό το επίτευγμα, συνεισφέρανε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, οι συνάδελφοι, οι εργαζόμενοι, οι εργολήπτες και οι μελετητές, τα στελέχη της ΚΤΥΠ.
Είναι αυτονόητο να τονίσω, ότι όταν τα παιδιά μας έχουν τις κατάλληλες υποδομές να αποκτήσουν τη γνώση, τότε, υποδομές έχει και η ίδια η κοινωνία στο σύνολο της. Όταν μιλάμε για υποδομές, αναφερόμαστε στο σύστημα δημόσιων έργων μιας χώρας, ενός κράτους και μιας περιοχής, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βλέπουμε συνήθως, των οδικών δικτύων, των δικτύων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και των δημόσιων κτιρίων.
Πολλές φορές όμως, παραλείπουμε να αναφερθούμε στις πιο σημαντικές υποδομές που έχει ανάγκη η χώρα μας. Τις κοινωνικές υποδομές. Τις υποδομές στην παιδεία που είναι η μεγαλύτερη υποδομή για την περαιτέρω πορεία και εξέλιξη της χώρας μας και του λαού μας. Είναι γνωστό ότι γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να βγει η χώρα από την κρίση, να ξεπεράσουμε τις δανειακές υποχρεώσεις, όσα έχουν φορτώσει το λαό μας. Επί της ουσίας όμως, ποτέ δε θα ξεπεράσουμε την κρίση, αν στην χώρα μας δεν μπορέσουμε να φτιάξουμε παραγωγική δομή. Και για να φτιάξουμε παραγωγική δομή, το πρώτο που χρειαζόμαστε είναι το ανθρώπινο δυναμικό.
Παιδεία και οικονομία αν βρίσκονται σε άμεση διασύνδεση από εδώ και πέρα, τότε μόνο θα δημιουργηθούν στη χώρα μας οι πιο ισχυρές υποδομές για να προχωρήσουμε. Τότε θα σταθούμε στα δικά μας πόδια, και θα μπορούμε να παράγουμε και να καρπωνόμαστε τις υπεραξίες της εργασίας μας.
Δεν είναι της στιγμής να αναφερθούμε στην κατάσταση αυτού του είδους των υποδομών που έχει η χώρα. Χρειάζεται όμως να ασχοληθούμε, με το ποιες πρακτικές δεν πρέπει να ακολουθήσουμε και είχαμε ζήσει στο παρελθόν. Προτιμήσαμε να σηκώσουμε εδώ και δύο χρόνια τα μανίκια και να εργαστούμε συνολικά για τη δημιουργία υποδομών σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής της χώρας.
Θεωρώ, προσωπικά, ότι η κατασκευή ενός υπερσύγχρονου σχολείου θα έπρεπε να ανήκει στις υποδομές ζωτικής σημασίας, πρώτης προτεραιότητας, στις κρίσιμες υποδομές, που είναι απαραίτητες για την κοινωνία, για τη χώρα.
Σήμερα λοιπόν δεν μαζευτήκαμε εδώ για να κόψουμε μια κορδέλα. Αλλά για να αναλογιστούμε, μήπως, όλα αυτά τα χρόνια βρισκόμασταν σε λάθος δρόμο και οι υποδομές για την παιδεία μας δεν ήταν ολοκληρωμένες.
Οι ουσιαστικές κοινωνικές υποδομές δεν έχουν υλοποιηθεί. Και βέβαια πρέπει να αναλογιστούμε και άλλα πράγματα για να ξεπεράσουμε κοινωνικούς δογματισμούς, μέσα στα σπίτια μας, μέσα στις οικογένειες μας, μέσα στο περιβάλλον μας.
Αγαπητοί συμπολίτες, χιλιάδες μηχανικοί υπάρχουν στη χώρα, εκατοντάδες χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες δικηγόροι και οικονομολόγοι. Αν μιλήσετε όμως με τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου που είναι εδώ, θα σας πει ότι δεν έχουμε το αξιόπιστο τεχνικό δυναμικό, για να κάνουμε παραγωγική δομή. Και η κατασκευή ενός κτιρίου σαν του σημερινού, πρέπει να αναδείξει και να γίνει κτήμα σε όλους, ότι δεν είναι ανάγκη σώνει και καλά να κινούμαστε στους κοινωνικούς δογματισμούς της δεκαετίας του 1950 και του 1960. Δεν υπάρχει λόγος κάποιος να τελειώσει το Πολυτεχνείο, για να πετύχει στη ζωή του ή τη Νομική. Δεν γίνεται να μην υπάρχει ένα τεχνικό δυναμικό στη σύγχρονη Ελλάδα, που είναι καλύτερο από το να είναι κάποιος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, που δουλεύει σε συνθήκες καλύτερες απ’ ότι δουλεύουν όσοι δουλεύουν σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών, που δεν νιώθουν τη χαρά της δημιουργίας. Δεν είμαστε στη δεκαετία και στα χρόνια που οι τεχνίτες κουβαλούσαν το πηλοφόρι.
Είμαστε σε εργαστήρια, σε μονάδες με υψηλούς δείκτες και συστήματα ασφαλείας, με συστήματα πληροφορικής. Αν μας κάνει μια επίδειξη ο διευθυντής του σχολείου για τα CNC θα το καταλάβουμε όλοι αυτό. Και δεν μπορεί ειδικά αυτή η περιοχή, η περιοχή, που έχει επιβαρυνθεί με όλες τις βαριές δραστηριότητες της Αττικής, να μην μπορεί να δώσει στη χώρα, στην παραγωγή, αλλά και να μην καρπωθεί από την υπεραξία της εργασίας, τέτοιες λειτουργίες. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει, αν δεν έχουμε τέτοια σχολεία. Πιστεύω λοιπόν ότι άξιζε η Δυτική Αττική και αξίζει περισσότερα αλλά και τέτοια σχολεία και περισσότερες κοινωνικές υποδομές. Πιστεύω, ότι θα πρέπει είναι συλλογική αυτή η προσπάθεια.
