«Οφείλαμε να προστατεύσουμε το Δημόσιο συμφέρον και τους πολίτες», ξεκαθάρισε ο Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο Αποκαλυπτικό Δελτίο του τηλεοπτικού σταθμού «Ε», αναφερόμενος στην κυβερνητική αντίδραση και την πρόβλεψη, μέσω Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου, να μην αυξηθούν τα διόδια της Αττικής οδού.
Ακόμη, ο υπουργός προανήγγειλε και τη λήψη Υπουργικής απόφασης που θα φορά τον ορισμό καταληκτικής ημερομηνίας, όπως ορίζεται και από την υπάρχουσα σύμβαση που έχει η Αττική Οδός , που έχουν γίνει οι αποσβέσεις που προβλέπονται για να γίνει γνωστή και η ακριβής ημερομηνία που θα επιστρέψει η Αττική οδός στο Ελληνικό Δημόσιο.
Όπως επανέλαβε στη συνέχεια ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το χρονικό της υπόθεσης, «η Αττική οδός χωρίς να έχει φέρει τα απαραίτητα στοιχεία, και εν μέσω διαπραγμάτευσης για μείωση των διοδίων και τα απαραίτητα έργα των επεκτάσεων προχώρησε σε μονομερή ενέργεια».
Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης, έκανε γνωστό ότι πριν την ενέργεια της Αττικής Οδού δεν είχε συμφωνηθεί η χρονική επέκταση της σύμβασης με τους όρους- όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός- που ήθελε η Αττική οδός.
Ο κ. Σπίρτζης, υπήρξε κατηγορηματικός και στο σχόλιο, οτι η κυβέρνηση ανέδειξε το θέμα με φόντο τις εκλογές, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «επειδή υπάρχει από το παρελθόν μια κακή σύμβαση, δεν σημαίνει οτι αυτή μπορεί να έχει την ανοχή όχι μόνο της σημερινής κυβέρνησης, αλλά γενικότερα του πολιτικού συστήματος σε πράξεις μονομερείς και αυθαίρετες».
Ο υπουργός Υποδομών απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις δυνατότητες διαπραγμάτευσης της σύμβασης ανέφερε «εάν πηγαίναμε σε μονομερή ενέργεια, όπως έκανε η Αττική Οδός, θα αποζημιώναμε μετά με χρήματα του Ελληνικού λαού».
Για το σύνολο των συμβάσεων των αυτοκινητόδρομων της χώρας ο κ. Σπίρτζης, υπογράμμισε οτι οποιαδήποτε κυβέρνηση δεν υλοποιούσε τις συμβάσεις που είχε βρει θα έπρεπε να αποζημιώσει τις όποιες απώλειες κερδών ή διοδίων είχαν οι παραχωρησιούχοι αλλά και να επιστρέψει και επιπλέον 6 δισεκατομμύρια.
Στη συνέχεια ο κ. Σπίρτζης, επεσήμανε οτι η υπογραφή μιας σύμβασης από μια κυβέρνηση είναι δεσμευτική και για την επόμενη κυβέρνηση. «Άρα η Νέα Δημοκρατία καταγγέλλει την κυβέρνηση Καραμανλή και τον κ. Σουφλιά που υπέγραψε τη σύμβαση της Αττικής οδού και τις υπόλοιπες συμβάσεις. Και καταγγέλλει την κυβέρνηση Σαμαρα και τους κ. Χατζηδάκη και Χρυσοχοϊδη».
Τόνισε, δε, ότι μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή στις συγκεκριμένες συμβάσεις με επίπονη προσπάθεια, την οποία ξεκίνησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σε δύο πυλώνες: την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και εγκατάσταση του αναλογικού συστήματος διοδίων και την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης στο φυσικό αντικείμενο για να ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο της χώρας με ταυτόχρονη μείωση των διοδίων.
Ωστόσο εξήγησε, σε ο,τι αφορά την Αττική Οδό ότι πρέπει να υπάρξει νέος διαγωνισμός και πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης χαρακτηριστικά «και πρέπει επιτέλους να εκκαθαριστεί αυτή ληστρική σύμβαση ενάντια στον Ελληνικό λαό, που υπάρχει για την Αττική Οδό».
Κλείνοντας, ο υπουργός υποδομών καταφέρθηκε κατά της Νέας Δημοκρατίας, για το θέμα των επεκτάσεων της Αττικής οδού, επισημαίνοντας πως στο πρόγραμμά της δίνει προτεραιότητα μόνο σε μια επέκταση : από την Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένης.
«Εμείς δεν απαξιώνουμε αυτή την επέκταση , αλλά πιστεύουμε οτι οι πιο κρίσιμές επεκτάσεις είναι αυτές του σιδηροδρόμου προς Λαύριο και το Λιμάνι της Ραφήνας, στη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό και της Αττικής Οδού στις Δυτικές Συνοικίες», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών.