Σαφείς απαντήσεις για το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν τον τομέα των υποδομών της χώρας έδωσε ο υπουργός Yποδομών και Μεταφορών και υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής Αττικής, Χρήστος Σπίρτζης στη διάρκεια της συνέντευξής του στο ΘΕΜΑ radio.
Απαντώντας σε καταιγισμό ερωτήσεων ο κ. Σπίρτζης κατήγγειλε εκστρατεία λάσπης γύρω από ζητήματα έργων που αφορούν τις υποδομές, τονίζοντας ότι σε αντίθεση με τον ίδιο που έχει καταθέσει όλα τα στοιχεία για σειρά ζητημάτων στον εισαγγελέα, η Νέα Δημοκρατία δεν προχωράει σε αντίστοιχη κίνηση παρά τις συνεχείς καταγγελίες διότι «δεν έχει το παραμικρό».
Η Αττική Οδός μας πρότεινε μόνο την επέκταση της σύμβασης και όχι την επέκταση της Αττικής Οδού, ξεκαθάρισε με κατηγορηματικό τρόπο ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος χαρακτήρισε την ισχύουσα σύμβαση ως άθλια.
Ερωτώμενος για την υπόθεση της επένδυσης στο Ελληνικό και με αφορμή την ανακοίνωση της Lamda Development, ο υπουργός τόνισε οτι η εταιρεία μπορούσε να ξεκινήσει τις εργασίες, αλλά δεν θέλει προσθέτοντας παράλληλα «ότι φέρει την αποκλειστική ευθύνη για μια σειρά από καθυστερήσεις. Και οι καθυστερήσεις από την πλευρά της, είναι στη λογική της ανεύρεσης χρημάτων για την επένδυση του Ελληνικού». Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η εταιρεία αναμένει το διαγωνισμό για το Καζίνο για πάρει χρήματα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, όταν το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 7 δισ. ευρώ.
Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση Μητσοτάκη, ότι το θέμα της επένδυσης του Ελληνικού θα λυθεί από την πρώτη εβδομάδα διακυβέρνησης της ΝΔ, ο Σπίρτζης σημείωσε με νόημα «ο κ. Μητσοτάκης θα έχει μάλλον “μαγικό ραβδί”. Πάντως, αυτό το πολεοδομικό και χωροταξικό χάος που κάθε μέρα παλεύουμε να διορθώσουμε, ο κ. Μητσοτάκης και η παράταξή του το δημιούργησαν».
Επεσήμανε δε, ότι στη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ έγιναν μεγάλα βήματα στα ζητήματα του κτηματολογίου και των Δασικών χαρτών, οι οποίοι αναρτήθηκαν μετά από 20 χρόνια.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα του σιδηρόδρομου Αθήνας- Θεσσαλονίκης, επισημαίνoντας ότι είχε ξεκινήσει από το 1994 χωρίς να τελειώσει: «Γνωρίζετε τι γινόταν όλα τα προηγούμενα με τις εργολαβίες στα έργα του σιδηροδρόμου», είπε χαρακτηριστικά.
Στο σχόλιο ότι τα έργα των αυτοκινητόδρομων προχώρησαν με υπογραφή συμβάσεων που περιείχαν δέσμευση στις τιμές των διοδίων, ο υπουργός αφενός έκανε λόγο για έλλειψη στοιχειώδους προσπάθειας αξιόπιστης ενημέρωσης και αφετέρου υπενθύμισε οτι: «οι συμβάσεις υπογράφτηκαν το 2007 από τον κ. Σουφλιά. Τα έργα έπρεπε να είχαν παραδοθεί το 2011. Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο συνέταξε έκθεση για την περίοδο 2010-2014 που είναι πραγματικά κόλαφος για αυτές τις συμβάσεις».
Τόνισε δε, οτι εάν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν υλοποιούσε τις συμβάσεις, η χώρα θα καλούνταν να πληρώσει 5,5 -6 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιστροφές.
Στον υπαινιγμό για περί διευκόλυνσης Καλογρίτσα στην ανάληψη του έργου του αυτοκινητόδρομου Πάτρας- Πύργου, ο υπουργός έκανε λόγο για άκρατο λαϊκισμό και ακραία παραπληροφόρηση. Ξεκαθάρισε δε, οτι τα περί στήριξης του κ. Καλογρίτσα από τον ΣΥΡΙΖΑ κατέπεσαν αφού όπως είπε, «από την εξέλιξη των πραγμάτων ο κ. Καλογρίτσας δεν πήρε ούτε μια εργολαβία».
