Η εκμετάλλευση που υφίστανται οι πολίτες οι οποίοι επιθυμούν να κάνουν μπάνιο στην Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” είναι το αντικείμενο ερώτησης που κατέθεσε προς τους υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χρήστος Σπίρτζης και συνυπογράφουν 32 βουλευτές του κόμματος.
Αντί η ΕΤΑΔ να μεριμνήσει για τη διατήρηση των τιμών σε επίπεδο ανεκτό από τους πολίτες, όπως κατάφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε καθεστώς μνημονιακής εποπτείας, έχει επιβάλλει αυξήσεις που δεν έχουν προηγούμενο και που μεσοσταθμικά ξεπερνούν κατά πολύ το 100% σε σύγκριση με τις τιμές των ετών 2018 και 2019 ενώ με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού, εφάρμοσε διαδοχικές αυξήσεις το 2020, το 2021 και το 2022 με αποτέλεσμα να αισχροκερδεί ασύστολα.
Φαίνεται πως η ΕΤΑΔ, υπό την ανοχή της κυβέρνησης που για μία ακόμη φορά παρουσιάζεται απολύτως ανάλγητη, προσπαθεί να βγάλει τα σπασμένα της κακοδιαχείρισης και των αμοιβών των golden boys στις πλάτες των πολιτών. Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία, είναι όμως από τις πιο προκλητικές.
Από τους συναρμόδιους υπουργούς ζητώνται στοιχεία για τα αναλυτικά αποτελέσματα χρήσης της Ακτής Βουλιαγμένης για τα έτη 2018, 2019, 2020 και 2021:
πόσα είναι ξεχωριστά τα έσοδα από εισιτήρια, από την λειτουργία αναψυκτηρίων και τα λοιπά έσοδα από μισθώσεις, εκδηλώσεις κλπ. Στο σκέλος των εξόδων, ποια είναι ξεχωριστά τα κόστη των εποχιακών εργαζομένων, τα κόστη του μόνιμου προσωπικού της ΕΤΑΔ, καθώς και τα λοιπά έξοδα (Ο.Κ.Ω κλπ).
Ζητούνται, επίσης, μεταξύ άλλων, απαντήσεις στα ερωτήματα:
– Ποια είναι η αναλυτική κατάσταση του αριθμού των εισιτηρίων για τα έτη 2018, 2019, 2020 και 2021 ανά κατηγορία (κανονικά καθημερινών, κανονικά Σ/Κ και αργιών, gold εισιτήρια, δημοτών, μειωμένα ανά κατηγορία και δωρεάν);
– Ποιος είναι ο αναλυτικός προϋπολογισμός εσόδων – εξόδων της Ακτής Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” για το έτος 2022, όπως αυτός έχει εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα της ΕΤΑΔ;
– Πόση έκταση καταλαμβάνει η ¨ακτή gold¨, πόσο είναι το ποσοστό που καταλαμβάνει επί της συνολικής έκτασης και ποια η δυναμικότητά της;
– Προτίθεται ο Υπουργός Οικονομικών ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Δημοσίου, μόνου μετόχου της ΕΤΑΔ, να παρέμβει ώστε να επανέλθουν οι τιμές στα επίπεδα του 2019;
– Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να ενεργοποιηθεί ο θεσμός της ΕΠΕΛΑΚ και για την Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης”;
– Ποια είναι τα πλήρη οικονομικά και λοιπά στοιχεία που αφορούν το τμήμα της Ακτής (Λυπητεράκος), που ήδη μισθώθηκε και ποια για την Ωκεανίδα;
– Ποιές είναι οι προβλέψεις της υφιστάμενης σύμβασης της Μαρίνας Βουλιαγμένης, σε περίπτωση αλλαγής του αρχικά προβλεπόμενου επενδυτικού σχεδίου; Ποια είναι τα σχετικά άρθρα αυτής της σύμβασης;
– Τεκμηριώνεται συμβατικά η επιδίωξη αυξημένου ανταλλάγματος υπέρ της ΕΤΑΔ, όπως στην περίπτωση του Camping;
– Ποιές είναι οι ενέργειες της ΕΤΑΔ σχετικά και ποια η κατάληξή τους;
Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αιτούνται την κατάθεση όλων των σχετικών αναλυτικών οικονομικών καταστάσεων, συμβάσεων, προϋπολογισμών, εγγράφων και λοιπών σχετικών στοιχείων, όπως αυτά αναφέρονται στα ανωτέρω ερωτήματα.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ Α.Κ.Ε
Αθήνα, 23 Ιουνίου 2022
Προς τους Υπουργούς
Οικονομικών, Εσωτερικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΘΕΜΑ : Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης”: Η Κυβέρνηση με απόλυτη αναλγησία επιτρέπει στη Δημόσια Εταιρεία Ακινήτων (ΕΤΑΔ) να αισχροκερδεί σε βάρος του πληθυσμού του λεκανοπεδίου.
