H τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη κατά τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (4η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση).
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Παρακολουθήσαμε τις τελευταίες μέρες μια αναλυτική και ουσιαστική συζήτηση και ήταν από την πλευρά τη δική μας καλοπροαίρετη η συζήτηση, για αυτό και σήμερα καταθέσαμε 26 νομοτεχνικές βελτιώσεις. Έχουν επιδοθεί και οι τροπολογίες από τους βουλευτές. Επομένως μέχρι και αύριο, μπορούμε να δούμε και άλλες βελτιώσεις, ή άλλες τροπολογίες που θα κατατεθούν.
Παρακολουθήσαμε όμως, δυστυχώς, το ίδιο μονότονο τραγούδι, με παρτιτούρα της Νέας Δημοκρατίας και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, είναι για βιόλα και όμποε αυτό που παρακολουθούμε συνήθως. Και θα πάμε να το αναλύσουμε λίγο, γιατί γίνεται αυτό. Προσπαθούν οι άνθρωποι να φτιάξουν ένα μοντέλο δήθεν μεταρρυθμιστικό. Δηλαδή μια εικόνα πολλά χρόνια τώρα. Δεν τους βγαίνει. Και να δούμε γιατί δεν τους βγαίνει. Παρουσιάστηκαν ως εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας, ενάντια στον παλαιωμένο ΣΥΡΙΖΑ. Να παρουσιάσουμε λοιπόν, ποια είναι αυτή η εικόνα που θέλει να διαμορφώσει η Νέα Δημοκρατία και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, η οποία συνήθως είναι πιο κίτρινη από τα ταξί που εμπεριέχονται αρκετές ρυθμίσεις στο σχέδιο Νόμου. Πολύ πιο κίτρινη
Μιλάμε, δε θα να προχωρήσω σε χαρακτηρισμούς, προχώρησαν και οι δύο κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι και να δούμε τι είπαν. Ο κ. Καραμανλής ήρθε ως εκπρόσωπος της υγιούς επιχειρηματικότητας. Μάλιστα. Τι εννοεί η Νέα Δημοκρατία υγιή επιχειρηματικότητα; Εννοεί το «ελληνικό θαύμα», να έχει έδρα στο εξωτερικό και παράρτημα στην Ελλάδα. Εννοεί να έχει μετόχους από τις Βρετανικές παρθένες νήσους, αμφιβόλου προελεύσεως, εννοεί να έχει χρηματοδότηση μέσω διαφόρων off shore, από γνωστούς, συγγενείς και φίλους της Νέας Δημοκρατίας. Δεν πρόκειται κ. Καραμανλή να πούμε εμείς ποτέ, επειδή προχωρήσατε σε χαρακτηρισμό για μένα, δεν πρόκειται να πούμε ποτέ ότι δεν δικαιούστε να μιλάτε. Εμείς σας παροτρύνουμε να μιλάτε όσο μπορείτε περισσότερο και εσάς και τους χειροκροτητές του κ. Μητσοτάκη. Και σας παροτρύνουμε να μιλάτε, γιατί όσο περισσότερο σας ακούει ο ελληνικός λαός, τόσο το καλύτερο για εμάς. Τόσο καταλαβαίνει τι λέτε μεταρρύθμιση, τι λέτε υγιή επιχειρηματικότητα, τι λέτε με όλους τους πολύ σημαντικούς ορισμούς που χρησιμοποιείτε και έχετε κάψει και τους ορισμούς. Έχετε κάψει τη μεταρρύθμιση σαν λέξη. Έχετε κάψει μια σειρά από ορισμούς. Δηλαδή το ακούει ο κόσμος και του σηκώνεται η τρίχα με αυτά που λέτε. Τον εκσυγχρονισμό