Οι ομιλίες του Χρήστου Σπίρτζη, κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ στη συζήτηση επί του νομοσχέδιου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».
Η ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ
Πιστεύω ότι θα συμφωνήσουμε όλοι στη διατύπωση ότι σε ημέρες κρίσης, σαν κι αυτές που ζούμε, μετά από εννέα χρόνια μνημονιακών θυσιών του ελληνικού λαού, με τρέχουσες και πολύ βαριές απώλειες από την υγειονομική και οικονομική κρίση, οφείλουμε όλοι να σκύψουμε πάνω στα προβλήματα του λαού μας και της χώρας μας διατυπώνοντας τόσο τις πολιτικές μας θέσεις όσο και τις διαχειριστικές μας προτάσεις. Οφείλουμε να εγκαταλείψουμε επικοινωνιακούς τακτικισμούς και ξεπερασμένες παλαιοκομματικές πρακτικές για εφήμερα μικροκομματικά οφέλη. Δεν τις χρειάζεται ούτε η χώρα, ούτε τα κόμματα, ούτε το πολιτικό σύστημα, κυρίως δεν τα χρειάζεται ο ελληνικός λαός.
Μπορούμε να διαφωνήσουμε πολιτικά, να τεκμηριώσουμε όλοι τις προτάσεις μας με επάρκεια, ώστε να καταλάβουν όλοι οι πολίτες που μας παρακολουθούν ποιες είναι οι διαφωνίες και ποια είναι η πρόταση του κάθε χώρου.
Ορμώμενος από τη συζήτηση που έγινε στην αρχή της συνεδρίασης, και μετά από που είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, ο Ανδρέας Λοβέρδος θα ήθελα να ρωτήσω αν η κυβέρνηση συνδράμει σε αυτή τη λογική. Και θα ήθελα να ρωτήσω, επειδή φτάνουν στα αυτιά μας ότι η Ασφάλεια ζητά από την κρατική τηλεόραση και όχι μόνο αμοντάριστα πλάνα από την ημέρα του Πολυτεχνείου. Να μας απαντήσετε κύριε υπουργέ, να επικοινωνήσετε με το Μαξίμου, με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και να μας απαντήσετε αν η Ασφάλεια ζητάει μονταρισμένα και αμοντάριστα πλάνα από τηλεοπτικά κανάλια, κρατικά ή ιδιωτικά.
Αληθεύει η πληροφορία ότι η Ασφάλεια ζητάει από δημόσια και ιδιωτικά κανάλια αμοντάριστα πλάνα από την ημέρα του Πολυτεχνείου;
Ζητάμε άμεσα απάντηση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. pic.twitter.com/zykOaH94rG
— Χρήστος Σπίρτζης (@c_spirtzis) November 26, 2020
Αυτή λοιπόν η κοινά αποδεκτή, και από εσάς φαντάζομαι συνάδερφοι της ΝΔ θέση για το πως πρέπει να κινηθούμε όλοι τις ημέρες της κρίσης, δυστυχώς δεν εφαρμόστηκε από τη ΝΔ ως αντιπολίτευση και δυστυχώς ενώ σήμερα τη ζητάτε από την αντιπολίτευση και την έχετε από την αντιπολίτευση, τη συντριπτική πλειοψηφία των κομμάτων του κοινοβουλίου, οι υπουργοί της κυβέρνησης σας συνεχίζουν την ίδια πολιτική.
Αλλά σήμερα κυβερνάτε, όταν κυβερνάς, ειδικά σε παραγωγικό υπουργείο, ειδικότερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το αποτέλεσμα και όχι η επικοινωνιακή τακτική είναι αυτή που μετράει. To αποτέλεσμα που το ζει ο κόσμος, εκατοντάδες επαγγελματίες και εταιρείες, ο κάθε πολίτης στην καθημερινότητά του. Δεν φτάνει και δεν υπάρχει λόγος ούτε να στρεβλώνετε τις θέσεις της αντιπολίτευσης ούτε να λέτε ψέματα ούτε να ενημερώνεστε από κομματικούς φίλους σας χωρίς να ελέγχετε το τι σας λένε και κυρίως χωρίς να μετράτε τα λόγια σας.
