Η ομιλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στο Περιφερειακό Συνέδριο για την Ανάταξη της Δυτικής Αττικής και την Ειδική Θεματική Συνεδρία “Ελευσίνα 2021: Πολιτιστική Πρωτεύουσα”.
Να ευχαριστήσω την Περιφέρεια Αττικής για την πρόσκληση στο 8ο Περιφερειακό Συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση με θέμα την ανάταξη της Δυτικής Αττικής.
Με την ευκαιρία της σημερινής συνεδρίας, να συγχαρώ τον δήμαρχο, Γιώργο Τσουκαλά, τον Αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Βασιλείου και όλα τα πρόσωπα και τους Φορείς που συνέβαλαν στο να αναλάβει η Ελευσίνα να είναι Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ελληνική πόλη θα μπορεί να ξανα είναι πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2037, καταλαβαίνουμε τη σημασία αυτής της εθνικής επιτυχίας της Ελευσίνας και πρέπει να ανταποκριθούμε όλοι, ώστε να πετύχει.
Η Ελευσίνα έχει το ιστορικό βάρος, την πολιτιστική κληρονομια, τον μύθο και την ιστορία για τη θέση της, τη θάλασσα, το παράκτιο μέτωπο, να είναι η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Δεν έχει, όμως, τη δομή, τις υποδομές, το αστικό και περιαστικό περιβάλλον, το παραλιακό μέτωπο, να είναι μια ευρωπαϊκή πόλη. Και αυτή είναι η μεγάλη αντίθεση.
Δυστυχώς, η Ελευσίνα και γενικότερα η Δυτική Αττική είναι περιοχές που επικρατεί ένα χωροταξικό και περιβαλλοντικό χάος.
Περιοχές που δεν χωροθετήθηκαν οι δραστηριότητες, αλλά «πετάχτηκαν» δραστηριότητες χωρίς σχέδιο, υποδομές και διαδικασίες ελέγχου.
Οπότε, για να ανατάξουμε τη Δυτική Αττική, πρέπει να δούμε, οφείλουμε να εξετάσουμε γιατί δομήθηκε έτσι.
Πώς και ποίοι πέταξαν ατάκτως αυτές τις δραστηριότητες εδώ
Πώς εξελίχθηκαν οι περιοχές και πώς αναπτύχθηκαν
Για να δούμε ποίος είναι ο στόχος μας.
Τι εννοούμε ανάταξη, τι πάμε να κάνουμε. Να εκπονήσουμε το στρατηγικό σχέδιο και να το υλοποιήσουμε. Και να βάλουμε τις αρχές να φτιάξουμε το σχέδιο αυτό , μαζί με τους πολίτες
Δεν ήρθαμε σε αυτό το συνέδριο, και σε όλα τα αναπτυξιακά συνέδρια, για να βγάλουμε λόγους ο Υπουργός Υποδομών, και οι υπόλοιποι Υπουργοί, να τάξει διάφορα έργα, που πρέπει να γίνουν και στη συνέχεια να βγούν κάποια πρωτοσέλιδα και τα μισά να μην γίνουν ή να μεγαλώσουν γενιές χωρίς να γίνουν τα έργα και να συνεχίσουμε την ίδια στρεβλή λογική και τακτική με αυτή που είχαμε ζήσει τα προηγούμενα χρόνια.
Το μήνυμα που πρέπει να βγει από τις συζητήσεις που κάνουμε και από το τι πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί είναι το τέρμα στο παλιό, τέρμα στην παλιά τακτική, τέρμα στις παλιές κακές πρακτικές και συνήθειες που είχαμε.
Είχαμε αγαπητές φίλες και φίλοι, ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης. Αυτό το μοντέλο οικοδομήθηκε στη χώρα μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, βασίστηκε στην ανάπτυξη του δίπολου Αθήνας-Θεσσαλονίκης, που οδήγησε στην απαξίωση πολύ μεγάλων περιοχών της χώρας και της νησιωτικής Ελλάδας. Συγκέντρωσε το 80% του πληθυσμού και των δραστηριοτήτων σε 2 μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, και προφανώς τα αποτελέσματα αυτής της στρεβλής ανάπτυξης τα ζούμε σήμερα. Τα ζούμε σήμερα γιατί ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν μέχρι και την δεκαετία του 2000, το μοντέλο που κινούνταν η χώρα και το πολιτικό σύστημα της χώρας ήταν ότι είμαστε χώρα υπηρεσιών και προφανώς αυτό το μοντέλο δεν παράγει πλούτο, το μόνο που κάνει είναι να δανείζεται και να καταναλώνει και αυτό το μοντέλο έχει οριστικά τελειώσει, γιατί μας έχει φέρει εδώ που είμαστε.