και πολλά άλλα. Όχι, τον εκσυγχρονισμό τον έκαψαν άλλοι. Υγιή επιχειρηματικότητα, λοιπόν είναι να δέχεται κάρτες η συγκεκριμένη εταιρεία και να πηγαίνουν τα χρήματα σε τράπεζα του εξωτερικού. Όχι μόνο εσείς που με κατηγορείτε κιόλας, ότι, «καλά δεν ξέρει ο Υπουργός πως λειτουργεί μια μεγάλη τράπεζα και οι κάρτες; Και ήταν και στον ιδιωτικό τομέα…». Και τα παπαγαλάκια σας στον Τύπο, έτσι επειδή χρησιμοποιούν τα ίδια επιχειρήματα σήμερα…
Εσείς δεν γνωρίζετε κύριε Καραμανλή, ότι από το 2015 απαγορεύεται αυτή η δραστηριότητα; στη δική μας χώρα, γιατί είμαστε σε capital control; Προφανώς αν το έκανε αυτό μια εταιρεία ή μια ομάδα μικρομεσαίων, προφανώς θα πήγαινε το ΣΔΟΕ, ή η ΑΔΑΕ ή οποιοσδήποτε και θα παρουσιαζόταν στα κανάλια που σας υπηρετούν με συνέπεια, ή εσείς τα υπηρετείτε με συνέπεια, ότι πιάστηκε μεγάλο κύκλωμα. Στη Βeat όμως επιτρέπεται. Γιατί εκεί είναι υγιής επιχειρηματικότητα, να είσαι στο εξωτερικό…να,να…
Να διαβάσουμε, λοιπόν, τι έγραφε στις 8/8/2016 η Καθημερινή: «Κύκλωμα εκκαθάριζε στο εξωτερικό εισπράξεις από πληρωμές μέσω POS». Και αναλύει πως το κύκλωμα διέθετε συσκευές εκκαθάρισης πληρωμών με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες προς το εξωτερικό, παρακάμπτοντας με αυτό τον τρόπο τους περιορισμούς του capital control. Διαβάστε και σήμερα άρθρο της Καθημερινής, που κατηγορεί τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που δεν ξέρει στοιχειωδώς πώς λειτουργούν οι κάρτες, μετά, διαβάστε στα πρακτικά και την τοποθέτηση του κ. Καραμανλή. Ταύτιση υπάρχει; Όπως και με κάποια άλλα κόμματα, γι’ αυτό και εμείς, πραγματικά, θέλουμε να μιλάτε πολύ. Ως χώροι. Πολύ. Θέλουμε να μιλάτε πάρα πολύ. Πάρα πολύ.
Επίσης, μία άλλη παρατήρηση στη λογική του κιτρινισμού… θα καταθέσω και έγγραφο, το είπε και ο κ. Μανιάτης μου φαίνεται, «μας φέρανε», λέει, «το χαρτί της τράπεζας που ήταν έμβασμα για παραστατικό». Όχι, είναι και παραστατικό. Διότι σε αυτά τα λίγα χρήματα που επιστρέφουν από το εξωτερικό, αυτά τα ελληνικά θαύματα της υγιής επιχειρηματικότητας της Νέας Δημοκρατίας, τους κρατάνε και 4 €, σε αυτά τα μικροποσά και είναι και παραστατικό της τράπεζας πια. Προφανώς για σας αυτά είναι λεπτομέρειες στις εκατοντάδες εκατομμύρια, δισεκατομμύρια των offshore και η υγιής επιχειρηματικότητα μάλλον, δεν ασχολείται με τέτοια μικροποσά που βγάζει κάποιος αυτοκινητιστής, ή κάποιος επαγγελματίας το μεροκάματό του. Θα ασχοληθείτε με τα πολύ μεγάλα… Το καταλαβαίνω.
Αλλά, αφήστε τους ταπεινούς υπόλοιπους να ασχολούνται με τις χιλιάδες και εκατομμύρια επαγγελματίες, που ασχολούνται με τέτοια μικροποσά και τους κοστίζει που σε κάθε αμοιβή τους η τράπεζα τους κρατάει 4 € στα 30 €.
