Παρουσίαση σχετικά με εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης από τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Νίκου Τόσκα και του Διευθυντή της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, Υποστράτηγου Ανδρέα Αποστολόπουλου.
Εκπρόσωπος Τύπου Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Ροτζιώκου Ιωάννα:
«Η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας κατάφερε να αποδημήσει πλήρως εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας προέβαιναν με διάφορες μεθοδεύσεις στην παράνομη ιδιοποίηση μεγάλων ποσοτήτων εκποιήσιμου υλικού του Ο.Σ.Ε., της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού «Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε.» και της ΓΑΙΑ Ο.Σ.Ε., σε διάφορες περιοχές της χώρας μας ή στην εξαπάτηση επιχειρήσεων δημόσιας ωφέλειας, με τη μέθοδο των πλασματικών μετρήσεων.
Η εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης είναι αποτέλεσμα πολύμηνων και στοχευμένων αστυνομικών ερευνών, κατά τις οποίες αξιοποιήθηκαν και διασταυρώθηκαν πλήθος στοιχείων και δεδομένων που αφορούσαν στις παράνομες δραστηριότητες των μελών της.
Σε όλα τα στάδια της πολύμηνης ερευνητικής διαδικασίας υπήρξε στενή συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στο τελικό στάδιο των ερευνών προχθές, Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017, οργανώθηκαν παράλληλες συντονισμένες αστυνομικές επιχειρήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Πέλλα, Θήβα και Λαμία, στο πλαίσιο των οποίων συνελήφθησαν συνολικά δέκα εννέα (19) ημεδαποί, μεταξύ των οποίων τα τρία (3) αρχηγικά μέλη της οργάνωσης και οκτώ (8) υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε.
Οι επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν με τη συνδρομή της Υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας Βόρειου Ελλάδας και τις κατά τόπους αστυνομικές Υπηρεσίες.
Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία για τα – κατά περίπτωση – αδικήματα της συγκρότησης, ένταξης και διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης, των διακεκριμένων περιπτώσεων κλοπής, απάτης, ψευδούς βεβαίωσης, πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, δωροληψίας και δωροδοκίας υπαλλήλου, παρακώλυσης συναγωνισμού, της νομοθεσίας για παραβάσεις φορολογικών διαδικασιών και άλλων διατάξεων και της νομοθεσίας που αφορά στην αύξηση των ποινών για τους καταχραστές του δημοσίου.
Επιπλέον, στη δικογραφία περιλαμβάνονται άλλα έντεκα (11) μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μεταξύ των οποίων δυο υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε και υπάλληλος της Δ.Ε.Η., οι όποιοι κατηγορούνται για τα –κατά περίπτωση- αδικήματα της ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, της δωροληψίας, των διακεκριμένων περιπτώσεων κλοπής, της απάτης και της ψευδούς βεβαίωσης.
Η δράση της εγκληματικής οργάνωσης εντοπίζεται από το Φεβρουάριο του 2015, ενώ η λειτουργία της εκτείνεται με τη μορφή «δικτύου» σε διάφορες περιοχές της ελληνικής επικρατείας και συγκεκριμένα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πέλλα, Ημαθία, Κοζάνη και Ξάνθη. Επιπλέον, ήταν δομημένη ιεραρχικά και τα μέλη της λειτουργούσαν με διακριτούς ρόλους, στο πλαίσιο κεντρικού σχεδιασμού.
Αρχηγικό-καθοδηγητικό ρόλο είχαν τρεις από τους συλληφθέντες, οι οποίοι είχαν διαμορφώσει κατάλληλη υποδομή, που εντοπίζεται μεταξύ άλλων, στην ίδρυση, διαχείριση και εκμετάλλευση (3) επιχειρήσεων με δραστηριότητα το χονδρικό εμπόριο παλαιών σιδήρων και μετάλλων, με έδρα στην Θεσσαλονίκη, Βόλο και Λαμία.
Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούνταν ως «όχημα» για τη συμμετοχή τους σε πλειοδοτικούς διαγωνισμούς εκποίησης άχρηστων υλικών, με αναθέτουσες εταιρείες κυρίως τις εξής: Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού «Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε.», Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού «Δ.Ε.Η. Α.Ε.», Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας «Α.Δ.Μ.Η.Ε. Α.Ε.» καθώς και Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Β.Ε.Ε., «Ε.Α.Σ.Α.Β.Ε.Ε.», Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε. «Ε.Α.Β. Α.Ε.», «ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε.».
Επιπρόσθετα τα αρχηγικά μέλη είχαν προβεί :
• στην εξασφάλιση σταθερού πελατολόγιου, όπου διέθεταν προς πώληση τα παράνομα αποκτηθέντα εκποιήσιμα υλικά,
• στη στρατολόγηση – ένταξη στην οργάνωση ατόμων που συνδέονταν με την υπαλληλική ιδιότητα με την «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», τα οποία δωροδοκούσαν προκειμένου να προβούν σε πράξεις που αντίκειτο στα καθήκοντα τους, καθώς και
• στην εξασφάλιση της συνδρομής ιδιοκτήτων-διαχειριστών (3) επιχειρήσεων, που διέθεταν ζυγιστικά όργανα (γεφυροπλάστιγγες), οι οποίοι κατά περίπτωση επιλέγονταν για την πλασματική ζύγιση του εκποιούμενου υλικού.
Στο φάσμα των ενεργειών για την υλοποίηση των επιδιώξεων της οργάνωσης, περιλαμβάνεται η συνεισφορά χρηματικών ποσών, από μέρους των αρχηγικών μελών, σε κοινό «ταμείο» για την χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της, ενώ μέρος των παράνομων εσόδων κατέληγαν σε τραπεζικούς λογαριασμούς της Βουλγαρίας και της Κύπρου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η κεφαλαιακή ρευστότητα της οργάνωσης και να υποκρύπτεται η προέλευση τους.
Τα αρχηγικά μέλη λάμβαναν μέρος (μέσω των εταιρειών που διαχειρίζονταν) σε διαγωνισμούς των ανωτέρω νομικών πρόσωπων για την εκποίηση σιδηροδρομικού τροχαίου ή μη, καθώς και έτερου υλικού και με ιδιαίτερες μεθοδεύσεις και τεχνάσματα προκαλούσαν παρακώλυση του συναγωνισμού και αναδεικνύονταν πλειοδότες.
Ειδικότερα, προσέφεραν ή υπόσχονταν στους λοιπούς συμμετέχοντες χρηματικό αντάλλαγμα, προκειμένου να μην καταθέτουν προσφορές ή να τις αποσύρουν, πετυχαίνοντας τη μη ουσιαστική συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία.
Αναδεικνύονταν, έτσι, πλειοδότες στους σχετικούς διαγωνισμούς, προσφέροντας την ελάχιστη τιμή μονάδος, που περιγραφόταν στη διακήρυξη, περιορίζοντας τα έσοδα που θα εισέπραττε το εκάστοτε νομικό πρόσωπο υπό υγιείς συνθήκες πλειοδοσίας.
Επίσης, τα αρχηγικά μέλη σε ορισμένες περιπτώσεις, κατόπιν τηλεφωνικών συνομιλιών με λοιπούς συμμετέχοντες προγραμμάτιζαν συνάντηση λίγες ώρες πριν τη διεξαγωγή των διαγωνισμών, με σκοπό τη μη ουσιαστική συμμετοχή σ’ αυτούς, επιδιώκοντας να λάβουν χρηματικό αντάλλαγμα από τον εκάστοτε πλειοδότη για την απόσυρση τους.
Αναφορικά με τον τρόπο δράσης της οργάνωσης (modus operandi), προέκυψε ότι τα μέλη της ακολουθούσουν κυρίως δύο μεθόδους δράσης, ως ακολούθως :
Στην πρώτη περίπτωση διέπρατταν απάτες σε βάρος επιχειρήσεων δημόσιας ωφέλειας, καθώς επιδίωκαν οι ποσότητες ανακυκλώσιμου υλικού που κάθε φορά παραλαμβάνονταν πραγματικά από τα μέλη της οργάνωσης, να είναι μεγαλύτερες από αυτές που αναγράφονταν στα «εικονικά» ζυγολόγια και πρωτόκολλα παράδοσης που συντάσσονταν από συγκεκριμένους υπάλληλους των ζημιωθέντων νομικών πρόσωπων, που ορίζονταν από τα μέλη των επιτρόπων παράδοσης.
Στο πλαίσιο αυτό, τα αρχηγικά μέλη προέβαιναν σε μεθοδεύσεις έτσι ώστε να μην αποτυπώνεται κατά τις διαδικασίες ζύγισης η πραγματική ποσότητα εκποιήσιμων, παροτρύνοντας ιδιοκτήτες και τεχνικούς των εταιρειών που διαχειρίζονταν ζυγοπλάστιγγες να παρεμβαίνουν στα ζυγιστικά όργανα, αλλοιώνοντας τις ζυγίσεις.
Επισημαίνεται ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις όπου στην εκάστοτε επιτροπή παράδοσης δεν συμμετείχαν μέλη της εγκληματικής οργάνωσης ή δεν εξασφαλιζόταν η συνέργεια αρμόδιων υπάλληλων, τα αρχηγικά μέλη παραπλανούσαν τους υπάλληλους ως προς το πλασματικό αποτέλεσμα της ζύγισης, πετυχαίνοντας με αυτό τον τρόπο να βεβαιωθούν αναληθείς ποσότητες στα πρωτόκολλα παράδοσης.
Σημειώνεται ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι (μέλη της οργάνωσης), προέβαιναν στις πράξεις αυτές συστηματικά, επιδιώκοντας την υποστήριξη των δραστηριοτήτων της οργάνωσης.
Ενδεικτικό του εύρους της δραστηριότητας των μελών της οργάνωσης είναι ότι μόνο το τελευταίο τετράμηνο διαπιστώθηκε ότι εκδοθήκαν συνολικά (71) «εικονικά» ζυγολόγια, καθώς και (34) πρωτόκολλα παράδοσης εκποιούμενου υλικού που αποτελούν προϊόν ψευδούς βεβαίωσης, υπογεγραμμένα από υπάλληλους της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», οι οποίοι είχαν στρατολογηθεί.
Στη δεύτερη μέθοδο τα μέλη της οργάνωσης, υπό τις εντολές των «αρχηγών» προέβαιναν συστηματικά στην αφαίρεση ποσοτήτων εκποιήσιμου υλικού, από χώρους που είχαν εναποτεθεί προς παράδοση.
Η αφαίρεση εκποιήσιμων υλικών πραγματοποιούνταν είτε σε χρόνο εκτός του καθορισμένου ωραρίου παράδοσής τους, είτε κατά τις ώρες που επιτρεπόταν η παράδοση, κατόπιν συνεννόησης με υπάλληλους – μέλη της οργάνωσης. Τα υλικά παραλαμβάνονταν χωρίς να ζυγιστούν, να συνταχθούν δελτία αποστολής και χωρίς την ύπαρξη σύμβασης εκποίησης ή απόφασης παράδοσης εκποιήσιμου υλικού.
Οι ποσότητες εκποιήσιμου υλικού, μετά την παραλαβή τους από τα μέλη της οργάνωσης, ζυγίζονταν εκ νέου, προκειμένου να διαπιστώνεται το πραγματικό βάρος του φορτίου μετάλλων και στη συνέχεια, μεταφέρονταν σε χώρους προσωρινής αποθήκευσης, με σκοπό τη μεταπώληση τους σε βιομηχανίες κατεργασίας μετάλλων (χαλυβουργίες).