Είχαμε σκόπιμα – κατά τη δική μου άποψη – έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και για τη χώρα και για τις υποδομές της.
Είναι πολύ διαφορετικό να έχεις ένα συγκεκριμένο, ιεραρχημενο, στρατηγικό σχέδιο, να ξέρει ο πολίτης τι κάνουμε σήμερα και τι αύριο, και τελείως διαφορετικό να έρχεται ο υπουργός , οι βουλευτές, ο περιφερειάρχης, οι δήμαρχοι και να ταζουν δρόμο στον ταδε οικισμο πχ. Χωρίς σχεδιο. Αυτή είναι η λογική του χθες και πρέπει να ανατραπεί από όλους μας μαζί.
Από τη στιγμή που ο κεντρικός άξονας, το μοντέλο που επιλέχθηκε ήταν η ανάπτυξη του διπόλου Αθήνας – Θες/κης, οι κεντρικές δραστηριότητες της Χώρας, το μεγαλύτερο ποσοστό των οικονομικών δραστηριοτήτων της Χώρας, αναπτύχθηκε στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας.
Οι πλέον μη δημοφιλείς δραστηριότητες, όπως αυτές των χωματερών, των βιομηχανιών, των δραστηριοτήτων βαριάς όπλισης (ναυπηγεία, διυλιστήρια, βιομηχανίες κλπ) αναπτύχθηκαν σε τρεις συγκεκριμένες περιοχές. Στη Δυτική Αττική, στη Δυτική Αθήνα και στην Αττικοβοιωτία.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας πρέπει να πετύχουμε στη δίκαιη ανάπτυξη, που είναι ο στόχος μας,
Η πολιτική και οραματική κατεύθυνση του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, και όλων μας.
Οφείλουμε να έχουμε συγκεκριμένο, συγκροτημένο και ιεραρχημένο σχέδιο.
Οφείλουμε να δομήσουμε δραστηριότητες σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τα πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής.
Οφείλουμε να στρέψουμε τις δραστηριότητες και την πληθυσμιακή κατανομή της Χώρας, ώστε να μην είναι συγκεντρωμένες σε ποσοστό 80% στα δύο μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα.
Οφείλουμε οι υποδομές, τα έργα να υπηρετούν τους πολίτες και την ανάπτυξη των παραγωγικών δραστηριοτήτων και όχι αυτούς που μελετούν ή κατασκευάζουν τα έργα. Όχι πια έργα για τα έργα, χωρίς σχεδιασμό
Οφείλουμε και αυτό είναι «το δίκαιο» να ανατάξουμε τις περιοχές που έχουν πάρει το κύριο βάρος αυτής της άναρχης ανάπτυξης της Χώρας μας.
Για αυτό και η Ελευσίνα 2021 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα – δεν είναι μια μόνο επιτυχία, αλλά ένα στοίχημα για όλους μας.
Πώς περιοχές με την ιστορία, τις υπάρχουσες δραστηριότητες και τον κόσμο που έχουν, τον κόσμο της εργασίας και της παραγωγής, θα αλλάξουν πρόσωπο.
Θα αλλάξει το πρόσωπο της Δυτικής Αθήνας, οι «χύμα», ατάκτως ειρημένες δραστηριότητες, οι ελλιπείς υποδομές είτε αυτές αφορούν τις οδικές, τις λιμενικές, τις σιδηροδρομικές υποδομές.
Όταν μιλάμε για πολιτισμό και Πολιτιστική πρωτεύουσα, δε μιλάμε μόνο για πολιτιστικές υποδομές. Μιλάμε για όλες εκείνες τις υποδομές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην Ελευσίνα και στην υπόλοιπη δυτική Αττική. Μιλάμε για τις υποδομές που δεν θα επιτρέψουν να ξαναζήσουμε τα φαινόμενα που ζήσαμε.
Πολιτισμός είναι οι παρεμβάσεις στις γειτονιές που μπορούν και πάλι να αποκτήσουν χρώμα.
