«Τα έργα που είναι στο πρόγραμμα του μέλλοντος της Νέας Δημοκρατίας, ήδη υλοποιούνται!» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Alpha 989 και τη δημοσιογράφου Γιάννα Παπαδάκου, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, που αφορούσαν το πρόγραμμα για τις Υποδομές που παρουσίασε η Νέα Δημοκρατία.
Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης, τόνισε, ότι η παράταξη και οι άνθρωποι της που σήμερα μας κουνούν το δάκτυλο για τις Υποδομές της χώρα: «Καλό θα είναι να κάνουν την αυτοκριτική τους, για αυτά που έχουν κάνει τόσα χρόνια, από το να μας κάνουν μάθημα». Είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι, -και τα ξέρει αυτά ο κόσμος- που «υπέγραψαν λεόντειες συμβάσεις, αλλά είχαν φροντίσει να μην ολοκληρώνονται αυτά τα έργα και να δαπανάει η χώρα δισεκατομμύρια και για τους αυτοκινητόδρομους και για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και για εκατοντάδες έργα. Ευτυχώς σταματήσαμε το πάρτι που γινόταν για δεκαετίες στη χώρα!». Και πρόσθεσε: «Καλό θα είναι η Νέα Δημοκρατία να επιστρέψει στο παρόν, γιατί είναι στο παρελθόν. Παρουσίασε ένα δήθεν σχέδιο υποδομών, με έργα, τα οποία στην συντριπτικής τους πλειοψηφία, είτε υλοποιούνται, είτε έχουν δημοπρατηθεί ή είναι φάση να δημοπρατηθούν. Αυτό είναι απίστευτο».
Ανέφερε δε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων έργων τον Ε65, την υποθαλάσσια της Σαλαμίνας, στη γραμμή 4 του μετρό, στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργου, το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, τα οποία και παρουσιάστηκαν «ως δήθεν έργα του μέλλοντος». Στην κριτική της Νέας Δημοκρατίας για δήθεν καθυστερήσεις έργων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αντέτεινε, την έκθεση- καταπέλτη του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία αναδεικνύει ανάγλυφα τα έργα και τις ημέρες της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του παλαιοκομματισμού στη διαχείριση των μεγάλων έργων της χώρας: «Μεγάλες καθυστερήσεις, μείωση του φυσικού αντικείμενου και οι υπέρογκες αποζημιώσεις, που καταγράφονται στην έκθεση Σταματημένα έργα με απίστευτα σοβαρές εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα» Και σημείωσε, ότι «όλα τα δημιούργησαν συγκεκριμένοι άνθρωποι, που υπηρέτησαν σε συγκεκριμένες θέσεις. Οι δύο από αυτούς, ή μάλλον οι τρείς από αυτούς γιατί και ο κ. Μητσοτάκης έχει ευθύνη στα υπόλοιπα. Είναι αυτοί που παρουσίασαν το Εθνικό Σχέδιο Υποδομών, δήθεν του μέλλοντος. Είναι να τρελαίνεται να κανείς!»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπήρξε κατηγορηματικός επίσης, σε ότι αφορά την κριτική και τις εξαγγελίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σε σχέση με τον Σιδηρόδρομο και τις κενές περιεχομένου εξαγγελίες που έγιναν. Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ανέφερε, δε, ότι στα … επιτεύγματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και όσων παρουσίασαν το Πρόγραμμα για τις Υποδομές, είναι το σπάσιμο του ελληνικού σιδηροδρόμου σε πέντε εταιρείες, φορτώνοντας τη χώρα και τον σιδηρόδρομο με χρέη και τη χώρα να κατηγορείται για κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ 16 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οσον αφορά για τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για τον Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό για τις Υποδομές, ο Υπουργός, ανέφερε, ότι σε αντίθεση με τη ΝΔ και τον παλαιοκομματισμό, για πρώτη φορά η χώρα υλοποιεί ένα τέτοιο σχέδιο, που προκύπτει μάλιστα μέσα από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και των περιοχών όλης της χώρας, όπως αυτές αποτυπώθηκαν μέσα από τα Αναπτυξιακά Συνέδρια που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα. Και σήμερα, έχουν μπει ήδη σε τροχιά υλοποίησης, σε στενή συνεργασία, με τις Περιφερειακές, τις Τοπικές Αρχές, αλλά και τις συλλογικότητες και τους κοινωνικούς φορείς.
Ανέφερε δε, ότι το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών-Υποδομών, αποτελεί πια μία πραγματικότητα. «Είναι στη διαβούλευση αυτή τη στιγμή για να πάρουν τα έργα τις εγκρίσεις των περιβαλλοντικών μελετών. Και επιτέλους η χώρα θα έχει ένα σχέδιο Μεταφορών και Υποδομών σε βάθος χρόνου». Πρόσθεσε, ότι υπάρχει πλέον Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που δεν υπήρχε ποτέ»
Για την Αττική Οδό ο Υπουργός αναφέρθηκε στις φυσικές επεκτάσεις του δρόμου και τα έργα που σχεδιάζονται: «Υπάρχουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι φυσικές επεκτάσεις όχι της σύμβασης. Για το Λαύριο που είναι οδική και σιδηροδρομική και έχουν πολύ μεγάλο βαθμό ωριμότητας για το μεγαλύτερο τμήμα. Υπάρχει η επέκταση για τη Δυτική Περιφερειακή που πιάνει τις Δυτικές Συνοικίες. Υπάρχει η σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την εθνική οδό που στο συγκεκριμένο κόμβο σύνδεσης έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα κυκλοφορίας. Υπάρχει η επέκταση για Ραφήνα επίσης οδική και σιδηροδρομική».
Και πρόσθεσε με νόημα :«Δεν υπάρχει μόνο η εξυπηρέτηση που θέλει να κάνει η Νέα Δημοκρατία από την Κατεχάκη στην Βουλιαγμένης για το έργο του Ελληνικού». Πρόσθεσε επίσης, ότι «υπάρχουν και άλλες παραγωγικές επεκτάσεις αυτών των δικτύων που θα αναβαθμίσουν τα δύο λιμάνια της περιοχής, θα αναβαθμίσουν τις Δυτικές Συνοικίες. Άρα αυτά τα έργα πρέπει να χρηματοδοτηθούν και μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τα έσοδα της Αττικής Οδού από το 2024 και μετά». Ανέφερε, δε, ότι «ένα άλλο μέρος από αυτά τα χρήματα να επιδοτήσει την μείωση των διοδίων σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο σημειακά. Θα έχουμε και το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων που προφανώς δεν είπε κανείς στη Νέα Δημοκρατία ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός, για να μπορούν οι πολίτες να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους που φτιάξαμε». Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: «Η Νέα Δημοκρατία,θα βλέπει τα έργα που γίνονται στη χώρα, για να συμπληρώνει το πρόγραμμα της»….