Τις νέες εγκαταστάσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εγκαινίασε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης
Ο Σταθμός της Αθήνας, άλλαξε πρόσωπο και ηλεκτροκινήθηκε μετά από 15 χρόνια, άστοχων συμβάσεων, αναβλητικότητας, απαξίωσης και εγκατάλειψης.
Η πρωτεύουσα της χώρας απέκτησε επιτέλους, εγκαταστάσεις σύγχρονες, με σεβασμό στους πολίτες και τις ανάγκες τους.
«Πρέπει να περάσουμε από την εποχή των αυτοκινητόδρομων στην εποχή του σιδηρόδρομου και για τις επιβατικές μεταφορές και για τις εμπορευματικές. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την σιδηροδρομική οικογένεια και χωρίς τον τεχνικό κόσμο να αγκαλιάσει και αυτά τα έργα αλλά κυρίως την λειτουργία τους» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης στην ομιλία του.
Πλέον χωρίς αλλαγή τρένου, οι πολίτες – χρήστες θα μπορούν να φθάσουν σε 35’ στο αεροδρόμιο. Σε 1 ώρα και 10 λεπτά, στο Κιάτο και σε 1 ώρα και 15 λεπτά στη Χαλκίδα. Γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια
Τέσσερις (4) νέες αποβάθρες, υπόγεια διάβαση με πρόσβαση για όλους τους πολίτες μέσω ανελκυστήρων και κυλιόμενων σκαλών, αξιοπρεπείς χώρους μετακινήσεων και αναμονής, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Σταθμού.
«Σε λίγο καιρό θα ολοκληρωθούν τα έργα της ηλεκτροκίνησης. Τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν τα δύο έργα, η δεύτερη φάση του Σταθμού Λαρίσης και όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα. Η ΠΑΘΕ τελειώνει και ο στόχος είναι επιτέλους να συμπληρωθούν τα λεηλατημένα συστήματα σηματοδότησης και αυτοματισμών των σιδηροδρόμων και η «σιδηροδρομική Εγνατία», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών.
Σύντομα θα παραδοθεί και η νέα υπέργεια πεζοδιάβαση μετά το σταθμό Λαρίσης με πρόσβαση για ΑΜΕΑ και σύγχρονες προδιαγραφές η οποία αντικαθιστά πεζοδιάβαση της δεκαετίας του ΄50.
Οι σιδηροδρομικές μετακινήσεις στη χώρα, γυρίζουν σελίδα στο μέλλον. Η ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται τον τελευταίο 1,5 χρόνο σε εξέλιξη, μέχρι το τέλος του έτους, θα αλλάξουν οριστικά και προς το καλύτερο για τον πολίτη, το τοπίο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων:
· από Σεπτέμβριο σταματούν τα εμπορικά τρένα να μπαίνουν στην Αθήνα,
· από τον Οκτώβριο τα δρομολόγια θα γίνονται χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά,
· τέλος Νοεμβρίου θα φτάνει ο επιβάτης χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι,
· το φθινόπωρο προκηρύσσεται η υπογειοποίηση των Σεπολίων και η Β΄ φάση του Σταθμού Λαρίσης και
· από το Δεκέμβριο θα αποκατασταθούν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια που διακόπτονται ή μειώνονται για τεχνικούς λόγους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με την ολοκλήρωση και εφαρμογή των νέων έργων εκσυγχρονισμού και ηλεκτροκίνησης, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ με βάση τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής, το καλοκαίρι του 2018, θα έχει ενεργοποιηθεί και η νέα γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, χωρίς αλλαγές τρένων από τους πολίτες, μειώνοντας τον τελικό χρόνο για την απόσταση σε 3 ώρες και 25 λεπτά.
Ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στα εγκαίνια του νέου σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών
Αγαπητοί φίλες και φίλοι και συνάδελφοι είναι μεγάλη χαρά που μετά από δεκαετίες ο κεντρικός σταθμός της χώρας τελειώνει. Αυτό σηματοδοτεί και την προτεραιότητα που έχει η κυβέρνηση στην ιεράρχηση των έργων για το σιδηρόδρομο και τα μέσα σταθερής τροχιάς. Πρέπει να περάσουμε από την εποχή των αυτοκινητόδρομων στην εποχή του σιδηρόδρομου και για τις επιβατικές μεταφορές και για τις εμπορευματικές. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την σιδηροδρομική οικογένεια και χωρίς τον τεχνικό κόσμο να αγκαλιάσει και αυτά τα έργα, αλλά κυρίως την λειτουργία τους.