Γιατί δεν διαμορφώνετε το κλίμα που ζητάτε από την αντιπολίτευση όταν λέτε ψέματα και μάλιστα τόσο μεγάλα ψέματα και τόσο επικίνδυνα για τη χώρα.
Η ΥΠΑ και η ΑΠΑ, ο τομέας των αερομεταφορών, αποτελεί ένας από τους σημαντικότερους φορείς για κάθε χώρα. Για την Ελλάδα είναι ακόμη σημαντικότερος, γιατί είμαστε νησιωτική χώρα, γιατί είμαστε ένας λαός που ζει σε όλο τον πλανήτη και γιατί η λειτουργία του αγγίζει και επηρεάζει κρίσιμα εθνικά θέματα. Κάποια στιγμή κύριε υπουργέ οφείλετε να μας πείτε πως προχωρήσατε, αν προχωρήσατε, τις συμφωνίες για την αεροναυτιλία, τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, το FIR με τη Βόρεια Μακεδονία. Τις συμφωνίες που βασίστηκαν σε εκείνη την προδοτική όπως λέγατε με τους ακροδεξιούς συμπαραστάτες σας συμφωνία των Πρεσπών. Τα προχωρήσατε; Όχι; Συμφέρει τη χώρα; Δεν τη συμφέρει; Γιατί δεν τα προχωρήσατε; Και το αναφέρω γιατί πρέπει να γίνει κατανοητή η επιρροή της λειτουργίας της ΥΠΑ και της ΑΠΑ στο σύνολο των εθνικών θεμάτων, όχι μόνο σε σχέση με την Τουρκία αλλά και με τα βόρεια σύνορά μας, με την Κύπρο, με τις χώρες της Μέσης Ανατολής, την Αίγυπτο, ακόμη και με την Ιταλία.
Προφανώς, η επιμέλεια της ΝΔ και του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη για να κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ δεν σας έχει αφήσει να ασχοληθείτε με τέτοια θέματα, είναι όμως κρίσιμο να γνωρίζετε το ελληνικό κοινοβούλιο ότι η ιταλική ΥΠΑ και η ομάδα χωρών που συνεργάζεται είχε συγκεκριμένο σχέδιο, συγκεκριμένη στρατηγική για τη διαχείριση του ελληνικού εναέριου χώρου. Πριν το 2015, εμείς το βρήκαμε σε εξέλιξη λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν.
Ελπίζουμε να μην το αφήσετε να επανέλθει με νομοθετήματα σαν το σημερινό ξανά το σχέδιο.
Κύριε Καραμανλή, δεν σας λέω φίλε Κώστα για να κρατάμε τους τύπους στην αίθουσα αλλά θα σας μιλήσω και φιλικά αλλά και σκληρά. Είναι πραγματικά λυπηρό ο υπουργός Μεταφορών της Ελλάδας να λέει και διαβάζω τα αδιόρθωτα πρακτικά της Επιτροπής στις 24.11.2020 τα οποία και καταθέτω, έχω ένα πάκο εδώ, θα σας τα δώσω στο τέλος, θα ζητήσω από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ να μη με ξαναβάλει σε νομοσχέδιο του κυρίου Καραμανλή, θα φάω όλο το μισθό μου σε φωτοτυπίες για να τα καταθέτω.
Διαβάζω λοιπόν: “βελτιώνουμε το θέμα του safety, της ασφάλειας. Σας θυμίζω ότι ένας από τους λόγους που ήθελε να υποβιβάσει την Ελλάδα η EASA ήταν ζητήματα ασφαλείας επειδή δεν είχε γίνει ο διαχωρισμός”. Το λέτε και σε άλλο σημείο. Το είπατε και στους βουλευτές της ΝΔ και το επικαλούνται. Λέτε ψέματα κύριε Καραμανλή. Σας προκαλώ να καταθέσετε στη Βουλή μία επιστολή της EASA μέχρι τον Ιούλιο του 2019 ή και μετά που θέτει θέμα ασφάλειας των ελληνικών αεροδρομίων ή την λειτουργία της ΥΠΑ. Τα έχετε μπερδέψει, ελπίζω όχι σκόπιμα, είναι άλλο η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων και πολλά χρόνια πριν η παραχώρηση του Ελ. Βενιζέλος με συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου, και άλλο ο διαχωρισμός της ΥΠΑ. Από που βγάλατε το συμπέρασμα ότι αν είχαν παραμείνει όλα τα αεροδρόμια της ΥΠΑ δημόσια, στην ΥΠΑ, δεν έπρεπε να γίνει διαχωρισμός; Δηλαδή η ίδια υπηρεσία που λειτουργούσε τα αεροδρόμια ακόμη και αν ήταν όλα κρατικά η ίδια έπρεπε να εποπτεύει αν κάνει σωστά τη δουλειά της; Ποιος σας τα είπε αυτά; Η παράταξή σας αυτά τα έκανε για δεκαετίες και τυρανάει τη χώρα σε πολλούς τομείς.
Καταθέσατε και έγγραφα, πουθενά δεν λέει από τα έγγραφα που καταθέσατε, για αυτό ζήτησα από τον κύριο πρόεδρο να σταλούν κυρίως στους βουλευτές της ΝΔ, πουθενά δεν λέει για την ασφάλεια, ούτε για την υποβάθμιση των ελληνικών αεροδρομίων αλλά για σύγκρουση συμφερόντων που προφανώς υπάρχει όταν ένας πάροχος έχει τέτοιες αρμοδιότητες, μιλάει για την πιστοποίηση και το χειρότερο σε σχέση με αυτά που καταθέσατε είναι το εξής κύριε Καραμανλή, ότι τα έγγραφα που καταθέσατε είναι συνοδευτικά εμπιστευτικής επιστολής που σας στάλθηκε από τον γενικό διευθυντή της ΥΠΑ και σας καλώ να την καταθέσετε στο κοινοβούλιο τώρα. Γιατί προσπαθείτε να καλύψετε τις ευθύνες σας που δεν κάνατε ενάμιση χρόνο τίποτα για την ενεργοποίηση του νόμου. Και έρχεστε εδώ και μας εγκαλείτε κιόλας. Και δεν είναι το μόνο η εμπιστευτική επιστολή, εγώ θα σας καταθέσω και μερικές σελίδες από την επιστολή του διοικητή της ΥΠΑ την 1η Αυγούστου, είναι 271 σελίδες και λέει στον κύριο Καραμανλή ότι μένει μόνο μία υπουργική απόφαση για να εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος, η μία υπουργική απόφαση έχει να κάνει με την τοποθέτηση σε συγκεκριμένες θέσεις οργανικές των υπαλλήλων που είχαν μπει ήδη στην ΥΠΑ και την ΑΠΑ. Γιατί δεν την υπογράψαμε εμείς αυτήν την κοινή υπουργική απόφαση. Γιατί αν την υπογράφαμε, προεκλογικά, θα γινόταν χαμός από τη ΝΔ ότι κάνουμε ρουσφέτια και τοποθετήσεις των υπαλλήλων, εκεί που θέλουμε, ρουσφετολογικά. Είχαμε λοιπόν τη δημοκρατική ευαισθησία, αυτή η απόφαση να πάει μετά τις εκλογές. Μας εγκαλείτε γιατί τον Οκτώβρη του 2016 ψηφίστηκε ένας νόμος που βάλαμε πολύ προσπάθεια στη διαπραγμάτευση και με τους Θεσμούς και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μην ιδιωτικοποιηθεί η ΥΠΑ και στη συζήτηση το 2016 για το νομοσχέδιο το παραδέχεται ο ίδιος ο κύριος Καραμανλής. Και αυτά τα πρακτικά τα καταθέτω.
Και έρχεστε και μας λέτε ότι τι; Ότι αργήσαμε να βγάλουμε 18 μήνες, 19 δύο προεδρικά διατάγματα τόσο ειδικά όταν ο μέσος όρος έκδοσης ενός προεδρικού διατάγματος είναι τουλάχιστον 15 μήνες; Φαντάζομαι κύριε Καραμανλή εσείς εκτός από το να αναστέλλετε τα προεδρικά διατάγματα που βγάλαμε με κόπο, να βγάλετε κανένα. Είστε ήδη 15 μήνες κυβέρνηση. Δεν έχετε βγάλει. Κανένα. Για πάμε παρακάτω.
