Χρήστος Σπίρτζης: «Το 2019, οι συνοικίες μας, η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός, η Νίκαια θα έχουν μετρό. Τέλος του 2020 το έργο παραδίδεται ολοκληρωμένο στους πολίτες»
«Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν σελίδα στις αστικές συγκοινωνίες. Τελειώνουμε με την ολοκλήρωση των βαλτωμένων έργων που κληρονομήσαμε. Ξεκινάει η υλοποίηση των νέων μεγάλων έργων».
Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη έφτασε σήμερα πρωί (22.3.2017) στο σταθμό «Μανιάτικα» το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) της Αττικό Μετρό, σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους για ένα έργο πνοής, όχι μόνο για τον δήμο Πειραιά, αλλά για ολόκληρο το λεκανοπέδιο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε την ανάγκη να ολοκληρωθεί η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά το συντομότερο δυνατό κάνοντας έκκληση σε όλους τους συντελεστές του, να συνδράμουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Όπως υποστήριξε, η κυβέρνηση και το υπουργείο είναι σε εγρήγορση όχι μόνο για να κλείσει με αίσια έκβαση το κεφάλαιο των έργων τα οποία κληρονόμησε βαλτωμένα, αλλά κυρίως, για να μπουν σε τροχιά υλοποίησης τα νέα μεγάλα έργα για τις αστικές συγκοινωνίες και τις δημόσιες υποδομές:
Για την κατασκευαστική πρόοδο της επέκταση της γραμμής 3 προς τον Πειραιά, ανέφερε, ότι «το έργο έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Είναι ολοκληρωμένο το 67% της σήραγγας και το 50% του συνολικού έργου. Το 2019 οι συνοικίες μας θα έχουν μετρό, η Αγία Βαρβάρα ο Κορυδαλλός, η Νίκαια» Και πρόσθεσε: «Ωστόσο, έχουμε να τρέξουμε πάρα πολλά έργα του Μετρό στην Αθήνα. Ξεκινάμε τον διαγωνισμό για τη γραμμή 4. Η Θεσσαλονίκη είναι σε αντίστοιχη φάση.
Ολοκληρώνονται τα έργα της σήραγγας και σχεδιάζουμε τα επόμενα έργα και τις επεκτάσεις. Άρα η χώρα και η Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Δεν είναι ότι ολοκληρώνονται μόνο τα έργα που είχαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις. Ξεκινάμε να κάνουμε νέα έργα. Μεγάλα έργα για τις αστικές συγκοινωνίες και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη»
Ειδικότερα για τη σημερινή άφιξη του μηχανήματος διάνοιξης Σηράγγων στο σταθμό Μανιάτικα, ο κ. Σπίρτζης είπε χαρακτηριστικά: «Καλωσορίζουμε τον μετροπόντικα στα Μανιάτικα και του ευχόμαστε καλό ταξίδι για τον κεντρικό σταθμό του Πειραιά. Να ζητήσουμε μια συγγνώμη από τους πολίτες του Πειραιά για την όχληση που υπάρχει και για τα έργα του τραμ και για τα έργα του μετρό».
Υπογράμμισε επίσης, πόσο δραστικά θα αλλάξει με την ολοκλήρωση του έργου ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας και ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί η ζωή ολοκλήρου του λεκανοπεδίου. «Από το αεροδρόμιο μέχρι τον Πειραιά ο χρόνος μετακίνησης θα είναι 55 λεπτά, αντί για 1 ώρα και 45’ που είναι σήμερα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για την καθημερινότητα και τις ζωές μας στο λεκανοπέδιο».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εξήγησε ακόμη, ότι η επανεκκίνηση του έργου για την επέκταση της γραμμής 3, μέχρι τον Πειραιά, δεν ήταν εύκολη, εξαιτίας σωρείας διαχειριστικών λαθών, νομικών εμπλοκών και τεχνικών προβλημάτων:
«Υπήρχαν πάρα πολλά προβλήματα. Υπήρχαν προβλήματα κακού σχεδιασμού και μελετών. Αυτό μας οδήγησε στο να μετακινήσουμε τον σταθμό Πειραιά ο οποίος επί της ουσίας γίνεται κάτω από την θάλασσα. Υπήρχαν νόμοι οι οποίοι δεν επέτρεπαν την καταβολή του ΦΠΑ με αποτέλεσμα να έχουμε πολλούς μήνες καθυστέρηση του έργου. Δεν υπήρχαν εγκρίσεις περιβαλλοντολογικών όρων και δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, παρακολούθησε σήμερα την άφιξη του μετροπόντικα, συνοδευόμενος από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, τον πρόεδρο κ. Γιάννη Μυλόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Θόδωρο Παπαδόπουλο. Παραβρέθηκαν επίσης, η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β’ Πειραιά κ. Νίνα Κασιμάτη, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Κασιμάτης.