Την βεβαιότητα ότι με έναν διαγωνισμός δεν υπάρχει δυνατότητα να κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ σε όλο το μήκος της Κρήτης εξέφρασε ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην εκπομπή του Βασίλη Σπυριδάκη, στο Κόκκινο Κρήτης 88,4 FM.
«Η κυβέρνηση της ΝΔ απαξιώνει τη συστηματική επιστημονική δουλειά που έγινε το προηγούμενο διάστημα. Εμείς λέμε με σιγουριά ότι με έναν διαγωνισμό δεν θα έχουμε ποτέ έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και διαχωριστική νησίδα, σε όλο το μήκος της Κρήτης», είπε ο κ. Σπίρτζης και εξήγησε: «Δυστυχώς η Ευρωπαϊκή Τράπεζα που χρηματοδοτεί το έργο, αλλά και όλες οι τράπεζες, δεν αναλογίζονται το θέμα της ασφάλειας. Ως προϋπόθεση για να χρηματοδοτήσουν αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες, βάζουν την κυκλοφορία 20.000 αυτοκινήτων καθημερινά. Στην Κρήτη αυτά τα μεγέθη δεν υπάρχουν όλο το χρόνο, παρά μόνο σε τρεις περιοχές. Επομένως δεν είναι εφικτή η χρηματοδότηση αυτοκινητόδρομου για όλο το μήκους του νησιού με έναν διαγωνισμό. Αυτός είναι και ο λόγος που προχωρήσαμε σε λύση τμηματική και προκηρύξαμε διαγωνισμό παραχώρησης για το τμήμα όπου υπάρχει υψηλή κυκλοφορία, επιλέξαμε την λύση του ΣΔΙΤ για ένα δεύτερο τμήμα και την χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για το τρίτο τμήμα».
Κρίσιμο θέμα τα διόδια
«Οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση μεγάλων έργων που επέλεξε η κυβέρνηση της ΝΔ σημαίνουν ή ακύρωση των έργων ή άλλος σχεδιασμός, όπως στην περίπτωση του ΒΟΑΚ, που διαπιστώνουμε τελικά ότι θέλουν να βάλουν διόδια για τους Κρητικούς. Είναι κρίσιμο θέμα, διότι οι πολίτες της Κρήτης πρέπει να στηριχθούν λόγω του υψηλού κόστους ζωής και παραγωγής. Ακόμη κι έτσι όμως η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μας εξηγεί τι θέλει να κάνει. Δεν αρκούν οι αοριστολογίες ότι θα γίνει το έργο με έναν διαγωνισμό. Πρέπει να μας πουν πως θα κάνουν δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και διαχωριστική νησίδα, με όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας, σε όλο το μήκος του νησιού και όλα αυτά με μία εργολαβία και έναν διαγωνισμό», είπε ο κ. Σπίρτζης. Και εκτίμησε ότι εάν η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει έναν διαγωνισμό δεν θα υπάρχει αυτοκινητόδρομος σε όλο το μήκος του νησιού, αλλά πιθανότατα «θα πρόκειται για ανακατασκευή του υπάρχοντος δρόμου. Είναι σχεδιασμός που δείχνει ότι δεν καταλαβαίνουν τις ανάγκες του νησιού».
Για το Καστέλι και άλλα έργα στην Κρήτη
«Είχε δίκαιο ο Μητσοτάκης όταν λέει ότι καθυστέρησε η κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλι, γιατί πράγματι καθυστέρησε δύο δεκαετίες», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης επισημαίνοντας ότι το ίδιο συνέβη και με σειρά άλλων έργων στην Κρήτη που καθυστέρησαν επί δεκαετίες και ολοκληρώθηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο δρόμος της Μεσσαράς, το φράγμα στον Αποσελέμη, τα δίκτυα στο Οροπέδιο Λασιθίου, ο αγωγός άρδευσης στην Ιεράπετρα, η γέφυρα στο Χαμέζι και πολλά άλλα έργα.
Ως προς την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομής από τους τοπικούς φορείς, όπως η Περιφέρεια Κρήτης και ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στο θέμα αυτό «έχουμε διαφωνία με τον φίλου μου Σταύρο Αρναουτάκη, διότι η Περιφέρεια έχει άξιους μηχανικούς αλλά δυστυχώς είναι ελάχιστοι. Μεγάλα έργα, όπως ο ΒΟΑΚ που περιλαμβάνει σήραγγες και άλλα εξειδικευμένα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να τα αναλάβει η Περιφέρεια χωρίς να στελεχωθεί επαρκώς και χωρίς να διαθέτει την επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία που διαθέτουν οι κεντρικές δομές του υπουργείου Υποδομών».