Την καταστροφική δράση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και στον κρίσιμο τομέα των Υποδομών περιέγραψε, μιλώντας Στο Κόκκινο και τον δημοσιογράφο, Στάθη Σχινά ο Χρήστος Σπίρτζης.
«Μακάρι να εγκαινιάζουν παντού έναρξη εργασιών, ας εγκαινιάσουν και ολοκλήρωση για όλα τα έργα που βρήκαν έτοιμα από εμάς. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι ΝΔ και Μητσοτάκης χωρίς σχέδιο και με αοριστολογίες πάγωσαν όλα τα μεγάλα έργα υποδομών και τώρα απορούν που δεν έχουν την ανάπτυξη και την αύξηση απασχόλησης που περίμεναν», είπε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Υποδομών.
Ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε εκτενώς στην κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα μεγάλα έργα υποδομής μετά από επτά μήνες διακυβέρνησης ΝΔ-Μητσοτάκη, με αφορμή και τα «εγκαίνια» των εργασιών στο νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, από τους κ.κ. Μητσοτάκη και Καραμανλή.
«Το πρόβλημα με την ΝΔ και την πολιτική που ασκεί στις υποδομές είναι το εξής: βρήκε διαγωνισμούς και συμβασιοποιημένα έργα άνω των 5,5 δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2019, ενώ ως το τέλος του έτους η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε στον προγραμματισμό της συμβάσεις έργων άνω των 9 δισ. ευρώ. Και αντί να “τρέξει” αυτές τις συμβάσεις, ακυρώνουν την μία μετά την άλλη, χωρίς σχέδιο, αποσπασματικά, χωρίς να λένε τι θα κάνουν. Τα παραπέμπουν όλα για μετά, από 6 ως 9 μήνες», τόνισε ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής.
«Δεν μπόρεσαν να κάνουν το ίδιο και στο Καστέλλι γιατί είχαν υπογραφεί συμβάσεις και ήταν όλα έτοιμα. Το πρόβλημα με το Καστέλλι είναι ότι δεν ξεκίνησε πριν 8 μήνες. Για ένα διεθνές αεροδρόμιο που θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της Κρήτης καθυστέρησαν 8 μήνες να βγάλουν μία απόφαση για έναρξη των πρόδρομων εργασιών και ενός δρόμου που συνδέει τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με το αεροδρόμιο και το αεροδρόμιο με το Λασίθι, 24 χλμ. συνολικά που εξυπηρετούν και τις τοπικές κοινότητες. Το γιατί καθυστέρησαν 8 μήνες, μόνο αυτοί μπορούν να το απαντήσουν».
Την ίδια ώρα, για μία σειρά από σημαντικά έργα, «κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει, λένε ότι θα ακυρώσουν διαγωνισμούς, ότι θέλουν να κάνουν κάτι “άλλο”, αλλά δεν λένε ούτε το πότε, ούτε το πώς», συνέχισε, αναφέροντας χαρακτηριστικά τις εξαγγελίες Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ, την ώρα που με βάση την πρόοδο που είχε πραγματοποιηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ «θα έπρεπε τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο να έχουμε περάσει στη δεύτερη φάση, τις τελικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές. Να υπάρχει τουλάχιστον προσωρινός ανάδοχος, αν όχι οριστικός. Και εξήγγειλε ότι θα ακυρώσει τους δύο διαγωνισμούς, να κάνει έναν. Και για το πότε, θα μας πει “σε 6-9 μήνες”».
Στον οδικό άξονα Πατρών-Πύργου, «κάνει τα ίδια, για συμβάσεις που έχουν ξεκινήσει τα έργα, λέει ότι θα ακυρώσει αυτές τις συμβάσεις», είπε επίσης ο κ. Σπίρτζης, με αποτέλεσμα να είναι αγανακτισμένοι ακόμη και οι Νεοδημοκράτες στην Ηλεία, που θυμούνται ότι «το 2013 έβγαλε αυτό το τμήμα έξω από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ξεκίνησε δήθεν διαγωνισμό, με πολύ μεγάλα προβλήματα. Ήταν τόσο λάθος που άγγιζε τα όρια του “στημένου”. Δεν υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεν υπήρχε έγκριση από την ΕΕ (δεν είχε σταλεί καν φάκελος), δεν είχε επίσης τον απαραίτητο κυκλοφοριακό φόρτο για να δικαιολογεί την διατομή του».
