Η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real Fm» και το δημοσιογράφο, Νίκο Στραβελάκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε να καλησπερίσουμε κυρίες και κύριοι το πρόσωπο της ημέρας θα έλεγα τον υπουργό μεταφορών κ. Χ. Σπίρτζη. Κύριε υπουργέ καλό απόγευμα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλό απόγευμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέω το πρόσωπο της ημέρας γιατί έχετε στην αρμοδιότητά σας τα θέματα που θα δείτε στις πρώτες σελίδες των εφημερίδων αύριο αλλά και στην πρώτη σειρά στα τηλεοπτικά κεντρικά δελτία απόψε. Και να ξεκινήσουμε με τη Fraport. Με την απαίτηση σύμφωνα με το Spiegel, της γερμανικής Fraport για αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο 74 εκατομμύρια ευρώ, γιατί λέει παρέλαβε 14 ελαττωματικά αεροδρόμια. Ήταν κεραυνός εν αιθρία για εσάς αυτό ή το περιμένατε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: κ. Στραβελάκη να κάνω ένα γενικό σχόλιο κατ’ αρχάς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παρακαλώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι καθόλου τυχαίο που τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, συγκεκριμένοι κύκλοι, με συγκεκριμένες αν θέλετε διασυνδέσεις και στην πολιτική ζωή της χώρας επιχειρούν να δείξουν μία εικόνα για τη χώρα και την κυβέρνηση ότι είναι ενάντια στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στις επενδύσεις, σε όλα τα υπόλοιπα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα εντάσσετε τη διαρροή αυτή στο Spiegel σε ένα σχέδιο να πληγεί η κυβέρνηση, να δοθεί η εντύπωση ότι δεν είναι φιλική στις επενδύσεις;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από ό,τι γνωρίζω είναι ελληνική ανταπόκριση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι. Εγώ δεν είπα από που προέρχεται. Λέω αν εντάσσετε αυτή τη διαρροή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από ότι γνωρίζω λοιπόν είναι ελληνική ανταπόκριση στο Spiegel, με ό,τι αυτό σημαίνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λέτε ότι από την Ελλάδα υπάρχει ένα σχέδιο να πληγεί η κυβέρνηση στην εικόνα της ως προς τις επενδύσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δυστυχώς το θέμα για τους κύκλους αυτούς και απευθύνομαι στην αξιωματική αντιπολίτευση που το κάνει συνειδητά, δεν είναι να πληγεί η κυβέρνηση, είναι να πληγεί η χώρα με αυτά που κάνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δείχνετε προς την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τη διαρροή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και μία – μία μέρα που περνάει και στα επόμενα θέματα που θα συζητήσουμε, αυτό φαίνεται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι υποψία ή έχετε στοιχεία για αυτό κ. υπουργέ ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα τα λένε μόνοι τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει αφήστε τι λένε. Εγώ λέω εσείς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα τα λένε μόνοι τους. Τι στοιχεία να έχω; Τα λένε μόνοι τους. Πάμε λοιπόν να δούμε ένα – ένα τα θέματα για να αναδειχθούν και αυτά που σας λέω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Fraport πρώτη λοιπόν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Fraport. Σε οποιαδήποτε σύμβαση του ελληνικού δημοσίου, ο αντισυμβαλλόμενος, στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Fraport, μπορεί να έχει πάρα πολλά αιτήματα. Το θέμα είναι κ. Στραβελάκη ότι το ελληνικό δημόσιο, εδώ και δυόμιση χρόνια που έχουμε αναλάβει τη διακυβέρνηση κάνει τη δουλειά του, κάνει τη δουλειά του με μεγάλη συνέπεια, επομένως στα αιτήματα της Fraport έχει και απαντήσει αναλυτικότατα.
Δεν τεκμηριώνονται αυτά τα αιτήματα κατά τη γνώμη μας, τα απορρίψαμε και από εκεί και πέρα υπάρχουν οι θεσμικές διαδικασίες, είτε οι διαιτησίες, είτε τα δικαστήρια αν κάποιος επιμένει να πάει και να τα διεκδικήσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βλέπω από την αλληλογραφία που έχει αποκαλύψει η ιστοσελίδα Thepressproject ότι η πρώτη απαίτηση από τη Fraport εγέρθηκε λίγες μέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης 26 Απριλίου. Είναι ακριβές; 14 μέρες μετά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, τα αιτήματα της κάθε εταιρίας απλώνονται στο μήκος του χρόνου, αυτό το βλέπουμε και στις παραχωρήσεις και στα δημόσια έργα και σε αυτές τις συμβάσεις, δεν είναι κάτι που είναι ασυνήθιστο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα είναι έτσι; Όντως σας έστειλε αναφορά και λέει βρήκαμε ζημιές, θέλουμε αποζημίωση από τότε 26 Απριλίου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω. Το θέμα είναι η πλευρά του ελληνικού δημοσίου να κάνει σοβαρά τη δουλειά του και να μην υπάρχουν τέτοια βάρη για τον ελληνικό λαό και το ελληνικό δημόσιο.
Τώρα από εκεί και πέρα για τις διαδικασίες που λέτε και για τις απαιτήσεις της Fraport υπάρχει συγκεκριμένη αλληλογραφία και συγκεκριμένα αιτήματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τότε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Τα αιτήματα, με οικονομικό αντικείμενο και συγκεκριμένες διεκδικήσεις κατατέθηκαν στην ΥΠΑ και κοινοποιήθηκαν στο υπουργείο στις 7 Αυγούστου, απαντήθηκαν από εμάς εγκυρότατα και γραμμή – γραμμή. Δεν αναγνωρίστηκαν τέτοιου είδους αποζημιώσεις και τα υπόλοιπα τηρούνται σύμφωνα με τους νόμους, με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, με τις διαδικασίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι αλήθεια αυτό που μου λένε από την ΥΠΑ ότι κατέγραψαν τις ζημιές που λέει η Fraport και βρήκαν ότι το κόστος άντε να είναι 100 – 200 χιλιάδες, όχι 74 εκατομμύρια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει τώρα οι 100 χιλιάδες με τα 74 εκατομμύρια απέχουν πάρα πολύ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς αυτή την πληροφόρηση έχετε ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Και δεν νομίζω ότι μπαίνει θέμα σε τέτοιου είδους συμβάσεις για τέτοια ποσά. Εκεί είναι μία διαδικασία που πιστεύω ότι η συνεργασία της Fraport Hellas με την ΥΠΑ, το υπουργείο θα βρει μία συνεννόηση και τη χρυσή τομή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα καταλαβαίνω ότι η θέση σας στη διαιτησία που πάει το θέμα θα είναι ότι οι ζημιές είναι μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η θέση μας είναι καταγεγραμμένη κ. Στραβελάκη, έχουμε απαντήσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το έχετε απαντήσει λοιπόν αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Σας είπα έχουμε απαντήσει στο χρόνο που ορίζει η νομοθεσία, παρότι ήταν δεκαπενταύγουστος και παρότι, συνήθως, το ελληνικό δημόσιο μέσα στον Αύγουστο δεν έχει τη στελέχωση και την ετοιμότητα που έχει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξέρετε όμως τι λένε όσοι είναι από την απέναντι πλευρά κ. υπουργέ; Λένε ότι μα αυτή τη σύμβαση υπέγραψε το δημόσιο, αυτή η σύμβαση άνοιγε παράθυρα για να εγερθούν αυτές οι απαιτήσεις και θυμίζουν αυτό που λέγατε σε μια συνέντευξή σας εδώ στο Realfm τον Δεκέμβριο του ’15 που έχει μείνει ιστορική, ότι υπογράψαμε τη σύμβαση με πολύ πόνο. Και λένε μετά ότι να ο Σπίρτζης υπογράφει και κλαίει, αλλά υπογράφει. Δηλαδή από τότε λέγατε ότι αυτή η σύμβαση είναι ετεροβαρής.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά να τα πείτε σε όσους έκαναν τον διαγωνισμό με αυτό τον τρόπο. Εμείς όταν αναλάβαμε βρήκαμε μία έτοιμη σύμβαση. Μπορέσαμε μετά από πολύ σκληρές διαπραγματεύσεις να αλλάξουμε τρία συγκεκριμένα σημεία προς όφελος του ελληνικού δημοσίου, δεν είχαμε την ευχέρεια να αλλάξουμε, δεν ήθελαν να αλλάξουμε ούτε ένα κόμμα στη σύμβαση και ούτε είχαμε την ευχέρεια γιατί είχε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, το σχέδιο σύμβασης ήταν προ υπογραφών όταν αναλάβαμε εμείς τη σύμβαση για τα 14 αεροδρόμια. Η διαφωνία μου ήταν ότι δεν έπρεπε να πάμε να παραχωρήσουμε τα 14 κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας, είναι άλλης τάξης ζήτημα αυτό, όπως και θέση μου είναι ότι από τη στιγμή που προχωρήσαμε σε συγκεκριμένη συμφωνία τιμούμε τη σύμβαση και αυτά που έχουμε δεσμευθεί ως χώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως αυτό που λέτε ότι αυτή τη σύμβαση παραλάβαμε, τι να κάνουμε, εμένα μου προκαλεί μία αντίφαση. Προχθές ο κ. Τσακαλώτος καμάρωνε στον Ν. Χατζηνικολάου, του είπε, πείτε μου μία επένδυση και λέει Fraport, και τώρα λέτε μα αυτή τη σύμβαση που παραλάβαμε τι να την κάνουμε.
Υπουργός: Εγώ έχω να σας πω κ. Στραβελάκη πάρα πολλές επενδύσεις, γιατί λέτε ότι είναι μία;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, εκείνος είπε Fraport, Παπαστράτος, αυτές τις δύο είπε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είπε ένα παράδειγμα. Προφανώς όταν έχει κάποια δευτερόλεπτα να απαντήσεις σε κάποια συνέντευξη σου έρχονται δύο επενδύσεις πολύ ωραία και τις λες. Υπάρχουνε πάρα πολλές επενδύσεις που γίνονται αυτή την στιγμή στη χώρα. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, διεθνές ενδιαφέρον από πολύ μεγάλους οίκους και επενδυτές. Θέλετε να σας πω διάφορα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟΣ: Όχι. Μη μου τις πείτε. Τις ξέρω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο κατάλογος είναι πάρα πολύ μεγάλος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απ’ ότι καταλαβαίνω τώρα, η θέση του δημοσίου είναι ότι πάτε στη διαιτησία και είναι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ η ζημιά στα αεροδρόμια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν πρόκειται να πάμε σε καμία διαιτησία εμείς…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι αν εκείνοι συνεχίσουν….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν υπάρχει αίτημα από τη Fraport, αλλά και από οποιονδήποτε έχει σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο. Αυτές είναι οι διαδικασίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως 74 εκατομμύρια ευρώ αποζημίωση δε δίνετε στην Fraport.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι απόλυτα λογικό κ. Στραβελάκη και δεν είναι πρωτοφανές μία εταιρεία, το είπα και πριν, που έχει διεκδικήσεις, να διεκδικεί και είναι απόλυτα προφανές. Για εμάς δεν ίσχυε αυτό στο παρελθόν. Το ελληνικό δημόσιο να κάνει τόσο καλά τη δουλειά του, που να τεκμηριώνει ότι δεν είναι αυτές οι απαιτήσεις και είναι κάποιες άλλες ή είναι μηδενικές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε και στο θέμα των ταξί, γιατί υπήρξε παρέμβαση…..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Χαλάει και το κλίμα αν θέλετε, για να το κλείνουμε το θέμα με τη Fraport. Τουλάχιστον από δικής μας πλευράς, δε νομίζω ότι χαλάει το κλίμα των σχέσεων μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Fraport, γιατί η Fraport έχει μια διεκδίκηση και το ελληνικό δημόσιο λέει δεν έχει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το ξέρετε εσείς. Πάμε στο θέμα των ταξί, γιατί υπήρξε και παρέμβαση Μητσοτάκη, ότι με αυτό που προωθείτε, που λέτε εσείς ότι δεν είναι νομοσχέδιο, είναι μια πρωτοβουλία που είναι στα σκαριά, ουσιαστικά καταργείτε μια καινοτόμο πλατφόρμα την Taxibeat, τώρα λέγεται Beat και κάνετε το χατίρι στους ταξιτζήδες, το λένε και άλλοι από την αντιπολίτευση, ότι τους κάνετε ντελάληδες, ότι είναι οι πελάτες σας και τους κάνετε το χατίρι και καταργείτε την καινοτομία με αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία, σε λίγο θα πουν ότι ο κ. Λυμπερόπουλος είναι και ΚΚΕ, αλλά πάμε τώρα να δούμε τι πραγματικά…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως βγήκε υπέρ της πρωτοβουλίας σας, ο κ. Λυμπερόπουλος. Που είναι Νέα Δημοκρατία
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς βγήκε υπέρ της πρωτοβουλίας μας, γιατί είναι γνωστό σε όλους, ότι αυτό που γινόταν στη χώρα, για πάρα πολλά χρόνια, είναι να υπάρχουν γκρίζες ζώνες, για να εξυπηρετούνται εταιρείες, που δεν πληρώνουν ένα ευρώ εφορία, που δεν έχουν ούτε έδρα στην Ελλάδα, που δεν έχουν ούτε επίσημο εκπρόσωπο που να εκπροσωπεί αυτή την εταιρεία, όταν ο ελληνικός λαός έχει επωμισθεί όλα τα βάρη. Τώρα βρήκαν άλλοθι ότι πάμε να κλείσουμε την Taxibeat, την Beat μάλλον, γιατί έχει μετατραπεί…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ ξέρετε τι λένε; Ότι άλλο πράγμα η πλατφόρμα, άλλο πράγμα τα ραδιοταξί. Πάτε να κάνετε την πλατφόρμα ραδιοταξί και να καταργήσετε την καινοτομία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι!.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να κάνετε τη χάρη στους πελάτες σας ταξιτζήδες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Που το είδατε αυτό;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το λέει ο κ. Δρανδάκης, η αντιπολίτευση και αυτά σας μεταφέρω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, που το είδατε; Δηλαδή είδατε εσείς κάποιο σχέδιο νόμου από το υπουργείο;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το είδα, ότι Στο υπουργείο Μεταφορών λέτε δεν υπάρχει σχέδιο. Το λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει ένα σχέδιο που είναι σε διαμόρφωση, που δεν έχει βγει πουθενά προς τα έξω, ούτε στη Βουλή έχει σταλεί, ούτε έχει διαμορφωθεί. Ακόμη κοιτάμε διατάξεις και ελπίζω να τις τελειώσουμε πολύ σύντομα, για να τελειώνουν όλες αυτές οι παρεξηγήσεις. Παρεξηγήσεις σε σχέση με τους πολίτες, που ενημερώνονται από ψευδείς ειδήσεις συγκεκριμένων Μέσων με τη στήριξη της Νέας Δημοκρατίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα αυτό είναι παρεξήγηση; Ή είναι πάλι στους κύκλους, όπως είναι και η Fraport, διαρροή για να σας πλήξει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι συγκεκριμένη δράση της Νέας Δημοκρατίας και συγκεκριμένων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λέτε ότι δεν υπάρχει νομοσχέδιο, είναι διαρροή της ΝΔ για να δημιουργήσει εντυπώσεις ότι χτυπάτε την καινοτομία. Αυτό λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι θα πω και άλλα. Δεν είναι αυτό μόνο. Θα πω και άλλα για να συνεννοηθούμε. Εδώ υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και με την ελληνική νομοθεσία που ρυθμίζει το επάγγελμα των αυτοκινητιστών, των ταξί. Υπάρχει ένα γκρίζο πλαίσιο που ρυθμίζει το θέμα της ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό. Εδώ έχουμε λοιπόν εταιρείες που καταστρατηγούν αυτούς τους δύο διαφορετικούς χώρους και κάνουν την ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό, να παρέχουν έργο ταξί. Αυτό είναι προφανές, ότι είναι παράνομο. Για να μπορέσει λοιπόν το ελληνικό δημόσιο να έχει αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου, να μη γίνεται όλη αυτή η διαδικασία που γίνεται σήμερα, οι εταιρείες διαμεσολάβησης να έχουν έδρα στην Ελλάδα, να φορολογούνται. Να ξέρουμε ότι οι αυτοκινητιστές που παρέχουν αυτό το έργο έχουν επαγγελματική κατάλληλη άδεια οδήγησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως υπουργέ μια στιγμή. Εσείς περιγράφετε κάποια δεδομένα, εγώ δεν ξέρω το σχέδιο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας τα λέω εγώ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ ξέρω ότι η Taxibeat ήταν όντως μια καινοτόμα πλατφόρμα, έσκισε σε όλο τον κόσμο, διαφήμισε την Ελλάδα και πουλήθηκε με 40 εκατομμύρια ευρώ στην Daimler τη γερμανική και αυτό το καθεστώς λειτουργίας τέτοιας πλατφόρμας, υπάρχει σε όλο τον κόσμο. Άρα τι μας ενοχλεί εμάς αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως… ποιος είπε ότι μας ενοχλεί; Ίσα – ίσα που θα στηρίξουμε τέτοιες καινοτομίες για να επεκταθούν και να τις εμβαθύνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θα στηρίξετε και την πλατφόρμα και αντίστοιχες καινοτομίες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Αυτό κ. Στραβελάκη όμως δε σημαίνει ότι δεν πρέπει το ελληνικό δημόσιο να ξέρει ότι το τάδε ταξί έχει σύμβαση με την Taxibeat, γιατί μια άλλη Taxibeat μπορεί αντί για να έχει σύμβαση με ταξί, να έχει με εσάς, που δεν είστε ταξί ή δεν έχετε τον κατάλληλο οδηγό στη σύμβαση που έχετε κάνει. Αυτά λοιπόν μια ευνομούμενη πολιτεία δεν πάει να νομοθετήσει όπως λέει ο κ. Μητσοτάκης ούτε για την Taxibeat, ούτε για την Uber, ούτε για άλλες εταιρείες. Βάζει ένα θεσμικό πλαίσιο, που είναι οι κανόνες, που θα τηρούν όλοι, γιατί παραπληροφορούνται οι πολίτες ότι πάει η κυβέρνηση να κλείσει την Taxibeat. Καμία τέτοια διάθεση. Μακάρι να έχουμε άλλες 50 καινοτόμες εφαρμογές και να τις στηρίξουμε. Αυτό που δεν θα επιτρέψουμε όμως σε καμία περίπτωση, είναι να υπάρχουν αδιαφανείς διαδικασίες, που κάποιοι επιτήδειοι που τους στηρίζουν ανοιχτά τα στελέχη της ΝΔ. -τον προηγούμενο καιρό βγήκαν ανοιχτά και στήριξαν δραστηριότητες εταιρειών, τέτοιων εταιρειών, δηλαδή ηλεκτρονικών εφαρμογών που δεν έχουν καν έδρα και αντιπρόσωπο στη χώρα μας-. Για να μπορέσουμε λοιπόν να ανταπεξέλθουμε ως δημόσιο, ως κράτος στον έλεγχο και στην ασφάλεια των πολιτών και στη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και στην τήρηση της νομοθεσίας, πρέπει να ρυθμίσουμε τον χώρο των εταιρειών διαμεσολάβησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα για να κλείσουμε κ. υπουργέ. Αυτό που λέτε είναι ότι αυτά που έχουν δει το φως της δημοσιότητας δεν είναι το τελικό σχέδιο, θα έχουμε αλλαγές. Είναι μια σκόπιμη διαρροή – λέτε εσείς – από τη ΝΔ για να δοθεί πάλι η εντύπωση ότι εσείς χτυπάτε την καινοτομία. Εσείς δεν χτυπάτε την καινοτομία και να περιμένουμε να δούμε το σχέδιο, που δε θα δημιουργεί εμπόδια στην λειτουργία της Βeat. Αυτό καταλάβαμε εμείς….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα ερωτήματα που θέτουμε εμείς είναι πολύ συγκεκριμένα. Πολύ σωστά καταλάβατε. Πρέπει το ελληνικό δημόσιο και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να ξέρουν ότι η εταιρεία του κ. Στραβελάκη έχει σύμβαση με την εταιρεία του κ. Σπίρτζη;.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε αυτονόητα πράγματα. Εγώ λέω …
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λέω αυτονόητα για να συνεννοηθούμε, γιατί απ’ ότι φαίνεται, οποιοδήποτε εξορθολογισμός, οποιαδήποτε προσπάθεια πραγματικής μεταρρύθμισης πάει να γίνει στη χώρα παρουσιάζεται από συγκεκριμένους κύκλους και τη ΝΔ, ότι γυρίζουμε στο 1960, ότι είμαστε εναντίον των ηλεκτρονικών εφαρμογών. Γιατί δεν τα έκανε η ΝΔ τόσα χρόνια;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ πολύ. Δεν έχουμε άλλο χρόνο, γιατί είμαστε και στο κεντρικό δελτίο του Real FM. Δώσατε απαντήσεις, που σίγουρα θα προκαλέσουν αντιδράσεις από τη ΝΔ, γιατί προς τα εκεί στρέψατε τα βέλη σας, αλλά εγώ περιμένω για να επανέλθω το τελικό σχέδιο για το νέο καθεστώς λειτουργίας των ταξί, για να το σχολιάσουμε ολοκληρωμένα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ενδεικτικό, όταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης βγαίνει και αναφέρεται σε συγκεκριμένες εταιρείες, τις ονοματίζει και όχι σε θεσμικό πλαίσιο που πρέπει να υπάρχει στη χώρα, δείχνει και την πολιτική και τη διαφορά της πολιτικής που έχουμε εμείς, με τη ΝΔ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Υπουργέ σας ευχαριστώ πολύ για όσα μας είπατε.