Θα ήθελα να πάμε σε λίγο πιο αναλυτική εξήγηση, του τι είπανε σήμερα οι Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι. Μας λένε, ότι παραλάβαμε καμένη γη, θα είμαστε ευτυχείς να παραλάβουμε από σας καμένη γη, δεν ήταν μόνο καμένη ήταν και σκαμμένη. Είμαστε η μακροβιότερη «μνημονιακή» Κυβέρνηση και ευτυχώς θα βγάλουμε τη χώρα από την περιπέτεια που βάλατε τον ελληνικό λαό και όλους μας μέχρι τον Αύγουστο, ότι χτυπάμε την υγιή επιχειρηματικότητα των βρετανικών παρθένων νήσων και μετά άρχισαν και παρέθεταν και στοιχεία, τα ίδια είπε και ο κ. Μανιάτης, 8000 ταξιτζήδες και ένα εκατομμύριο πολίτες. Πού τα βρήκατε αυτά κ. Καραμανλή; ΣΔΟΕ είσαστε; Τι είσαστε; Η ΕΥΠ είσαστε;
Ούτε η Taxi beat δεν τα ξέρει, τα λέει, αλλά δεν τα έχει αποδείξει ποτέ. Δεν αφήσατε μηχανισμό με τη νομοθεσία, την εκπληκτική, εκσυγχρονιστική, μεταρρυθμιστική νομοθεσία που είχατε κάνει και για την UBER και για την Taxibeat να έχει κάποιο Υπουργείο, και των Μεταφορών είναι το αρμόδιο, στοιχεία, με πόσους αυτοκινητιστές επαγγελματίες, συνεργάζεται η Taxi beat; Άγνωστο. Είπε και ο κ. Δρανδάκης: «Αν σταματήσουμε ένα ταξί στην Κηφισίας, που θα ξέρουμε ότι συνεργάζεται με την Taxibeat»; Πως το νομοθετήσατε δηλαδή αυτό το γκρίζο πέλαγος της παραβατικότητας συγκεκριμένων εταιρειών και συμφερόντων της εύνοιά σας; Και έρχεστε εδώ και μας εγκαλείτε κιόλας.
Και ένα εκατομμύριο πολίτες. Ξέρουν και τους πολίτες. Ο κ. Δρανδάκης μας είπε ότι δεν κρατάνε προσωπικά δεδομένα, το ονοματεπώνυμο. Μπείτε στην εφαρμογή της Beat , κύριε Καραμανλή, – εμείς δεν χρησιμοποιούμε Taxi Beat, είπατε -, μπείτε εσείς που χρησιμοποιείτε και τηνTaxi Beat, να δούμε γράφεται το ονοματεπώνυμό σας; Κρατείται αυτό το ονοματεπώνυμο στα ηλεκτρονικά αρχεία της Beat; Το έχει ελέγξει η Ελληνική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που δεν μας άφησε κάτι μήνες, να εκδώσουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ΟΑΣΑ; Και έπρεπε να δοθεί ολόκληρη μάχη, προς τιμήν του, για τον Πρόεδρο της Αρχής τον κ. Μενουδάκο, για να στηρίξει αυτήν τη λειτουργία; Χωρίς να κρατάμε αρχεία, αλλά τον ΟΑΣΑ τον έλεγξαν. Τη φίλη σας την Beat, εδώ πέρα, ποιος την έλεγξε;
Και μας είπατε ξαφνικά ότι η Uber λειτουργεί με αυτό τον τρόπο. Εντάξει. Τι να πω; Ο κόσμος έχει δει τα στελέχη της Ν.Δ., τι έχουν πει για την Uber και δεν έχει ακούσει τίποτα από την επίσημη Ν.Δ. – γιατί επίσημα ήταν τα χείλη που είχαν πει υπέρ της Uber από τη Ν.Δ. Όπως, επισημότατα, ήταν και τα χείλη που είχαν κάνει διάγγελμα για την Taxi Beat, καταγγέλλοντας τον «άθλιο» Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Θα ήθελα επίσης, να δούμε την υγιή επιχειρηματικότητα, που στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις. Ποιες είναι οι δικές της δυνάμεις; Οι 40.000, που βρέθηκαν και ιδρύθηκε η εταιρεία, πετάχτηκε στο Λονδίνο ή οι offshore, μετά που χρηματοδότησαν; Επιμένω. Ο κ. Θεοδωράκης τα είπε, δεν τα είπα εγώ στην Επιτροπή. Δεν καταλαβαίνω τι μου λέτε. Και τον ρωτήσαμε. Μας είπε για 8 εκατ., ο κ. Μαυραγάνης τον είχε ρωτήσει. Μας κορόιδεψε κιόλας. Είπε «Δεν κάναμε εκπτώσεις». Να οι διαφημίσεις για τις εκπτώσεις Beat. Επιδότηση, λέει, κάναμε». Αυτή είναι η υγιής επιχειρηματικότητα, που δεν καταστρατηγεί, κιόλας, τη νομοθεσία του Μεταφορών; Επιτρέπονται εκπτώσεις; Πού επιτρέπονται εκπτώσεις; Αυτό το θεσμικό πλαίσιο για τους αυτοκινητιστές δεν το κάναμε εμείς, εσείς το κάνατε.