Ποιο είναι το χειρότερο κύριε Καραμανλή; Δεν είναι ότι λέτε ψέμματα για την ασφάλεια των κρατικών αεροδρομίων. Είναι ότι δεν έχετε συναίσθηση για το κακό που μπορείτε να κάνετε στη χώρα όταν ως υπουργός Μεταφορών λέτε ότι ο λόγος που η EASA ήταν να υποβιβάσει τα ελληνικά αεροδρόμια ήταν ζητήματα ασφαλείας. Θα σας παρακαλούσα να μάθετε από ποιους μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή η διατύπωση που την είπαν και πολλοί της ΝΔ σήμερα και ποιες συνέπειες μπορεί να έχει και να τη διορθώσετε στα πρακτικά. Εγώ δήλωσα και δηλώνω ότι ουδέποτε υπήρχε θέμα ασφάλειας στα ελληνικά αεροδρόμια και τη λειτουργία της ΥΠΑ όχι μόνο για την τετραετία 2015-19, ουδέποτε. Οφείλετε να μετράτε τα λόγια σας όταν υπηρετείτε σε τέτοιες θέσεις, τουλάχιστον σε τέτοια θέματα. Ρωτήστε την κυρία Κεφαλογιάννη που παρακολουθεί ως υπουργό Τουρισμού τι συνέπειες μπορεί να έχει. Ρωτήστε τον κύριο Σταμάτη που έχει υπηρετήσει ως διοικητής στην ΥΠΑ.
Ξέρετε είναι πολύ εύκολο να κάνει κάποιος ανεπανόρθωτη ζημιά, εμείς όμως δεν βάζουμε τα εθνικά συμφέροντα πάνω από τα κομματικά και θα σας το αποδείξω στη συνέχεια. Η ΥΠΑ και η ΑΠΑ κύριε Καραμανλή δεν έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ. Το θέμα του διαχωρισμού δεν προέκυψε το 2015, οφείλατε να το έχετε κάνει τόσες δεκαετίες που κυβερνούσατε τη χώρα. Και διαβάζω πάλι από τα πρακτικά, 23.11.2020, Γεώργιος Δριτσάκος, εσείς τον βάλατε στην ΥΠΑ: “Θα ξεκινήσω με μια αναφορά για την εθνική εποπτική αεροναυτιλίας η οποία είναι προοίμιο της ΑΠΑ. Αρχικά, η εθνική εποπτική αρχή ενσωματώνεται στο εθνικό πλαίσιο με νόμο του 2006 και στη συνέχεια με 2 προεδρικά διατάγματα. Όπου διασαφηνίζεται η ανεξαρτησία της αρχής από τον πάροχο. Ακολούθησαν δύο νόμοι το 2011 και το 2013”. Πολύ κομψές οι διατυπώσεις του κυρίου Δριτσάκου.
Αλλά αντί να κάνετε τον διαχωρισμό το 2006, το 2011, το 2013 προβλέψατε διεύθυνση μέσα στην ΥΠΑ και όχι τον διαχωρισμό. Αφού λοιπόν είχατε κάνει εσείς τον διαχωρισμό όπως λέτε με την ίδρυση της διεύθυνσης αεροναυτιλίας και ήταν όλα καλά πως ήρθε η EASA και είπε θα υποβαθμίσω την Ελλάδα; Ένα από τα δύο υπάρχει. Ή εσείς διατηρούσατε έναν παλαιοκομματισμό άλλου είδους και λέγατε ψέματα ή λέτε σήμερα ψέματα.
