Για το σύνολο των έργων Υποδομών αιχμής που υλοποίησε και σχεδιάζει στο χαρτοφυλάκιο του, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha» και το δημοσιογράφο κ. Χάρη Ντιγριντάκη.
Ξεκινώντας από την ολοκλήρωση της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής , ο Υπουργός ανέφερε, ότι «στόχος μας, είναι με τους νέους συρμούς που έχει υποσχεθεί ότι θα φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης, να σπάσουμε το φράγμα των 3,5 ωρών» στο ταξίδι Αθήνα –Θεσσαλονίκη . Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι το έργο της νέα ηλεκτροδοτούμενης γραμμής, που για πολλές δεκαετίες το περίμεναν οι πολίτες και που δεν πίστευαν ότι θα ολοκληρωθεί , δημιουργεί σήμερα υψηλή προστιθέμενη αξία και για τις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς εξοικονομείται κόστος και χρόνος.
Ο Υπουργός ανέφερε επίσης, ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, είναι ένα έργο με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, το οποίο θα τηρηθεί κατά γράμμα: «Το 2020 θα δοθεί στους πολίτες για χρήση». Οσον αφορά τη δοκιμαστική λειτουργία του, εξήγησεμ ότι θα είναι πολύμηνη, καθώς για πρώτη φορά οι συρμοί του μετρό δεν θα έχουν οδηγό. Επομένως θα είναι αρκετοί οι μήνες που θα γίνει δοκιμαστική λειτουργία σε πραγματικές καταστάσεις και δεδομένα, για να αντιμετωπιστούν όλα τα ενδεχόμενα και να έχουμε μία ασφαλή μετακίνηση των πολιτών στη συνέχεια».
Για το μετρό του Πειραιά ανέφερε, ότι «’Εχει μπεί στην τελική του ευθεία. Οι τρεις σταθμοί Αγίας Βαρβάρας, Νίκαιας και Κορυδαλλού θα λειτουργήσουν τους επόμενους μήνες και οι άλλο τρεις είναι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα για να ολοκληρωθούν τα επόμενα δύο χρόνια». Ο Υπουργός αναφέρθηκε επίσης και στην αναδιάταξη των Αστικών Συγκοινωνιών, και ανακοίνωσε, ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη «είναι θέμα λίγων ημερών», ενώ υπογράμμισε την πρωτοτυπία του διαγωνισμού αυτού, καθώς εμπεριέχει τη συντήρηση και μέρος των ανταλλακτικών των νέω ν λεωφορείων, γεγονός, που όπως τόνισε, θα οδηγήσει στην παύση των δυσλειτουργιών που υπάρχουν στις προμήθειες όπως και στις ολιγωρίες στην προμήθεια των ανταλλακτικών λόγω των διαδικασιών που υπάρχουν.
Σε ερώτηση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ανέφερε, ότι έχουμε «μία υπάρχουσα σύμβαση», με την οποία όπως είπε, «δίνεται η δυνατότητα για να γίνουν κάποια πράγματα, αλλά δεν έχουμε καταλήξει οριστικά σε κάτι τέτοιο. Και λέω το όχι κατηγορηματικά σε σχέση με την επέκταση της σύμβασης της Αττικής Οδού, γιατί είναι μία σύμβαση που λήγει σε λίγα χρόνια και έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από τις συμβάσεις των υπολοίπων παραχωρήσεων». Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι για τη σύμβαση της Αττικής Οδού, ότι «δεν πάμε σε μία παράταση όπως σχεδιάζουμε ή έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις, για τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους» για τους οποίους όπως είπε, «επιδιώκουμε κάτι τέτοιο, ώστε να συμπληρωθεί και το φυσικό αντικείμενο των αυτοκινητοδρόμων, που δεν περιλήφθηκε ατυχώς κατά τη γνώμη μου στον αρχικό σχεδιασμό, αλλά και της μείωσης των διοδίων, που χρησιμοποιούν οι πολίτες και είναι σε πολύ υψηλή τιμή». Μάλιστα, για την Αττική οδό ανέφερε, ότι «θα πρέπει να οδηγηθεί σε ένα νέο διαγωνισμό με την περαίωση αυτής της παραχώρησης. Και ένα πολύ σημαντικό μέρος, που πρέπει να χρησιμοποιηθεί κατά τη γνώμη μου, είναι για την επέκταση του φυσικού αντικειμένου της Αττικής Οδού και εννοώ τις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα, Δυτικές Συνοικίες και την ολοκλήρωση της σύνδεσης της λεωφόρου Κύμης με την εθνική οδό, τη σύνδεση της λεωφόρου Κατεχάκη με την Βουλιαγμένης».