Η ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές είναι ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του κάθε πολίτη, αφού ο αιγιαλός και οι παραλίες είναι δημόσιοι χώροι (δεν δύνανται να μεταποιηθούν εμπραγμάτως) και κοινόχρηστοι (ανήκουν σε κοινή και δημόσια χρήση).
Το Κράτος δύναται μέσω νομοθετημένων διαδικασιών να αναθέτει κομμάτι του αιγιαλού ή της παραλίας προς εκμετάλλευση και με ειδικές προϋποθέσεις, χωρίς να βλάπτεται το δικαίωμα πρόσβασης του κάθε πολίτη στην ακτή.
Στην Αττική, οι ιδιώτες που λειτουργούν τις οργανωμένες ακτές, πολλές φορές εκμεταλλεύονται αυτό το δικαίωμα αλλά και την ανάγκη των πολιτών για λίγη δροσιά το καλοκαίρι.
Η κατάσταση στην Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης”, την ευθύνη λειτουργίας της οποίας έχει η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου – ΕΤΑΔ, είναι πολύ χειρότερη. Αντί να μεριμνήσει για τη διατήρηση των τιμών σε επίπεδο ανεκτό από τους πολίτες, όπως κατάφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε καθεστώς μνημονιακής εποπτείας, έχει επιβάλλει αυξήσεις που δεν έχουν προηγούμενο και που μεσοσταθμικά ξεπερνούν κατά πολύ το 100% σε σύγκριση με τις τιμές των ετών 2018 και 2019.
Σε συγκεκριμένες τιμολογιακές κατηγορίες (εισιτήριο Σαββατοκύριακων και αργιών, ειδικές κατηγορίες πολιτών) η αύξηση ξεπερνά και το 200%. Η ΕΤΑΔ επιχείρησε να επιβάλει «χαράτσι» ακόμα και στα άτομα με αναπηρία (τελικά το κατάφερε για τους συνοδούς τους), δίνει το δικαίωμα μειωμένου εισιτηρίου σε μαθητές έως 15 ετών (ενώ ίσχυε για μαθητές μέχρι 18 ετών) και ηλικιωμένους άνω των 75 ετών (ενώ ίσχυε για ηλικιωμένους άνω των 65 ετών). Οι δημότες Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης είναι εξοργισμένοι, το ίδιο δηλώνει και η δημοτική αρχή, καθώς η αύξηση των εισιτηρίων για αυτούς ανέρχεται στο 150%. Κατά την χαμηλή περίοδο (πριν την 1/6 και μετά την 1/11) η αύξηση είναι 500%.
Όλα τα ανωτέρω αφορούν μια εκμετάλλευση, που κατά το 2018 παρουσίασε κύκλο εργασιών της τάξης των 2,16 εκατομμυρίων (σύμφωνα με τις επίσημες λογιστικές καταστάσεις) και κέρδη που εκτιμώνται περίπου στο 1 εκατομμύριο. Το 2019 τα έσοδα ήταν ακόμα περισσότερα και ανήλθαν σε 2,61 εκατομμύρια.
Με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού, η ΕΤΑΔ εφάρμοσε διαδοχικές αυξήσεις το 2020, το 2021 και το 2022 με αποτέλεσμα να αισχροκερδεί ασύστολα. Δεν διστάζει να προχωρεί (χωρίς αριθμητικά δεδομένα) σε συγκρίσεις με άλλες οργανωμένες παραλίες της Αττικής. Λησμονεί σκόπιμα ότι οι ιδιώτες σε πολλές οργανωμένες παραλίες καταβάλλουν (όπως οφείλουν) σημαντικό μίσθωμα στην ίδια την ΕΤΑΔ, το οποίο προφανώς μετακυλίουν μαζί με το κέρδος τους στην τσέπη των λουομένων. Λησμονεί ότι η τιμολογιακή πολιτική της Ακτής Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης”ανοίγει την όρεξη των ιδιωτών για ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις (που πάντως μέχρι σήμερα δεν συγκρίνονται σε ποσοστιαία βάση με της Βουλιαγμένης και σε πολλές περιπτώσεις και σε απόλυτες τιμές).
