Η συνέντευξη στο WebTv του GrTimes.gr και τη δημοσιογράφο, Μαρία Σαμολαδά.
•Για την πολιτική του διαδρομή
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός, διετέλεσε πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ξεκίνησε την πολιτική του ενασχόληση από τα μαθητικά του ακόμη χρόνια από το χώρο του ΠΑΣΟΚ, ίδρυσε τη ΡΑΣΚ την εποχή των μνημονίων, αργότερα με την πρώτη κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα διετέλεσε Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ενώ από το Σεπτέμβριο του 2015 είναι βουλευτής στη Β΄ Αθηνών με τον ΣΥΡΙΖΑ και Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Είναι ο κύριος Χρήστος Σπίρτζης. Υπουργέ καλώς ήρθατε στη Θεσσαλονίκη και στο GrTimes.gr.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλησπέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μου έκανε εντύπωση είναι η αλήθεια ότι έχετε ξεκινήσει την ενασχόλησή σας με την πολιτική από τα μαθητικά χρόνια, ενώ συνήθως μπαίνεις στα φοιτητικά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι.. γιατί ήταν μία περίοδος η αρχή της δεκαετίας του ’80, που τη δική μας γενιά την είχε αν θέλετε καθοδηγήσει, με την καλή έννοια του όρου η γενιά του Πολυτεχνείου. Είχαν γίνει οι απαραίτητες αλλαγές στο μαθητικό κίνημα, ήταν η αρχή των 15 μελών συμβουλίων οπότε ένα μεγάλο μέρος της μαθητικής νεολαίας τότε είχε συμμετάσχει πολύ πιο ενεργά και πιστεύουμε με πολύ καλά αποτελέσματα, σε σχέση με το μαθητικό κίνημα από ότι είδατε και αργότερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωστόσο κάποιοι σας κατηγορούν για όλη αυτή τη διαδρομή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λένε αυτός ήταν ΠΑΣΟΚ. Δε δικαιούται ένας πολιτικός να αλλάξει χώρο, ειδικά όταν τα πράγματα αλλάζουν;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε μπορεί ένας πολιτικός ή ένας άνθρωπος αν θέλετε, που έχει μία σαφή πολιτική και ιδεολογική τοποθέτηση να αλλάξει πολιτικό χώρο. Μπορεί να αλλάξει κομματικό χώρο, ιδιαίτερα όταν ο κομματικός του χώρος τσαλαπατάει τις ιδεολογικές αρχές και τις πολιτικές, τις οποίες υπηρετεί ή τις κοινωνικές δυνάμεις τις οποίες υπηρετεί και έχει αναφορές. Κι αυτό έγινε, στην πορεία των χρόνων δυστυχώς, με το ΠΑΣΟΚ που έγινε Δημοκρατική Συμπαράταξη, που έγινε ΚΙΝΑΛ. Θεωρώ ότι σε εποχές κρίσης, σε εποχές που πολλά άλλαξαν και στην Ευρώπη και στην πολιτική, έχουμε μία πλήρη ανασύνταξη του πολιτικού σκηνικού, των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων που πρέπει να συνεργαστούν και ιδιαίτερα στη χώρα μας, του κύκλου της μεταπολίτευσης που έχει κλείσει και πού είναι ώριμη η ελληνική κοινωνία να πάει σε μία άλλη πορεία απαλλαγμένη και από νοοτροπίες και από πολιτικούς και από πολιτικές που μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν. Χωρίς να μηδενίζει κανείς και τα καλά που έγιναν. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που κρατάω είναι ότι απαιτείται συνεργασία για να πάμε παρακάτω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Απαιτείται συνεργασία των προοδευτικών δυνάμεων και αυτό ήταν ένα πάγιο ζητούμενο στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, υπήρχε μια συνεργασία και κάτω στην κοινωνία και σε επίπεδο κεντρικής πολιτικής σκηνής, των προοδευτικών πολιτικών δυνάμεων. Θεωρώ ότι σήμερα είναι πιο επίκαιρο από ποτέ όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε το νεοφιλελευθερισμό στην πιο ακραία του εκδοχή, αλλά και την ακροδεξιά. Στη χώρα μας ιδιαίτερα, που ο νεοφιλελευθερισμός και η ακροδεξιά, μάλιστα συγκλίνουν στην ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, είναι ακόμη πιο επίκαιρο και αυτό το βλέπουμε σαν εγχείρημα και στην Ευρώπη. Στην Ευρώπη βλέπουμε ότι το σοσιαλιστικό και δημοκρατικό κόμμα, με την αριστερά, με το κόμμα της αριστεράς προσπαθούν συνεχώς να βρουν συγκλίσεις, προσπαθούν να βρουν έναν κοινό βηματισμό, για να αντιμετωπίσουν όλον αυτόν τον πολιτικό κίνδυνο, που θυμίζει Μεσοπόλεμο. Εύχομαι και στη χώρα μας αυτοί που πρέπει να το αντιληφθούν γρήγορα και δεν αποκλείω κανέναν προοδευτικό χώρο ή προοδευτικό άνθρωπο από αυτή την πρόκληση, προκειμένου να δημιουργήσουμε το μεγάλο προοδευτικό πόλο και να αντιμετωπίσουμε το κακό που έρχεται αν επικρατήσουν οι δυνάμεις του φασισμού και του νεοφιλελευθερισμού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και η διχόνοια;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και η διχόνοια βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί αυτό δημιουργεί και διχόνοια και διχασμό μέσα στην ίδια την κοινωνία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, πάντα σε περιόδους κρίσης η ακροδεξιά ανθεί και δημιουργεί τέτοιες συνθήκες πόλωσης για να μπορεί να επιβιώσει.