Για να δούμε άλλες παρατηρήσεις στην κατεύθυνση της «μεταρρυθμιστικής υγιούς επιχειρηματικότητας της Ν.Δ.». Λέει Ν.Δ.: «Ικανοποιούμε τους εισαγωγείς και περιορίζουμε την ελεύθερη διακίνηση προϊόντων. Δεν έχουν οι πολίτες επιλογές για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα». Δηλαδή: Είναι άλλη μια «ωραία ζώνη», που έχει κτίσει ο παλαιοκομματισμός. Και για να δούμε ποιος «κιτρινίζει». Σας έχει πει κανείς, στην ελληνική κοινωνία, στην περιφέρειά σας κάπου, στη βόρεια Ελλάδα, στη νότιο, ότι υπάρχουν πολίτες που έχουν αγοράσει αυτοκίνητα, τα οποία δεν φαίνεται πουθενά μετά ο αριθμός του πλαισίου τους; Ότι ψάχνουν να βρουν οι αντιπροσωπείες ή τα συνεργεία, αυτοκίνητα, εισαγόμενα, μεταχειρισμένα, που έχουν άλλα μεγέθη, άλλα χαρακτηριστικά και δεν αναγνωρίζονται από κανέναν; Δεν τα έχετε ακούσει αυτά; Ποτέ; Δεν έχετε ακούσει ότι είναι «σπορ» για κάποιους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να «γυρνάνε» τα κοντέρ των χιλιομέτρων, ώστε να πληρώνουν λιγότερους φόρους όταν κάνουν εισαγωγή και να τα «ξαναγυρνάνε», να τα «χαμηλώνουν» τα χιλιόμετρα, για να τα πληρώνουν πολύ περισσότερο οι πολίτες, όταν πηγαίνουν να τα αγοράσουν; Δηλαδή, τα «γυρνάνε» δύο φορές. Αυτά δεν τα έχετε ακούσει ποτέ; Εμείς τα ανακαλύψαμε πρώτη φορά; Για να δούμε ποιος είναι σε αυτή τη χώρα και ποιος είναι σε άλλη χώρα. Ποιος θέλει να καλύψει τα κυκλώματα και ποιος θέλει να τα πολεμήσει. Ποιος είναι πραγματική μεταρρυθμιστική δύναμη και ποιός εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, δεκαετίες, για να ‘κονομάνε συγκεκριμένοι επιχειρηματίες, καθόλου υγιείς, σε όλες αυτές τις πτυχές της οικονομικής ζωής, που συζητάμε. Τι να συζητήσουμε; Είστε η κυβέρνηση, η οποία έχει ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των ΚΤΕΟ και το καταργήσατε με Υπουργική Απόφαση. Και το επαναφέρουμε σε αυτό το σχέδιο νόμου. Τι να συζητήσουμε; Δείτε το. Τι είναι ψέμα ; Ποιο ψέμα; Δεν ντρέπεστε λίγο; Να μου φέρετε ό,τι θέλετε. Τώρα καταργούμε την Υπουργική Απόφαση του υπουργού σας.
