«Καινοτομία στις υποδομές δεν είναι να ακυρώνεις τους διαγωνισμούς που υπάρχουν από την προηγούμενη κυβέρνηση και το σχεδιασμό για να προωθείς πολιτικάντικα τις δικές σου θέσεις» τόνσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και πρώην υπουργός Υποδομών-Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης κατά την ομιλία του στο 5ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Χρήστος Σπίρτζης παρέθεσε παραδείγματα κακοδιαχείρισης της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ανάπτυξη των υποδομών: «Ανάπτυξη δεν είναι να χρησιμοποιείς πόρους που προορίζονται για την απολιγνιτοποίηση που τη χρειάζεται η Μακεδονία για να κάνει παραγωγική δομή και να τα ρίχνεις σε οδικά έργα στον Ε65 στο βορειοδυτικό τμήμα, δεν είναι να ακυρώνεις διαγωνισμούς από την προηγούμενη κυβέρνηση και να σπαταλάς πόρους που προορίζονται για αντιπλημμυρικά έργα, αλλού. Αυτά είναι ενδεικτικά του τι έχουμε ζήσει αυτά τα δυόμισι χρόνια και τι θα έπρεπε να έχει προχωρήσει. Πώς θα γίνει η Θεσσαλονίκη το επίκεντρο των διεθνών μεταφορών όταν δεν υπάρχει η συμφωνία με τη Βουλγαρία, όταν η διασύνδεση των λιμανιών της βορείου Ελλάδας – Βουλγαρίας προβλεπόταν και δεν έχει ποτέ μα ποτέ στο ελληνικό κοινοβούλιο;»
Σχετικά με το οδικό δίκτυο Θέρμη – Γαλάτιστα, ανέφερε πως «δεν θα τελειώσει ποτέ και το ξέρουμε όλοι πάρα πολύ καλά». Σχετικά με το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε πως «από εκεί που επί ΣΥΡΙΖΑ το κάναμε σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, πλέον γίνεται σε τέσσερις ώρες και αυτό, έχει μεγαλώσει και αυτό το χρονικό διάστημα. Όσον αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να επεκταθεί προς τις Δυτικές συνοικίες και προς το αεροδρόμιο», ενώ υπογράμμισε πως οι συγκοινωνίες θα πρέπει ακολουθούν τις βασικές υποδομές της πόλης και τις ανάγκες των πολιτών υπακούοντας στον πολιτισμό και σεβόμενες το παρελθόν του λαού.
«Ένα έργο δεν πρέπει να τσακίζει την πολιτιστική κληρονομιά αλλά να δίνει ένα όραμα στους πολίτες και να σεβαστεί τα παιδιά μας» είπε χαρακτηριστικά.
Καταθέτοντας προτάσεις για το όραμα που αφορά στη Θεσσαλονίκη και την υλοποίησή του είπε χαρακτηριστικά «Πρέπει άμεσα να επανέλθουμε σε συμφωνία με τη Βουλγαρία, να τρέξουμε τα έργα του σιδηροδρόμου στον άξονα 10 (Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι). Πρέπει θεσμικά να ενεργοποιηθεί το προεδρικό διάταγμα -του οποίου η εφαρμογή ανεστάλη από την κυβέρνηση, για το μητρώο τεχνικών εταιρειών και μελετητών που δίνει υποχρεωτικά τη συμμετοχή των πανεπιστημίων στα έργα ενός προϋπολογισμού και άνω και στα σύνθετα έργα. Πρέπει να επανέλθουμε στην παραλαβή των έργων όχι με δήλωση των εργολάβων, αλλά με έλεγχο και τέλος πρέπει να μην τσακίζουμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να έχουμε θεσμούς διαφάνειας αντί να κάνουμε απευθείας αναθέσεις», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.