Η τοποθέτηση κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών …«Κύρωση της από 11-12-2018 Συμφωνίας Τροποποίησης Διατάξεων της από 31 Μαΐου 2007 Σύμβασης Παραχώρησης για το Έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)», που κυρώθηκε με τον ν. 3597/2007 (Α΄168), όπως αυτή τροποποιήθηκε: α) με την από 28/11/2013 «Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης» που κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4219/2013 «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» (Α’ 269) και β) με την από 19/12/2013 «Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της από 28.11.2013 Συμφωνίας Τροποποίησης Διατάξεων Σύμβασης Παραχώρησης» που κυρώθηκε με το άρθρο 44 του ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (Α’ 176)».
Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε. Να απαντήσω καταρχάς σε αυτά που ακούστηκαν και δεν σχετίζονται με το θέμα που συζητάμε. Το πρώτο είναι, είπε ο κ. Καραμανλής ότι δεν έχουμε συμβασιοποιήσει ένα έργο. Θα ήθελα να συνδράμει το γραφείο μου τους συνεργάτες του για να τον ενημερώνουν καλύτερα. Θα πω μερικά, αλλά τα ξέρει. Μου κάνει εντύπωση γιατί έχει αναφερθεί ο ίδιος σε αυτά. Για παράδειγμα, η υπογειοποίηση Αμπελοκήπων – Μενεμένης, δεν συμβασιοποιήθηκε μόνο, ολοκληρώθηκε κιόλας. Κάναμε και εγκαίνια και μας έβριζε και ο Δήμαρχος εκεί.
Η υπογειοποίηση στα Σεπόλια, το Θριάσιο, εδώ ήταν, το οποίο είναι ένα έργο που 16 χρόνια δεν μπορούσε να συμβασιοποιηθεί. Ακούστηκε κιόλας ότι δεν θα μιλήσει λέει για σκάνδαλο ο κ. Καραμανλής, μιλάει ο συνοδοιπόρος του κ. Μανιάτης, αλλά θα ήθελα να μείνω σε αυτό το σημείο. Αναδείξαμε στη σύμβαση για το Θριάσιο ποιο είναι το σκάνδαλο. Το σκάνδαλο ήταν αυτοί που ήθελαν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα. Και επειδή όταν λέμε εμείς κάτι, το εννοούμε, ότι έκαναν και στο Πάτρα – Πύργος που λένε για σκάνδαλο και άλλαξαν μετά την κριτική τους, όταν το πήγαμε εμείς στον Εισαγγελέα και προφανώς το έβαλε στο αρχείο, το ίδιο ακριβώς κάναμε και χθες πηγαίνοντας τα πρακτικά της Βουλής για το Θριάσιο στον Εισαγγελέα για να διερευνήσει εάν υπάρχει σκάνδαλο ή όχι και αν υπάρχει ευθύνη και σε ποιον. Σε οποιονδήποτε. Διότι όταν εμείς λέμε για την αλλαγή και του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης Υπουργών, δεν το λέμε στον αέρα, το εννοούμε και δεν περιμένουμε κιόλας να αλλάξει για να πάρουμε τις δικές μας ευθύνες, εάν υπάρχουν.
Απορώ όμως γιατί όσοι έχουν μία τέτοια ρητορική εδώ και τέσσερα χρόνια, δεν έχουν πάει μία λέξη στον Εισαγγελέα. Δεν είναι παράξενο; Δηλαδή μας καταγγέλλετε να πηγαίνουμε εμείς; Αυτή τη δουλειά θα κάνουμε τώρα;
Πήγε κύριε Πρόεδρε και το Θριάσιο στην Εισαγγελία να το διερευνήσει, το σκάνδαλο όμως για το Θριάσιο είναι αυτό που αναδείχθηκε στο Master Plan του Λιμανιού του Πειραιά, δηλαδή να γίνει εμπορευματικό κέντρο μέσα στο λιμάνι και να μην γίνει κεντρικό εμπορευματικό κέντρο εκεί που η χώρα είχε σχεδιάσει και 16 χρόνια δεν κάναμε διαγωνισμό που να βγει και να συμβασιοποιηθεί.
Δεν θα αναφέρω κοινές διαφημιστικές εταιρείες που υπάρχουν. Τις ξέρει η Νέα Δημοκρατία.
