«Αντί το μετρό να είναι ένα έργο που να ολοκληρώνεται -με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου -αυτή τη στιγμή επιστρέφει στην κατάσταση του 2015 με ελάχιστους εργαζόμενους, απολυμένους, απλήρωτους υπεργολάβους, εργοτάξια σταματημένα και τον εργολάβο να διεκδικεί αποζημιώσεις» σημείωσε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης και την εκπομπή «Ορθά-Κοφτά» σχετικά με το αίτημα για αποζημιώσεις 50 εκατ. ευρώ που εγείρουν σήμερα οι εργολάβοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η νέα διοίκηση της Ατττικό Μετρό προσπαθεί να «φορτώσει» το ζήτημα των αποζημιώσεων στην προηγούμενη διοίκηση «όταν ολοι γνωρίζουν ότι δεν υπήρχαν καθυστερήσεις και ότι ήμασταν εντός χρονδιοαγράμματος».
«Η ΝΔ δημιούργησε ξανά αναστάτωση στην πόλη χωρίς να σέβεται την πολιτιστική μας κληρονομιά. Χωρίς να υπάρχει καμία εισήγηση πήγαν να εφαρμόσουν τους δογματισμούς τους για απόσπαση των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, πράγμα που θα οδηγήσει σε μη υλοποίηση του έργου. Από την στιγμή που έχουν επανασυνδέσει την ολοκλήρωση του έργου με το Μετρό μιλάμε για την μη υλοποίηση του συνόλου του έργου» εξήγησε προσθέτοντας «Αυτό όπως καταλαβαίνεται γεννά αιτήματα πολλών αποζημιώσεων».
Για τον κ. Σπίρτζη το αίτημα για αποζημιώσεις το άνοιξε ο ίδιος ο πρωθυπουργός «μετά την εξαγγελία στην ομιλία του στην ΔΕΘ της μη τήρησης του χρονοδιαγράμματος και την αλλαγή του σχεδιασμού του τρόπου υλοποίησης κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου». «Είδαμε μετά την εξαγγελία Μητσοτάκη όργανα που έχουν την αυτονομία τους, όπως το ΚΑΣ, να αλλάζουν την απόφαση που είχαν πάρει και να επανέρχονται στην αρχική θέση για απόσπαση» πρόσθεσε.
Υπενθύμισε ακόμη πως στην ίδια κατάσταση βρισκόταν το έργο το 2015 όταν «ήταν 4 χρόνια απενεργοποιημένη η υλοποίηση του μετρό με κλειστά εργοτάξια και μια Θεσσαλονίκη λαμαρινούπολη. Οι αξιώσεις των εργολάβων για το 30% του έργου που είχε υλοποιηθεί ήταν μεγαλύτερες από την αξία του συνόλου του έργου. Αυτή τη στιγμή το ίδιο γίνεται και σήμερα με αποζημιώσεις εκατομμύριων ευρώ που θα επιβαρύνουν τους πολίτες χωρίς να ολοκληρώνεται το έργο».
πηγή: Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης