H συνέντευξη υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης» και τους δημοσιογράφους Απόστολο Λυκεσά και Ευγενία Χατζηγεωργίου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών, ο κ. Χρήστος Σπίρτζης είναι μαζί μας, καλημέρα σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα, καλημέρα στους ακροατές σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ξεκινήσουμε κατ’ αρχήν με ένα σχόλιό σας, κατ’ αρχήν για τα πλημμυρικά φαινόμενα κ. Σπίρτζη και το τι θα γίνει από την πλευρά σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, έχουμε νέες συνθήκες όπως βλέπετε και εσείς και όπως παρατηρείτε, η κλιματική αλλαγή έχει φέρει νέα δεδομένα πιθανά πρέπει να φέρνει και επανασχεδιασμό στις υποδομές αντιπλημμυρικής προστασίας. Το θέμα είναι, ότι βρήκαμε μία ανοχύρωτη χώρα, όχι πόλη στην αντιπλημμυρική προστασία. Δεν υπήρχε ένας στοιχειώδης προγραμματισμός, πολλοί υποδοχείς, πολλά ρέματα, πολλοί αγωγοί έχουν να συντηρηθούν και να καθαριστούν για πολλές δεκαετίες. Υπήρχε ένα πραγματικά μπάχαλο στις αρμοδιότητες.
Αν δείτε στη Θεσσαλονίκη, μιλούσαμε με την Περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας ενάμιση, δύο χρόνια για να κατανοήσουν και τα υπηρεσιακά στελέχη και όλοι, ποια αρμοδιότητα είναι στους δήμους, ποιες αρμοδιότητες είναι στις περιφέρειες και σε ποια πράγματα δε μπορεί να ανταπεξέλθει ή να αναλάβει το υπουργείο υποδομών. Αυτή είναι η κατάσταση. Επομένως αυτό που έχουμε προγραμματίσει, που έχουμε σχεδιάσει, είναι να γίνουν, να ωριμάσουν κατ’ αρχάς μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα και να υλοποιηθούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Αυτά ποιος θα τα σχεδιάσει κ. Υπουργέ ; Ειλικρινά γιατί αυτό που είπατε, ας πούμε το μπάχαλο με τις αρμοδιότητες, να σας πω τι εννοώ και είναι η ερώτηση. Γιατί το να έχει ευθύνες για παράδειγμα το υπουργείο υποδομών, θα ρωτήσουμε τον Σπίρτζη γιατί δεν έκανε αυτό ή εκείνο. Το ζήτημα είναι το εξής : Όταν έχουμε πλημμύρα αναλόγως σε ποιο νομό βρισκόμαστε, αν για παράδειγμα είμαστε στην Αττική φταίει η Δούρου. Αν είμαστε στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική δεν φταίει ο Τζιτζικώστας. Φταίει ο καιρός. Αν είμαστε στην Καβάλα φταίει κάποιος άλλος ας πούμε φταίει το κακό το ριζικό μας. Θεωρείτε ότι υπάρχει επιλεκτικός καταλογισμός ευθυνών;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μου επιτρέψετε να πω, ότι υπάρχουν πολλά στελέχη του δημόσιου βίου που είναι στοχοποιημένα. Εγώ ανήκω σε αυτούς, οπότε το έχουμε συνηθίσει τώρα, δε μας κάνει καμία εντύπωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία, η ευθύνη του Υπουργείου σας ποια είναι ας πούμε, δεν καταλαβαίνω, εγκρίνετε λεφτά, κάνετε το σχεδιασμό, δίνετε κατεύθυνση, τι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καμία σχέση. Κοιτάξτε, αυτή τη στιγμή έτσι όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο, τα λέω χοντρικά, πλην κάποιων εξαιρέσεων, τα ρέματα που ανήκουν σε ένα δήμο και είναι μικρότερα σε μήκος, είναι αρμοδιότητα των δήμων, τα κεντρικά ρέματα τα υπόλοιπα ανήκουν στις περιφέρειες, υπάρχουν κάποια πολύ μεγάλα, κάποιοι πολύ μεγάλοι υποδοχείς, που είναι αρμοδιότητα για την ωρίμανση της μελέτης στο υπουργείο, κυρίως στην Αθήνα. Στη Θεσσαλονίκη, στην κεντρική Μακεδονία είχαμε μια στενή συνεργασία με την Περιφέρεια, όχι αγαστή πάντα, αλλά από εκεί και πέρα, πιστεύω ότι τώρα έχει ξεκαθαριστεί ποιες μελέτες και ποιος που θα βρεθεί στο Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να ωριμάσουν κάποια έργα που πρέπει να γίνουν, τι χρηματοδοτήσεις ήθελε η Περιφέρεια για να υλοποιήσει αυτά τα σημαντικά έργα για τη Θεσσαλονίκη να προχωρήσει να τα υλοποιεί. Είναι όμως πραγματικά λυπηρό, από τότε που ψηφίστηκε ο Καλλικράτης μέχρι σήμερα, ακόμη να μη θέλουν κάποιοι, – ή να το χρησιμοποιούν σαν άλλοθι-, να καταλάβουν ποιες είναι οι αρμοδιότητές τους και ποιες δεν είναι. Αυτό είναι το ένα. Το δεύτερο- και δε μιλάω βέβαια για τη Θεσσαλονίκη, μιλάω για όλη την Ελλάδα-, είναι ότι πραγματικά έχουμε έντονα καιρικά φαινόμενα, αυτό που έγινε πριν λίγους μήνες στη Μάνδρα δεν είχε γίνει, πάρα πολλά χρόνια, δε ξέρω αν έχει ξαναγίνει ποτέ στη συγκεκριμένη περιοχή και δεν μιλάω για την πλημμύρα, για την έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας που εκεί μπορούμε να πούμε πάρα πολλά, γιατί έχω ασχοληθεί, μιλάμε για το πόση βροχή που έπεσε σε πόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Και από ότι βλέπετε αυτό το φαινόμενο επαναλαμβάνεται σε όλη την Ελλάδα, αρχίζει δηλαδή η περιοχή μας και αποκτά άλλα χαρακτηριστικά στη βροχόπτωση, πιο τροπικά, ας το πούμε έτσι, έχουμε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες νερού σε πολύ μικρότερο χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει οι μελέτες μας πλέον να το λάβουν υπόψη τους ώστε οι υποδομές που σχεδιάζονται να αντέχουν. Και να προστατεύονται και οι αστικές περιοχές και οι υποδομές και οι περιουσίες των πολιτών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς βλέπετε ας πούμε στην Αττική που ήταν, είναι, παραμένει πρώτο θέμα στη συζήτηση να υπάρχουν ευθύνες στην Περιφέρεια;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, όταν λέτε Περιφέρεια να υπάρχουν ευθύνες τι εννοείτε; Αν εννοείτε για την Ρένα τη Δούρου, όχι δεν υπάρχουν ευθύνες. Και μπορώ να το εξηγήσω. Εάν θέλετε σας το στέλνω, γιατί είχαμε κάνει μια παρουσίαση στην προηγούμενη πλημμύρα για να δούμε τι έχει γίνει. Όταν ένα ρέμα φτάνει μέσα στον αστικό ιστό και χάνεται κύριε Λυκεσά, δεν υπάρχει περίπτωση όταν έχουμε τέτοιες βροχές να μην έχουμε πλημμύρες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το καταλαβαίνει ο καθένας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν εννοώ δεν έχει καθαριστεί, δεν έχει γίνει διευθέτηση στις κοίτες του, δε μιλάμε για τέτοια παράλειψη. Μιλάμε ότι το κεντρικό ρέμα της Αγίας Αικατερίνης που υπήρχε στη Μάνδρα σήμερα έχει σκεπαστεί, χάνεται ξαφνικά και είναι κεντρικός δρόμος της Μάνδρας. Αν δείτε λοιπόν από αεροφωτογραφίες την εξέλιξη της περιοχής, το πως αναπτύχθηκε η Μάνδρα, θα δείτε πάρα πάρα πολύ απλά ότι από τη δεκαετία του ’60, ’70 και μετά, δεν υπάρχει ούτε ρυάκι, όχι ρέμα. Και σήμερα στο ίδιο ακριβώς σημείο, είναι ένα κλειστό ρέμα μέσα στον αστικό ιστό και ένα ανοιχτό ρέμα πριν τον αστικό ιστό. Είναι προφανές, ότι όταν έχουμε μεγάλες ποσότητες νερού από τη γύρω περιοχή θα πλημμυρίσει η περιοχή. Τώρα, έχει προγραμματίσει να δούμε που και αν έχει ευθύνες η κ. Δούρου. Είχε προγραμματίσει να γίνουν αμέσως και με διαδικασίες πολύ γρήγορες τα έργα της περιοχής ; Η απάντηση είναι ναι. Ζήτησε από το Υπουργείο Υποδομών να ενταχθούν οι απαλλοτριώσεις και για το δρόμο, ένα έργο της παλιάς εθνικής οδού που συμβάλει και αυτό στο να πλημμυρίζει η περιοχή, να ενταχθούν οι απαλλοτριώσεις στο άρθρο 7α, δηλαδή να γίνουν πάρα πολύ γρήγορα και για το αντιπλημμυρικό έργο το ίδιο. Αυτό έγινε τον Δεκέμβριο. Επομένως ξεκίνησε, ξεπέρασε προβλήματα με το δασαρχείο και με πολλές άλλες διαδικασίες που ορίζονται όχι από τον εθνικό νόμο, από τον ευρωπαϊκό νόμο, από τον τρόπο που γίνονται τα έργα και από την περιβαλλοντική προστασία που πρέπει να υπάρχει και έκανε τον διαγωνισμό. Έγιναν οι απαλλοτριώσεις ; Η απάντηση είναι όχι. Δεν έγιναν οι απαλλοτριώσεις. Γιατί δεν έγιναν οι απαλλοτριώσεις ; Διότι το δικαστήριο, ο δικαστής του εφετείου Αθηνών αντί να προχωρήσει μέσα σε 30 μέρες που ορίζει ο νόμος την έξωση αν θέλετε των ιδιοκτητών για να προχωρήσει το έργο και τον ορισμό τιμής μονάδας, το όρισε τέλος Οκτωβρίου. Λοιπόν, η Περιφέρεια Αττικής, με αυτό που έκανε ήταν να βγάλει τους διαγωνισμούς, να τους ολοκληρώσει, να κάνει τη σύμβαση, να τη στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και να εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να προχωρήσει το έργο. Περίμενε, γιατί όταν κάνεις έναν προγραμματισμό σε μία υπηρεσία, είτε το Υπουργείο είτε η Περιφέρεια είτε ο Δήμος, ειδικά σε τέτοια έργα και σε έργα οδοποιίας, ο χρονικός προγραμματισμός συνήθως γίνεται για να γίνουν αυτά τα έργα τους καλοκαιρινούς μήνες, τους θερινούς μήνες. Δε γίνεται για να γίνουν αυτά τα έργα τον Δεκέμβρη, τον Γενάρη και τον Φλεβάρη που έχουμε τέτοιου είδους καιρικά φαινόμενα. Τώρα είναι τέλος Ιουνίου. Δεν έχουμε μια συνήθη δράση στη χώρα μας τον Ιούνιο να έχουμε τόσο έντονες πλημμύρες πλέον σαν κι αυτές που, και βροχοπτώσεις σαν κι αυτές που έχουμε για να προγραμματίσεις άλλη εποχή να κάνεις τέτοια έργα υποδομών. Άρα θεωρώ ότι η Περιφέρεια έχει κινηθεί όπως έπρεπε να κινηθεί και φαντάζομαι ότι καλό είναι σε τέτοια θέματα να τα αντιμετωπίζουμε όλοι έτσι με χαμηλότερους τόνους και με μεγαλύτερη σοβαρότητα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να προλάβουμε τώρα τα πολλά. Θα ζητήσω ένα σχόλιο όσο μπορείτε πιο μαζεμένο, γιατί από την πλευρά της αντιπολίτευσης με ειρωνική διάθεση λένε ότι βλέπετε συνωμοσίες στον ύπνο σας στην κυβέρνηση. Δεν υπάρχουν συνωμοσίες, οι βουλευτές των ΑΝΕΛ, αυτοί που έχουν αποφασίσει να φύγουν, όπως φύγουν. Είναι δύσκολα τα πράγματα για την κυβέρνηση η οποία αναλογίζεται ότι μπορεί να μην ολοκληρώσει τη θητεία της. Το λέω όσο πιο ευγενικά γίνεται.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το να μην ολοκληρώσει η Κυβέρνηση τη θητεία της είναι ένα όνειρο του σκληρού πυρήνα της Νέας Δημοκρατίας κάθε λεπτό. Με αυτό ξυπνάνε και με αυτό κοιμούνται εδώ και τρία χρόνια, τρεισήμισι. Για αυτό βλέπετε κάθε πρωί που ο κ. Μητσοτάκης ζητάει εκλογές, από αυτό είναι, είναι συνέπεια αυτού του φαινομένου.