•Για τον ΟΑΣΘ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έρχομαι στο θέμα που καίει την πόλη. Πότε θα ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ; Δηλαδή πιάνω το κεφάλαιο ΟΑΣΘ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ έχει καθυστερήσεις, για δύο λόγους: Ο πρώτος λόγος που είναι αντικειμενικός ήταν οι συνεχείς προσφυγές που έκανε η παλιά διοίκηση και οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Άρα μέχρι να δικαιωθούμε σε αυτά που είχαμε κάνει, γιατί έχουμε εμπλακεί σε μία σειρά από αποφάσεις των δικαστηρίων, έχει μείνει πίσω. Ταυτόχρονα όμως, ήρθε αντιμέτωπη με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, με την καθημερινότητα, με τα προβλήματα που έπρεπε να επιλύσει και ερχόντουσαν από το παρελθόν. Επομένως η εκκαθάριση έχει μείνει πίσω. Σε αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ, η επιτάχυνση της ίδρυσης του νέου φορέα, του ΑΣΥΘ, για να μεταφερθεί η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και να προχωρήσει παράλληλα και η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ.
Όμως έχει γίνει δουλειά. Μπορεί να έχει καθυστερήσει, αλλά έχει γίνει δουλειά και αυτό είναι και ο λόγος, με τα στοιχεία που μου έχουν δώσει, χθες, προχώρησα σε μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου, για μία σειρά από ζητήματα, που αφορούν την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βρήκατε χάος;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι κάτι χειρότερο από χάος. Δεν είναι το οργανωτικό χάος μόνο. Είναι μία σειρά από παραβάσεις του νόμου, της νομοθεσίας, που πιστεύουμε ότι χρήζουν διερεύνησης. Αν δείτε για παράδειγμα, ότι 312 λεωφορεία 12ετίας και συνολικά 399 λεωφορεία, που έπρεπε να έρθουν στο Ελληνικό Δημόσιο εκποιήθηκαν ως παλιοσίδερα και στη Θεσσαλονίκη δεν είχαμε και δεν έχουμε τον απαραίτητο στόλο, για να γίνουν τα δρομολόγια που πρέπει να γίνουν στην πόλη και μάλιστα με διευρυμένο το χώρο του ΟΑΣΘ και έξω από την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης καταλαβαίνει κανείς τι γινόταν στον ΟΑΣΘ. Όταν έπρεπε να υπάρχουν 48 περίπου εκατομμύρια σαν αποθεματικό για την ανανέωση του στόλου και υπήρχαν 614 ευρώ. Όλα αυτά είναι ζητήματα τεκμηριωμένα πλέον, δεν είναι μόνο το θέμα της εκκαθάρισης, είναι και το θέμα των ευθυνών που είχαν οι προηγούμενες διοικήσεις και ακολουθούν και άλλα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολίτες, επιβάτες, πελάτες δηλαδή του ΟΑΣΘ, διαμαρτύρονται ότι τα λεωφορεία είναι παλιά…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουν δίκιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Παθαίνουν βλάβες, μένουν στη μέση του δρόμου… Είχατε προαναγγείλει ότι θα δοθούν καινούργια λεωφορεία. Ποτέ τα περιμένουμε στους δρόμους και σε Θεσσαλονίκη και σε Αθήνα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σήμερα βγήκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση το τεύχος των προδιαγραφών των νέων λεωφορείων. Στο υπουργείο αποφασίσαμε να γίνει ένας κεντρικός διαγωνισμός για τα λεωφορεία και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Έχουν βρεθεί οι πόροι για να γίνει αυτός ο διαγωνισμός. Ο διαγωνισμός αφορά 750 λεωφορεία. Τα 350 είναι για τη Θεσσαλονίκη. Είναι 150 λεωφορεία ηλεκτρικά, 150 με αέριο και 50 με πετρέλαιο, αλλά θα είναι τα μεγάλα, τα αρθρωτά. Αυτά είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός και για τη Θεσσαλονίκη και για την Αθήνα, που επιτέλους θα επιτρέψει, με τη συμπλήρωση και του στελεχιακού δυναμικού των Οργανισμών να γίνονται τα δρομολόγια, που πρέπει να γίνουν. Ταυτόχρονα όμως θα είναι μία περιβαλλοντική ανάσα, θα είναι μία βελτιστοποίηση των παρεχόμενων ποιοτικών υπηρεσιών στην πόλη και θα είναι και εξοικονόμηση, διότι στον ίδιο διαγωνισμό προβλέπουμε να υπάρχει για πάνω από 12 χρόνια η συντήρηση των λεωφορείων αυτών από τον οίκο που θα τα προμηθεύσει και η προμήθεια των ανταλλακτικών, για να μην έχουμε τις καθυστερήσεις που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, καθώς είναι μία πολύ κακή εμπειρία για τα λεωφορεία, που διαμαρτύρεται ο πολίτης και έχει απόλυτο δίκιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κόσμος και έχει και δίκιο. Υπάρχει συνεργασία της ΕΛΒΟ με τον οργανισμό και σε τι βαθμό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπήρξε συνεργασία. Ένα μεγάλο κομμάτι δόθηκε στην ΕΛΒΟ. Δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε στους χρόνους που περιμέναμε και αυτό οδήγησε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, να απευθυνθεί και σε ιδιώτες, προκειμένου να συντηρήσει το πολύ γερασμένο στόλο και το μη συντηρημένο στόλο. Αυτό ήταν το χειρότερο. Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, θα έπρεπε να έχουμε 620 λεωφορεία απόλυτα συντηρημένα και να μπορούν να είναι στους στους δρόμους. Παραλάβαμε 250 να κυκλοφορούν στους δρόμους όταν έγινε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Επομένως είχαμε να καλύψουμε πολύ μεγάλο κενό, βαριάς συντήρησης και ανάταξης αυτών των λεωφορείων, για να μπορούν να κυκλοφορήσουν μέσα στην πόλη. Σήμερα είμαστε πάνω από 400 αν θυμάμαι καλά, 450 περίπου.