Επί ΣΥΡΙΖΑ όλα αυτά ολοκληρώθηκαν και έγιναν οι διαγωνισμοί και τα αποτελέσματα είναι πολύ απλά, μείωση κόστους κατά 50% σε σχέση με αυτό που είχε προϋπολογίσει η ΝΔ, τόνισε ο κ. Σπίρτζης, προβλέποντας ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη να ακυρώσει και τις πέντε συμβάσεις στις οποίες έχουν ξεκινήσει έργα, για να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση στην Ολυμπία Οδό, δεν θα πάρει έγκριση από την ΕΕ. «Δεν ανήκει σε καμία ευρωπαϊκή νομοθεσία, λογική, κτλ., η κατάργηση διαγωνιστικών διαδικασιών που έχουν “ξεσκονιστεί” για να πας σε απευθείας ανάθεση, για τόσο μεγάλα έργα».
Ξεκαθάρισε επίσης, σε σχέση με τις αιτιάσεις της ΝΔ για την συμμετοχή του κ. Καλογρίτσα στους διαγωνισμούς, ότι σε ένα διεθνή διαγωνισμό για έργα «κερδίζει αυτός που κάνει την μεγαλύτερη έκπτωση, όχι ο αρεστός της εκάστοτε κυβέρνησης. Το πρόβλημα είναι αυτό που κάνει η ΝΔ». Θύμισε μάλιστα ότι «τις καταγγελίες που έκανε η ΝΔ, εμείς τις πήγαμε στον εισαγγελέα. Έχουν περάσει από όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, την ΕΕ, δεν έχει βρει ένα ψεγάδι κανείς».
Το ίδιο με τον ΒΟΑΚ και τον Πατρών-Πύργου γίνεται και στην υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα, αλλά και την Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, τους Κάθετους Άξονες της Εγνατίας, για μία σειρά από σιδηροδρομικά έργα, για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, την παρα-Ιόνια Οδό, τον Ε65, την παράκαμψη της Χαλκίδας, ακόμη και τον διαγωνισμό για τα λεωφορεία Αθήνας-Θεσσαλονίκης τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση που δημιουργήθηκε με το Μετρό Θεσσαλονίκης, «που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει τώρα η δοκιμαστική λειτουργία και σε λιγότερο από 2 χρόνια να δίνεται στους πολίτες για χρήση». «Δεν θα τελειώσει ποτέ το Μετρό Θεσσαλονίκης, έτσι όπως πάνε να το κάνουν», είπε χαρακτηριστικά.
«Το ότι έχουμε τάση αντιστροφής στη μείωση της ανεργίας, το ότι δεν πιάνουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης που θα θέλαμε ως χώρα, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ΝΔ και στις υποδομές. Αυτά τα έργα παρέχουν άμεσα έσοδα στο Δημόσιο, στο ασφαλιστικό σύστημα. Είναι τομείς εντάσεως εργασίας τους οποίους χρειαζόμαστε για να βγούμε από την κρίση» τόνισε.
Χαρακτήρισε επίσης «εγκλήματα» δύο κινήσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη, τις δύο παρατάσεις στο διαγωνισμό για το Θριάσιο που μπορούν να οδηγήσουν την ΕΕ να ζητήσει πίσω χρήματα για έτοιμο έργο και την διά στόματος Μητσοτάκη ακύρωση του εμπορευματικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, που κανείς δεν απαντάει για το πού θα γίνει. «Διαλύουν έναν εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό που θα αναβαθμίσει την χώρα μας και εμπορικά και γεωπολιτικά, προσελκύοντας παραγωγικές επενδύσεις και όχι “αέρα”. Αυτός που θέλει να τον ανατρέψει πρέπει αν μη τι άλλο να πει τι έχει ως σχεδιασμό, να κάνει και να εφαρμόσει».