«Θεωρώ ότι είναι εγκληματικό αυτό που έγινε με την ακύρωση των συμβάσεων στην Πατρών-Πύργου, είναι πραγματικά κρίμα. Αντί το 2023 να έχουμε έναν αυτοκινητόδρομο σύγχρονο και με δρομολογημένη την εκτέλεση των υπολοίπων τμημάτων από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό και την ωρίμανση του έργου μέχρι την Τσακώνα, μπαίνουμε τώρα στη διαδικασία να μην έχουμε καν το Πάτρα- Πύργος» τόνισε μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας» ο Χρήστος Σπίρτζης.
Την Παρασκευή το βράδυ αναρτήθηκαν στο Διαύγεια οι σχετικές αποφάσεις της διάλυσης των εργολαβικών συμβάσεων της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Υποδομών για το θέμα. «Δεν έχει βγάλει ο κ. Καραμανλής ούτε ένα δελτίο Τύπου για να αιτιολογήσει την απόφασή του, για ποιο λόγο ακύρωσε τις συμβάσεις, ποιο είναι το σχέδιό του από εδώ και πέρα , ποιες είναι οι απαραίτητες εγκρίσεις, που χρειάζεται από την Ε.Ε. να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Δυστυχώς το έργο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, που είχαμε προγραμματίσει, αλλά μέχρι τότε δεν πρόκειται να ξεμπερδέψουν τα μεγάλα νομικά ζητήματα , η εμπλοκή, που θα έχει το έργο, από τις ενέργειες του κ. Καραμανλή και της κυβέρνησης της ΝΔ» δήλωσε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και επισήμανε ότι «είναι παράνομες οι αποφάσεις του υπουργού και το μέλλον θα δείξει ποιος δικαιώνεται».
Ερωτηθείς για το αν η ευρωπαϊκή επιτροπή γνωρίζει για την απόφασή του ή πρόκειται για προσωπική του ενέργεια, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι «η ευρωπαϊκή επιτροπή δεν κοιτά αν η κυβέρνηση είναι η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ ή άλλο κόμμα. Κοιτά τη χώρα και αυτά που έχει κάνει η χώρα. Το 2006 η Ελλάδα έβγαλε κάποιους διαγωνισμούς με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επί τότε κυβέρνησης ΝΔ και υπουργίας Γ. Σουφλιά, που είχε ενταχθεί το έργο (Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα) σε ένα διαγωνισμό». Επίσης ανέφερε ότι το 2013 είχε γίνει ένα μικρό ποσοστό του έργου και «ήρθε η χώρα, πάλι με κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, και είπε ότι αυτά τα στοιχεία, που υπήρχαν στον διαγωνισμό του 2006 δεν καλύπτουν πλέον τον αυτοκινητόδρομο και δεν μπορεί να γίνει με αυτό το κόστος». Έτσι είχαμε την απένταξη της εκτέλεσης του έργου από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή το μισό έργο και το κομμάτι (Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα- Καλό Νερό) και ανέλαβε τη δέσμευση ότι θα γίνει ως δημόσιο έργο.
«Έβγαλε ένα διαγωνισμό, που δεν είχε έγκριση, ούτε χρηματοδότησης, ούτε γεωμετρικών στοιχείων του δρόμου, ο διαγωνισμός αυτός είχε ψεύτικα στοιχεία και για αυτό υπήρξαν προσφυγές και αποδείχτηκε αυτό στη συνέχεια. Βγήκε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ και έκανε 8 διαγωνιστικές διαδικασίες , πήραν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είχαμε δυο χρόνια, που κάναμε διαπραγματεύσεις , διότι ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν επέτρεπε, σύμφωνα με τους κανόνες, που είχε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρουμε έγκριση για αυτοκινητόδρομο, πήγαμε σε μια μακρά διαπραγμάτευση, πήραμε την έγκριση και το έργο ξεκίνησε τον Μάιο του 2019. Μετά τις εκλογές η κυβέρνηση της ΝΔ δεν προχώρησε ως όφειλε στην υπογραφή και των τριών συμβάσεων που δεν είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες. Ακύρωσε μονομερώς και χωρίς καμία δικαιολογία τις συμβάσεις των εργολαβιών, που εκτελούνταν κανονικά. Αν είχε οποιαδήποτε έγκριση ο κ. Καραμανλής όφειλε να ενημερώσει την Αχαΐα, την Ηλεία, την χώρα. Δεν έχει κάποια έγκριση» ξεκαθάρισε.
Στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης έθεσε κάποια ερωτήματα: «Ποια είναι η διαφανής διαδικασία; Αυτή των δημόσιων διαφανών διαγωνισμών ή αυτή την απευθείας ανάθεσης που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ; Μπορεί ο κ. Καραμανλής να λέει ότι η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού συμφώνησε να αναλάβει το τμήμα Πάτρα- Πύργος στο κόστος των διαγωνισμών, που εμείς είχαμε κάνει , δηλαδή στο μισό προϋπολογισμό του έργου από ότι θα το έκανε το 2013, όταν το απένταξε. Αν το αποδέχεται αυτό η κοινοπραξία ανοίγει ένα μεγάλο θέμα για το κατασκευαστικό κόστος από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Δεν έχει αλλάξει κανένα στοιχείο, ώστε να αιτιολογείται μια τόσο μεγάλη διαφορά στην τιμή και στην υλοποίηση του έργου Κόρινθος-Πάτρα, όταν αποδέχεται να κατασκευάσει με 50% (μικρότερη αξία το έργο) από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο».
Από την στιγμή, που εντάσσεται στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το τμήμα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα- Πύργος θα κληθούν οι πολίτες, όταν λειτουργήσει ο αυτοκινητόδρομος να πληρώνουν διόδια, με τον κ. Σπίρτζη να εξηγεί ότι «δεν θα μπουν διόδια μόνο στο Πάτρα-Πύργος, αλλά θα συνυπολογιστεί αυτό το κόστος στα διόδια, που πληρώνουμε και από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα , γιατί είναι ενιαίος ο αυτοκινητόδρομος». Παράλληλα, προέβλεψε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση «το έργο να πάρει εγκρίσεις μέσα σε αυτές τις συνθήκες, που έχουμε, με τον τρόπο που σχεδιάζει η κυβέρνηση για να υλοποιήσει τις αρχικές της δεσμεύσεις στους συγκεκριμένους παραχωρησιούχους».
Τέλος, πρόσθεσε ότι πολλά έργα είναι αυτή την στιγμή στον αέρα όπως η υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, το μετρό Θεσσαλονίκης, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και άλλα με τον τομεάρχη Εσωτερικων του ΣΥΡΙΖΑ να χαρακτηρίζει τη ΝΔ «ως κυβέρνηση της ακινησίας. Το μόνο που κάνει είναι να βαθαίνει τις επιπτώσεις της κρίσης».