Ως προς τις μεθοδεύσεις που χρησιμοποιούσε η εγκληματική οργάνωση, χαρακτηριστική είναι η περίπτωση έκδοσης Απόφασης την 28η Νοεμβρίου 2017, που υπογράφηκε από Προϊστάμενο Διεύθυνσης της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», που αφορούσε σε εικονική ανάθεση μεταφοράς σιδηροτροχιών και διάσπαρτου σιδηροδρομικού υλικού.
Σύμφωνα με την Απόφαση επιτρέπονταν σε εταιρεία που διαχειρίζονταν αρχηγικό μέλος, η μεταφορά υλικού από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Λαχανόκηπων, Ιωνίας και Φιλαδέλφειας, σε φυλασσόμενο χώρο. Η Απόφαση εκδόθηκε για να προσδοθεί νομιμοφάνεια στην παρουσία μελών της οργάνωσης στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπου παρουσία υπάλληλων, επίσης μελών της οργάνωσης, αφαιρέθηκαν τουλάχιστον (510) τόνοι υλικού.
Σημειώνεται, ότι κατά τις έρευνες που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο της αστυνομικής επιχείρησης σε οικίες, επιχειρήσεις και οχήματα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
• (220) τόνοι σιδηροδρομικού υλικού, που άνηκε στην «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» και «Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε.» το οποίο αποδόθηκε,
• (4) τράκτορες μετά των επικαθήμενων οχημάτων,
• (102.440) ευρώ,
• (15) χρυσές λίρες,
• μία (1) επιταγή των (8.470) ευρώ,
• (1.074) Λέβα,
• (2) καραμπίνες και είκοσι (20) φυσίγγια,
• (2) ασύρματες συσκευές ενδοεπικοινωνίας,
• (200) συσκευασίες περιέχουσες συσκευές κινητών τηλεφώνων, ταμπλέτες, φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ψηφιακά μέσα αποθήκευσης (USB),
• περίστροφο, (37)κάλυκες και (58) φυσίγγια ,
• αποσυναρμολογημένο πιστόλι και γεμιστήρα,
• πιστόλι κρότου αερίων,
• μακρύκανο αεροβόλο,
• (24) φορητά αποθηκευτικά μέσα ψηφιακών αρχείων (usb stick),
• πλήθος καρτών κινητής τηλεφωνίας SIM και χειρογράφων σημειώσεων (ημερολόγια, ιδιόχειρες σημειώσεις, φορολογικά παραστατικά, τραπεζικά παραστατικά, συμβάσεις).
Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης κατά τις τηλεφωνικές τους συνομιλίες χρησιμοποιούσαν κώδικα επικοινωνίας ή λέξεις – φράσεις με μεταφορική έννοια, από τις οποίες αποκαλύπτεται και η αθέμιτη συναλλακτική σχέση μεταξύ τους.
Ως προς τη ζημιά του ελληνικού δημόσιου αναφέρεται, ενδεικτικά ότι μόνο σε τρεις πλήρως ταυτοποιημένες περιπτώσεις το τελευταίο χρονικό διάστημα η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το (1.000.000) ευρώ, ενώ η εκτιμώμενη ποσότητα εκποιήσιμου υλικού υπερβαίνει τα 3.500.000 κιλά.
Στο πλαίσιο αυτό με βάση το χρόνο δραστηριοποίησης της οργάνωσης από τον Φεβρουάριο του 2015 προσδιορίζεται, ότι η συνολική ζημιά του ελληνικού δημοσίου είναι υπερπολλαπλάσια και εκτιμάται, ότι ενδεχομένως να υπερβαίνει συνολικά τα επτά εκατομμύρια ευρώ.
Η έρευνα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να διακριβωθεί όλο το εύρος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης και να προσδιοριστεί επακριβώς η ζημιά των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών και παραπέμφθηκαν σε τακτική ανάκριση».