•Για τα αεροδρόμια
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τα λεωφορεία Θα σας πάω στα αεροδρόμια. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αξιοποίηση των είκοσι τριών περιφερειακών αεροδρομίων και τι περιμένει η κυβέρνηση από αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε τα 23 κρατικά αεροδρόμια δεν πρέπει κατά τη γνώμη να αξιοποιηθούν στη λογική, που αξιοποιήθηκαν τα υπόλοιπα 14. Δηλαδή να πάρουμε από τα 23 έναν αριθμό που θα είναι κερδοφόρα και τα υπόλοιπα να μείνουν στην πλάτη του ελληνικού λαού για να πληρώνει, αν θέλετε, αεροδρόμια τα οποία δεν θα είναι πότε επιεικώς βιώσιμα. Δεν μπορεί ένα αεροδρόμιο, μία αεροδρομική υποδομή σε ένα μικρό νησί, όπως είναι το Καστελόριζο ή η Κοζάνη ή τα Γιάννενα πιθανά, να είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο θα φέρει κέρδη ή τα κέρδη του θα είναι τα έσοδα και τα έξοδα του να είναι ισοσκελισμένα. Άρα, πρέπει να αντιμετωπιστούν ως μία ενότητα. Θα πρέπει αυτά που είναι κερδοφόρα να καλύπτουν το κόστος λειτουργίας των υπολοίπων και συντήρησης των υπολοίπων αεροδρομίων. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, αλλά σε μία άλλη τελείως διαφορετική λογική από την παραχώρηση, που βρήκαμε έτοιμη από το ΤΑΙΠΕΔ και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Εμείς πιστεύουμε ότι το εμπορικό κομμάτι των αεροδρομίων και πιο συγκεκριμένα η κτιριακή υποδομή των καταστημάτων, οι χώροι στάθμευσης και η προσέλκυση αερομεταφορέων, τουριστικών γραφείων είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Όλο το υπόλοιπο μέρος της λειτουργίας και της συντήρησης των αεροδρομίων πρέπει να γίνει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Επίσης πιστεύουμε ότι η Καλαμάτα, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι ένα αεροδρόμιο που μπορεί να γίνει ένα μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο, στο πρότυπο του Καστελίου. Έχουμε προχωρήσει τις διαδικασίες για να έχουμε ένα συγκεκριμένο σχεδιασμό, μια συγκεκριμένη μελέτη και οικονομοτεχνικά, προκειμένου να δούμε το τελικό σχέδιο για τα 23 αεροδρόμια αυτά.
•Για το διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε τι φάση βρίσκεται ο διαγωνισμός για τα αναλογικά διόδια και πότε προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία; Άλλο μεγάλο θέμα. Η αλήθεια είναι ότι όλα τα θέματα του Υπουργείου σας, σχετίζονται απόλυτα με την ανάπτυξη της χώρας, με την οικονομία και την ανάπτυξη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, αλλά ήταν σε ύπνωση πάρα πολλά χρόνια…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι να κάνουμε….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δηλαδή τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, ένα ενιαίο διαλειτουργικό σύστημα, για όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, έπρεπε να έχει υλοποιηθεί πολλά χρόνια πριν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπως και σε όλη την Ευρώπη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως και σε όλη την Ευρώπη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εμείς τώρα πότε περιμένουμε; Έχουμε χρονοδιάγραμμα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Σήμερα βγήκε το τεύχος για να μπούμε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, οι προδιαγραφές επί της ουσίας του ηλεκτρονικού συστήματος θα είναι σε διαβούλευση τέσσερις – πέντε ημέρες για να στείλουν οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό τις παρατηρήσεις τους. Θεωρώ, ότι σε δύο με τρεις μήνες θα έχουμε ολοκληρώσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες και μετά έχουμε ένα με δύο μήνες τυπικές υποχρεώσεις, ελεγκτικές, με το Ελεγκτικό Συνέδριο και όλα τα υπόλοιπα που πρέπει για να υπογραφεί η σύμβαση και έχουμε και 18 μήνες για την υλοποίησή της.
•Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε προβλέπεται μετά από τόσες καθυστερήσεις να ολοκληρώνεται η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για αυτό ρωτήστε το ΤΑΙΠΕΔ. Αν θέλετε τη δική μου πρόβλεψη να την κάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι θα το ήθελα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θεωρώ ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει από την αρχή μέχρι σήμερα κάνει απίστευτα λάθη. Λάθη που δε θα οδηγήσουν το διαγωνισμό σε λιμάνια, αλλά σε φουρτούνες. Πιστεύω ότι είναι λάθος το μοντέλο, που προσπαθούν να παραχωρήσουν τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας. Έχουνε πολύ μεγάλες ελλείψεις σε σχέση με τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό δημιουργεί στην αγορά πολύ μεγάλα κενά και ένα τεχνοοικονομικό μοντέλο, που θα δημιουργήσει και έχει ήδη δημιουργήσει και κοινωνικές εντάσεις και κοινωνικές αδικίες και που δεν είναι βιώσιμο. Επομένως αυτοί που το σχεδιάζουν έτσι ή το σχεδίασαν έτσι πρέπει ή να κάνουν την αυτοκριτική τους και να προχωρήσουν σε ένα άλλο μοντέλο ή να συνεχίσουν με έναν δογματισμό, που τον έχουμε συνηθίσει από συγκεκριμένη πολιτική ομάδα, όχι τεχνοκρατική, γιατί αυτό είναι πολιτική πλέον τοποθέτηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που όμως είναι του ΣΥΡΙΖΑ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ. Ο σχεδιασμός της παραχώρησης της Εγνατίας δεν έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ, ήταν υποχρέωση από το πρώτο μνημόνιο, το βρήκαμε και πιστεύω ότι είναι τελείως λάθος και θα το δείξει και η ζωή αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ούτως ή άλλως εκ του αποτελέσματος κρίνονται όλα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέχρι τώρα αυτό έχει αποδειχθεί. Ακόμη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η αρμόδια διεύθυνση, δεν έχει εγκρίνει την τιμολογιακή πολιτική, που το ΤΑΙΠΕΔ είχε συντάξει, έχει παρατηρήσεις, υπάρχει αλληλογραφία, περιμένουμε να δούμε τι θα απαντήσει τελικά. Είναι μια σειρά από θέματα κατά τη γνώμη μου, που δημιουργούν πάρα πολλά ερωτηματικά και κενά. Αν το είχε αναλάβει το Υπουργείο στο μοντέλο που εμείς πιστεύουμε, θεωρώ ότι ούτε κοινωνικά προβλήματα θα είχαμε και θα είχε ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός. Αυτό είναι το πιο σημαντικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε καταθέσει βέβαια αυτή την πρόταση, την άποψή σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πριν βγούμε Κυβέρνηση πάντως.
•Για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορείτε να μας δώσετε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας Θεσσαλονίκης; Θέλω να ρωτήσω και για το «Ασημένιο Βέλος», γιατί πολλοί το χαρακτηρίσαν ότι ήταν μια φιέστα χάριν της τελευταίας ΔΕΘ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ πιστεύω ότι και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τώρα τελευταία στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι ήταν ένας συρμός επίδειξης και όχι λειτουργίας. Και είναι κατανοητό σε εκθέσεις να μην είναι το πραγματικό τρένο αλλά να είναι κάτι που θέλει να επιδείξει κάποια εταιρεία.
Όσον αφορά την υποδομή που είναι δική μας ευθύνη, είχαμε μία καθυστέρηση στις συγκολλήσεις μιας καταπληκτικής γέφυρας που γίνεται στη Στερεά Ελλάδα. Έχει διορθωθεί αυτό. Θεωρούμε ότι, μέσα στο Δεκέμβριο, με αρχές Ιανουαρίου, η υποδομή θα έχει τελειώσει, επομένως θα μπορεί ένας ηλεκτρικός συρμός να πάει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 20 λεπτά ή σε 3:30, εφόσον είναι ο κατάλληλος συρμός. Άρα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μπορεί να φέρει ένα πραγματικό «Ασημένιο Βέλος» και όχι έναν συρμό επίδειξης, για να έχουμε αυτό που όλοι θέλουμε. Επειδή όμως πιστεύουμε ότι το τροχαίο υλικό πρέπει να υπάρχει στη χώρα, έχει πάρει εντολή και ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ να διαπραγματευτούν με τον αρμόδιο φορέα που χρηματοδοτεί το τροχαίο υλικό στις Ευρωπαϊκές χώρες προκειμένου να αγοράσει το ελληνικό δημόσιο τέτοιους συρμούς και να καλύψουμε τις ανάγκες που υπάρχουν για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δε φέρει και δεν κάνει τέτοιες επενδύσεις. Αυτό είναι είδηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι είδηση! Σωστά!
•Για τα διπλώματα οδήγησης
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δίπλωμα από τα 17;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δίπλωμα από τα 17 με συνοδό βέβαια οδηγό που έχει εμπειρία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι την ενηλικίωση δηλαδή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέχρι τα 18. Kι αυτό πιστεύω ότι θα δημιουργήσει καλύτερους οδηγούς, καλύτερη συμπεριφορά στους οδηγούς, καλύτερη παιδεία. Πρέπει να αλλάξουμε τελείως το σύστημα εκεί. Είναι πραγματικά ντροπή η πρώτη επαφή που έχουν οι νέοι άνθρωποι με το ελληνικό δημόσιο να είναι για να πάρουν την άδεια οδήγησης με τον τρόπο που δίνεται σήμερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείται με φακελάκι, με λάδωμα. Είναι στα κάγκελα όμως οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτές σχολών οδηγών.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα έπρεπε να κάνουν την αυτοκριτική τους για όλα αυτά που ζουν οι Έλληνες πολίτες όλα αυτά τα χρόνια στο συγκεκριμένο χώρο. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι στα κάγκελα. Θα σταματήσει όλο αυτό το αδιαφανές σύστημα; Θα σταματήσουν τα κυκλώματα; Θα σταματήσουν αν θέλετε λειτουργίες που βλέπουν τα αποτελέσματα, στα στατιστικά της Τροχαίας;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τα τροχαία ατυχήματα εννοείται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με τα τροχαία ατυχήματα, με πλήθος συμπολιτών μας οι οποίοι τραυματίζονται κάθε χρόνο ή σκοτώνονται κάθε χρόνο, με μεγάλο αν θέλετε πόνο, κόστος, κυρίως ανθρώπινο πόνο. Δε νομίζω ότι είναι κάτι που μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε ως ένα παράπονο ενός κλάδου. Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε τελείως διαφορετικά. Να αλλάξουμε σελίδα σε τέτοια φαινόμενα και στο συγκεκριμένο τομέα. Θα είναι πραγματικά καλό να κάνουν την αυτοκριτική τους απέναντι στην ελληνική κοινωνία.