Τώρα εάν υπάρχει συνωμοσία ή όχι. Βεβαίως, υπάρχει. Είναι τόσο έντονο, που συγκεκριμένοι επιχειρηματίες και οικονομικοί κύκλοι έχουν κάνει δημόσιες δηλώσεις. Το δεύτερο, είναι ότι έφυγαν δύο βουλευτές από την κοινοβουλευτική ομάδα των ΑΝΕΛ ο κύριος Καμμένος για τους λόγους που το κόμμα του και ο Παναγιώτης Καμμένος, κατήγγειλε, έφυγε την ημέρα που συζητήθηκε η πρόταση δυσπιστίας της Νέας Δημοκρατίας στη Βουλή. Ο κ Λαζαρίδης ήταν από τους βασικούς εισηγητές των ΑΝΕΛ υπέρ του κυβερνητικού έργου, υπέρ της Κυβέρνησης, σε εκείνη τη συζήτηση. Τι μεσολάβησε από τότε μέχρι σήμερα; Γιατί λέγεται ότι επικαλείται, ήταν ακριβώς οι λόγοι που κατατέθηκε η πρόταση δυσπιστίας στην κυβέρνηση, μία εβδομάδα πριν.
Άρα, αν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία για την πρώτη περίπτωση, για τη δεύτερη μου φαίνεται ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και επιβεβαιώνει τα όσα είπαμε στη Βουλή για την πίεση που ασκείται στους ΑΝΕΛ, σε συγκεκριμένους βουλευτές στην Βουλή και την όλη διαδικασία που κάποιοι έχουν ξεκινήσει, προκειμένου να μη συνεχίσει η κυβέρνηση να ολοκληρώσει τη θητεία της και το έργο της.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό αφορά επιχειρηματίες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε δεν πρόκειται να μπω εγώ σε μία τέτοια λογική. Δεν θεωρώ ότι συμβάλλει κανείς στο να αφήνει το ποδόσφαιρο να μπαίνει στην πολιτική ζωή της χώρας. Αυτοί που έκαναν δηλώσεις από τον επιχειρηματικό κόσμο είναι πολύ συγκεκριμένοι και έχουν αναφορά στον Πειραιά. Από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα θα τα δούμε, όπως είδαμε και τις προηγούμενες δηλώσεις, θα δούμε και ποιος άλλος έχει μία τέτοιου είδους βάση και μία σύμπλευση με τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας, που το έχουν και στο πετσί τους, στην ιστορική τους παράδοση, να έχουν μία τέτοια δραστηριότητα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βλέπετε να υπάρχει κίνδυνος για την κυβέρνηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κανένας απολύτως..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ΟΑΣΘ: βλέπω τα σχόλια σε συνέχεια των χθεσινών σας δηλώσεων ότι μέχρι την επόμενη χρονιά θα μας φέρετε 150 καινούργια λεωφορεία και το σχόλιο είναι ότι είναι παραδοχή αυτή της ήττας και αποτυχίας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Α ναι;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι ο απόηχος των χθεσινών.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να μη φέρουμε τότε…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, όχι να φέρετε..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε ξέρω πώς το βγάζετε αυτό το συμπέρασμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν βγάζουμε εμείς το συμπέρασμα…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσοι το βγάζουν τέλος πάντων ναι. Ακούστε έγινε χθες μία ερώτηση αν είμαστε ικανοποιημένοι από τον ΟΑΣΘ και από την καθημερινότητά του. Απάντησα με πολύ ειλικρίνεια σε τι είμαστε ευχαριστημένοι από την καθημερινότητα και τη λειτουργία του ΟΑΣΘ και σε τι όχι.