Στην ερώτηση γιατί ανακοίνωσε αναστολή πληρωμών διοδίων για τους μόνιμους κατοίκους του Ωρωπού και της Δ.Ε Βαρνάβα, ο Υπουργός ανέφερε: «Δεν έχουν χρεωθεί, οι κάτοικοι άλλων περιοχών, για μία δεκαετία δημόσιο αυτοκινητόδρομο χωρίς να έχουν εναλλακτική ασφαλή όδευση, αυτά που χρεώθηκαν οι κάτοικοι του δήμου Ωρωπού που δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν, ούτε στα όρια του δικού τους Δήμου. Είναι μία αδικία που γίνεται για δεκαετίες – και στον Βαρνάβα το ίδιο – και πιστεύω ότι αυτό το αίτημα της κοινωνίας δεν έγινε αποδεκτό από την κυβέρνηση τώρα.. Από την κυβέρνηση και από το ΣΥΡΙΖΑ ήταν αποδεκτό από πριν. Μάλιστα πολλοί, μας κατηγορούσαν κιόλας για τη συμμετοχή μας σε αυτούς τους αγώνες, για την ολοκλήρωση των συμβάσεων, που έκαναν και αναθεώρησαν άλλοι. Επομένως θεωρώ ότι η διαπραγμάτευση που έγινε το 2015 και το 2016 και η διαπραγμάτευση που συνεχώς θα κάνουμε, μέχρι αυτές οι συμβάσεις να αποκτήσουν ένα κοινωνικό πρόσημο, απέδωσαν και για αυτό φτάσαμε σε αυτό το σημείο».
Σε αντίθεση με τη Νέα Δημοκρατία, η οποία όπως είπε, έδειξε αυτό το διάστημα «την προεκλογική περίοδο των ευρωεκλογών, ποιο είναι το πραγματικό της πρόγραμμα σε σχέση με την κοινωνία, με την οικονομία, με την πορεία που πρέπει να έχει η χώρα. Οι διαχωριστικές γραμμές πλέον μεταξύ των προοδευτικών Δυνάμεων και του νεοφιλελευθερισμού, του ακραίου νεοφιλελευθερισμού κατά την γνώμη μου, είναι τόσο ορατές που δεν μπορεί κανείς να μην τις δει. Είναι από τις υποδομές. Παρακολουθείστε το πρόγραμμα των Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, αυτό που παρουσίασαν, πριν λίγο καιρό τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και ο πρόεδρός της, για να μπορέσουμε να βγάλουμε και ασφαλή συμπεράσματα για έναν έναν τους χώρους, για το τι προτείνει για την κοινωνική πολιτική και το κοινωνικό κράτος, τι προτείνει για τις συντάξεις, τι προτείνει για το εργασιακό πλαίσιο, τι προτείνει για μία σειρά ζητημάτων». Και υπογράμμισε: «Το λέω με μεγάλη βεβαιότητα: Όποτε γίνουν εθνικές εκλογές δεν υπάρχει περίπτωση η Νέα Δημοκρατία να κερδίσει τις εκλογές και να γίνει κυβέρνηση»