«Όταν υπάρχουν τεχνικές λύσεις που μπορούν να κρατήσουν την πολιτιστική μας κληρονομιά όρθια πρέπει να μπαίνει ως πρόταγμα η διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και όχι η ολοκλήρωση ενός σταθμού» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4 και την εκπομπή “Κάτι παίζει στο Κόκκινο”.
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως «έμεινα έκπληκτος θετικά με αυτά που δήλωσε ο κ. Τσερμενίδης στο Κόκκινο γιατί τα τελευταία χρόνια απέκτησε και μια λογική υπέρ των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και οφείλω να το χαιρετήσω αυτό, γιατί όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν ούτε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ούτε το συνδικαλιστικό κίνημα όπως εκφραζόταν και στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης υπέρ των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, το ανάποδο θα έλεγα».
Παράλληλα και σχολιάζοντας την απόφαση της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ για παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ ο κ. Σπίρτζης σημείωσε πως «το 2001 και το 2006 εκτός από τις υπόλοιπες σκανδαλώδεις προβλέψεις που υπήρξαν για τον ΟΑΣΘ υπήρχαν και κάποιες πρόσθετες σκανδαλώδεις προβλέψεις, και αυτές ήταν η μεταφορά συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ».
«Δεν μεταφέρθηκαν γραμμές μόνο μέσα από τον νομό Θεσσαλονίκης αλλά και εκτός αυτού. Αυτό οδήγησε τον ΟΑΣΘ σε καταστάσεις πραγματικά τραγελαφικές, του δόθηκαν γραμμές που δεν ήταν κερδοφόρες, τις πλήρωνε το ελληνικό δημόσιο, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη σε λεωφορεία, προσωπικό και υποδομή. Όταν αποφασίσαμε την από-ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ αποφασίσαμε να υπάρξει ένας εξορθολογισμός στο μεταφορικό έργο που έπρεπε να υπάρχει στα ΚΤΕΛ» τόνισε ο πρώην υπουργός Μεταφορών συμπληρώνοντας ότι «αυτό δεν είναι ιδιωτικοποίηση, είναι άρση των στρεβλών καταστάσεων και του πλιάτσικου που γινόταν στον ΟΑΣΘ με τα χρήματα του ελληνικού λαού. Ήταν ένα ακόμη πλιάτσικο από τα λεφτά του ελληνικού λαού που γινόταν μέσα από τον ΟΑΣΘ».
Σε σχέση με το σχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ο κ. Σπίρτζης εκτίμησε πως «είναι για γέλια η κατάσταση της ΝΔ». «Ο ΟΑΣΘ και οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ήταν σκάνδαλο δεκαετιών, και τα δικαστήρια εξετάζουν την μια καταγγελία μετά την άλλη και δικαιώνουν απόλυτα την πολιτική και τις ενέργειες μας» ανέφερε. Όπως είπε, «δεν είναι τυχαίο ότι εμείς προχωρήσαμε στην κρατικοποίηση του Οργανισμού με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι η μόνη κρατικοποίηση που έγινε μέσα σε τρεις δεκαετίες στην Ευρώπη και αυτό δείχνει και σηματοδοτεί το τι γινόταν στη Θεσσαλονίκη».
Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης διαπίστωσε πως η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν έχουμε μια σταθερά, ένα σχέδιο για το τι θέλει να ακολουθήσει η Νέα Δημοκρατία. Δυστυχώς δεν έχουμε. Πριν τις εκλογές μιλούσε για ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, μετά τις εκλογές ο υπουργός είπε ότι θα παραμείνει κρατικός, παρά ταύτα κατήργησε τον νέο φορέα τον ΑΣΥΘ που έπρεπε υπάρχει για να απαλλαγεί από τις κακές συνήθειες και τα βάρη που κουβαλάει ο ΟΑΣΘ στις πλάτες του από τότε που ιδρύθηκε» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Κληθείς να σχολιάσει στο γιατί δεν ίδρυσε τον ΑΣΥΘ ως υπουργός ο ίδιος απάντησε ότι «δεν φτιάξαμε τον ΑΣΥΘ γιατί μετά τις προσφυγές και τα προβλήματα που υπήρχαν από τις προσφυγές των παλιών μετόχων και την στήριξη που είχαν από τη Νέα Δημοκρατία και την εξαγγελία της για ιδιωτικές συγκοινωνίες. Δεν μπορούσε να γίνει ένας νέος Οργανισμός μέσα στην προεκλογική περίοδο, αυτό θα το αποφάσιζε η νέα κυβέρνηση».