Θέλω να πω ότι χθες με τον Δήμαρχο τελείως τυχαία, είχαμε μια συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη. Στον κατάλληλο χρόνο θα ανακοινωθεί ο προγραμματισμός των υποδομών που έχουν σχεδιαστεί. Ο Πάνος ο Σκουρολιάκος είναι καλύτερος στην παρουσίαση, λόγο του επαγγελματικού αντικειμένου και οι βουλευτές της αντιπολίτευσης, οι κοινωνικοί φορείς, ο κ. Μπούρας, που είναι εδώ. Όλοι ενδιαφέρονται πραγματικά, για να πάμε σε μια αναβάθμιση μιας περιοχής, που τη θυμόταν η χώρα και το πολιτικό σύστημα της χώρας, όταν ήταν να χωροθετήσει βαριές και πολύ – αν θέλετε – απάνθρωπες αντικοινωνικές εγκαταστάσεις.
Η οργάνωση αυτού του του κτιρίου έχει γίνει με γνώμονα τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού. Εδώ, υπάρχουν μελέτες που δεν έχουν γίνει σε άλλες υποδομές κτιριακές: μελέτη ακουστικής, σήμανσης, σκιασμού, αερισμού. Έχουμε ανίχνευση και συστήματα access control, συστήματα διαχείρισης του κτιρίου και αυτοματισμός BMS.
Φαντάζομαι ότι και η τοπική κοινωνία και φορείς και το υπουργείο και η εκκλησία, πρέπει να συνδράμουν στο να βρούνε ακόμη πιο σύγχρονο εξοπλισμό για την εκπαίδευση των παιδιών μας.
Συγχαρητήρια και σε εσάς, (σ.σ.απευθυνόμενος στα παιδιά που έδωσαν συναυλία κιθάρας στην τελετή εγκαινίων), αλλά δοθείσης της ευκαιρίας, να πω, ότι μια κιθάρα δεν έχει κατασκευαστεί στη χώρα μας, όταν κάποτε, πολλά εργαστήρια ανά γειτονιά κατασκεύαζαν μουσικά όργανα.
Θα ήταν καλό να στρέψουμε εκεί την προσοχή μας. Να δούμε το σύγχρονο εργαστήριο CNC, το εργαστήριο για τη δημιουργία θεωρητικού και πρακτικού υποβάθρου γνώσεων γύρω από τη δομή και τη λειτουργία αυτών των συστημάτων NCSC, τα συστήματα ελέγχου εργαλειομηχανών, τις μεθόδους και γνώσεις προγραμματισμού, γιατί δεν είναι οι τεχνίτες πια στον κλασικό τόρνο που ξέραμε. Μέσα από ηλεκτρονικούς υπολογιστές γίνονται πλέον αυτά τα πράγματα, γνώσεις προγραμματισμού και ευέλικτα συστήματα παραγωγής.
Το κτίριο είναι επίσης προσβάσιμο για τα άτομα με ειδικά κινητικά προβλήματα.
Θα ήθελα να δώσω πρώτα και κύρια συγχαρητήρια στους καθηγητές, στους μαθητές που θα παρακολουθήσουν τα προγράμματα. Πιστεύω ότι η ποιότητα των σχολικών χώρων, η επάρκεια, η καταλληλόλητα σε τέτοιες υποδομές δημιουργούν για τα Μέγαρα και την κοινωνία, ένα πρότυπο κτίριο σωστής διαπαιδαγώγησης νέων, που θα κληθούν να αναζητήσουν εργασία, αλλά και ένα πρότυπο κατεύθυνσης της κοινωνίας στις πραγματικές υποδομές, στην παραγωγική διαδικασία, που αυτά θα έπρεπε μέχρι σήμερα να μας απασχολήσουν.
Θα ήθελα με την ευκαιρία να πω ότι άνοιξε ο δρόμος επιτέλους, για να απελευθερωθούν οι ναυπηγικές εγκαταστάσεις της χώρας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις χιλιάδες βιοτεχνίες της ευρύτερης περιοχής και αντίστοιχες δραστηριότητες με αυτές, που τα παιδιά μας, θα σπουδάσουν εδώ, όπως το ίδιο ισχύει για την απαλλαγή 16 δισεκατομμυρίων ευρώ, λίγο παραπάνω, από τις εταιρείες του τρένου, τις θυγατρικές του ΟΣΕ και τον ίδιο τον ΟΣΕ, με ότι αυτό επίσης συνεπάγεται, για την παραγωγή τροχαίου υλικού σε αντίστοιχες βιοτεχνίες ή βιομηχανίες της χώρας.
Θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία στους εκπαιδευτικούς, που θα αναλάβουν αυτό το δύσκολο έργο. Καλή σταδιοδρομία στα παιδιά μας, καλές μουσικές σπουδές, είναι πιο σημαντικό από τις άλλες, γιατί καλλιεργούν και άλλα πράγματα.
Και θα ήθελα τέλος, να επαναλάβω κάτι αφού ευχαριστήσω για τα καλά του λόγια το δήμαρχο. Τα έργα αυτά υποδομών, δεν ανήκουν σε κανένα υπουργό, σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο, ανήκουν στον ελληνικό λαό, που τα πληρώνει και στα παιδιά μας, που θα φοιτήσουν εδώ πέρα.
Ευχαριστώ πολύ.