Την άμεση εκκίνηση των κατασκευαστικών έργων στο αεροδρόμιο του Καστελίου, εντός του καλοκαιριού, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την επικείμενη κύρωση της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο εντός των επόμενων ημερών.
Μιλώντας το κανάλι της Βουλής και στην εκπομπή Πρωινή Ανάγνωση, ο κ. Σπίρτζης έθεσε το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της μεγάλης αυτής επένδυσης στα πέντε χρόνια χαρακτηρίζοντας αυτό το χρονικό διάστημα, εύλογο.
Ο υπουργός παρέθεσε τους λόγους που υπέδειξαν στην ανάγκη κατασκευής ενός νέου αεροδρομίου καθώς το υφιστάμενο αεροδρόμιο είναι «κορεσμένο» και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει πλέον τις αυξημένες τουριστικές ροές, ενώ πρόσθεσε ότι δεν μπορεί ένα αεροδρόμιο να βρίσκεται τόσο κοντά στον αστικό ιστό. Παράλληλα, το κόστος μιας επέκτασης του υπάρχοντος αεροδρομίου, θα είχε μεγαλύτερο κόστος σε σχέση με την κατασκευή ενός νέου.
Αναφερόμενος στις αντιδράσεις που υπάρχουν, χαρακτήρισε αυτές που σχετίζονται με τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες δικαιολογημένες, προσθέτοντας πως όλες οι προτάσεις βελτίωσης θα ληφθούν υπόψη, ωστόσο έκανε λόγο και για αντιδράσεις συμφερόντων που δεν επιθυμούν τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου. Αναφερόμενος στις απαλλοτριώσεις, ο κ. Σπίρτζης είπε πως είχαν καταγραφεί στο παρελθόν αρκετά προβλήματα, κυρίως με τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, οι οποίοι όχι μόνο πρέπει να αποζημιωθούν αλλά και να στηριχθούν με την αντικατάσταση της γης τους, ενδεχομένως, σε άλλη τοποθεσία.
Ο υπουργός απαντώντας σχετικά με την επένδυση στο Ελληνικό και γιατί δεν έχει ξεκινήσει, είπε πως το ερώτημα θα πρέπει να απευθυνθεί στην κοινοπραξία ενώ τόνισε ότι επί 10 χρόνια δεν είχε γίνει καμία μελέτη σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό χρήσης του Ελληνικού, κατά συνέπεια η Αξιωματική Αντιπολίτευση θα πρέπει «πριν κουνήσει το δάχτυλο, να κάνει την αυτοκριτική της».
Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης, έχει συσταθεί ήδη μια επιτροπή για τη διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς που αφορά την αξιοποίηση του παλαιού αεροδρομίου του Ηρακλείου, κάνοντας μια αντιπαραβολή με την περίπτωση του Ελληνικού. Όπως είπε, η κυβέρνηση βρήκε έναν διαγωνισμό για το Ελληνικό με πολλά προβλήματα και χαμηλό τίμημα, έγιναν διαπραγματεύσεις υπέρ του Δημοσίου για να αλλάξουν βασικοί όροι του διαγωνισμού, ενώ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πριν από ένα χρόνο περίπου, έκανε αγώνα δρόμου για να μεταφέρει τις υπηρεσίες της ΥΠΑ και του αμαξοστασίου προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, ωστόσο δεν έχει γίνει τίποτα.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στη θεσμική καινοτομία που εισάγεται στο νομοσχέδιο για την κύρωση για το αεροδρόμιο του Καστελίου και αφορά τον ανεξάρτητο μηχανικό. Όπως εξήγησε, ο ανεξάρτητος μηχανικός δεν έχει πλέον τις αρμοδιότητες που είχε στις άλλες παραχωρήσεις, δεν κατέβηκε στον διαγωνισμό μαζί τους υπόλοιπους υποψηφίους, έγινε ανεξάρτητος διαγωνισμός από ανεξάρτητη επιτροπή, πληρώνεται από το ελληνικό Δημόσιο και όχι από τον παραχωρησιούχο, γεγονός που σημαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η ανεξαρτησία του ενώ το Δημόσιο διατηρεί τα δικαιώματά του να μπορεί να επιβλέπει το έργο και την πρόοδο των εργασιών.