•Για τα ταξί
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μείνω στους δρόμους και θα πάω στους οδηγούς ταξί. Πρέπει να εκπαιδεύονται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νόμιζα ότι στα οδικά έργα ότι θα πάτε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μας παίρνει ο χρόνος πολύ θα το ήθελα, αλλά θα χαρώ να αφήσουμε και την υπόσχεση για μια επόμενη συνέντευξη, γιατί έχετε ένα πολύ μεγάλος εύρος θεμάτων να συζητήσουμε. Οδηγοί ταξί: Σε όλη την Ευρώπη όσοι έχουμε ταξιδέψει βλέπουμε ότι οι οδηγοί ταξί είναι πιστοποιημένοι, είναι κουστουμάτοι, ενίοτε μοιάζουν και με υπουργούς. Πρέπει και οι Έλληνες οδηγοί ταξί να εκπαιδευτούν και να πιστοποιηθούν;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι σε όλη την Ευρώπη. Το λέω για να μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις. Δεν είναι έτσι στο Παρίσι. Δεν είναι έτσι στις Βρυξέλλες. Δεν είναι έτσι στη Ρώμη. Μάλιστα σε πολλές από αυτές τις πόλεις έχουν πολύ χειρότερα χαρακτηριστικά από τους δικούς μας οδηγούς ταξί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Έλληνας οδηγός ταξί τα ξέρει όλα πάντως. Αυτό δεν ξέρω αν είναι χαρακτηριστικό που το έχουν και οι υπόλοιποι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην Ιταλία είναι πολύ χειρότερα. Υπάρχουν πραγματικά κάποια αυτοκινητιστές που με τη συμπεριφορά τους και τη λειτουργία τους έχουν δημιουργήσει μία απέχθεια στον κλάδο των αυτοκινητιστών. Εγώ θεωρώ ότι με παρρησία και με ευθύνη οι αυτοκινητιστές και οι ομοσπονδίες τους και οι συνδικαλιστικοί τους φορείς συμφώνησαν σε πολύ σκληρές ποινές, σε πολύ αν θέλετε προσεκτική διατύπωση του πως θα λειτουργούν τα πειθαρχικά συμβούλια και τι ποινές θα έχουν από το κράτος οι αυτοκινητιστές, στο να γίνει ηλεκτρονικό σύστημα καταγγελιών των πολιτών για την κακή συμπεριφορά ή λειτουργία των ταξί στη χώρα μας. Μάλιστα είναι σε φάση κατασκευής αυτό το σύστημα. Επομένως πιστεύω, ότι η συντριπτική πλειοψηφία και με συστήματα τέτοια, με ελέγχους οι αυτοκινητιστές πραγματικά θα μπορούν να δείξουν ένα άλλο πρόσωπο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ πραγματικά είναι και η πρώτη εικόνα που σχηματίζει ένας τουρίστας που φτάνει στη χώρα μας. Δεν είναι λίγο.
•Σχόλιo για τα 14 αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η πρώτη εικόνα είναι τα αεροδρόμια μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μετά όμως, με το που βγαίνει από εκεί..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο. Αν η εικόνα που δίνουν τα αεροδρόμια της χώρα, τα 14 αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν, τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και είχαν αυτή την εικόνα τον περασμένο χρόνο, θα ήμασταν πρωτοσέλιδο για δύο μήνες. Δεν ακούστηκε τίποτα! Θα βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.
•Για τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ είμαστε και εμείς, γι΄ αυτό δίνουμε βήμα, να ακουστούν όλα, να καταγραφούν. Λοιπόν, πάω στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Είχαμε τα δημόσια, ξέραμε ότι δεν γίνονταν σωστά οι έλεγχοι και έτσι προέκυψε η ανάγκη να δημιουργηθούν ιδιωτικά ΚΤΕΟ και τώρα έχουμε φτάσει σε σημείο και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ να μην ελέγχουν καν τα αυτοκίνητα και να έχουμε φτάσει στο σημείο, να πηγαίνουν οι άδειες στο σπίτι με courier.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι; Μάλιστα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει νομοθετημένο ποινολόγιο για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ αν δεν υπάρχει σωστή λειτουργία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπήρχε και ηλεκτρονικό σύστημα για τη λειτουργία και την επιτήρηση λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ το οποίο καταργήθηκε με Υπουργική Απόφαση επί Νέας Δημοκρατίας. Άρα, μπορείτε να ρωτήσετε τον τότε Υφυπουργό και τον Υπουργό που κατήργησε το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, να μας πει γιατί. Και να μας πει, πόσα στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών κι αν σχετίζονταν με το γραφείο του συγκεκριμένου Υφυπουργού…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουν στην ιδιοκτησία τους δικά τους ΚΤΕΟ εννοείτε; Εκεί θέλετε να καταλήξετε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ή συγγενείς τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα εμείς τι κάνουμε; Εμείς… εσείς δηλαδή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ενεργοποιούμε ξανά το on line σύστημα για την επιτήρηση της λειτουργίας των ΚΤΕΟ και δημιουργήσαμε ένα πλαίσιο που θα μπορούν τα δημόσια ΚΤΕΟ να έχουν εκείνες τις συνθήκες και για το προσωπικό και για την τιμολόγηση αν θέλετε, να ανταγωνιστούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Ξέρετε, τα δημόσια ΚΤΕΟ είχαν ελάχιστη τιμή. Τα ιδιωτικά δεν είχαν. Και καταλαβαίνει κανείς, γιατί είχαν τα δημόσια και δεν είχαν τα ιδιωτικά. Όπως και μία σειρά από γκρίζες ζώνες που έχουν θεσμοθετηθεί, αλλά πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι από τα αρμόδια όργανα, για να δούμε πραγματικά, αν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ παρέχουν τις υπηρεσίες που πρέπει να παρέχουν όπως πρέπει και όχι όπως περιγράψατε.