Έρχομαι τώρα σε άλλα έργα που έχουν συμβασιοποιηθεί. Είναι τα σιδηροδρομικά τμήματα και πολλά σιδηροδρομικά έργα από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Είναι οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, όπως είναι ο τρίτος κάθετος άξονας στη Θράκη, στην Ξάνθη, όπου έχουμε εκεί τμήματα έργων, είναι ο δρόμος στο Άκτιο, είναι μια σειρά από έργα. Για τα μεγαλύτερα έργα, που δεν βρήκαμε τίποτα, πραγματικά δεν βρήκαμε τίποτα, ο σχεδιασμός είναι μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου να έχει έρθει για Κύρωση στη Βουλή η Σύμβαση του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Μέχρι τον Ιούνιο να έχουμε συμβασιοποιημένα έργα πάνω από 6 δις. Όπως, γνωρίζετε, έχει περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, τόσο το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων, όσο και ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και «περνάει» σε λίγο και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Ο στόχος είναι, ότι μέχρι το Δεκέμβριο, ο προγραμματισμός που έχει το Υπουργείο, είναι ότι θα είναι συμβασιοποιημένα, πάνω από 9 δις, έργα και δημόσιες συμβάσεις. Και βέβαια, μέσα στον Ιανουάριο θα παρουσιαστούν και οι εργολαβίες, οι συμβάσεις, για το έργο Πάτρα – Πύργος, δηλαδή για αυτό που έλεγε η aντιπολίτευση ότι είναι σκάνδαλο, αλλά τελικά δεν είναι. Στη συνέχεια θα δείτε τα ομοειδή θέματα που προκύπτουν μεταξύ του έργου Πάτρα – Πύργος και του Οδικού Άξονα Ε65 με την ευθύνη που έχουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Το δεύτερο τμήμα που θα ήθελα να αναφέρω, είναι στον συνάδελφο, και εμείς τους αισθανόμαστε και συντρόφους, κ. Βαρδαλή. Όχι, δεν «δίνουμε εμείς και έδιναν και εκείνοι πανωπροίκια». Αυτό, δυστυχώς, προβλεπόταν στις συμβάσεις. Θα σας πω στη συνέχεια, ότι αν δεν ακολουθούσαμε αυτές τις συμβάσεις και δεν ολοκληρωνόντουσαν τα έργα, μόνο για τον Ε65, – θα σας πω και για τους υπόλοιπους – τι θα γινόταν στη χώρα. Και θα το αξιολογήσουμε μαζί. Δεν μπαίνω στην πολιτική συζήτηση και αξιολόγηση που κάνατε. Αυτό, επίσης, μπορούμε να το συζητήσουμε, αλλά σε σχέση με τις συμβάσεις θέλω να έχετε μια καθαρή εικόνα.
Και είπα στο συνάδελφό μου τον κ. Μάριο Γεωργιάδη «δεν μπορεί να γίνει διαβούλευση σε συμβάσεις», σε όλα τα άλλα νομοσχέδια, πλέρια διαβούλευση, τόσο μεγάλη, που μας κατηγορούν κιόλας, ότι καθυστερούμε λόγω της διαβούλευσης, αλλά εδώ μιλάμε για σύμβαση. Οπότε, ξεκινάω για αυτό που συζητάμε σήμερα, για να έχετε μια πλήρη εικόνα.
Στη σύμβαση του 2007 προβλεπόταν σε 66 μήνες, από την έναρξη της παραχώρησης, να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του Ε65. Δηλαδή, από την Εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, από τη Λαμία, μέχρι την Εγνατία Οδό, να τελειώσει στο τέλος του 2014. Προβλεπόταν, ότι σε δώδεκα μήνες, όπως και σε όλα τα έργα παραχώρησης, θα έχουν τελειώσει οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογίες και όλα τα υπόλοιπα, και η μεταφορά δικτύων και προβλεπόταν το 2007, παρακαλώ να μη λιποθυμήσετε, επιδότηση λειτουργίας 1,7 δις ευρώ, για να ξέρουμε και τι λέμε. Επιδότηση λειτουργίας! Επιδότηση λειτουργίας σημαίνει δεν είναι το έργο, η κατασκευή, είναι πόσο «μπαίνει μέσα το έργο», δηλαδή εκτός από τα έσοδα που θα έχει από τα διόδια θα έπαιρνε 1,7 δις ευρώ με τη σύμβαση του 2007 για να χρηματοδοτείται η συντήρηση, η λειτουργία και το κέρδος της παραχώρησης και προφανώς και η αποπληρωμή των δανείων. Αυτά έγιναν το 2007. Πολλά από αυτά τα αναφέρει η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, για να μην μπερδευόμαστε η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στην περίοδο μέχρι τις 31/12/2014, για να μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Το 2013, λοιπόν, ενώ γνώριζε η Κυβέρνηση Σαμαρά και ο Ειδικός Διαπραγματευτής που είχε βάλει τότε από το Υπουργείο Ανάπτυξης, ότι αλλάζει ο Κανονισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 01/01/2015. Που σημαίνει, ότι για να χρηματοδοτηθεί ένα οδικό έργο από τις 01/01/2015 και μετά και να θέλουμε να έχει τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινητόδρομου, δηλαδή τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας και διάζωμα, όπως είναι οι Εθνικές Οδοί, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 20 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα. Ενώ, το γνώριζε, έβγαλε μεγάλα τμήματα και του Ε65 και της Ολυμπίας Οδού, έξω από το έργο και από τις υποχρεώσεις παραχώρησης. Αυτός είναι και ο λόγος που καθυστέρησε πάρα πολύ να δοθεί η έγκριση μεγάλου έργου στο Πάτρα – Πύργος, διότι, προφανώς, δεν υπήρχε πρόβλεψη για 20 χιλιάδες αυτοκίνητα, ούτε καν 14 με 15 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα. Οι υπηρεσιακοί θα τα συζητήσουν αυτά, όταν θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή.
Μάλιστα, κύριε Πρόεδρε, θα παρακαλούσα να μας επιτραπεί να έρθουν και οι σύμβουλοι και μελετητές που συνέταξαν τον φάκελο μεγάλου έργου και οι μελετητές που συμπλήρωσαν τις ελλιπείς μελέτες για να γίνουν οι διαγωνισμοί του Πάτρα – Πύργος, για να έχει η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου πλήρη εικόνα της κατάστασης που βρήκαμε.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Προεδρεύων της Επιτροπής): Εννοείτε, κύριε Υπουργέ, ότι αυτό θα γίνει σε επόμενη συνεδρίαση;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε επόμενη συνεδρίαση, δηλαδή όταν θα παρουσιάσουμε μέσα στον Ιανουάριο, τις διαγωνιστικές διαδικασίες και το που αυτές έχουν καταλήξει για το έργο Πάτρα – Πύργος. Δηλαδή, η Κυβέρνηση με τη διαπραγμάτευση που έκανε το 2013 για το έργο Πάτρα – Πύργος, ενώ ήξερε την αλλαγή του Κανονισμού, αφαίρεσε το τμήμα, προέβλεψε ότι θα γίνει διαγωνισμός για ένα έργο και ότι θα παίρναμε εκεί πέρα έγκριση νέου έργου και άρα ότι δεν θα γινόταν ποτέ το έργο.
Ερχόμαστε τώρα στον Ε65. Στον Ε65, ευτυχώς είχε την πρόνοια να πει ότι είναι αναβαλλόμενα έργα. Άρα, δεν χρειαζόμασταν έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου. Θα σας πω τι προβλεπόταν το 2006, ως κυκλοφοριακός φόρτος. Στο νότιο τμήμα 11.900 οχήματα, στο κεντρικό τμήμα που κατασκευάστηκε, 11.000 οχήματα την ημέρα και στο βόρειο τμήμα, 10.000 οχήματα την ημέρα. Σήμερα, οι αντίστοιχοι φόρτοι είναι για το νότιο τμήμα 8.700 οχήματα την ημέρα, για το κεντρικό τμήμα 6.200 οχήματα την ημέρα και για το βόρειο τμήμα 3.900 οχήματα την ημέρα. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι αν επιλέγαμε να μην πάμε με τη σύμβαση που υπάρχει, αν λέγαμε ότι «έγινε το κεντρικό κομμάτι, φτιάξαμε, γιατί έτσι έκανε η καταπληκτική διαπραγμάτευση το 2013 της κυβέρνησης Σαμαρά και κάνουμε μετά διαγωνιστικές διαδικασίες για το νότιο και βόρειο τμήμα», που εμείς το θέλαμε αυτό, απλά δεν θα μπορούσε αυτό το έργο να γίνει ποτέ, γιατί δεν θα χρηματοδοτούταν από το ΕΣΠΑ, δεν θα έπαιρνε την έγκριση φακέλου μεγάλου έργου, όπως γίνεται τώρα και όπως «ίδρωσαν» οι υπηρεσίες, μελετητές και σύμβουλοι του Υπουργείου να καταφέρουμε με το έργο Πάτρα – Πύργος. Αυτά σας τα ανέφερα για το πόσο… καλά, συγκροτημένα και με μελέτη οι προηγούμενες Κυβερνήσεις είχαν προγραμματίσει τα έργα.