Πολιτισμός είναι οι παρεμβάσεις εκείνες που θα αξιοποιήσουν και θα αναπλάσουν την ιστορική και τη βιομηχανική κληρονομιά της πόλης, που θα ανατάξουν το δημόσιο χώρο.
Πολιτισμός είναι μέσω τέτοιων παρεμβάσεων να γίνει η πόλη πιο φιλική για τους πολίτες τους επισκέπτες της.
Με αφορμή τη σημερινή εκδήλωση, όμως, θα ήθελα να πω και το εξής.
Η Ελευσίνα και η ευρύτερη περιοχή της δυτικής Αττικής δεν είναι περιοχές με τις οποίες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ασχολείται πρώτη φορά σήμερα. Με παρεμβάσεις του Υπουργείου στην περιοχή που αφορούν τις μεταφορές και τις υποδομές αλλάζουμε και τον παραγωγικό ίστο αλλά και την καθημερινότητα των πολιτών και μετατρέπουμε τη Δυτική Αττική από μαρασμένη περιοχή στην πρώτη γραμμή της παραγωγικής ανασυγκρότησης.
Δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ εκτεταμένα στη μεγάλη επένδυση του Θριασίου. Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. προκήρυξε τον Νοέμβριο του 2015 τον διαγωνισμό για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης 300.000 τ.μ. στεγασμένων επιφανειών.
Ο στόχος μας δεν είναι οι αποθήκες, αλλά η προσέλκυση παραγωγικών μονάδων. Στις 2/12/2016 ανακηρύχθηκε ο Προσωρινός Ανάδοχος, ενώ στις 9/11/2017 ανακηρύχθηκε ο Οριστικός Ανάδοχος. Αυτήν την περίοδο η ΓΑΙΑΟΣΕ δρομολογεί τον κυρωτικό Νόμο για το εμπορευματικό κέντρο μετά από τις διαδικασίες με το ΣτΕ. άρα εντός του 1ου εξαμήνου του 2018 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα με τεράστια γεωστρατηγική σημασία για όλη την περιοχή.
Στο συγκρότημα του Θριασίου ολοκληρώθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ οι εργασίες για την κατασκευή της Β’ Λειτουργικής φάσης του Συγκροτήματος σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
1. την ολοκλήρωση των έργων επιδομής των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του Συγκροτήματος,
2. τις εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης του συνόλου των γραμμών, συνολικού μήκους 56.607 μ.,
3. τα κτιριακά έργα που είναι αναγκαία για τη διεκπεραίωση των σιδηροδρομικών λειτουργιών του Συγκροτήματος
4. τα υπολειπόμενα έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης ομβρίων,
Η παράδοση του έργου στον ΟΣΕ προγραμματίζεται, μέχρι τις 31/3/2018.
Πέρα από το Θριάσιο προχωρούν και οι μελέτες για τα οδικά έργα. Αναφέρομαι στη σύνδεση της περιφερειακής Αιγάλεω με την υφιστάμενη εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου. Προβλέπεται η κατασκευή ενός ανισόπεδου ημικόμβου στο Σκαραμαγκά.
Η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου (απαιτεί μια νέα γέφυρα υπεράνω της Ε.Ο. Αθήνας – Κορίνθου)
Η αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών –Κορίνθου μεταξύ του Ανισόπεδου ημικόμβου Σκαραμαγκά και Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας.
Η πρόβλεψη ενός νέου Α/Κ (Α/Κ Ναυπηγείων) επί της Λεωφ. Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αναγκαίου για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτούμενου κόμβου στη διασταύρωση Λ. Σχιστού και Παλάσκα και η ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής.
Στο πλαίσιο της πρόβλεψης του συγκεκριμένου κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λ. Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων.
Ακόμη, προβλέπεται η κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα.
Παρεμβάσεις με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών έγιναν και στις συγκοινωνίες.
Ο ΟΑΣΑ από 1.7.2016 τροποποίησε τη γραμμή 817 ΕΛΕΥΣΙΝΑ – ΜΑΝΔΡΑ στο δήμο Ελευσίνας, ώστε να εξυπηρετηθεί το κέντρο υγείας.
Από 1.5.2016 επεκτάθηκαν χρονικά τα δρομολόγια της γραμμής 881 ΕΛΕΥΣΙΝΑ – ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ – ΡΟΥΠΑΚΙ τις βραδινές ώρες, για να εξυπηρετηθούν οι μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής.