Ακολούθησαν δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος σημείωσε:
«Εγώ θα ήθελα να ευχαριστήσω και για τη συγκεκριμένη υπόθεση την Ελληνική Αστυνομία, το Στρατηγό και τον Υπουργό τον Νίκο Τόσκα. Είχαμε πολύ συχνή επικοινωνία αρκετούς μήνες τώρα. Είναι μετά από πολλά χρόνια, μια συνεργασία, που αποδίδει, γενικότερα στον τομέα των μεταφορών, όπου για δεκαετίες είχαν αφεθεί συγκεκριμένα κυκλώματα να ανθίζουν.
Να σας θυμίσω, ότι με την επιχείρηση της Ελληνικής Αστυνομίας εξαρθρώθηκε μια άλλη σπείρα που τύπωνε πλαστά εισιτήρια. Τώρα έχουμε αυτή την υπόθεση, που δεν είναι υπόθεση των τελευταίων χρόνων. Όπως θυμάστε, όσοι ασχολείστε με το δημοσιογραφικό λειτούργημα στις μεταφορές, για δεκαετίες υπήρχαν κλοπές υλικού, βανδαλισμοί, -βανδαλισμοί και κλοπές πολύ κεντρικών συστημάτων-, όπως του συστήματος ηλεκτροκίνησης των αυτοματισμών και άλλων.
Τα δύο συστήματα που έχουν κλαπεί και δε λειτουργούν, τώρα τρέχουν οι διαγωνισμοί για την ανάταξη τους, τόαο από τη σύμβαση των αυτοματισμών τόσο στον κλάδο της σιδηροδρομικής γραμμής για Κιάτο, όσο και στης Βόρειας Ελλάδας, καθώς είχαμε κλοπές και απώλειες σε αγωγούς χαλκού στην ηλεκτροκίνηση στο παρελθόν, την προηγούμενη δεκαετία.
Αυτό δείχνει ότι οι δράστες των κυκλωμάτων δεν είναι μόνο τα τελευταία τρία τέσσερα χρόνια. Πιστεύω ότι η Ελληνική Αστυνομία με το στελεχιακό δυναμικό της και τη συνεργασία που έχει με τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα ψάξει σε πολύ βάθος, -όπως και η Ελληνική Δικαιοσύνη-, για να μην υπάρξει ούτε μια γκρίζα περιοχή, ούτε μια γκρίζα ιστορία από αυτές τις κλοπές στην περιουσία του ελληνικού λαού, που έχει συντελεστεί τα προηγούμενα χρόνια.
Καταλαβαίνετε ότι η πολιτική ευθύνη που υπάρχει, οι γενικές πολιτικές ευθύνες που υπάρχουν από την Κυβέρνηση, εξαρθρώνουν κυκλώματα που έχουν στηθεί για πάρα πολλά χρόνια και στις αστικές συγκοινωνίες και στο χώρο των μεταφορών. Η συνεργασία με τον Νίκο τον Τόσκα είναι πάρα πολύ στενή και με την Οικονομική Αστυνομία, επομένως, ελπίζουμε, πολύ σύντομα να σας δώσουμε και άλλα αποτελέσματα από αυτό το χώρο.
Δε μιλάω για τον ΟΣΕ μόνο. Ελπίζουμε και η ελληνική Δικαιοσύνη, μετά τις αποκαλύψεις και στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών και από την Ελληνική Αστυνομία και από τους επιθεωρητές, να συνδυάσει τις προηγούμενες δύο υποθέσεις και βέβαια να διερευνήσει σε πολύ βάθος και τη σημερινή επιτυχία της Ελληνικής Αστυνομίας.
Εγώ να ξαναδώσω τα συγχαρητήρια μου στον Υπουργό τον Νίκο Τόσκα και στο Στρατηγό Ανδρέα Αποστολόπουλο για την πολύ μεγάλη επιτυχία και να τους ευχαριστήσω για τη συνεργασία που είχαμε.»
Ακολούθως ο Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας, δήλωσε:
«Η συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν είναι τωρινή. Όπως ανέφερε πριν και ο Χρήστος Σπίρτζης υπήρξε συνεργασία στο παρελθόν στο θέμα των εισιτηρίων, πολύ επιτυχημένη συνεργασία, σε κυκλώματα τα οποία στερούσαν το ελληνικό κράτος από πάρα πολλούς πόρους.