Είμαστε ευχαριστημένοι από την καθημερινότητα, του να μπορεί ο άνεργος, χωρίς να ζει η πόλη αυτά που ζούσε πριν λίγα χρόνια, να πηγαίνει στη δουλειά του, χωρίς δηλαδή να τον ξεφτιλίζουν, να τον πιάνουν, να τον πηγαίνουν στα γραφεία του ΟΑΣΘ, να διαγράφουν το πρόστιμο και να ζητάνε μετά από το ελληνικό δημόσιο πολλαπλάσιο ποσό με κάποιους ανθρώπους απέξω να φωνάζουν αφήστε τους ανέργους να μετακινηθούν. Είμαστε ευχαριστημένοι γιατί δε γίνεται η σπατάλη, η αθλιότητα που υπήρχε μέσα στον ΟΑΣΘ με τα χρήματα του ελληνικού λαού. Είμαστε ευχαριστημένοι γιατί πλέον όταν πας να πάρεις ένα εισιτήριο παίρνεις ρέστα και δεν σου κλέβει κανείς κάτι παραπάνω. Είμαστε ευχαριστημένοι για μία σειρά από τέτοια θέματα. Είμαστε ευχαριστημένοι γιατί έχουν σταματήσει οι χαριστικές συμβάσεις όπως να έχεις ένα σύστημα τηλεματικής και να έχεις επτά, οκτώ συμβόλαια συντήρησης. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από το σύστημα της τηλεματικής προφανώς, αλλά δε μπορείς να φτιάξεις σύστημα τηλεματικής σε επτά – οχτώ μήνες με αυτές τις καταστάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απλώς θα σας διορθώσω, δε δίνουν ρέστα τα μηχανήματα. Απλώς δεν παίρνουνε τα ποσά αυτά που επιτρέπουν να κρατάνε τα ρέστα. Το λέω για να μην υπάρχουν παρανοήσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το ξέρω, το ξέρω πολύ καλά. Δεν παίρνουν και 1,10 που παίρνανε. Παίρνουνε 1 ευρώ. Χρεώνουν στον πολίτη 1 ευρώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ όμως αυτό που κατάλαβα από αυτά που είπατε. Γιατί εγώ θέλω τα λεωφορεία, όταν ακούω αυτά που λέτε ότι…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να πω και που δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι στη συντήρηση των λεωφορείων, καθώς δε μας δίνει τη δυνατότητα στον οργανισμό να έχει την πυκνότητα των δρομολογίων που οφείλει να έχει, που έχει σχεδιαστεί να έχει, που πρέπει να παρέχει ο οργανισμός στον πολίτη της Θεσσαλονίκης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι ένα πρόβλημα, γιατί είναι 360 τα λεωφορεία που είναι στους δρόμους. Δεν είναι 450.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κανονικά τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να είναι 550. Εδώ και δεκαετίες δεν είναι ούτε 400. Παρά ταύτα αυτό που βρήκαμε είναι ένας στόλος, που δεν είχε συντηρηθεί για πάρα πολλά χρόνια. Βρήκαμε λεωφορεία που είχαν δοθεί για 500 και 600 και 700 ευρώ για παλιοσίδερα ή είχαν πουληθεί στο εξωτερικό. Βρήκαμε μία αθλιότητα στο θέμα της συντήρησης των υπαρχόντων λεωφορείων, για να μπορούν να κυκλοφορήσουν οι πολίτες. Θυμάστε τις εικόνες και τις σκηνές, του να μένουν λεωφορεία συνέχεια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Αυτό επιχειρήθηκε από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να λυθεί με μία συντήρηση, με ένα συμβόλαιο που έγινε με την ΕΛΒΟ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που κατάλαβα από τις δηλώσεις σας χθες είναι ότι έχετε παράπονα από την ΕΛΒΟ για τις καθυστερήσεις αυτές. Εγώ αυτό καταλαβαίνω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι μόνο η ΕΛΒΟ, είναι και ο εσωτερικός μηχανισμός του ΟΑΣΘ, σε σχέση με την καθημερινή συντήρηση που πρέπει να γίνεται καθώς ένας ικανός αριθμός λεωφορείων να είναι στο δρόμο. Βεβαίως. Αυτό που είπα είναι, ότι αν ενισχυθεί – το ίδιο πρόβλημα ξέρετε υπάρχει και στην Αθήνα- με έναν συγκεκριμένο αριθμό λεωφορείων και η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα θα βελτιωθεί η συχνότητα των γραμμών, επομένως και η εξυπηρέτηση στον πολίτη. Ο στρατηγικός στόχος που έχουμε και αυτό που θέλουμε να κάνουμε δεν είναι να πάμε να αγοράσουμε, πάρα πολλά λεωφορεία για τη χώρα μας και να κλείνουμε την ΕΛΒΟ, θα πάμε σε μία λογική αξιοποίησης της.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά λέτε ταυτοχρόνως ότι είστε δυσαρεστημένος από την ΕΛΒΟ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, τι σημαίνει αυτό; Πρέπει να συνεχίσει η ΕΛΒΟ να είναι σε εκκαθάριση…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, αλλά θα σας το πω ευθέως. Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι. Δεν χρησιμοποιήσατε εσείς αυτή τη λέξη, αλλά ότι υπάρχει, αν υπάρχει ένα σαμποτάζ στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ. υπάρχει και ένα δεύτερο στην ΕΛΒΟ…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πήγα μακριά…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι πήγατε μακριά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ας πήγα μακριά και ας επιστρέψω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε νομίζω ότι στην ΕΛΒΟ κανείς μπορεί να καταλογίσει στους ανθρώπους και συγκεκριμένα να τους πει ότι καθυστερούν σε σχέση με αυτό που είχαν συνεννοηθεί με τον ΟΑΣΘ, αλλά δεν μπορείς να τους καταλογίσεις και σαμποτάζ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί….
Αναφερθήκατε χθες για την ενίσχυση σε ένα χρόνο με 100 με 150 λεωφορεία. Το θέμα είναι στο μεσοδιάστημα. Τι μπορεί να γίνει για να συντηρηθούν, να ενισχυθεί το κομμάτι της συντήρησης των υπαρχόντων λεωφορείων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που μπορεί να γίνει είναι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, στο τμήμα της συντήρησης, να συντηρούν πιο γρήγορα, πληρέστερα και ταχύτερα τα λεωφορεία που έχουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιοι να τα συντηρούν. Αφού δεν έχουν. Οι πιο πολλοί είναι υπάλληλοι γραφείου.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ένα θέμα, που πραγματικά θα πρέπει να απασχολήσει την διοίκηση του ΟΑΣΘ και γενικότερα τις διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών. Και στην Αθήνα τα ίδια έχουμε, ενώ η δυναμικότητα και του προσωπικού και των εγκαταστάσεων είναι τέτοια, που θα μπορεί να παράξει πολλά λεωφορεία συντηρημένα, έχουν παρατηρηθεί μεγάλες καθυστερήσεις και σε πολλές περιπτώσεις και σκοπιμότητα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα κρατάμε αυτές παρατηρήσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εδώ που θέλω να το πω το λέω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατανοητό. Είναι σαφές. Ευχαριστούμε για το χρόνο σας.