Αυτά είναι για το νομοσχέδιο, δεν είναι για σας, κ. Καραμανλή, δεν κάνουμε αξιολογική κρίση στο πρόσωπό σας, ούτε στις δεξιότητές σας.
Πάμε για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, γιατί μιλάμε για την απευθείας ανάθεση. Εκεί έχετε ακόμη ένα θεάρεστο έργο ως παράταξη. Πουλήσατε, αν θυμάμαι καλά, την Ολυμπιακή Αεροπορία. Ήταν ο εθνικός μας αερομεταφορέας. Μαζί με την Ολυμπιακή Αεροπορία πουλήσετε και το στέγαστρο που ήταν η βάση συντήρησης, το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια και να μην πω στην ευρύτερη περιοχή. Το στέγαστρο αυτό έχει να λειτουργήσει 21 χρόνια. Από κει που είχατε κανονίσει να πουλήσετε πολύ ακριβά την Ολυμπιακή, πήρε το στέγαστρο το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Έχει να λειτουργήσει 21 χρόνια, έχει πάρα πολλές φθορές. Τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός αυτά τα λεφτά.
Δεν το ξέρετε αυτό; Να πάμε να σας το δείξουμε, γιατί δεν είναι εικονική πραγματικότητα στα ελληνικά, ή στα αγγλικά, virtual reality, όπως το λέτε εσείς. Είναι κανονικό υπόστεγο συντήρησης, που 21 χρόνια το έχετε κλειστό. Πρέπει, λοιπόν, αυτό, επειδή είναι μια παραγωγική μονάδα, θα φέρει πλούτο στη χώρα, θα φέρει εξειδικευμένους τεχνικούς και επιστήμονες για να λειτουργήσει ως βάση συντήρησης, να λειτουργήσει. Καταλαβαίνουμε τους λόγους που δεν θέλατε να λειτουργήσει, μάλλον εξυπηρετώντας πιθανά ανταγωνιστικές δραστηριότητες σε άλλες χώρες… να είναι κλειστό.
Τι να κάνουμε; Εμείς θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τα δικά μας συμφέροντα και να το ανοίξουμε. Γιατί, λοιπόν, προβλέπεται αυτή η ρύθμιση; Προβλέπεται, γιατί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι δημόσιος τομέας, για να νοικιάσει έναν τέτοιο χώρο, θα πρέπει να κάνει διαγωνισμό η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ΣΔΙΤ, με 55% το δημόσιο, που και εκείνος κάνει διαγωνισμό, όταν θέλει να νοικιάσει κάποιους χώρους. Δεν μπορεί, λοιπόν, να κάνουμε δύο διαγωνισμούς. Δε γίνεται αυτό. Πρέπει ο ένας από τους δύο φορείς να μπορεί να συμμετάσχει στο διαγωνισμό ή να έχει το δικαίωμα το δημόσιο για τέτοιου είδους εγκαταστάσεις και γι’ αυτό είναι πολύ συγκεκριμένοι οι τομείς… Και αας είπα, αν θέλετε, να το περιορίσουμε ακόμα περισσότερο, το περιορίζουμε σε ό,τι αφορά τη βάση συντήρησης, την εκπαίδευση, τα ηλεκτρονικά συστήματα. Αν πιστεύετε ότι πρέπει να περιοριστεί κάντε μια πρόταση. Δεν έχουμε ένα πρόβλημα. Σας λέμε και για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η διάταξη.