Δημιουργήθηκε λεωφορειακή γραμμή που συνδέει την Ελευσίνα με το κέντρο φιλοξενίας προσφύγων στο Σκαραμαγκά.
Εκτός από την Ελευσίνα και τη Μάνδρα, στο δήμο Φυλής ιδρύθηκε νέα γραμμή (713) και τροποποιήθηκαν οι διαδρομές των λεωφορείων, των τοπικών λεωφορείων (712 και 723), για την καλύτερη εξυπηρέτηση των περιοχών Πανοράματος και Φυλής και τη σύνδεσή τους με το σταθμό προαστιακού Άνω Λιοσίων.
Στους πρώτους μήνες του 2018 και κατόπιν συνεννοήσεων με τους εργαζόμενους, θα σχεδιαστούν τα δρομολόγια που απαιτούνται για την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των εργαζόμενων και των επισκεπτών του Θριάσιου Νοσοκομείου. Γνωρίζετε την αναγκαιότητα.
Σχεδιάζονται νέες γραμμές για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων στη βιομηχανική ζώνη του Θριασίου Πεδίου, που αφορά την προσέλευση και αποχώρηση των εργαζομένων από τους χώρους εργασίας.
Τα μέσα σταθερής τροχιάς που το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσει στην περιοχή της δυτικής Αττικής. Είναι πολύ σημαντική δραση και είναι πρωτα στην ιεραρχηση.
Μαζί με το δήμο Ελευσίνας, την ΕΡΓΟΣΕ, τον ΟΣΕ και τα ΕΛΠΕ δουλεύουμε για την ανασύσταση σε σύγχρονο κλάδο του προαστιακού της δυτικής Αττικής, του τμήματος του μετρικού τραίνου της Πελοποννήσου που γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο.
Πρέπει να ξέρετε ότι όλες τις μετρικές γραμμές η προηγούμενη κυβέρνηση τις είχε «βγάλει εκτός». Τις επαναφέραμε πριν ένα ενάμιση χρόνο με νόμο και επομένως άνοιξε ο δρόμος για να μπορέσουμε να τις αξιοποιήσουμε. Να μπορέσουμε να κάνουμε τη συμφωνία που ήδη υπεγραφη με τα ΕΛΠΕ, προκειμένου να αξιοποιήσουμε αυτό το σιδηροδρομικό δίκτυο και να το εντάξουμε στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή θα συνδέει την πόλη της Ελευσίνας και του Ασπροπύργου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής, από Αθήνα ως αεροδρόμιο. Στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που θα μείνει ανενεργό προβλέπεται ότι ο Δήμος Ελευσίνας μπορεί να δημιουργήσει ποδηλατόδρομο, όσο το τμήμα παραμένει ανενεργό.
Ήδη η ΓΑΙΑΟΣΕ σε συνεργασία με τον Δήμο Ελευσίνας προχωρά στην αξιοποίηση συγκεκριμένων ακινήτων στο πλαίσιο ανάδειξης της Ελευσίνας ως Πολιτιστική πρωτεύουσα του 2021.
Θα ήθελα να σημειώσω δύο ακόμη θεσμικές παρεμβάσεις που αφορούν την περιοχή:
Πριν δύο μήνες δημοσιεύτηκαν οι δρόμοι, το παράπλευρο και εναλλακτικό δίκτυο των εθνικών οδών που απαγορεύτηκε η διέλευση βαρέων οχημάτων.
Στη Δυτική Αττική, στην παλιά Εθνική, στην Κεντρική οδό Ελευσίνας, στη Λεωφ. ΝΑΤΟ, στον Ασπρόπυργο, μέσα στον αστικό ιστό χιλιάδες νταλίκες, βαριά οχήματα διέρχονταν, όχι επειδή είχαν δουλειά, όχι επειδή είχαν κάποιο έργο που έπρεπε να εκτελέσουν, αλλά για να μην πληρώνουν διόδια.
Το κόστος στα ατυχήματα, στην επιβάρυνση της καθημερινότητας των αστικών περιοχών και των οικισμών, εσείς οι πολίτες των περιοχών αυτων, το ξέρετε καλύτερα από όλους.
Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα, με τις εξαιρέσεις που ήδη έχουμε προβλέψει στο νόμο, να υποχωρήσουμε σε όποιες πιέσεις ώστε τα βαριά οχήματα να περνάνε μέσα από τον αστικό ιστό.
Το δεύτερο αφορά την έμμεση εμπλοκή του υπουργείου στις υποδομές του δήμου Ελευσίνας για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα.