«Το ΚΙΝΑΛ επιλέγει να συνεχίζει την τακτική που έκανε τον κ. Σαμαρα πρωθυπουργό»
Για στρατηγική επιλογή του ΚΙΝΑΛ, να συνεχίζει την τακτική που έκανε τον κ. Σαμαρά πρωθυπουργό, έκανε λόγο ο υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής Αττικής, Χρήστος Σπίρτζης στην ίδια συνέντευξή.
Πιο συγκεκριμένα, κληθείς να σχολιάσει τη σκληρή κριτική του πρωθυπουργού απέναντι στο ΚΙΝΑΛ, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «το Κίνημα Αλλαγής, έχει επιλέξει ως στρατηγική επιλογή τη συνέχιση της τακτικής που έκανε τον Σαμαρά πρωθυπουργό. Και η κ. Γεννηματά ήταν υπουργός του κ. Σαμαρά. Δεν το χρεώνεται μόνο ο κ. Βενιζέλος αυτό».
Απαντώντας, δε, στα σενάρια περί ακυβερνησίας της χώρας στο ενδεχόμενο μη ύπαρξης αυτοδυναμίας στην επερχόμενη εκλογική μάχη, λόγω της απλής αναλογικής ο κ. Σπίρτζης σημείωσε με νόημα ότι «η απλή αναλογική θα δώσει μεγαλύτερη κοινοβουλευτική εκπροσώπηση στο ΚΙΝΑΛ».
Στη συνέχεια, αναφερόμενος στις δραματικές ημέρες του 2015 ο Χρήστος Σπίρτζης υπενθύμισε τον αγώνα που έδινε η κυβέρνηση για να καταβληθούν οι μισθοί και οι συντάξεις από τα αποθεματικά των δημόσιων φορέων. «Αυτή ήταν μια άλλη εποχή», πρόσθεσε στη συνέχεια.
«Εγώ θυμάμαι ότι το 2010 υπήρχε η υπόσχεση οτι θα βγούμε από το μνημόνιο το 2011, το 2011 ότι θα βγούμε το 2012, το 2012 η ίδια υπόσχεση για το 2013 και πάλι για το 2013 ότι θα υπάρξει έξοδός από τα μνημόνια το 2014. Εμείς ρωτήσαμε τον ελληνικό λαό το 2015, μετά τη συμφωνία, και τελικά σκίσαμε τα μνημόνια βγάζοντας τη χώρα από αυτά και με την κοινωνία όρθια».
Αναφερόμενος στη μεσαία τάξη ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως είναι απαραίτητο αυτοί που συνείσφεραν στο να ξεπεραστεί η κρίση, σήμερα που η χώρα έχει τον οικονομικό χώρο, να έχουν τα οφέλη αυτής της ανάπτυξης. «Δεν μπορεί λοιπόν» υπογράμμισε στη συνέχεια ο κ. Σπίρτζης, «να υπάρξει οριζόντια μείωση της φορολογίας για όλους. Δεν μπορεί κάποιος που είχε τα χρήματά του στο εξωτερικό και δεν πλήρωσε ένα ευρώ, να έχει ίδιες φοροαπαλλαγές σε σχέση με τα μεσαία στρώματα που ήταν εδώ στη κρίση και σήκωσαν τα μεγαλύτερα βάρη στις πλάτες τους».
Ωστόσο ο κ. Σπίρτζης, παραδέχθηκε ότι κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής θητείας υπήρξαν λάθη και ολιγωρίες, επισημαίνοντας στη συνέχεια οτι έγινε αντιληπτό το μήνυμα των ευρωεκλογών. «Μαζί με τα λάθη και τις καθυστερήσεις, παράχθηκε και τεράστιο έργο, το οποίο γνωρίζει ο ελληνικός λαός και μένει να δούμε στις 7 Ιουλίου το πόσο έχει εκτιμηθεί το έργο αυτό», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης που χαρακτήρισε ως θετικό για τη χώρα το γεγονός ότι γίνεται ουσιαστική αντιπαράθεση σε επίπεδο προγραμματικών θέσεων.
Αναφερόμενος στην Ανατολική Αττική και τους καθαρισμούς στο Μάτι ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «μια σειρά από δραστηριότητες που αφορούν την περιοχή (κοπή δέντρων, συλλογή αμιάντου, θρυμματισμός υπολειμμάτων), δεν ήταν και δεν είναι αρμοδιότητες της κεντρικής κυβέρνησης η οποία συνέδραμε και συνεχίζει να συνδράμει γιατί υπάρχει αδυναμία είτε από την πλευρά των πολιτών είτε από την πλευρά των φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης». Ξεκαθάρισε, τέλος, ότι όποιες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις υπήρξαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο στις συμβάσεις για τον καθαρισμό του αμιάντου ή την ενοικίαση των μηχανημάτων θρυμματισμού, λόγω δημοτικών εκλογών ξεπεράστηκαν.