Κύριε Καραμανλή, εσείς ο ίδιος στο νόμο 4427 τον Οκτώβριο του 2016 λέτε, διαβάζω πάλι από τα πρακτικά και αυτά δεν διορθώνονται, “ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Είναι αναγκαία η σύσταση μιας ανεξάρτητης διοικητικής αρχής αποκλειστικά και μόνο επιφορτισμένη με αυτό το θέμα; Η απάντηση είναι μάλλον όχι. Υπάρχει πουθενά αλλού στην Ευρώπη ένα τέτοιο μοντέλο; Η απάντηση είναι και πάλι όχι. Είναι μήπως όπως μας έχει πει ο υπουργός υποχρέωση της ελληνικής πλευράς που πηγάζει από τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων; Αυτή τη φορά η απάντηση είναι όχι”. Εσείς τα λέγατε.
Τι λέγατε: Η σύσταση της ανεξάρτητης αρχής, μια λύση που επαναλαμβάνω δεν ήταν απαίτηση της Fraport, ούτε υπήρξε προαπαιτούμενο στη σύμβαση που έχει υπογράψει η ΝΔ. Εσείς τα λέγατε, διαβάστε τα πρακτικά. Τα καταθέτω. Σήμερα μας ήρθατε υπέρμαχοι του διαχωρισμού. Χωρίς να έχετε κάνει 15 μήνες τίποτα. Και για να δείτε πόσο αντικρούομενα είναι αυτά που λέτε και πόσο ψέματα είναι αυτά που λέτε με το σχέδιο νόμου που θα ψηφίσετε σήμερα, σας ρωτήσαμε, για τη μείωση της δομής της ΑΠΑ, που θα βάλετε τους μηχανικούς της ΑΠΑ; Και απαντήσατε: Διαβάζω πάλι από τα αδιόρθωτα πρακτικά: “Ακούστηκε ότι καταργούμε τη διεύθυνση τεχνικών υπηρεσίων. Οι ρυθμιστικές αρμοδιότητες της διεύθυνσης αυτής παραμένουν στην ΥΠΑ”. Κύριε Καραμανλή, από βαθιά άγνοια, δεν θέλω να πω σκοπιμότητα, όσων συνέταξαν το σχέδιο νόμου, ακούστε τι απαντήσατε επί της ουσίας. Ότι την αδειοδότηση των αεροδρομίων θα την κάνει ο πάροχος των αεροδρομίων που λέγεται ΥΠΑ. Για τα έργα της Fraport για παράδειγμα, θα τα αδειοδοτεί η ΥΠΑ, όχι η ΑΠΑ. Για την έγκριση των masterplan των περιφερειακών αεροδρομιών θα την κάνει ένας διαχειριστής αεροδρομίων που λέγεται ΥΠΑ. Την αδειοδότηση των έργων ανάπτυξης, της Fraport, του Ελ. Βενιζέλος, του Καστελλίου, θα τις κάνει η ΥΠΑ, ανταγωνιστής. Το πολεοδομικό γραφείο θα το διαχειρίζεται ένας διαχειριστής αεροδρομίων, η ΥΠΑ και τα αρχεία των παραχωρημένων αεροδρομίων θα τα διαχειρίζεται ένας ανταγωνιστής, διαχειριστής. Πως λοιπόν ένας πάροχος, εν προκειμένω η ΥΠΑ, θα έχει αδειοδοτικές δυνατότητες για άλλους παρόχους που είναι ανταγωνιστές; Αφού είστε υπέρμαχοι του διαχωρισμού. Εκτός κι αν δεν είναι θέμα άγνοιας αλλά σκοπιμότητας. Οι αρμοδιότητες να πάνε στους ιδιώτες. Ή να πάνε στους παρόχους. Αν αυτή είναι η πολιτική σας να το πείτε καθαρά. Αν δεν είναι, να το διορθώσετε.
Όταν βρήκαμε τη σύμβαση, εμείς κάναμε τρεις αλλαγές, τις πιο σημαντικές. Δεν μας άφησαν οι θεσμοί παραπάνω. Η μία ήταν για την πιστοποίηση που έπρεπε η χώρα να πληρώσει 650 εκατομμύρια, η δεύτερη ήταν για τους εργαζόμενους. Και ρωτάμε. Σε σχέση με το σημαντικότερο ζήτημα, αυτό της κατάργησης των αεροπορικών αρχών, είπαν όλοι από όλες τις πτέρυγες τι μπάχαλο θα γίνει.
Τι θα τους κάνετε αυτούς τους ανθρώπους; Ακούμε μερικά νούμερα. Θα σας καταθέσω και έναν πίνακα. Θεσσαλονίκη 90 υπάλληλοι. Ηράκλειο 69. Ρόδος 40. Βγαίνουν οι βουλευτές της ΝΔ, λένε να μην ανησυχούν. Αφού τους καταργείτε τι να μην ανησυχούν; Ή θα ακολουθήσετε πάλι το μοντέλο Χατζηδάκη; Ποιο είναι το μοντέλο Χατζηδάκη, όταν πούλησε την Ολυμπιακή. Φόρτωσε τους πιλότους που δεν ήθελε ο Βγενόπουλος στην ΥΠΑ, δεν κάναν τίποτα όλες αυτές τις δεκαετίες, 15 από αυτούς τους βρήκαμε να δουλεύουν σε ξένες αεροπορικές εταιρείες και ταυτόχρονα να παίρνουν τον μισθό της ΥΠΑ.
Θα πω μερικές επικίνδυνες λέξεις κύριε Καραμανλή. Επειδή διαβάζω πάλι από τα πρακτικά. “Το ερώτημα που προκύπτει είναι που πηγαίνουν τα λεφτά του eurocontrol”. Αυτό είπατε ως αντιπολίτευση. Θέλετε να το συζητήσουμε τώρα; Θέλετε να συζητήσουμε για τον Αίωλο, θέλετε να συζητήσουμε για το ομόλογο, για το Σπατόσημο, για τη Digicom και πολλά άλλα; Δεν ανοίγουμε εμείς τέτοια θέματα γιατί δεν είμαστε σαν και εσάς. Δεν θα στηρίξουμε ούτε την ιδιωτικοποίηση από το παράθυρο ούτε την ασύδοτη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών ούτε την ασύδοτη λειτουργία των παρόχων αεροδρομίων. Και εύχομαι να διαψευστούμε.
H ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Θα είμαι πάρα πολύ σύντομος για να βοηθήσουμε και τους Βουλευτές όλων των παρατάξεων και κυρίως της Νέας Δημοκρατίας.
Καταρχάς καταθέτω -και θα ήθελα να σταλεί ό,τι καταθέτω- τη μετάφραση των επιστολών και των εγγράφων που κατέθεσε ο κ. Καραμανλής. Αν δεν ξέρει κάποιος καλά αγγλικά μπορεί να δει ότι δεν έχει καμία απολύτως αναφορά στην ασφάλεια των αεροδρομίων και σε όλα τα άλλα που είπε. Έχεις τη σύγκρουση συμφερόντων, έχεις την πιστοποίηση που για να γινόταν πιστοποίηση έπρεπε να υπάρχει ΑΠΑ, μια υπουργική απόφαση έπρεπε να βγάλει τον Αύγουστο του 2019 όχι του 2020.
Δεύτερον, καταθέτω τον ορισμό του Προέδρου και των μελών της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων. Πότε αλλάξαμε, κύριε Καραμανλή; Επειδή είπατε μερικά πράγματα και εγώ δεν ξέρω τι γινόταν σε αυτήν την Επιτροπή. Εμείς αλλάξαμε, κύριε Καραμανλή, όπως θα δείτε στο ΦΕΚ, 15 Φεβρουαρίου του 2019 την Επιτροπή Διερεύνησης. Ήταν η προηγούμενη διοίκηση η δική σας, γιατί εμείς σεβόμαστε τις ανεξάρτητες αρχές. Σε αντίθεση με εσάς που στο άρθρο 74 την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων την καταργείτε τώρα για να βάλετε δικού σας κομματικούς για να μην πούμε και ποιους.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής, κ. Χρήστος Σπίρτζης, καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Τρίτον, είναι αυτά που μας λέγατε για τους διαγωνισμούς. Τα είπε και ο Κρίτωνας ο Αρσένης πριν, απλά έχω ετοιμάσει έναν πίνακα για να δούμε ποιους φωτογραφίζει.