Ο χαιρετισμός του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στην Ημερίδα με θέμα «Και Αρχαία και Μετρό» που συνδιοργάνωσε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και η Αττικό Μετρό Α.Ε.
Αγαπητή Λυδία, φίλες και φίλοι, εκπρόσωποι της Περιφέρειας και του Δήμου, σήμερα είναι η απόδειξη ότι τα έργα Υποδομών και ο Πολιτισμός, η προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς μπορούν να πάνε μαζί, μπορούν να συμβάλλουν στο να γίνει η Θεσσαλονίκη -να υλοποιήσουμε το όραμά μας- το κέντρο, όχι μόνο το εμπορικό, των συνδυασμένων μεταφορών, το παραγωγικό, του εμπορίου, αλλά και το πολιτιστικό.
Δε μπορεί να γίνει η Θεσσαλονίκη μας το κέντρο των Βαλκανίων και να μην είναι και το πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων, αν θέλουμε να ξεπεράσουμε και άλλα προβλήματα που απασχολούν και τη χώρα και τα Βαλκάνια, ειδικά τον τελευταίο καιρό.
Θα ήθελα να μην ευχαριστήσω τα στελέχη της Αττικό Μετρό σ’ αυτή την εκδήλωση. Αυτά, θα τα ευχαριστήσουμε σε λίγους μήνες όταν ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό και η ολοκλήρωση των έργων υποδομής για την Καλαμαριά. Θα ήθελα, όμως, να ευχαριστήσω τη Λυδία την Κονιόρδου για τη συνεργασία που είχαμε, γιατί, χωρίς να προχωρήσουν οι αρχαιολογικές εργασίες, Μετρό δε θα είχαμε στη Θεσσαλονίκη.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω την κυρία Βλαζάκη και την κυρία Βελένη για την πολύ στενή συνεργασία, όχι στη λογική του «κλείνουμε τα μάτια» για τα ευρήματα της πολιτιστικής κληρονομιάς που είχαμε, αλλά για το πώς τα διασφαλίζουμε και τα διαφυλάσσουμε καλύτερα, τα αναδεικνύουμε, χωρίς όμως το Μετρό της Θεσσαλονίκης να είναι ανέκδοτο, αλλά να είναι ένα έργο που προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Και γι’ αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω σήμερα τους αρχαιολόγους μας και όχι τους μηχανικούς μας και το τεχνικό δυναμικό. Να γίνει μια αναφορά στα ονόματα των βασικών αρχαιολόγων που δούλεψαν στο έργο, να ευχαριστήσουμε την κυρία Γιατρουδάκη στο Υπουργείο, την κυρία Μπακιρτζή, την κυρία Αχειλαρά, την κυρία Παϊσίδου, την κυρία Μακροπούλου, την κυρία Μισαηλίδου, τον κύριο Κανονίδη, συγγνώμη αν κάνω λάθος σε κάποιο όνομα, όπως και την κυρία Βασιλειάδου, την κυρία Κωνσταντινίδου, την κυρία Λαμπροθανάση, την κυρία Πρωτοψάλτη και την κυρία Τσεβρένη. Καλό θα είναι να έχετε και κανέναν αρχαιολόγο. Είναι η συντριπτική πλειοψηφία γυναίκες.
Αν το δούμε απ’ την οπτική γωνιά του φύλου είμαστε ισχνή μειοψηφία στους αρχαιολόγους. θα ήθελα επίσης να πω ότι τα ευρήματα είναι πάρα πολύ σημαντικά και για να τα αναδείξουμε, έχουμε πει με τη Λυδία και με την Αττικό Μετρό, με τη βοήθεια της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, οι δύο πρώτοι σταθμοί που, αμέσως μετά το Πάσχα, θα είναι έτοιμοι στο σύνολό τους, να γίνουν δύο εκθέσεις που να παρουσιάζουμε τη δουλειά που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια με πολύ κόπο και πολύ κόστος για τον ελληνικό λαό.
Να ανοίξουν οι σταθμοί στον κόσμο, στους πολίτες, να δουν και τη τεχνική δουλειά που γίνεται και τα ευρήματα που υπήρχαν και να ακολουθήσουν πολιτιστικές εκδηλώσεις, για να μπορέσει να γίνει κατανοητό, ότι Μετρό και Αρχαία μπορούν να πάνε μαζί, ότι οι υποδομές με την πολιτιστική κληρονομιά μπορούν και πρέπει να είναι ταυτόσημες έννοιες και ότι το μετρό, επιτέλους, μαζί με τις αρχαιολογικές εργασίες τελειώνει και θα δοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και στους πολίτες της χώρας.
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνεργασία. Συγχαρητήρια στους αρχαιολόγους και στο Υπουργείο Πολιτισμού που τους εποπτεύει και εύχομαι η δουλειά που έγινε τα τελευταία χρόνια με τη συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών, της Αττικό Μετρό, του Υπουργείου Πολιτισμού και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, να είναι το υπόδειγμα για τις υπόλοιπες Υποδομές που έχουμε να κάνουμε στη χώρα.
Ευχαριστώ πολύ.