Η κατάσταση στο σιδηρόδρομο σε επίπεδο υποδομών ήταν τραγική. Η προσπάθεια που κάναμε, από έναν σταθμό που για πολλά χρόνια είχανε ατάκτως ριγμένα τα υλικά του σταθμού γιατί κάποιοι έχουν αγκυλώσεις από όλες τις πλευρές, σήμερα να έχουμε ένα έτοιμο σταθμό ηλεκτροδοτούμενο. Επιτέλους θα μπορούν να μετακινούνται οι συμπολίτες μας από το Κιάτο, μέχρι το αεροδρόμιο. Σε λίγο καιρό θα ολοκληρωθούν τα έργα της ηλεκτροκίνησης.
Τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν τα δύο έργα, η δεύτερη φάση του Σταθμού Λαρίσης και όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα. Η ΠΑΘΕ τελειώνει και ο στόχος είναι επιτέλους να συμπληρωθούν τα λεηλατημένα συστήματα σηματοδότησης και αυτοματισμών των σιδηροδρόμων και η «σιδηροδρομική Εγνατία».
Τα έργα υποδομών όσον αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές είναι έργα που αναβαθμίζουν και την γεωπολιτική θέση της χώρας, αλλά προφανώς την φέρνουν στο προσκήνιο σε σχέση με την παραγωγική ανασυγκρότηση την δίκαιη ανάπτυξη που θέλουμε να πετύχουμε. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την σιδηροδρομική οικογένεια, η οποία πρέπει – και είναι έκκληση αυτό – να αλλάξει τους ρυθμούς της και κάποιες κακές συνήθειες που έχει για να προχωρήσουμε λίγο πιο εντατικά.
Να είστε καλά και τον Οκτώβριο να είστε έτοιμοι και στο υπουργείο και στους σιδηροδρόμους να βάλουμε μπροστά τα νέα έργα υποδομής για να μπορούμε να έχουμε και καλύτερο αστικό περιβάλλον, να πετύχουμε να ξεκινήσουμε και να ολοκληρώσουμε και την υπογειοποίηση στα Σεπόλια και να κοιτάξουμε και τις υποβαθμισμένες περιοχές της Αττικής, στην Δυτική Αθήνα στα Λιόσια, στο Μενίδι, πώς θα δώσουμε ανταποδοτικά όλα αυτά που τους έχουμε επιβαρύνει για τις σιδηροδρομικές υποδομές μας.
Προσφώνηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα:
Σήμερα είναι μια πολύ μεγάλη μέρα. Η λειτουργία του ηλεκτροκίνητου Σταθμού Λαρίσης. Κλείσαμε ένα κεφάλαιο καθυστέρησης 15ετίας. Αλλάξαμε όψη για την Αθήνα και για τον σιδηρόδρομο, αυτό που μαζί με τον υπουργό πριν από ένα χρόνο είδαμε, σήμερα ευτυχώς δεν υπάρχει και πιστεύω ότι είναι η αρχή μέχρι τον Δεκέμβριο για μια σειρά εξελίξεων και αλλαγών στον ελληνικό σιδηρόδρομο που μπορεί προσωρινά ίσως κάποιους να τους ταλαιπωρήσει αλλά σίγουρα, μακροχρόνια και για πάρα πολλά χρόνια από εδώ και εμπρός θα εξυπηρετήσει πάρα πολλούς πολίτες και θα αλλάξει την ζωή και της πόλης της Αθήνας και του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Το τελευταίο που θέλω να πω είναι όταν τον Οκτώβριο του 2015 υπέγραψα την σύμβαση για αυτό το έργο, μου έλεγαν οι περισσότεροι άλλη μια σύμβαση που δεν θα τελειώσει στον Σταθμό Λαρίσης. Τότε συζητώντας το με τον υπουργό μου είπε: «Εμείς δεν ήρθαμε για να υπογράφουμε συμβάσεις, ήρθαμε για να τελειώσουμε έργα». Και νομίζω ότι ο ίδιος καταρχήν και όλοι όσοι συνεργαζόμαστε μαζί του είμαστε σε αυτή την κατεύθυνση και αυτό γίνεται και σήμερα.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΖΕΦΥΡΙΟΥ:
Αμέσως μετά ο Υπουργός μετέβη με το τρένο στο νέο σταθμό του Προαστιακού στο Ζεφύρι, όπου τον υποδέχτηκαν εκπρόσωποι και κάτοικοι της τοπικής κοινωνίας, με επικεφαλής τον δήμαρχο Φυλής, Χρήστο Παππού.