Κάνατε επίσης, αρκετές αναφορές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Να σας θυμίσω, ότι το διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις προδιαγραφές, τις είχατε βάλει εσείς. Τον είχατε κάνει πολλά χρόνια πριν φύγετε -ευτυχώς για τον ελληνικό λαό- από την κυβέρνηση και το υπογράψαμε τον Δεκέμβριο του 2014 που θα φεύγατε οριστικά. Να σας θυμίσω, ότι ο διαγωνισμός αυτός με αυτά που είχαν προβλεφθεί από σας να γίνουν, είχε πλήθος, αν θέλετε, πλημμέλειες για να μην εφαρμοστεί ποτέ και καταλαβαίνουμε το γιατί στη συνέχεια. Δύο είναι τα κυκλώματα που πιάστηκαν για τα πλαστά εισιτήρια. Είναι πολλοί αυτοί που δεν ήθελαν να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο και είναι και πολλοί αυτοί που λυπούνται για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι πύλες κλείνουν, στον ένα σταθμό μετά τον άλλο, και θα δούμε πάρα πολύ καλά στη συνέχεια, ποια ήταν η διαφυγή των πόρων των αστικών συγκοινωνιών από την καταπληκτική, μεταρρυθμιστική, υγιή διοίκηση που ασκούσατε τόσα χρόνια.
Πάμε στον επόμενο χώρο, στον κ. Μανιάτη. Επαναλαμβάνει ότι είναι 8.000 οι αυτοκινητιστές και 1 εκατομμύριο οι πολίτες, μου λέει ότι έβαλα διάφορες στολές, ότι είμαι παλαιολιθικός, ότι είμαστε κατά της αριστείας. Λέει, ότι η Beat έφερε πολλούς Έλληνες μηχανικούς από το εξωτερικό να δουλέψουν. Μακάρι.
Nα πληρώσει και κανένα φόρο εισοδήματος, γιατί παραδέχτηκε ότι δεν πληρώνει φόρο εισοδήματος, πληρώνει άλλα ως παράρτημα. Μας είπε, ότι δεν προβλέπουμε πλατφόρμες για φορτηγά. Να το ξαναπώ, είναι στο άρθρο 49, παράγραφος 4 και 5, το άρθρο για τα φορτηγά και τους οδηγούς των φορτηγών. Μας είπε, ότι δεν έχουμε ρύθμιση που υφαρπάζει το μεταφορικό έργο. Είναι στο άρθρο 22. Μας ρώτησε, τι κάναμε για τους ποδηλατοδρόμους από την Κηφισιά ως το Γκάζι και ενώ, τα είχε ωριμάσει η κυβέρνηση Σαμαρά, εμείς δεν ολοκληρώσαμε τους ποδηλατοδρόμους.
Συγγνώμη, ήταν προτεραιότητα μας να ολοκληρώσουμε τους αυτοκινητόδρομους, να ολοκληρώσουμε το σιδηρόδρομο, να ολοκληρώσουμε το Μετρό, μια σειρά από δημόσιες υποδομές μάλλον προτεραιότητα για να μην γυρίσουμε δισεκατομμύρια πίσω. Θα κάνουμε και την ολοκλήρωση των ποδηλατοδρόμων, αλλά δεν είναι στο Υπουργείο Υποδομών αυτό… Φαντάζομαι, όμως, ότι πρέπει να παραδεχτεί, ότι ενώ είχαν ωριμάσει και είχαν κάνει τόσους ποδηλατοδρόμους, κάποτε έπρεπε να μπει και το θεσμικό πλαίσιο για τη σήμανση ή για τους κανόνες των ποδηλατοδρόμων. Σχετικά με τα μεταχειρισμένα, επανέλαβε τις θέσεις σας περίπου.
Και πάμε στους γιατρούς εργασίας, θέλω να είμαι ειλικρινής. Είναι άλλη η οπτική του Χρήστου Κατσιώτη, του Βουλευτή του Κ.Κ.Ε. και άλλη του κ. Μανιάτη. Και θα είναι καλό, επειδή κ. Μανιάτης βρέθηκε πριν από μία εβδομάδα με τους συγκεκριμένους συνδικαλιστές, να ρωτήσει τον πρόεδρο του ενός από τα σωματεία που ήταν μαζί στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν, τι έγιναν αυτοί οι οδηγοί που κατέβηκαν από το τιμόνι και πως βαφτίστηκαν στη συνέχεια τεχνίτες. Και ποιες διοικήσεις κατέβασαν από το τιμόνι με απόφασή τους και ποιους. Και πού είναι αυτοί. Με μεγάλη χαρά. Καλύτερα απ’ όλους, μπορεί να τον ενημερώσει ο τέως υποψήφιος ευρωβουλευτής του κόμματος του και πρόεδρος του ενός σωματείου από αυτά, που φιλοξενείται σε συγκεκριμένο κανάλι για να αποδομήσει το έργο της ελληνικής κυβέρνησης. Ας τον ρωτήσει, στον ίδιο χώρο είναι και μπορούν πραγματικά να συνεννοηθούν.
Έγινε, επίσης, κριτική για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Εμείς βρήκαμε το εθνικό μητρώο οχημάτων – που συστήνουμε τώρα – ήταν σε μια βάση Cobol στο Υπουργείο Μεταφορών, που δεν μπορούσαμε να επεξεργαστούμε τα στοιχεία γιατί ήταν ξεπερασμένη τεχνολογία. Υποχρεωνόταν το Υπουργείο να υπογράψει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ συντήρησης, γιατί πού να βρεις να σου συντηρήσουν σήμερα σε Cobol και με τα μηχανήματα που υπήρχαν, οι μεταρρυθμιστές και υπέρμαχοι της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης; Αυτό που εμείς έχουμε δρομολογήσει, είναι να μετατραπεί αυτό το μητρώο – γίνεται αυτό, εδώ και αρκετούς μήνες – για να είναι μια σύγχρονη βάση δεδομένων και πάνω εκεί, όλα τα προβλεπόμενα μητρώα να ακουμπάνε πάνω σ’ αυτό το μητρώο, που είναι και οι πινακίδες της χώρας, για να καταλάβετε τι βρήκαμε.
Και τελειώνω με τον κ. Γεωργιάδη. Επειδή είπε διάφορα και πιστεύω ότι ήταν σε αναντιστοιχία με την τοποθέτηση του στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής, εμείς προτιμούμε να λέει διάφορα για μας, αλλά να συμφωνούν πολιτικά μαζί μας οι βουλευτές της Ένωσης Κεντρώων παρά να μη λένε και να συμφωνούν πολιτικά με τον νεοφιλελευθερισμό.
Για να έχετε πλήρη εικόνα σε σχέση με τις τροπολογίες που έχουν κατατεθεί θα ήθελα να πω ότι την τροπολογία που κατέθεσε ο κ. Καραναστάσης, γίνεται αποδεκτή με δύο αλλαγές. Αναφέρεται, «του έργου», ενώ αυτό που έχετε προτείνει είναι για «τη μελέτη» και γίνεται «της μελέτης». Επίσης, θα γίνει μια συμπλήρωση στο τέλος, όπου βάζετε την φράση «σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος μέχρι την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος της παραγράφου 20 του άρθρου 118». Εκεί θα αλλάξει η διατύπωση και αντί, «μέχρι την έκδοση του ανώτερου Προεδρικού Διατάγματος», θα γίνει «κατά τα οριζόμενα στο Προεδρικό Διάταγμα».
Μία τροπολογία, επίσης, που αφορά στις διαγωνιστικές διαδικασίες στην ωρίμανση μελετών και έργων, γίνεται αποδεκτή και αυτή.
Η τροπολογία που αφορά στον καθορισμό ελάχιστου μισθώματος στις μισθώσεις των οχημάτων που προβλέπεται, γίνεται αποδεκτή, γιατί ειπώθηκε και από το φορέα και από πολλές πτέρυγες της Βουλής, πέρα από τις δύο που στηρίζουν την κυβέρνηση, όπως η τροπολογία που αφορά στην παράταση λειτουργίας των συνεργείων σχετικά με το άρθρο 22 , γίνεται αποδεκτή.
Την τροπολογία για την κατάργηση της διάταξης της παραγράφου 7, δεν θα την αποδεχθούμε.