Στον επίσημο δικτυακό τόπο της ΕΤΑΔ (https://vouliagmeni-akti.gr/#pricelist) αναρτήθηκε ο τιμοκατάλογος της Ακτής Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” για την περίοδο 1/6 έως 31/10/22.
Στις τιμές του 2022 αναγράφονται σε παρένθεση με κόκκινο χρώμα οι τιμές ετών 2018 και 2019.MEΣ
ύουν από 1/6-31/10/2022
Κατηγορίες εισιτηρίων Δευτέρα –
Παρασκευή Σάββατο / Κυριακή
/ Αργίες
Κανονικό Εισιτήριο Εισόδου 10,00 (5) € 15,00 (5)€
Μειωμένο Εισιτήριο Εισόδου 5,00 (3)€ 8,00 (4)€
Άτομα με αναπηρία (ΑΜΕΑ) 0 (0) 0 (0)
Συνοδοί ΑΜΕΑ 5,00 (0) € 5,00 (0) €
Οικογενειακή ημερήσια κάρτα
ισχύει για 2 άτομα ή για οικογένειες που έχουν μέχρι 2 παιδιά έως και 15 ετών – 35,00 (-)€
Aναβαθμισμένο εισιτήριο (Aκτή Gold)
Η αγορά πραγματοποιείται και ηλεκτρονικά (web-ticket) 65,00 (ΔΥ)€ 65,00 (-)€
Ειδικό Εισιτήριο
Για τους δημότες Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης 5,00 (2) €
Μέχρι την 31/5 (χαμηλή περίοδος) ίσχυε ο τιμοκατάλογος των καθημερινών (10€ και 5€ ανά κατηγορία χωρίς να λειτουργεί η λεγόμενη ακτή Gold). Το 2018 και 2019 η αντίστοιχη τιμή ήταν 2€.
Ανακεφαλαιώνοντας:
– το 2018 κατά την υψηλή περίοδο (από 18/6) η τιμή του κανονικού εισιτηρίου για όλες της ημέρες της εβδομάδας ήταν 5€. Το μειωμένο ήταν 3€ τις καθημερινές και 4€ τα Σαββατοκύριακα. Το εισιτήριο για τους δημότες/μέλη συλλόγων ήταν 2€ και η είσοδος ήταν δωρεάν για ΑΜεΑ και συνοδούς, παιδιά έως 6 ετών, καθώς και τον αρχηγό και οδηγό κάθε γκρουπ. Η ίδια πολιτική ίσχυσε και το 2019.
– Ακόμα και μέσα στην κρίση του κορωνοϊού η ΕΤΑΔ προχώρησε σε αυξήσεις.
Αφού η κυβερνητική αλλαγή μέσα στο θέρος του 2019 δεν έδωσε τα χρονικά περιθώρια στην ΕΤΑΔ για μια γενναία αύξηση των τιμών, το 2020 με αφορμή τα μέτρα τήρησης αποστάσεων, που μείωναν κατά το ήμισυ την δυναμικότητα της ακτής (από 3000 άτομα σε 1500), έγινε η πρώτη αναπροσαρμογή. Σιγά – σιγά τα 5 ευρώ έγιναν 8. Μάλιστα, με δεδομένες τις αντιδράσεις των κορωνόπληκτων πολιτών μετά την καραντίνα και τις δημοτικής αρχής Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, η τιμή των 8 ευρώ ίσχυε για 5ωρη παραμονή και μειωνόταν για μικρότερη διάρκεια, ενώ μετά τις 5 το απόγευμα ίσχυε μειωμένο εισιτήριο. Μετά και αυτό άλλαξε. Τελικά, με βάση τις δημοσιευμένες λογιστικές καταστάσεις της ΕΤΑΔ, ο κύκλος εργασιών της Ακτής έφτασε ακριβώς στο ύψος του 2018: 2,16 εκατομμύρια.
– Το 2021 η τιμή εισόδου είχε ήδη φτάσει τα 10€, με τη δυναμικότητα της Ακτής στα αρχικά μεγέθη. Ταυτόχρονα, η διοίκηση των golden boys βάφτισε το φιλέτο της παραλίας ¨ακτή gold¨ – προφανώς προς τιμήν των ως άνω golden boys – και επέβαλλε golden τιμές (50€ το 2021 η ομπρέλα), τις οποίες συνδύασε με προνόμια που ταλαιπωρούσαν τους υπόλοιπους πολίτες που πλήρωναν «μόνο» 10€ κατ’ άτομο.
Στην πραγματικότητα το αντίτιμο της ακτής gold, όπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία του 2022, εκτός από ένα πολυτελέστερο σετ ομπρέλας και 2 ξαπλωστρών, περιλαμβάνει όπως αναφέρει η ΕΤΑΔ, δωρεάν πάρκινγκ, διέλευση από τον έλεγχο εισιτηρίων χωρίς αναμονή και δυνατότητα ηλεκτρονικής αγοράς (web ticket).
– Οι διευκολύνσεις αυτές είχαν δυσμενείς επιπτώσεις στους υπόλοιπους χρήστες της Ακτής. Ήδη από το 2021 λιγότερες ελεύθερες θέσεις εντός της ακτής (καθώς το gold φιλέτο καλύπτει ένα πολύ μεγάλο τμήμα της καλυπτόμενης από ομπρέλες έκτασης) και τεράστιες ουρές ειδικά τα Σαββατοκύριακα. Φυσικά, η αναζήτηση χώρων στάθμευσης ήταν μια ακόμα μεγάλη περιπέτεια.
Η καθεστωτική νοοτροπία της κυβέρνησης έχει διαβρώσει και τις εταιρείες του Δημοσίου, που αδιαφορούν πλήρως για τις ανάγκες και την οικονομική δυνατότητα των πολιτών:
➢ Η ΕΤΑΔ δεν αναγνωρίζει ότι η ανάγκη των πολιτών για ένα θαλάσσιο μπάνιο κοντά στον χώρο εργασίας και διαμονής, με την παροχή των βασικών υποδομών στο ελάχιστο δυνατό κόστος (και χωρίς να ζημιώνεται η ίδια η ΕΤΑΔ), είναι ανελαστική.
➢ Το Ελληνικό Δημόσιο, σαν μέτοχος της ΕΤΑΔ κατά 100%, προφανώς όχι μόνο γνωρίζει, αλλά και επικροτεί τη συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική στην Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης”, που είναι και η μόνη που έχει μείνει υπό τη διαχείριση της ΕΤΑΔ στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής.
➢ Ένα ζευγάρι πληρώνει το ελάχιστο 30 ευρώ τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες μόνο για μια ομπρέλα και δύο ξαπλώστρες (όχι gold). Tις καθημερινές αρκούν 20 ευρώ. Επί ΣΥΡΙΖΑ το κόστος ήταν 10€ για το 100% της ακτής. Πέραν δε του αντικειμενικά αυξημένου κόστους μετακίνησης (τιμές καυσίμων), οι επιλογές της ΕΤΑΔ υπέρ των ολίγων που μπορούν τα πληρώσουν το παράλογο αντίτιμο των 65 ευρώ, δημιουργούν επιπλέον επιβάρυνση και ταλαιπωρία στους υπόλοιπους.
➢ Το αποκορύφωμα της αναλγησίας είναι η απόφαση της ΕΤΑΔ να επιβληθεί εισιτήριο και στα ΑμεΑ. Η ληφθείσα απόφαση ανακλήθηκε μετά από θύελλα αντιδράσεων, από την τοπική κοινωνία αλλά και από ΜΜΕ κάθε άλλο παρά εχθρικά προς την κυβέρνηση. Άλλωστε, τα golden boys μπορεί να είναι large με τις αμοιβές και τα προνόμιά τους, αλλά σε ό,τι αφορά τις ελάχιστες ελαφρύνσεις των πολιτών είναι αμείλικτοι. Μαθητές 15-18 ετών και ηλικιωμένοι 65-75 ετών, δεν την γλύτωσαν, πληρώνοντας έστω το μειωμένο εισιτήριο του 2022 (που και αυτό, τα Σ/Κ είναι αυξημένο κατά 60% σε σχέση με το κανονικό του 2019!). Σε αυτές τις περιπτώσεις από 4€ το 2018-2019, αναγκάζονται να καταβάλλουν 15€ το 2022. Οι συνοδοί των ΑΜεΑ πληρώνουν, στα γκρουπ καλύπτεται ένας συνοδός μόνο, φαίνεται ότι ακόμα και στα παιδιά το όριο ηλικίας για την δωρεάν είσοδο μειώνεται κατά 1 έτος. Οι δημότες Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης το 2018 πλήρωναν 2€, το 2021 3€ και το 2022 5€.