Ο νέος σταθμός έρχεται να δώσει λύσεις σε χρόνια αιτήματα κατοίκων και φορέων και να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες της περιοχής της Δυτικής Αττικής.
Ο κ. Σπίρτζης, ανακοίνωσε σειρά επιπλέον ρυθμίσεων για την ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση κατοίκων και επιβατών, πέραν των λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ήδη εκτελούν δρομολόγια Α. Λιόσια – Νερατζιώτισσα κάθε μία ώρα, για το διάστημα που θα εκτελούνται τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού που, οδήγησαν σε προσωρινή μείωση δρομολογίων στο σταθμό Α. Λιοσίων
Συγκεκριμένα όπως σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών:
· θα δρομολογηθεί από τέλος Αυγούστου και νέα Γραμμή του ΟΑΣΑ για κυκλικό δρομολόγιο Α. Λιόσια – Νερατζιώτισσα – Δουκίσσης Πλακεντίας,
· θα υπάρξει και ένα επιπλέον δρομολόγιο του προαστιακού στη Γραμμή Κιάτο Αεροδρόμιο.
Από το Δεκέμβριο που θα τελειώσουν τα έργα στην περιοχή θα πυκνώσουν τα δρομολόγια και από τρία την ώρα που ήταν μέσω των Α. Λιοσίων θα γίνουν τέσσερα.
Με την ολοκλήρωση των έργων έως το Δεκέμβριο ο νέος σταθμός θα μπορέσει να αποτελέσει σημαντικό σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών ενώ σύντομα εντάσσεται και στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο νέο σταθμό Ζεφυρίου:
Φίλες και φίλοι ο σταθμός στο Ζεφύρι είναι γεγονός. Στις περιοχές που ήτανε ξεχασμένες και εγκαταλελειμμένες από το ελληνικό δημόσιο, από το κράτος στο σύνολό τους.
Για την ολοκλήρωση του έργου της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να γίνει λίγη υπομονή από τους κατοίκους, μέχρι τον Δεκέμβριο, που θα ολοκληρωθεί το έργο και δεν θα υπάρχει απλά η πλήρης αποκατάσταση των τριών δρομολογίων, αλλά θα υπάρχουν και πρόσθετα δρομολόγια.
Μέχρι τότε οι κάτοικοι των Λιοσίων θα εξυπηρετούνται με λεωφορεία και όποιο πρόβλημα υπάρχει θα αντιμετωπιστεί είτε με πύκνωση, είτε με επέκταση των γραμμών των λεωφορείων. Από εκεί και πέρα ο στόχος ο δικός μας είναι και η ιεράρχηση που έχουμε ο σιδηρόδρομος, τα μέσα σταθερής τροχιάς να είναι το κύριο μέσο μετακίνησης των κατοίκων και της Αττικής και της Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων αστικών κέντρων. Πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα το φθινόπωρο θα λειτουργήσει επιτέλους το Πειραιάς – Αεροδρόμιο.
Ο στόχος είναι, όπως είπαμε και πριν, να βγουν τα δύο έργα και την άνοιξη να έχουμε ολοκληρωμένη την ηλεκτροκίνηση μέχρι την Θεσσαλονίκη.
Κατά την γνώμη μας ο σιδηρόδρομος σε αυτές τις γειτονιές, σε αυτές τις συνοικίες τους έχει επιβαρύνει και πρέπει να βρούμε τα ανταποδοτικά οφέλη στους κατοίκους όχι μόνο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά για την ανάπλαση των περιοχών και αυτά είναι ευθύνη και των οργανισμών των σιδηροδρόμων και του υπουργείου και είναι και δέσμευση.
Άρα όπου έχουμε κέντρα, όπου έχουμε ΣΚΑ όπου έχουμε πυκνές σιδηροδρομικές γραμμές πρέπει να βρούμε τα ανταποδοτικά στις περιοχές και τα έχουμε βρει.
Είναι προφανές ότι ο στόχος μας είναι να φύγουνε οι εμπορευματικές μεταφορές και τα δρομολόγια μέσα από τον αστικό ιστό, να υπογειοποιήσουμε το κομμάτι του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια και να πούμε και κάτι πρόσθετο για μια γειτονική περιοχή, γιατί ο χωροταξικός αποκλεισμός σημαίνει και άλλους είδους αποκλεισμό, να υπογειοποιήσουμε γραμμές και στο Μενίδι και σε άλλες περιοχές της Δυτικής Αθήνας.