Ως ένα μεγάλο επενδυτικό έργο που έχει ισχυρό αναπτυξιακό βάρος για τη Κρήτη αλλά και όφελος για το δημόσιο συμφέρον, χαρακτήρισε την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Παράλληλα, προανήγγειλε βελτιωτικές αλλαγές για τις αποζημιώσεις σε όσους είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και απαλλοτριώνονται πάνω από 75% των οικοπέδων τους λόγω του νέου αεροδρομίου.
Κλείνοντας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε σε ΝΔ και ΔΗΣΥ, κατηγορώντας τα δύο κόμματα για παλαιοκομματικού τύπου λογική.
Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για ισχυρά οφέλη που κατάφερε να εξασφαλίσει το ελληνικό δημόσιο από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι:
– Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης διπλασιάστηκαν τα ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και ανέρχονται στο 2% του τζίρου του αεροδρομίου.
– Αυξάνεται το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρία του αεροδρομίου και γίνεται ισχυρή η παρουσία του, η οποία φθάνει στο 45%.
– Απαγορεύεται η μεταβίβαση μετοχών που κατέχει το Δημόσιο κάτω του 35%.
– Ενσωματώθηκαν στο έργο και στη σύμβαση, η κατασκευή των οδικών συνδέσεων του αεροδρομίου.
Η ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΕΔΩ
Ο υπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε επίσης ότι «ολοκληρώθηκε το 90% των απαλλοτριώσεων, και με αυτό τον τρόπο δεν θα πληρώσει ο έλληνας πολίτης ούτε ένα ευρώ αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο, σε αντίθεση με ό,τι έγινε στις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που 10 χρόνια μετά δεν είχε προχωρήσει ούτε το 50% των απαλλοτριώσεων».
Απαντώντας στις κατηγορίες της ΝΔ και της ΔΗΣΥ, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολέμιος του έργου για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο κ. Σπίρτζης αντέτεινε ότι «κάθε λογικός άνθρωπος θα ήταν αντίθετος με τους όρους και τις προβλέψεις εκείνου του διαγωνισμού, όπως και για άλλες παραχωρήσεις που δέσμευαν τη χώρα, όπως έγινε με το Ελληνικό, τους μεγάλους οδικούς άξονες και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια».
«Συγχαρητήρια για τη συνέπεια και τη γνώση σας που τελειώσατε τα έργα, όπως τις παραχωρήσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, 15 χρόνια μετά την συμβασιοποίηση τους. ΝΔ και ΔΗΣΥ δεν προχώρησαν μεγάλα έργα υποδομών γιατί λειτουργούσαν με ψηφοθηρική τακτική παλαιοκομματικού τύπου», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε:
«Εμείς προβλέψαμε το 34% να είναι αμεταβίβαστο από το ελληνικό δημόσιο. Μη σπάσει ο διάολος το ποδάρι και βγείτε κυβέρνηση – που ποτέ δεν θα βγείτε – και πουλήσετε και αυτό το αεροδρόμιο όπως κάνατε με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Ούτε ψητός στο Σύνταγμα δεν θα συμφωνήσω εγώ με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια όπως προσπαθήσατε να πείσετε».