Επίσης, την τροπολογία των Ανεξάρτητων Ελλήνων –του συναδέλφου του κ. Λαζαρίδη – που σχετίζεται με την ΕΥΑΘ θα θέλαμε και εμείς πάρα πολύ να την αποδεχθούμε, όμως δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή λόγω αντισυνταγματικότητας.
Από τις τροπολογίες που κατέθεσε ο κ. Λαζαρίδης, επίσης, μια που σχετίζεται με τα πρατήρια και κάποιες δραστηριότητες στο ίδιο οικόπεδο με απόσταση 25 μέτρων θα γίνει αποδεκτή, αλλά με μια διόρθωση στη διατύπωση. Σε σχέση με αυτό που έχουν πει κάποιες Ομοσπονδίες βενζινοπωλών και ο κ. Λαζαρίδης, σε σχέση με τις διατάξεις που υπάρχουν στα πρατήρια καυσίμων, επιφυλασσόμαστε για να το δούμε με τις υπηρεσίες του Υπουργείου, γιατί είναι ένα βαρύ τεχνικό θέμα και εάν δεν προλάβουμε σε αυτό το νομοσχέδιο και είναι θετικές οι υπηρεσίες, να το δούμε στο επόμενο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί..
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΥΡΜΑΛΕΝΙΟΣ: Στο άρθρο 31 υπάρχει περίπτωση να γίνει κάποια αλλαγή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα καταθέσουμε νομοτεχνική για το άρθρο 31 για ένα μήνα, μεταβατική. Ισχύει αυτό που είπαμε και στην κατ’ άρθρον συζήτηση. Εμείς δεν θα κάνουμε εκπτώσεις. Θα πρέπει να γίνει μια συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, θα πρέπει οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης να βλέπουν τη φέρουσα ικανότητα κάθε περιοχής και τους δρόμους που πρέπει να κινούνται τα οχήματα που αφορούν τα λεωφορεία ανοικτού τύπου, τα τρενάκια και τις γουρούνες. Επομένως, θέλουμε ένα μήνα να δούμε μια διάταξη μαζί με το Υπουργείο Τουρισμού, πιθανόν και με το Υπουργείο Εσωτερικών για να τη φέρουμε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ: Να αποσυρθεί κύριε Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δεν θα αποσυρθεί, γιατί δεν θα παίξουμε. Εάν δεν υπάρχει αυτή η πίεση για όλους μας δεν πρόκειται να ωριμάσει. Έχετε απόλυτο δίκιο να το λέτε εσείς, αλλά εμείς δεν πρόκειται…
Κύριε Κατσώτη, θα ήθελα πραγματικά να συμβάλλω στον προβληματισμό που βάλατε, όμως δεν μπορώ όσο υπάρχει αυτή η κατάσταση σε όλη την Ελλάδα και με τις γουρούνες, και με τα τουριστικά λεωφορεία και με τα τρενάκια. Μετά την ψήφισή του, έχουμε ένα μήνα, πραγματικά να πιεστούμε όλοι -και το Υπουργείο Μεταφορών και το Υπουργείο Τουρισμού – προκειμένου να βρούμε τη βέλτιστη λύση. Εάν δεν τη βρούμε, για διάφορους λόγους, γιατί οι γραφειοκρατίες των διαφόρων Υπουργείων έχουν διάφορους δογματισμούς και γιατί η νομοθεσία που θέσπισε η Ν.Δ. ,ήταν, πως θα «ξηλώσει» τη νομοθεσία του Μεταφορών και όχι μόνο, με άλλοθι τον τουρισμό αλλά και επί της ουσίας «ξηλώνοντας» και το πλαίσιο του τουρισμού. Και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό που έφεραν όλες αυτές τις γκρίζες ζώνες καθώς και όλα τα άλλα. Ε δεν πρόκειται να συνεχίσουμε να έχουμε μια υποχώρηση της οδικής ασφάλειας και των προδιαγραφών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να διατηρείται μια τέτοιου είδους νομοθεσία που είναι σε μια δογματική νεοφιλελεύθερη αντίληψη. Θα πρέπει και οι υπηρεσιακοί κάποιων Υπουργείων να το καταλάβουν αυτό..