Συμπλήρωσε επίσης ότι «αυτοί που μας ασκούν κριτική για την μη ίδρυση του ΑΣΥΘ δεν στήριξαν την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ είτε ένα πρόγραμμα για δημόσιες αστικές συγκοινωνίες».
Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Σπίρτζης σχολίασε ότι «είχαμε μια παράταση και αλλαγή του χρονοδιαγράμματος για το Μετρό Θεσσαλονίκης όχι από την Αττικό Μετρό αλλά από τον πρωθυπουργό πριν πει οποιαδήποτε υπηρεσία οτιδήποτε. Είχαμε μια απόφαση για την αλλαγή της τεχνικής λύσης και της απόσπασης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και των αρχαίων στη Βενιζέλου, όχι από την αρχαιολογική υπηρεσία αλλά από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ. Είχαμε την εξαγγελία της απόφασης του ΚΑΣ από την υπουργό Πολιτισμού στη Βουλή μια μέρα πριν αποφασίσει το ΚΑΣ. Και έχουμε πολλές φορές ζητήσει αν έχουν την ευαισθησία να δώσουν τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνεδρίασης του ΚΑΣ για την απόσπαση των αρχαίων».
«Όταν υπάρχουν τεχνικές λύσεις που μπορούν να κρατήσουν την πολιτιστική μας κληρονομιά όρθια πρέπει να μπαίνει ως πρόταγμα η διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και όχι η ολοκλήρωση ενός σταθμού» διαπίστωσε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Χαρακτήρισε «πολύ λάθος επιλογή» το «να συμπαρασύρεται η ολοκλήρωση του υπόλοιπου έργου από τις εργασίες που πρέπει να γίνουν στον σταθμό Βενιζέλου». «Άκουσα ότι ο κ. Ταχιάος φοβάται και είπε ότι δεν ολοκληρωθεί το έργο θα πρέπει να γυρίσουμε χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό πρέπει να το πει στον καθρέφτη και στον υπουργό που εποπτεύει τον Οργανισμό του. Όφειλαν να τηρήσουν την ίδια λογική που είχαμε εμείς για την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου με εξαίρεση τη Βενιζέλου» σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Με την λύση που προχωρά η σημερινή κυβέρνηση και όχι οι υπηρεσίες του δημοσίου και της Αττικό Μετρό είμαι βέβαιος ότι αυτός ο σταθμός δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί όχι το 2023 που ανησυχεί ο κ. Ταχιάος αλλά και πολλά χρόνια μετά» τόνισε στη συνέχεια.
«Η ΝΔ έχει την ευθύνη για το πώς ξεκίνησε το έργο του Μετρό. Να μας πει ποια είναι η μελέτη, οι κατευθύνσεις του υπουργείου Πολιτισμού. Δεν υπάρχει. Δεν μας έχουν πει το κόστος των αρχαιολογικών εργασιών» δήλωσε και συμπλήρωσε πως «δεν είναι τυχαίο ότι παραιτήθηκε μετά από τόσα χρόνια ο κύριος υπεύθυνος της κοινοπραξίας των κατασκευαστών από το έργο μας. Δεν είναι τυχαίο ότι έξι μήνες μετά δεν δουλεύει κανένα συνεργείο στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης».
πηγή: stokokkino.gr