Πάμε, όμως να δούμε και μερικά ακόμη πράγματα για το 2007 για να έχετε και πλήρη εικόνα για το τι κάναμε, για αυτό που σας φέρνουμε σήμερα για συζήτηση και αύριο για κύρωση.
Στη διαπραγμάτευση του 2013, εκτός από αυτά που σας είπα, προβλεπόταν η ολοκλήρωση της περιόδου μελετών – κατασκευών, δύο χρόνια μετά τη δήθεν επανεκκίνηση. Δηλαδή, προβλεπόταν ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015 και προβλεπόταν συντέλεση των απαλλοτριώσεων το αργότερο μέχρι 31/12/2013. Δηλαδή, το 2013 ψήφισαν και το Δεκέμβριο του 2013 είχαν προβλέψει ότι θα τελειώσουν τις απαλλοτριώσεις.
Αυτή η Συμφωνία, λοιπόν, του 2013 απέτυχε πλήρως στο χρονοδιάγραμμα για τις απαλλοτριώσεις και όχι μόνο. Όταν αναλάβαμε εμείς δεν είχε συντελεστεί ούτε το 50% των απαλλοτριώσεων στον Ε65, στο μεσαίο τμήμα, δεν μιλάμε για το σύνολο.
Επομένως, είναι λίγο δύσκολο να μας έχουν παραδώσει το 80% των έργων. Δηλαδή, πώς θα γινόταν το έργο, όταν δεν είχαν συντελεστή ούτε το 50% των απαλλοτριώσεων. Εκτός κι αν έκαναν καταπατήσεις, γιατί μόνο έτσι μπορούσαν να το κάνουν, δηλαδή, να πάγαιναν με «τσαμπουκά» να πετούσαν τους ιδιοκτήτες έξω και να έκαναν το δρόμο με μια άλλη λογική και φιλοσοφία που μπορεί να έχει η ακροδεξιά, αλλά φαντάζομαι ότι τότε η Ν.Δ. δεν την είχε υιοθετήσει. Τώρα δεν ξέρω, θα μας πείτε.
Εμείς θα δικαιολογήσουμε σε αυτήν την κύρωση, που θα την ψηφίσετε κιόλας, γιατί αν δεν την ψηφίσετε καταγγέλλετε την τότε κυβέρνηση και είσαστε εσείς Εισηγητής, κ. Καραμανλή. Είναι λοιπόν ,σαν ο Εισηγητής της Ν.Δ., ο Κώστας Καραμανλής, να καταγγέλλει την κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή και την κυβέρνηση Αντώνη Σαμαρά.
Άρα, το θεωρώ λίγο δύσκολο να μην το ψηφίσετε.
Το λέω με αυτό τον τρόπο, γιατί αν είχατε προβλέψει τότε απευθείας ανάθεση για το υπολειπόμενο, τα αναβαλλόμενα κομμάτια του έργου, εμείς σας καλούμε να τα καταψηφίσετε, αν είναι απευθείας ανάθεση και δεν είναι προϊόν διαγωνιστικής διαδικασίας σαν και αυτό που έχετε βάλει και στη Σύμβαση του 2007 και στην αναθεώρηση του 2013. Εμείς εξηγούμε γιατί σας ακολουθούμε, γιατί το έργο δεν θα γινόταν ποτέ, δεν θα έβρισκε ποτέ χρηματοδότηση, δεν θα έβρισκε ποτέ έγκριση από τα ευρωπαϊκά όργανα ή από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα ή από οπουδήποτε αλλού.
Πάμε να δούμε, λοιπόν, τι άλλο βρήκαμε.
Βρήκαμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όταν αναλάβαμε εμείς, είχε θέσει θέμα άμεσης επιστροφής των κοινοτικών πόρων που είχαν διατεθεί για το έργο, το οποίο ανερχόταν στο ποσό του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, αν το έργο δεν ολοκληρωνόταν μέχρι τον Μάρτιο του 2017. Και αυτό ίσχυε για όλες τις παραχωρήσεις. Είναι καταπληκτικό αυτό το πράγμα, δηλαδή, θα θέλαμε ενάμιση με δύο μνημόνια μόνο την για τα έργα των παραχωρήσεων που είχε κανονίσει η Ν.Δ., αν δεν τελείωναν το 2017, που κόβαμε τις κορδέλες και καλά, όπως λένε.
Επίσης, να σας πω ότι όλα τα έργα της χώρας έχουν μπει στο μικροσκόπιο μετά την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνέδριου όσον αφορά τις εγκρίσεις και γι’ αυτό έχουμε και αρκετά μεγάλες καθυστερήσεις από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όταν επιβεβαιώνουν πλήρως αυτά που έχουμε πει, για τις καθυστερήσεις και που οφείλονταν οι απίστευτα υψηλές αποζημιώσεις που ζητούσαν οι παραχωρησιούχοι και οι κατασκευαστικοί οίκοι, που μετείχαν σε αυτά τα έργα. Είναι λογικό και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους.
Άρα, εμείς δεν είμαστε χαρούμενοι για τις καθυστερήσεις αυτές, από τα ευρωπαϊκά όργανα, αλλά τις κατανοούμε με αυτά που γινόντουσαν.
Τώρα, για να αποφευχθεί η επιστροφή των πόρων προς την Ε.Ε. και να ολοκληρωθεί το «κουτσουρεμένο» έργο, υπογράφηκε η συμφωνία για την έγκυρη ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2007. Ήταν η διαπραγμάτευση που κάναμε εμείς. Εκεί μειώθηκαν για το συγκεκριμένο έργο από 115.721.678 ευρώ, (αυτή ήταν η αποζημίωση που προβλεπόταν) σε 50.000.000 ευρώ, δηλαδή, μείωση για το συγκεκριμένο κεντρικό τμήμα του δρόμου η μείωση φθάνει σε 65.721.768 ευρώ.
Επίσης, μειώθηκε η δαπάνη αποκατάστασης – καθυστέρησης από 68.873.019 ευρώ σε 10.000.000 ευρώ, δηλαδή, πρόσθετη μείωση 57.873.019 ευρώ και από τις αποζημιώσεις του παραχωρησιούχου (μέχρι τώρα ήταν των κατασκευαστών), από 27.817.256 ευρώ σε 7.500.000 ευρώ, δηλαδή, μείωση 20.317.256 ευρώ. Αυτά, αν δείτε τις δηλώσεις της αντιπολίτευσης τους προηγούμενους μήνες, τα λένε και πανωπροίκια κιόλας.
Επίσης, θα αναφέρω τι πετύχαμε εμείς.
Πετύχαμε ο παραχωρησιούχος να παραιτηθεί πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας του Νότιου Τμήματος.
Πετύχαμε η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, να μειωθεί σε 300.000.000 συν περίπου 5.500.000 ευρώ που ήταν τα έργα, που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.
Πετύχαμε ο κατασκευαστής να πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που αυτό για το Ελληνικό Δημόσιο είναι 4.000.000 ευρώ.
Πετύχαμε και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι από τα πιο σημαντικά, να μην επαναληφθεί το φαινόμενο των καθυστερήσεων, γιατί έχουν ενταχθεί όλες οι απαλλοτριώσεις στο άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων και επομένως, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Περιμένουμε μόνο τις δικαστικές αποφάσεις για τις εξώσεις, για να δοθεί όλο το γήπεδο στον παραχωρησιούχο και τον εργολάβο . Άρα, να μην έχουμε τα φαινόμενα που είχαμε πριν. Έτσι είναι και η νομοθεσία θεσμικά πλέον, δεν μπορείς να προχωρήσεις, αν δεν έχεις ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις και αν δεν έχεις κάνει και αρχαιολογικές τομές. Οι αρχαιολογικές εργασίες, όπου χρειάζεται θα μπουν στην επιτήρηση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων , στην οποία μετέχουν όλα τα Υπουργεία, για να τρέχουν γρήγορα.
Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής είναι απόλυτα εφικτό λοιπόν και δεν θα έχουμε αυτά που είχαμε πριν.
Επίσης, θα ήθελα να εξηγήσω στην Επιτροπή ένα σημαντικό θέμα, για να γίνει κατανοητό και θα ολοκληρώσω με αυτό. Τι έχουμε προβλέψει; Η χρηματοδότηση γίνεται από το ΕΣΠΑ, το νέο ΣΕΣ. Τι έχουμε ακόμη προβλέψει;
Έχουμε προβλέψει ότι τα έσοδα αυτού του τμήματος του αυτοκινητόδρομου, είναι σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για την συντήρηση και τη λειτουργία. Αν αυτό το ποσό δεν καλύπτεται από τα έσοδα που έχει από τα διόδια, το υπόλοιπο δεν το δίνει το ελληνικό δημόσιο και το δίνει ο παραχωρησιούχος. Καιι αν υπερβαίνει αυτό που έχουμε συμφωνήσει, τα έσοδα έρχονται στο ελληνικό δημόσιο. Δηλαδή, είναι επί της ουσίας σαν να έχουμε έναν δημόσιο αυτοκινητόδρομο και έχουμε δώσει την συντήρηση και την λειτουργία του σε κάποιον ιδιώτη. Δηλαδή, να λειτουργεί το σύστημα διοδίων και να κάνει την συντήρηση και τη λειτουργία του υπόλοιπου τεχνικού κομματιού του αυτοκινητοδρόμου.
Αυτό είναι το πιο σημαντικό σε ό,τι αφορά τα οικονομικά.
Επίσης, εκτιμούμε ότι μέχρι τον Απρίλιο, θα έχουμε συμβασιοποιημένο και το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, για όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, για να γίνει επιτέλους η χώρα μας μια σύγχρονη χώρα και σε αυτόν τον τομέα.
Θέλω να κλείσω, κύριε Πρόεδρε, με το εξής. Χθες, ο Πρωθυπουργός, κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού, σε αντίθεση με τον Πρόεδρο της Ν.Δ. που θέλει να τελειώνει με το ΣΥΡΙΖΑ, όχι για αυτά που κάνει αλλά για αυτά που πιστεύει, είπε ότι εμείς δεν θέλουμε να τελειώσουμε τη Ν.Δ. για αυτά που πιστεύει (και έχει απόλυτο δίκιο, αυτή είναι μια ακροδεξιά αντίληψη που ανέφερε ο Πρόεδρος της Ν.Δ. στο Συνέδριό τους), αλλά για αυτά που έκαναν στη χώρα και για αυτά που θα επαναλάβουν, αν ποτέ γίνουν κυβέρνηση, που δεν θα γίνουν.
Θεωρώ, ότι στη συζήτηση που θα έχουμε στην Ολομέλεια, μπορούμε να το τεκμηριώσουμε αυτό, για να καταλάβει ο κάθε Έλληνας πολίτης τι γινόταν στα δημόσια έργα, τι Συμβάσεις έγιναν το 2007, τι αναθεωρήσεις έγιναν το 2013 και τι γίνεται σήμερα και γιατί.
Τέλος σε ό,τι αφορά το θέμα με τα αντιπλημμυρικά που έθεσε ο κ. Καραναστάσης.
Κλείνω, λέγοντας ότι έχουμε ωριμάσει πάρα πολλά αντιπλημμυρικά έργα, γιατί δεν υπήρχε η δυνατότητα ή η θέληση σε κάποιους Δήμους και Περιφέρειες που είχαν την αρμοδιότητα. Μετά από διαπραγμάτευση έχουμε πει στους παραχωρησιούχους, αδαπάνως για το ελληνικό δημόσιο, να καταθέσουν και τις έχουν καταθέσει πάνω από 200 μελέτες για την ολοκλήρωση των τμημάτων της αντιπλημμυρικής προστασίας, που οι αρχικές Συμβάσεις δεν τις περιλάμβαναν. Είναι για περιβαλλοντική αδειοδότηση επτά σημεία και πιστεύω ότι πολύ γρήγορα θα ανακοινώσουμε και τον τρόπο που θα γίνουν.
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.