Επιπλέον οι υποδομές τις οποίες μας παρέχει το Υπουργείο Υποδομών, με εξαιρετική αποτελεσματικότητα και γρήγορη απόδοση είτε αυτό αφορά δρόμους είτε αφορά τρένα είτε αφορά άλλες υποδομές, πρέπει να προστατεύονται. Και γι’ αυτό, όχι τυχαία, επικεντρωθήκαμε, προσανατολιστήκαμε, βάλαμε προτεραιότητα στη διαφθορά που υπάρχει σε αυτούς τους τομείς: είτε λέγονται εισιτήρια, είτε προστασία σιδηροδρομικών γραμμών από τους βανδαλισμούς, τις κλοπές που γίνονταν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και οι οποίες πράξεις στερούσαν το ελληνικό δημόσιο από ένα σωρό πόρους και ταλαιπωρούσαν τον κόσμο με ζημιές που γίνονταν. Δόθηκαν λοιπόν προτεραιότητες στην Οικονομική Αστυνομία.
Η Οικονομική Αστυνομία με πολύ επαγγελματισμό και μεθοδικότητα εξάρθρωσε αυτό το τεράστιο κύκλωμα που αφαιρούσε μεγάλες ποσότητες μεταλλικών αντικειμένων και στη συνέχεια είχαν στήσει όλο αυτό το μηχανισμό για την εκμετάλλευσή τους. Αποκόπηκε και απενεργοποιήθηκε αυτό το τεράστιο κύκλωμα και έτσι και το κράτος μας θα κερδίζει τα χρήματα που πρέπει να κερδίζει και οι πολίτες θα εξυπηρετούνται, χωρίς να ταλαιπωρούνται από αυτούς. Είδατε ότι η έρευνα έγινε πολύ γρήγορα.
Η λογική η δική μας και η πρακτική που εφαρμόζουμε συνδέεται μόνο με την αποτελεσματικότητα. Δεν υπάρχει καμία σκέψη, σε κανένα επίπεδο του κρατικού μηχανισμού για κουκουλώματα, για άλλες μεθοδεύσεις ή για καθυστερήσεις, μέχρι να δούμε ποιοι είναι αυτοί και τι ρόλο παίζουν. Στόχος μας, η κύρια κατεύθυνσή μας, είναι η τήρηση του νόμου, η προστασία του δημοσίου συμφέροντος, η πρακτική ότι όλα πρέπει να έρχονται στο φως. Αυτή είναι η κεντρική κατεύθυνση του Πρωθυπουργού και της όλης Κυβέρνησης. Να κάνει τη δουλειά της η Οικονομική Αστυνομία, να κάνει τη δουλειά της η Αστυνομία γενικότερα, χωρίς άλλες δεσμεύσεις σε συνεργασία και επ’ ωφελεία και των άλλων υπουργείων, με μόνο φάρο, με μόνο προσανατολισμό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και της νομιμότητας.
Έτσι θα συνεχίσουμε με αυτές τις προτεραιότητες γιατί έχει φανεί ότι έτσι έχουμε τα αποτελέσματα. Χάρη βέβαια στην Ελληνική Αστυνομία, χάρη στους ανθρώπους αυτούς που δουλεύουν μέρα και νύχτα και που με μεθοδικότητα απέδωσαν σε γρήγορο διάστημα, όπως είπα, τα αποτελέσματα αυτά.
Η συνεργασία μας με το Υπουργείο Υποδομών και τον Χρήστο Σπίρτζη θα συνεχιστεί και θα εντατικοποιηθεί. Δεν σας τα είπε τυχαία ο κύριος Υπουργός ότι θα αυξήσουμε τη συνεργασία γιατί έχουμε ως στόχο και την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών σε όλα τα επίπεδα αλλά και την απενεργοποίηση τέτοιων κυκλωμάτων».