•Για την ηλεκτροκίνηση
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα απαγορευτεί η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα; Αυτό αφορά και πάρα πολύ κόσμο, γιατί τα τελευταία χρόνια πουλήθηκαν πάρα πολλά. Αφορά και τις αντιπροσωπείες, αφορά και τους πολίτες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι μία συζήτηση που γίνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μάλιστα πριν ένα μήνα στην άτυπη Σύνοδο που έγινε στην Αυστρία, συμμετείχα και εγώ και ο Σωκράτης Φάμελος, καταθέσαμε τις προτάσεις μας, γιατί δε μπορεί κάθε φορά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διαμορφώνει μία άποψη ανανέωσης του στόλου σε κάθε χώρα, χωρίς αυτή η χώρα να έχει ένα μέρος της παραγωγικής δομής για την παραγωγή αυτού του στόλου. Παραδείγματος χάριν όλοι θα θέλαμε στη χώρα μας να έχουμε ηλεκτρικά λεωφορεία , ηλεκτρικά ταξί, να έχουμε μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, να μην έχουμε την ηχορύπανση που έχουμε, να υπάρχουν ποιοτικές υπηρεσίες. Αυτό όμως έχει ένα τεράστιο κόστος, κι αυτό το κόστος δε μπορεί να διοχετεύεται αν θέλετε ως παραγωγική δομή, μόνο σε λίγες χώρες της Ευρώπης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα δημιουργήσετε κίνητρα για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι βεβαίως. Αυτό διεκδικούμε. Διεκδικούμε ένα μέρος της παραγωγικής δομής να έρθει στη δική μας χώρα, για να προχωρήσουμε μετά και σε πολιτικές για την κατάσταση του στόλου, για νέες τεχνολογίες και στο χώρο των αυτοκινήτων, των επαγγελματικών οχημάτων των λεωφορείων, προκειμένου να μένει και στη χώρα, αυτό που πρέπει να μείνει ως παραγωγική δομή.
* Για τις Αυτοδιοικητικές εκλογές
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ θέλω να σας ρωτήσω, αν τελικά θα στηρίξετε κάποια υποψηφιότητα για το δήμο Θεσσαλονίκης ή για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Αλλά πολύ φοβάμαι, ότι από τώρα που έκανα την ερώτηση, μπορεί ήδη μέχρι να τελειώσουμε τη συνέντευξη μας, όχι μέχρι να αναρτηθεί στο Grtimes.gr, να έχουν αλλάξει τρεις φορές τα πρόσωπα
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, οι δημοτικές εκλογές προσφέρονται για ευρύτερες συνεργασίες και για την ανάδειξη ανθρώπων οι οποίοι έχουν διείσδυση και σεβασμό στην τοπική κοινωνία κάθε περιοχής. Εγώ είμαι φανατικός υποστηρικτής της συνεργασία των προοδευτικών δυνάμεων, ιδιαίτερα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αναφέρεστε σε ανοίγματα που κάνουν αρκετά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σε στελέχη του ΚΙΝΑΛ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι μόνο. Γιατί ο κ. Μπουτάρης είναι ΚΙΝΑΛ;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι. Ο κ. Μπουτάρης είναι μία κατηγορία από μόνος του. Δε μπορούμε να τον εντάξουμε πουθενά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι βέβαιο, ότι δε μπορούμε να τον εντάξουμε στη Νέα Δημοκρατία και στο συντηρητικό χώρο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η αλήθεια είναι ότι είναι προοδευτικός.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και δεν είναι μόνο το ΚΙΝΑΛ σ΄αυτούς τους χώρους. Υπάρχουν αρκετοί κομματικοί χώροι, υπάρχουν προσωπικότητες που δεν είναι ενταγμένοι σε κάποιο κόμμα. Υπάρχουν άνθρωποι και μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ και μέσα στα άλλα κόμματα, που έχουν την ευρύτερη αποδοχή για να συγκροτηθούν ψηφοδέλτια που θα είναι ευρύτερα, που θα διαμορφωθούν οι συνθήκες συνεργασίας στις οποίες θα προχωρήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση πολλά βήματα μπροστά και θα βαθύνουν τη Δημοκρατία μας. Το στοίχημα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι μόνο η καθημερινότητα και αν θέλετε μία διαχειριστική λογική για τους δήμους. Είναι πραγματικά ένα βάθεμα Δημοκρατίας που πρέπει να αποκαταστήσει αν θέλετε την επικοινωνία με τον κάθε πολίτη, με το πρόβλημά του, με το πως επιλύουμε πιο σύνθετα θέματα, πως αναβαθμίζουμε τις σχέσεις του Κράτους, του Δημοσίου με τον κάθε πολίτη ξεχωριστά, πως εκπροσωπείται αυτό σε σχέση με τους κεντρικούς φορείς και βέβαια τι δομές οφείλει να έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση και τι δράσεις μπορεί να αναπτύξει. Είναι μεγάλο το στοίχημα των προοδευτικών δυνάμεων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Και πιστεύω ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες στην κοινωνία και όχι στις ηγεσίες των κομμάτων για να υπάρχουν τέτοιες συγκλίσεις και τέτοιες συνεργασίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συμφωνείτε ότι πρέπει η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να είναι ακομμάτιστη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι πιο πολιτική, ακόμη και από την κεντρική πολιτική σκηνή. Είναι αυτή που έρχεται να δώσει πολιτικές και διαχειριστικές λύσεις σε πολύ σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας. Επομένως δε συμφωνώ να μην έχει πολιτικό πρόσημο. Ναι, να μην έχει κομματικό πρόσημο. Αλλά δε μπορεί να μην έχει πολιτική κατεύθυνση και να μην ξέρει ο πολίτης την πολιτική αν θέλετε λογική ή την πολιτική κατεύθυνση σε μία σειρά από ζητήματα που διαχειρίζεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά τώρα με τον Κλεισθένη θα αλλάξουν τα πράγματα βέβαια. Απαιτείται η συνεργασία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε, έχει δοκιμαστεί η απλή αναλογική σε μία σειρά από φορείς που πρέπει να διαχειριστούν θέματα. Εγώ υπηρέτησα στο Τεχνικό Επιμελητήριο, και είχαμε απλή αναλογική, σε όλα τα όργανα, στην αντιπροσωπεία…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήσασταν όμως όλοι μηχανικοί, μπορούσατε να συννενοηθείτε, μιλούσατε με τους ίδιους κανόνες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι κάθε χώρος έχει τη δική του λογική, τη δική του κουλτούρα, τις δικές του νόρμες, τους δικούς της ανθρώπους, όπως και η Τοπική Αυτοδιοίκηση το ίδιο, για να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο συνεργασιών. Και είναι πολύ πιο εύκολο, να διαμορφωθούν σε τέτοιους χώρους συγκλίσεις και αν θέλετε και ένα βήμα διαλόγου που θα έχει πιο ευρείες απόψεις από όλο το πολιτικό, από όλο το επιστημονικό φάσμα, για να υπάρχει και σύνθεση στη συνέχεια. Είναι πάρα πολύ κρίσιμο, είναι ωρίμανση και της κοινωνίας μας και της Δημοκρατίας μας.
•Για τα μέτρα και τις δράσεις αποκατάστασης στις πυρόπληκτες περιοχές της Αττικής
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χθες επισκεφθήκατε με τον Πρωθυπουργό, το Μάτι. Κρανίου τόπος;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Στο μεγαλύτερο ποσοστό της πυρόπληκτης περιοχής έχει ολοκληρωθεί η υλοτόμηση, -για τις αστικές περιοχές μιλάω-, έχει συλλεχθεί από αρκετά σημεία ο αμίαντος, έχουν γίνει κάποιες κατεδαφίσεις. Συνεχίζονται οι εργασίες, έχουμε έναν σχεδιασμό, με συνεργασία και με τη Γενική Γραμματεία Περιβάλλοντος και με τη Γενική Γραμματεία Χωροταξίας, με το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος δηλαδή, προκειμένου να ψηφιστεί μία τροπολογία που τη στήριξε ο Σωκράτης ο Φάμελος σήμερα στο Κοινοβούλιο…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μου τον αναφέρετε πολύ συχνά τον Σωκράτη τον Φάμελο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είμαστε φίλοι και έχουμε μία πολύ στενή συνεργασία. Και με το Σωκράτη και με τον Γιώργο Σταθάκη. Είναι και η φύση των δύο Υπουργείων τέτοια…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που πρέπει να υπάρχει συνεργασία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς, προκειμένου τώρα να πάμε στην επισκευή και στην ανακατασκευή των κτιρίων, χωρίς όμως αυτό να λειτουργήσει απαγορευτικά στο να έχουμε έναν χωροταξικό σχεδιασμό και ένα πολεοδομικό σχέδιο στη συνέχεια, σαν κι αυτό που έπρεπε να έχουν αυτές οι περιοχές πολλά χρόνια πριν. Επομένως, συντμήθηκαν διαδικασίες για την οριοθέτηση των ρεμάτων, αποφασίστηκαν ποιοι δρόμοι θα διαπλατυνθούν, έγινε μίνι κυκλοφοριακή, συγκοινωνιακή μελέτη, έγιναν όλα αυτά που πρέπει να σεβαστεί η επισκευή και η ανακατασκευή των κτιρίων, ώστε το αύριο στο Μάτι και στις πυρόπληκτες περιοχές, να μην είναι σαν κι αυτό που κληρονομήσαμε.
• Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και την αλλαγή του συγκοινωνιακού- μεταφορικού χάρτη
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δε σας ρώτησα τίποτα για το Μετρό, περιμένω, εναγωνίως, βλέπω ότι προχωράνε οι εργασίες με πάρα πολύ καλούς ρυθμούς, ξεκολλούν πράγματα χρόνια κολλημένα. Εσείς το παρακολουθείτε στενά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ στενά. Η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει τελείως ανάγκες. Είναι μία σειρά από έργα Υποδομής που ολοκληρώθηκαν ή ολοκληρώνονται με τα οποία θα αλλάξουν και οι ροές. Είναι άλλο να μπορείς να είσαι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, αυτό θα δημιουργήσει ροές από το σιδηροδρομικό σταθμό προς τις υπόλοιπες περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας και είναι άλλο, να μετακινούνται οι περισσότεροι μέσα στο αεροδρόμιο. Είναι άλλο να φτιάξουμε τα υδατοδρόμια που πρέπει να φτιαχτούν στην περιοχή και ένα μεγάλο πλήθος τουριστών να μην επιβαρύνει το κυκλοφοριακό της πόλης για να πάει είτε στη Χαλκιδική είτε στο Άγιο Όρος και στις υπόλοιπες περιοχές, και άλλο, με ένα υδροπλάνο να πηγαίνει κατευθείαν από το αεροδρόμιο. Θεωρώ ότι το μετρό είναι μία αναγκαία υποδομή για τη Θεσσαλονίκη, όχι μόνο η βασική γραμμή και η επέκταση για Καλαμαριά, αλλά κυρίως και η επέκταση προς δυτικές συνοικίες και η επέκταση προς το αεροδρόμιο.
