«Είναι πραγματικά λυπηρό σε μία πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη ο σεβασμός στην πολιτιστική κληρονομιά και το σχέδιο για το ρόλο που μπορεί να παίξει η πόλη στα Βαλκάνια να ανατρέπεται» δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος σημείωσε πως η ΝΔ έχει ένα πρόβλημα με τις υποδομές και ιδιαίτερα με το μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως υπενθύμισε «από το 1986 που ξεκίνησε η «τρύπα» του Κούβελα, σταθμός έγινε το 2018 και μας κατηγόρησαν ότι κάναμε εγκαίνια σε σταθμό-μουσαμάδες. Το ανέκδοτο του μετρό ξεκίνησε το 1986 χωρίς μελέτη και με χρηματοδότηση που θα έδινε ο FM100. Από τότε οι Θεσσαλονικείς ταλαιπωρούνται με το χειρότερο τρόπο μετατρέποντας την Θεσσαλονίκη από μια πόλη στολίδι σε μια λαμαρινούπολη. Το 2015 το έργο ήταν σταματημένο πάνω από 4 χρόνια, υπήρχαν απίστευτες διεκδικήσεις από την κοινοπραξία των κατασκευαστών που έφταναν στο 1 δις. Ταυτόχρονα με τη συμφωνία που κάναμε θέσαμε ανώτατο πλαφόν στις αποζημιώσεις στα 200 εκατ. ευρώ και απεμπλοκή του έργου βήμα βήμα. Αν δεν κάναμε αυτά, το έργο θα ήταν σταματημένο με μία διαιρεμένη πόλη».
«Σήμερα το έργο έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και στις αρχές Οκτώβρη θα ξεκινούσε η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό, κάτι που σημαίνει ότι ο ανάδοχος είχε συγκεκριμένες υποχρεώσεις. Φτάνουμε στο σήμερα που έχουμε μία κυβέρνηση που πηγαίνει στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα και για το μετρό και για άλλα κρίσιμα έργα. Είναι πραγματικά να απορεί κανείς γιατί χωρίς καμία εισήγηση από κανέναν το μετρό παίρνει 2,5 χρόνια παράταση όταν η κοινοπραξία έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και το δημόσιο θα πρέπει να πληρώνει ρήτρες» πρόσθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. Διερωτήθηκε ακόμη «γιατί δεν απεμπλέκεται ο σταθμός του μετρό από το υπόλοιπο έργο για να λειτουργήσει και να υλοποιηθεί η τεχνική λύση που έχει βρεθεί για να παραμείνουν τα αρχαία».
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ακόμη ότι η κυβέρνηση δεν έχει οριστική μελέτη για να αξιολογήσει το κόστος της απόσπασης των αρχαιοτήτων και για να δει με ποιες διαδικασίες θα προχωρήσει, ούτε όμως είναι δεδομένο ότι η κοινοπραξία θα μπορέσει να κατασκευάσει με την πρόταση αυτή τον σταθμό Βενιζέλου.