Κριτική άσκησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στο πρόγραμμα της ΝΔ για τις υποδομές που παρουσιάστηκε χθες.
Ο υπουργός Υποδομών μιλώντας στο ραδιόφωνο 24/7,είπε ότι ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε έργα που είτε υλοποιούνται, είτε είναι σε φάση δημοπράτησης και ως χαρακτηριστικά παραδείγματα ανέφερε την υποθαλάσσια της Σαλαμίνας, τον Ε65, τη γραμμή 4 του Μετρό, τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος και το ΒΟΑΚ.
Ειδικότερα για το ΒΟΑΚ, ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως μόλις χθες έδωσε συνέντευξη Τύπου από το Ηράκλειο κατά την οποία ανέλυσε διεξοδικά την πορεία του έργου, ενώ υπογράμμισε πως η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στην τελική της φάση και έχει υπογραφεί η τελική χάραξη του έργου, από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο αλλά και με την επέκταση, όπως ανακοίνωσε, προς την Κίσσαμο.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, η ΝΔ παρέλειψε να πει χθες κατά την παρουσίαση του προγράμματός της για τις υποδομές, για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, η σύμβαση για το οποίο θα έρθει στη Βουλή αυτήν την εβδομάδα, αλλά επίσης «ξέχασε» να αναφερθεί και σε τέσσερα μεγάλα έργα στην Κρήτη που παραδίδονται τις επόμενες ημέρες (γέφυρα Χαμεζίου, ο δρόμος προς τη Μεσαρά, ο δρόμος Χερσόνησος – Γούβες καθώς και το φράγμα Αποσελέμη). Ταυτόχρονα, ο κ. Σπίρτζης καταλόγισε θράσος στη ΝΔ για την αύξηση των διοδίων, καθώς αυτή προβλέπονταν στις αρχικές συμβάσεις Σουφλιά. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι η αναποτελεσματικότητα της ΝΔ είναι συστατικό στοιχείο της παράταξης, είναι η παράδοση του κόμματος τα τελευταία 70 χρόνια στις υποδομές, αφού φρόντισαν να έχουν τεράστιες αποζημιώσεις για έργα που καθυστερούσαν.
Aναφερόμενος σε ζητήματα συγκοινωνιών ξεκαθάρισε πως εκατοντάδες καινούργια λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης: «Τις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει ο διαγωνισμός που αφορά 350 λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη και μεγαλύτερο αριθμό για την Αθήνα. Ο διαγωνισμός θα γίνει κεντρικά από το υπουργείο, θα περιλαμβάνει τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά» είπε χαρακτηριστικά.
Για την επιστροφή του τραμ είπε ότι «γίνεται μελέτη από την ΕΥΔΑΠ για το υδραυλικό μέρος του αντιπλημμυρικού έργου, για το άνοιγμα του Ιλισσού, ένα τμήμα του θα ανοιχτεί πάλι, τα κλειστά ρέματα ανοίγουν πάλι, το τραμ θα πάει στο κέντρο της Αθήνας, ενώ υπάρχει και εναλλακτική λύση».
Σημείωσε πάντως ότι εκτός από τα «αναλογικά διόδια» όπου το νέο σύστημα θα είναι δίκαιο και με μικρότερη χρέωση και στα αστικά λεωφορεία, αλλά και στο σύνολο των δημόσιων συγκοινωνιών θα υπάρξει μια άλλη λογική στην χρέωση των εισιτηρίων. «Αυτή θα περιλαμβάνει αναλογικό εισιτήριο, χρέωση ανάλογα με την μετακίνηση. Αν κάποιος δηλαδή διανύει 80 χλμ απόστασης ή 20χλμ ή 5χλμ να έχει την αντίστοιχη χρέωση».
Στις καταγγελίες της ΝΔ για την υποψηφιότητα Κόκκαλη στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε ως εξής: «Θα ήταν καλό να κάνει η ΝΔ μια λίστα με τους ευρωβουλευτές της και να κάνει την αυτοκριτική της. Ο κ. Κόκκαλης ανήκει σε μια οικογένεια που έχει ιστορικά στενούς δεσμούς με την Αριστερά. Στην επιχειρηματική του δραστηριότητα ποτέ δεν βοηθήθηκε από την κυβέρνηση. Όσο ήταν δημοτικός σύμβουλος στον Πειραιά δεν τους πείραζε;»
Ο κ. Σπίρτζης εκτίμησε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα κερδίσει τις εκλογές: «Ο κ. Θεοδωρικάκος έχει μεγάλη εμπειρία στις δημοσκοπήσεις αλλά αντί να κάνει μετρήσεις για να αποτυπώνει τη φωτογραφία της στιγμής, τις χρησιμοποιεί για να κάνει προπαγάνδα. Θεωρώ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα υποστεί ήττα. Οι προοδευτικές δυνάμεις της χώρας θα κερδίσουν τις εκλογές. Ο κ. Μητσοτάκης έχει την τάση να επιλέγει για συνεργάτες του πρώην στελέχη του ΚΚΕ. Ενώ καταγγέλλουν τον Αλ. Τσίπρα ότι παίρνει στελέχη από το ΠΑΣΟΚ».