•Για την ένταξη του μαθήματος της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μετά την αλλαγή που κάνατε στο νόμο για τη ρίψη αντικειμένων στο δρόμο από το αυτοκίνητο εν κινήσει, μήπως σκέπτεστε να αλλάξατε κάτι όχι στην οδηγική συμπεριφορά, αλλά στη συμπεριφορά των πεζών γιατί έχουμε και ένα σημερινό περιστατικό. Το έχω βέβαια αρθρογραφήσει αυτό το θέμα, ότι δεν έχει πάντα ο πεζός δίκιο. Γι ΄αυτό υπάρχουν διαβάσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυρία Σαμολαδά αυτό είναι και θέμα παιδείας. Αυτό που κάναμε, είναι να φτιάξουμε την ύλη για τις έξι πρώτες τάξεις του δημοτικού, να φτιάξουμε ηλεκτρονική πλατφόρμα, παιχνίδια, που να προσελκύουν τα παιδιά μας, σε μία σειρά από…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε συνδυασμό με τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής που είχαν δημιουργηθεί.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι άλλα όχι μόνο. Αυτή τη στιγμή τρέχει ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συνεργαζόμαστε με την Κατερίνα Νοτοπούλου για να υλοποιηθούν τα συγκοινωνιακά πάρκα και σε στρατόπεδα της Θεσσαλονίκης που δόθηκαν προς τους πολίτες και τους δήμους και σε άλλες περιοχές της Β. Ελλάδας, και για να αναπτύξουμε παιδεία. Όσον αφορά τα μαθήματα, θα μπουν, κι αυτό είναι το πιο σημαντικό, και στις έξι τάξεις του δημοτικού σχολείου. Τώρα που έχουμε πληροφοριακό σύστημα, έχει γίνει η πλατφόρμα για την εκπαίδευση των δασκάλων, υπάρχει ύλη…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια ξεκινάμε από εμάς τους γονείς. Όταν παίρνουμε το παιδί από το χέρι και το περνάμε από το δρόμο, αλλά όχι από τη διάβαση, του δείχνουμε το λάθος τρόπο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για πάρα πολλά χρόνια δεν υπήρχε αυτή η Παιδεία στην κοινωνία μας και είναι καλό που αυτή τη στιγμή το ξεκινήσαμε και πιστεύω ότι είναι η μεγαλύτερη υπηρεσία που μπορούμε να προσφέρουμε στις Μεταφορές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι επόμενοι άμεσοι στόχοι σας;
•Για τη νέα γενιά μεγάλων έργων
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ολοκλήρωση των διαγωνισμών και η εκκίνηση της υλοποίησης των επόμενης γενιάς των Υποδομών. Και μιλάμε συγκεκριμένα γι τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το αεροδρόμιο στο Καστέλι τον οδικό άξονα Ε65, είναι έργα που έχουν δρομολογηθεί, ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί. Επίσης για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργος και για τη συνέχισή του, από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα, για τη διαγωνιστική διαδικασία από την Καλαμάτα μέχρι την Πύλο, για τα σιδηροδρομικά μας, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τη σύνδεση με τη Βουλγαρία, έργα που έχουμε δουλέψει πάρα παρά πολύ και πρέπει πλέον να αρχίζουν να υλοποιούνται, ένα- ένα, για να μπει και η Ελλάδα σε άλλη τροχιά, τελείως διαφορετική.
•Για τις πολιτικές συγκρούσεις
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολλά θέματα έχουμε να συζητήσουμε. Και για το Ελληνικό, πάρα πάρα πολλά. Είσαστε νευρικός;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βλέπω, ότι αρκετές φορές, προσπαθούν κάποιοι να μαλώσουν μαζί σας, ή εσείς το προκαλείτε; Το πιο πρόσφατο, με τον Πρόεδρο τον κ. Κυρίζογλου.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει τώρα, τον κ. Κυρίζογλου, τον συμπαθώ…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας αρέσει να ανάβουν λίγο τα αίματα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μ΄ αρέσει να υπάρχει, αν θέλετε διατυπωμένη διαφωνία, με αυτό που στο δικό μου το μυαλό και πιστεύω και σε πολλών συμπολιτών μας, είναι ο ορισμός του παλαιοκομματισμού. Παρότι θέλει να το καλύψει η Νέα Δημοκρατία, υπάρχουν άνθρωποι που δείχνουν το πραγματικό της πρόσωπο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ ευχαριστώ πολύ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.
Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=fULmcitN6yQ
‘Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
04/12/2018 Η τοποθέτηση του Yπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Συμβούλιο Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας της Ε.Ε (Connecting Europe Facility)
04/12/2018 Η 2η τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Συμβούλιο Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας της Ε.Ε (Mobility package I)
03/12/2018 Η τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Συμβούλιο Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας της Ε.Ε (Mobility package I)
01/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό «AXELOOS T.V.» και στο δημοσιογράφο κ. Παντελή Κούτσικο
30/11/2018 Ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics με θέμα: «Logistics on the move- Greece in the fast Lane»