Διάβασα το υπόμνημα και τον κατάλογο των έργων.
Προφανώς σε μια σειρά από υποδομές είτε κτιριακές είτε οδικές είτε όμβριων υδάτων το Υπουργείο και οι εποπτευόμενοι Φορείς θα βοηθήσουν με την τεχνογνωσία τους ή θα αναλάβουν την υλοποίηση.
Άλλωστε η συνεργασία με τους περισσότερους Δημάρχους και την Περιφέρεια είναι πραγματικά πάνω από άριστη, είναι φιλική.
Το υπόμνημα, που προφανώς θα υλοποιηθεί στο σύνολό του, τελειώνει με τη φράση «Μπορούμε να μετασχηματίσουμε τη θλίψη και την πρόκληση που έχουμε μπροστά μας, σε ευκαιρία αρκεί να έχουμε την κατάλληλη στήριξη από την κεντρική κυβέρνηση»
Εδώ διαφωνώ.
Μπορούμε να μετασχηματίσουμε τη θλίψη και την πρόκληση που έχουμε μπροστά μας σε ευκαιρία, αρκεί να δουλέψουμε όλοι μαζί, απαλλασσόμενοι από τις κακές νοοτροπίες και τις κακές συνήθειες του παρελθόντος.
Το λέω, γιατί διαβάζω στον κατάλογο μια σειρά από θεσμικά ζητήματα και κάποια από αυτά είναι σχετικά αόριστα:
Άλλο το να δουλέψουμε και να δουλέψουμε γρήγορα και άλλο να παρακάμψουμε δια της απλοποίησης της διαδικασίας.
Η παράκαμψη , και δεν το λέω για το Δήμο Ελευσίνας ή το Δήμαρχο, το λέω γιατί υπάρχει μια λαϊκίστικη περιρρέουσα ατμόσφαιρα για την επίσπευση των διαδικασιών.
Θα χτυπήσουμε τη γραφειοκρατία, ναι, αλλά δεν θα παρακάμψουμε τις διαδικασίες που πρέπει να κατοχυρώσουν και το δημόσιο συμφέρον και τη διαφάνεια. Η παράκαμψη αυτών των διαδικασιών οδηγεί στη μη τήρηση κανόνων. Και η μη τήρηση κανόνων οδηγεί στην τραγική κατάσταση που έφερε και τη δυτική Αττική εδώ που την έφερε, και τη χώρα. Γιατί εάν είχαμε κανόνες δεν θα είχαμε υλοποιημένα τα εγκλήματα που έγιναν στην Μάνδρα και την περιοχή της Δυτικής Αττικής
Φίλες και φίλοι,
το γεγονός ότι η Ελευσίνα θα είναι το 2021 πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης δίνει μια μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση σε μια περιοχή που έχει να αναδείξει και πολιτισμό και βιομηχανική παράδοση και ιστορία. Ο θεσμός της πολιτιστικής πρωτεύουσας δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά που είχε παλιότερα. Τώρα πολιτιστική πρωτεύουσα πέρα από πολιτιστικές εκδηλώσεις σημαίνει και ανάδειξη πολιτιστικών υποδομών, σημαίνει παρεμβάσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, σημαίνει να ξανακερδίσουν οι γειτονιές το δικό τους χρώμα. Το Υπουργείο Υποδομών θα συνεργαστεί στενά με το δήμαρχο Ελευσίνας αλλά και με τους ανθρώπους του ΕΛΕΥΣΙΣ 2021, παρέχοντας την τεχνογνωσία που διαθέτει, προκειμένου να συμβάλλει στην επιτυχή ολοκλήρωση της προετοιμασίας της Ελευσίνας για αυτή τη σημαντική στιγμή.
Θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους και είμαι σίγουρος ότι στο θεσμό που οραματίστηκε η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη θα συμβάλουμε όλοι, προκειμένου να δείξουμε το πραγματικό πρόσωπο της χώρας, σε μια εποχή χωρίς μνημόνια και «θεσμούς», σε μια εποχή που θα έχει επιστρέψει και πάλι το χαμόγελο στα χείλη όλων μας. Θα «τρέχουμε» για να έχουμε μια καλύτερη μέρα, χωρίς την ανεργία που έχουμε σήμερα, και χωρίς τον ανύπαρκτο σχεδιασμό που είχε η χώρα έως τώρα.
Σας ευχαριστώ.