Στο πολυεπίπεδο έργο με κοινωνικό πρόσημο που παράχθηκε στον τομέα των υποδομών, στη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε ο υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής Αττικής με το ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στην ΕΡΤ1.
Κάνοντας μεταξύ άλλων, ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα των αυτοκινητόδρομων, ο Χρήστος Σπίρτζης υπενθύμισε ότι το 2015 παραλήφθηκαν συμβάσεις με δυσμενείς όρους που όπως είπε χαρακτηριστικά «έβαζαν το ελληνικό δημόσιο στη γωνία».
Επιπλέον ο υπουργός Υποδομών, σημείωσε ότι oi συγκεκριμένες συμβάσεις δεν λάμβαναν υπόψη την κοινωνική κατάσταση καθώς προέβλεπαν υψηλά διόδια, ενώ χαρακτηρίζονταν από ελλιπή σχεδιασμό.
«Ο ελληνικός λαός θα έπρεπε να πληρώσει, δυο μνημόνια για τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρόμων», πρόσθεσε με νόημα ο υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής Αττικής συμπληρώνοντας ότι «είχαν σωρευτεί απαιτήσεις 1,564 δισεκατομμυρίων από τους παραχωρησιούχους».
Η ζοφερή εικόνα, όπως είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, άλλαξε μέσα από τη διαπραγμάτευση με όφελος περίπου 900 εκατομμυρίων ευρώ για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και τη μείωση των διοδίων με ιδιαίτερη μέριμνα σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, την ταχύτατη ολοκλήρωση όλων έργων και το έργο του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων που μπήκε στην τελική ευθεία και θα ολοκληρωθεί σε 18 μήνες.
Ανάλογη διαπραγμάτευση έγινε με επιτυχία και στη σύμβαση για το Ελληνικό, υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών – Υποδομών. «Στη σύμβαση για το Ελληνικό, συμπεριλήφθηκαν πολλά έργα που δεν υπήρχαν στην αρχική σύμβαση και βελτιώθηκαν πολλοί όροι υπέρ του ελληνικού δημοσίου », διευκρίνισε ο Χρήστος Σπίρτζης.
Αναφερόμενος δε, στο ζήτημα των καθυστερήσεων, επανέλαβε ότι ο ίδιος ο επενδυτής δημιουργεί προσχηματικά προσχώματα διότι όπως τόνισε με νόημα «δεν έχει τα χρήματα να προχωρήσει στην υλοποίηση της επένδυσης» και πρόσθεσε με νόημα ότι: «δεν εμποδίζουν στην πραγματικότητα τον επενδυτή 25 δασικά στρέμματα από τη συνολική έκταση του Ελληνικού».
Στη συνέχεια, ο υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής σχολιάζοντας τις θέσεις που εκφράστηκαν από στελέχη της Νέας Δημοκρατίας για την αξιοποίηση του μαξιλαριού ασφαλείας των 37 δισεκατομμυρίων υπέρ του τραπεζικού συστήματος, ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για θέση ταυτόσημη με την υπαγωγή της χώρας σε πιστοληπτική γραμμή στήριξης.
«Στην ουσία πρόκειται για νέο μνημόνιο, αφού αυτά τα 37 δισεκατομμύρια είναι η «ασπίδα« της κυριαρχίας της χώρας», υπογράμμισε ο Χρήστος Σπίρτζης προσθέτοντας με κατηγορηματικό τρόπο οτι :« δεν πρόκειται να πληρώσει ο ελληνικός λαός για ακόμη μια φορά την κακή διαχείριση των τραπεζιτών».
Παράλληλα κάλεσε τη Νέα Δημοκρατία να εξειδικεύσει το πρόγραμμά της, επισημαίνοντας ότι η πολιτική της ταυτίζεται με αυτή του ΔΝΤ και των δανειστών σε ζητήματα όπως των ιδιωτικοποιήσεων, της περικοπής του κοινωνικού κράτους και των προσλήψεων.
Τέλος, o υπουργός Υποδομών στην αναφορά του για το ΚΙΝΑΛ, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «αποτελεί στρατηγική του επιλογή η συνεργασία με τη Νέα Δημοκρατία», ενώ εκτίμησε οτι το Σοσιαλδημοκρατικό κομμάτι του κόμματος, έχει αποχωρήσει.