Επισημαίνουμε ιδιαίτερα το ρόλο των τοπικών κοινωνιών στην αντιμετώπιση αντίστοιχων προβλημάτων. Όπως είναι γνωστό στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η τότε ΕΤΑΔ, προχώρησε σε μαζικές μακροχρόνιες εκμισθώσεις των οργανωμένων Ακτών. Υπό την πίεση των τοπικών κοινωνιών, συστήθηκαν Επιτροπές Ελέγχου Ακτών (ΕΠΕΛΑΚ) με τη συμμετοχή των τοπικών Δήμων, με ποικίλες αρμοδιότητες, που αποσκοπούσαν στην συνεννόηση ΕΤΑΔ, δήμων και ιδιωτών, σε ένα πλαίσιο που περιελάμβανε την τήρηση μιας σειράς συμβατικών όρων, καθώς και της τιμολογιακής πολιτικής. Είναι εντυπωσιακό ότι, ενώ ο έλεγχος των ιδιωτών όπου υπήρχαν ΕΠΕΛΑΚ σε γενικές γραμμές λειτούργησε, στην Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” όπου δεν υφίσταται ιδιώτης μισθωτής και κατά συνέπεια ούτε Επιτροπή Ελέγχου με τη συμμετοχή του Δήμου, η ΕΤΑΔ λειτουργεί ανεξέλεγκτα χωρίς καν τους περιορισμούς των ιδιωτών. Αυτό βέβαια δεν είχε προβλεφθεί εξ αρχής, καθώς μέχρι και το 2019, τουλάχιστον στην τιμολογιακή πολιτική της Ακτής Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” δεν υπήρξε κανένα σοβαρό πρόβλημα. Σήμερα, που η ΕΤΑΔ συμπεριφέρεται ως ο πλέον ανεξέλεγκτος των ιδιωτών, εξυπακούεται ότι είναι επιβεβλημένος ο έλεγχος των τοπικών κοινωνιών, όπως και στις οργανωμένες ακτές που έχει μισθώσει η ΕΤΑΔ σε ιδιώτες.
Φαίνεται ότι η ΕΤΑΔ προσπαθεί να βγάλει τα σπασμένα της κακοδιαχείρισης και των αμοιβών των golden boys στις πλάτες των πολιτών. Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία, είναι όμως από τις πιο προκλητικές. Εκτός του ότι η Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” διαχρονικά ήταν κερδοφόρα, η ΕΤΑΔ εισπράττει σημαντικά μισθώματα στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής και στην ίδια την Βουλιαγμένη. Εντός της ίδιας της Ακτής Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης”, μισθώθηκε πρόσφατα τμήμα της (¨Λυπητεράκος¨), έναντι σημαντικού ανταλλάγματος, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός της Ωκεανίδας (επίσης αναπόσπαστο τμήμα της Ακτής), με ελάχιστο ετήσιο αντάλλαγμα 500 χιλιάδων ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο βέβαια από όλα αυτά, πλέον το χαράτσι στους πολίτες, δεν αναμένεται να εισπράξει ούτε ένα ευρώ.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Ποια είναι τα αναλυτικά αποτελέσματα χρήσης της Ακτής Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” για τα έτη 2018, 2019, 2020 και 2021; Πόσα είναι ξεχωριστά τα έσοδα από εισιτήρια, από την λειτουργία αναψυκτηρίων και τα λοιπά έσοδα από μισθώσεις, εκδηλώσεις κλπ. Στο σκέλος των εξόδων, ποια είναι ξεχωριστά τα κόστη των εποχιακών εργαζομένων, τα κόστη του μόνιμου προσωπικού της ΕΤΑΔ, καθώς και τα λοιπά έξοδα (Ο.Κ.Ω κλπ). Ενδεχόμενες επενδυτικές δαπάνες (CAPEX), να προσδιορίζονται (οι σημαντικότερες εξ αυτών), έτσι όπως έχουν αποτυπωθεί στις λογιστικές καταστάσεις της ΕΤΑΔ, μαζί με τους συντελεστές απόσβεσής τους.
2. Με δεδομένη τη μη δημοσίευση μέχρι σήμερα των οικονομικών καταστάσεων χρήσης 2021, τα στοιχεία για το έτος αυτό μπορεί να είναι προσωρινά. Σημειώνεται ότι, όπως αναγράφεται στις οικονομικές καταστάσεις (σελ 14 έτος 2020) : «…οι ίδιες εκμεταλλεύσεις λειτουργούν ως Υποκαταστήματα της Εταιρείας τα οποία διαθέτουν αυτόνομη λογιστική παρακολούθηση, αποτελούν διακριτό κέντρο κόστους – εσόδων, έχουν δική τους διοικητική υποδομή και απασχολούν μόνιμο και εποχικό προσωπικό.»
3. Ποια είναι η αναλυτική κατάσταση του αριθμού των εισιτηρίων για τα έτη 2018, 2019, 2020 και 2021 ανά κατηγορία (κανονικά καθημερινών, κανονικά Σ/Κ και αργιών, gold εισιτήρια, δημοτών, μειωμένα ανά κατηγορία και δωρεάν);
4. Ποιος είναι ο αναλυτικός προϋπολογισμός εσόδων – εξόδων της Ακτής Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης” για το έτος 2022, όπως αυτός έχει εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα της ΕΤΑΔ;
5. Πόση έκταση καταλαμβάνει η ¨ακτή gold¨, πόσο είναι το ποσοστό που καταλαμβάνει επί της συνολικής έκτασης και ποια η δυναμικότητά της;
6. Προτίθεται ο Υπουργός Οικονομικών ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Δημοσίου, μόνου μετόχου της ΕΤΑΔ, να παρέμβει ώστε να επανέλθουν οι τιμές στα επίπεδα του 2019;
7. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να ενεργοποιηθεί ο θεσμός της ΕΠΕΛΑΚ και για την Ακτή Βουλιαγμένης “Λουκιανός Κηλαηδόνης”;
8. Ποια είναι τα πλήρη οικονομικά και λοιπά στοιχεία που αφορούν το τμήμα της Ακτής (Λυπητεράκος), που ήδη μισθώθηκε και ποια για την Ωκεανίδα;
9. Στα αποτελέσματα έτους 2022 (σελ 21) αναγράφεται επί λέξει ότι η ΕΤΑΔ: ¨Διαπραγματεύθηκε και αύξησε το συνολικό έσοδο κατά 256% καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, από το ακίνητο Camping Βούλας με το Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης (από €1,6 εκατ. σε €5,7 εκατ.).¨ Η μη αναγραφόμενη εξήγηση για την εξέλιξη αυτή σχετίζεται με το ότι η υλοποιούμενη στο Camping Βούλας επένδυση υπερβαίνει το αρχικά τεθέν πλαίσιο, με αποτέλεσμα η ΕΤΑΔ να αξιώνει και να επιτυγχάνει μεγαλύτερο προς αυτήν αντάλλαγμα. Έχει επιτευχθεί από την ΕΤΑΔ αντίστοιχη αύξηση του ανταλλάγματος και για τη Μαρίνα Βουλιαγμένης, όπου εξελίσσεται μεγάλη επένδυση από την μισθώτρια εταιρεία; Γιατί αυτή η αύξηση δεν αποτυπώνεται ήδη στα αποτελέσματα του 2020;
10. Ποιές είναι οι προβλέψεις της υφιστάμενης σύμβασης της Μαρίνας Βουλιαγμένης, σε περίπτωση αλλαγής του αρχικά προβλεπόμενου επενδυτικού σχεδίου; Ποια είναι τα σχετικά άρθρα αυτής της σύμβασης;
11. Τεκμηριώνεται συμβατικά η επιδίωξη αυξημένου ανταλλάγματος υπέρ της ΕΤΑΔ, όπως στην περίπτωση του Camping;
12. Ποιές είναι οι ενέργειες της ΕΤΑΔ σχετικά και ποια η κατάληξή τους;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Αιτούμεθα την κατάθεση όλων των σχετικών αναλυτικών οικονομικών καταστάσεων, συμβάσεων, προϋπολογισμών, εγγράφων και λοιπών σχετικών στοιχείων, όπως αυτά αναφέρονται στα ανωτέρω ερωτήματα.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Σπίρτζης Χρήστος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Δρίτσας Θοδωρής
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεϊν
Ζουράρις Κώστας
Ηγουμενίδης Νίκος
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μεϊκόπουλος Αλέξαδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέτυ
Τζάκρη Θεοδώρα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος