Η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη στο Ραδιόφωνο 24.7 88,6 και την εκπομπή “Η φυλή των φίλων” του Κώστα Αρβανίτη.
Δημοσιογράφος: Καλημέρα κ. υπουργέ
Χ. Σπίρτζης: Καλημέρα σας.
Δημοσιογράφος: Ήθελα να σας ρωτήσω καταρχήν να το πιάσουμε ένα – ένα το πράγμα. Στο κομμάτι της αξιολόγησης να πάμε. Το πρώτο σχόλιο για να βγάλουμε και καμία είδηση. Μας πάνε Ιούνιο κοντά στην γιορτή μου μάλλον. 9 Ιουνίου γιορτάζω.
Χ. Σπίρτζης: Για να το κάνουν δώρο σε εσάς φαντάζομαι. Ο κ. Σόιμπλε πρέπει να σας έχει μια συμπάθεια
Δημοσιογράφος: Ε βέβαια και ο κ. Ντάιλσεμπλουμ. Του μοιάζω λέει κιόλας. Ήταν αναμενόμενο;
Χ. Σπίρτζης: Ναι ήταν αναμενόμενο. Κανείς δεν περίμενε ότι ο το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και ο κ. Σόιμπλε ξαφνικά θα συγκλίνουν και θα βρουν κοινό τόπο σε αυτά που έχουν από κοινού δεσμευτεί απέναντι στην χώρα μας. Το θετικό είναι ότι κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την Ελλάδα και το έχουν δηλώσει από όλες τις πλευρές αυτό
Δημοσιογράφος: Ναι αλλά εμείς νομοθετούμε κ. Σπίρτζη.
Χ. Σπίρτζης: Εμείς νομοθετούμε σε σχέση με αυτά που έχουμε συμφωνήσει και αυτά που έχουμε συμφωνήσει είναι τα μέτρα που μας επέβαλαν μετά από πολλούς μήνες διαπραγμάτευση, σκληρή διαπραγμάτευση και βεβαίως μέσα στην ίδια συμφωνία είναι και η διευθέτηση ή απομείωση ή όπως θέλει να το διατυπώσει κανείς του χρέους. Σε περίπτωση που δεν ανταποκριθούν οι δανειστές στην συμφωνία αυτή, πολύ απλά, θα ανταποκριθούμε και εμείς στην αντίστροφη πορεία από αυτή που έχουμε ακολουθήσει μέχρι τώρα.
Δημοσιογράφος: Με καλή διάθεση δεν με πείθει. Δηλαδή στην λογική αυτή θα έλεγα ότι πολύ ωραία θα πάμε στην πολύ μεγάλη μάχη του χρέους, εγώ συμφωνώ πλήρως ότι είναι η μάχη των μαχών και δεν θεωρούσα ποτέ το χρέος βιώσιμο, όπως το θεωρούσαν άλλοι. Να πάρουμε την απόφαση για το χρέος σε πολιτικό επίπεδο και μετά να δούμε τι θα νομοθετήσουμε γιατί δεν μπορεί και παπάς- παπάς και ζευγάς -ζευγάς.
Χ. Σπίρτζης: Κύριε Αρβανίτη, θα ήταν πολύ ωραίο αυτό αν βάζαμε εμείς τους κανόνες και τους όρους του παιχνιδιού. Δεν τους βάζουμε εμείς όπως γνωρίζετε πολύ καλά. Η συμφωνία που έγινε και την έχουμε τηρήσει με ευλάβεια
Δημοσιογράφος: Κακό δεν είναι αυτό για την Αριστερά να τηρεί η συμφωνία με ευλάβεια; Ε ποια
είναι η διαφορά με τους άλλους.
Χ. Σπίρτζης: Όχι, όχι και να σας εξηγήσω γιατί. Αυτό θα μου το λέγατε αν αποδεχόμασταν οτιδήποτε μας έλεγαν οι δανειστές χωρίς διαπραγμάτευση, χωρίς σκληρή δουλειά, χωρίς να αντιστρέψουμε πάρα πολλά από τα απαράδεκτα που είχαν αρχικά προτείνει και για τη δεύτερη αξιολόγηση και πριν. Αλλά δεν γίνεται αυτό. Αν καθίσουμε και απαριθμήσουμε το τι ζητούσαν, παραδείγματος χάριν, να πιάσουμε για το δικό μας υπουργείο. Είχαμε περίπου 260 σημεία που αποδομούσαν τα τεχνικά επαγγέλματα. Είχαμε άλλα τόσα περίπου που αποδομούσαν άλλου είδους επαγγέλματα που είναι αρμόδιο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Καταλήξαμε με δύο σημεία που θεσμοθετήθηκαν, σε σχέση με τα 266 και τα τεχνικά επαγγέλματα, και με τα υπόλοιπα, αλλά 266 για τα υπόλοιπα, και το ένα μάλιστα είναι σε θετική κατεύθυνση. Αυτό δεν έγινε μετά από μία συνάντηση. Έγινε μετά από πολύ σκληρή δουλειά. Μετά από συνεχείς ομάδες εργασίας, μετά από σκληρή διαπραγμάτευση, μετά από πολύ καλή τεκμηρίωση από την πλευρά του υπουργείου, -σε σχέση με τους συμβούλους που είχε βάλει η ΝΔ και τους δανειστές και τους συμβούλους των δανειστών- και καταλήξαμε στο σήμερα, να έχουμε ένα άρθρο που έτσι και αλλιώς το είχαμε στο σχέδιο μας, την αναδιάρθρωση των μητρώων του τεχνικού κόσμου, των φυσικών προσώπων και των εταιρειών και τον εξορθολογισμό τους, και ένα άρθρο για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές που είχαμε πολλή σκληρή επιμονή από το ΔΝΤ. Αυτά ούτε στον πολίτη είναι γνωστά, ούτε μπορούμε στη φάση της συζήτησης και της διαπραγμάτευσης να βγαίνουμε κάθε τρεις και λίγο και να λέμε τι διαπραγματευόμαστε.
Δημοσιογράφος: Γιατί ;
Χ. Σπίρτζης: Γιατί δεν μπορεί να έχεις επαγγελματικές ομάδες και ανθρώπους που παίζεται η ζωή τους, το επάγγελμα τους, η καθημερινότητα τους σε μια συνεχή αγωνία τι είπε το υπουργείο τι είπαν οι δανειστές και που τελικά θα καταλήξει. Παράλληλα μ’ αυτά είχαμε και άλλου είδους επιτυχίες. Είχαμε για πρώτη φορά να μη εντάσσονται στο υπερταμείο φορείς οι οποίοι από τη φύση τους δεν μπορούν να έχουν κέρδος. Έτσι έμεινε εκτός του υπερταμείου η Εγνατία Οδός Α.Ε , έμεινε εκτός του υπερταμείου η ΓΑΙAΟΣΕ, έφυγαν από το ΤΑΙΠΕΔ τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που ο κ. Σαμαράς με τον κ. Βενιζέλο είχαν φροντίσει να μπουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό κ. Αρβανίτη σημαίνει με πολύ απλές λέξεις, ότι κάποια από αυτά τα 23 αεροδρόμια θα πωλούνταν ή θα παραχωρούνταν.
Δημοσιογράφος: Ναι αλλά δεν μου λέτε για τα 14 μου λέτε για τα άλλα που δεν
Χ. Σπίρτζης: Τα αλλά που δεν ήταν επίσης στο ΤΑΙΠΕΔ με το ίδιο σχέδιο. Ούτε αυτό το ξέρει ο κόσμος. Δεν είχαν πάει μόνο τα 14 που παραχωρήθηκαν. Είχαν πάει και τα υπόλοιπα 23. Τα υπόλοιπα λοιπόν 23, έπρεπε ή να γίνουν επενδύσεις και να παραχωρηθούν όπως τα 14, δηλαδή εκατοντάδες εκατομμύρια…
Δημοσιογράφος: Να κάνω μια ερώτηση υπουργέ
Χ. Σπίρτζης: Βεβαίως
Δημοσιογράφος :Επειδή για μένα είναι εθνικό θέμα αυτό δηλ. το αεροδρόμιο ,το λιμάνι , τα δίκτυα είναι τα σύνορα της χώρας
Χ. Σπίρτζης: Τα αεροδρόμια είναι εκατονταπλάσιες φορές εθνικό θέμα, γιατί σε αυτά τα αεροδρόμια, εκτός από τον ζωτικό εναέριο χώρο, έχουμε κρίσιμες εγκαταστάσεις που επιτηρούν και τις χαμηλές πτήσεις. Δεν είναι πλάκα.
Δημοσιογράφος: Καθόλου
Χ. Σπίρτζης: Αυτά λοιπόν τα αεροδρόμια που δεν πρόκειται ποτέ να είναι κερδοφόρα ή να είναι ισοσκελισμένα..
Δημοσιογράφος: Πέστε μου ένα για να καταλάβω
Χ. Σπίρτζης: Το Καστελόριζο. Η Λήμνος, η Αλεξανδρούπολη και πολλά άλλα, 23 το σύνολο. Η Καστοριά γιατί έχουμε και την άλλη Ελλάδα. Αυτά δεν είναι αεροδρόμια που υπάρχει περίπτωση ποτέ ότι και να κάνουν να είναι κερδοφόρα αεροδρόμια. Αυτά λοιπόν τα αεροδρόμια η κυβέρνηση του Σαμαρά-Βενιζέλου τα είχε πάει μετ’ επαίνων στο ΤΑΙΠΕΔ. Προβλεπόταν να γίνει μια ανώνυμη εταιρεία ανά αεροδρόμιο. Όπως γνωρίζετε αυτές οι ανώνυμες εταιρείες δεν μπορούν να μην είναι ισοσκελισμένες ή κερδοφόρες, άρα το Καστελόριζο θα έκλεινε, η Λήμνος θα έκλεινε, η Αλεξανδρούπολη θα έκλεινε, η Καστοριά η Κοζάνη θα έκλειναν. Αυτό είναι τραγωδία.
Δημοσιογράφος: Θα έκλειναν ή θα περνούσαν σε χέρια ιδιωτών ;
Χ. Σπίρτζης: Ποιος ιδιώτης θα έπαιρνε ένα αεροδρόμιο για να μπαίνει μέσα; Κανείς. Τα αεροδρόμια που υπήρχε περίπτωση να πουληθούν ήταν τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων αφού το Ελληνικό Δημόσιο έριχνε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια για να τα αναβαθμίσει.
Δημοσιογράφος: Από αυτά τα αεροδρόμια τι έμεινε στα χέρια μας; Δηλαδή των Κυκλάδων το αεροδρόμιο…
Χ. Σπίρτζης: Τα υπόλοιπα 23, έμειναν, έφυγαν από το ΤΑΙΠΕΔ που ήταν για ιδιωτικοποίηση, έχουν περάσει στο υπερταμείο και θα γίνει ένα σχέδιο σε συνεργασία με το υπερταμείο και το υπουργείο για την αξιοποίηση τους. Δηλαδή θα γίνει μια μελέτη από το υπουργείο ή από το υπερταμείο και θα μπούνε συγκεκριμένες αρχές ώστε τα αεροδρόμια αυτά να μπορούν να εισφέρουν στην ανάπτυξη της χώρας στο καλύτερο τουριστικό προϊόν, στην στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών γιατί ήταν αεροδρόμια τα οποία ήταν διαλυμένα, εγκαταλελειμμένα για πάρα πολλά χρόνια, χωρίς επεκτάσεις που έπρεπε να γίνουν, σε αντίθεση με αυτά που πουλήθηκαν.
Δημοσιογράφος: Μεταφορές – Υποδομές ο κ. Σπίρτζης είναι μαζί μας. Μηχανικός είναι, έτσι και αλλιώς τον ξέρει τον χώρο δηλαδή. Είπατε και την λέξη ΤΑΙΠΕΔ και ξέρετε με έπιασε ένα σύγκρυο γενικώς με το ΤΑΙΠΕΔ. Καλό δεν μου ακούγεται
Χ. Σπίρτζης: Δεν έχετε καλή σχέση
Δημοσιογράφος: Όχι καλό δεν μου ακούγεται να την πω και την αμαρτία μου
Χ. Σπίρτζης: Σε υγιή πλευρά σας βλέπω
Δημοσιογράφος: Ναι αυτό είναι είδηση. Χαίρομαι για αυτό. Αυτό που με ανησυχεί πάρα πολύ είναι, τι θα μείνει σε αυτό που ορίζεται δημόσιος χαρακτήρας των πραγμάτων. Είπαμε για τα αεροδρόμια, για τα λιμάνια, για τα δίκτυα , για τους δρόμους και θα μπω σιγά σιγά γιατί στο ημίωρο που θα έχουμε μετά, θα βάλω τρία τέσσερα πράγματα. Δηλαδή το πρώτο κομμάτι. Ταλαιπωρείται η Θεσσαλονίκη σήμερα και χθες
Χ. Σπίρτζης: Από το 57
Δημοσιογράφος: Από το 57 μέχρι σήμερα. Ωραία. Δεν υπάρχουν λεωφορεία στην πόλη
Χ. Σπίρτζης: Υπάρχουν λεωφορεία στην πόλη.
Δημοσιογράφος: Ποια;
Χ. Σπίρτζης: Δεν κινούνται τα λεωφορεία της πόλης.
Δημοσιογράφος: Γιατί δεν κινούνται τα λεωφορεία της πόλης;
Χ. Σπίρτζης: Δεν κινούνται τα λεωφορεία της πόλης γιατί στην τελευταία αντισταθμιστική καταβολή που δόθηκε στον ΟΑΣΘ -για να έχετε και εσείς κι οι ακροατές μας πλήρη εικόνα αλλά αυτά θα τα πούμε αναλυτικά στη Θεσσαλονίκη την ώρα που πρέπει-, δόθηκαν σε άλλες δράσεις από αυτές που έπρεπε να δοθούν. Θέλετε να ακούσετε που δόθηκαν;
Δημοσιογράφος: Ναι δεν το έχω πιάσει αλήθεια. Εσείς δώσατε τα λεφτά για να πάνε στον ΟΑΣΘ.
Χ. Σπίρτζης: Εμείς έχουμε υποχρέωση ως υπουργείο Μεταφορών από τη σύμβαση που βρήκαμε από τις φωτεινές ηγεσίες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, μια σύμβαση που ξεκινάει από το ‘57 και καταλήγει στις μέρες μας, να δίνουμε κάθε μήνα ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό ως επιδότηση για το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Αυτή η επιδότηση δεν αργεί ποτέ, ποτέ όμως. Η τελευταία που δόθηκε…
Δημοσιογράφος: Αυτή είναι ιδιωτική εταιρεία;
Χ. Σπίρτζης: Αμιγώς ιδιωτική εταιρεία. Η κάθε δόση καθαρά χρήματα προς τον ΟΑΣΘ είναι 4 εκατομμύρια περίπου τον μήνα
Δημοσιογράφος: Δεν είναι λίγα; Για τι δεν τον κάνετε κρατικό να τελειώνουμε;
Χ. Σπίρτζης: Προφανώς δεν είναι λίγα. Μην βιάζεστε κ. Αρβανίτη
Δημοσιογράφος: Βιάζομαι κ. Σπίρτζη. Δυο χρόνια στην κυβέρνηση είστε
Χ. Σπίρτζης: Οχι δεν είμαστε δύο χρόνια είμαστε 6 μήνες και 1,5 χρόνο. Τα λέτε αυτό, «δύο χρόνια», και μετά παίρνει αέρα το μυαλό της αντιπολίτευσης και λέει δυο χρόνια είστε στην κυβέρνηση, τι κάνετε κτλ. Από τα 4 εκατ. που εισέπραξε καθαρά ο ΟΑΣΘ, το 1,5 το παρακράτησαν οι τράπεζες που σημαίνει ότι αυτός ο οργανισμός έχει αρκετά μεγάλο δανεισμό, δεν καταλαβαίνω το γιατί. Τον έχει. Ενάμισι εκατ. δόθηκαν σε ρύθμιση στο ΙΚΑ που σημαίνει ότι έχει και μεγάλες οφειλές στο ΙΚΑ.
Δημοσιογράφος: Συγγνώμη να πάω σε διαφήμιση του χορηγού και να πάμε στις ρυθμίσεις μια – μια
Χ. Σπίρτζης: Ναι αλλά δεν ακούσατε το σημαντικότερο. ότι 500 χιλιάδες δόθηκαν ως μερίσματα στους μετόχους του ΟΑΣΘ και όχι στους μισθούς και τα δεδουλευμένα των εργαζομένων.
Δημοσιογράφος: Θα μάθουμε ποιοι είναι οι μέτοχοι και ποιοί οι εργαζόμενοι.
————————————————————————————————-
Δημοσιογράφος: Μιλάμε για τον ΟΑΣΘ και μιλάμε για αυτό το κομμάτι της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Στη Θεσσαλονίκη έχουμε λιγότερο κράτος, βέβαια έχουμε ένα άλλο κράτος, που θα το πεις και παρακράτος σε πολλές περιπτώσεις. Για το κομμάτι λοιπόν αυτό θέλω να μάθω.
Χ. Σπίρτζης: Πολλές δεκαετίες
Δημοσιογράφος: Πολλές δεκαετίες ο έλληνας πολίτης ο φορολογούμενος που κόπτονται όλοι δίνει χρήματα σε μια ιδιωτική εταιρεία για να παρέχει υπηρεσίες
Χ. Σπίρτζης: Δεν δίνει χρήματα. Δίνει σκανδαλωδώς χρήματα διότι για να δούμε τα νούμερα, δεν μπορεί να δίνουμε 78 εκατ. το χρόνο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας που περιλαμβάνουν το μετρό, το τρενάκι, το τραμ , τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, όλες τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και να δίνουμε 75 εκατ. τακτική επιχορήγηση στον ΟΑΣΘ και κάθε χρόνο να έχουμε σχεδόν άλλα τόσα χρήματα διεκδικήσεις για το δήθεν κοινωνικό έργο που επιτελεί στη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη.
Δημοσιογράφος: Ωραία εγώ θέλω να κάνω μια ερώτηση. Αυτή η εταιρεία δεν πάει για τις υπηρεσίες πρώτον, Ιδιωτική εταιρεία δεν είναι;
Χ. Σπίρτζης: Ούτε ποιοτικά ούτε ποσοτικά
Δημοσιογράφος: Δεύτερον γιατί δεν δημιουργώ μια άλλη εταιρεία δημοσίου συμφέροντος ή ….
Χ. Σπίρτζης: Έχετε διαβάσει το σχέδιο νόμου
Δημοσιογράφος: Γιατί δεν προχωρώ σε διαγωνισμό για ανάθεση σε μια άλλη εταιρεία να παρέχει τις υπηρεσίες
Χ. Σπίρτζης: Αυτό προβλέπεται από την οδηγία. Υπάρχει το δικαίωμα της κάθε χώρας ιδιαιτέρα στις μεγάλες πόλεις να δημιουργήσει δημόσιους φορείς. Αυτός είναι ο σχεδιασμό μας. Θα κάνουμε δυο δημόσιους φορείς. Ένας ο οποίος θα έχει τον σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών όλης της περιφερειακής ενότητας της Θεσσαλονίκης, του παλιού Νομού Θεσσαλονίκης. Επομένως εκεί θα ενταχθεί και ο σχεδιασμός για τα αστικά ΚΤΕΛ διότι υπάρχουν περιοχές της Θεσσαλονίκης που είναι δυσπρόσιτες δηλαδή δεν έχουν αστική συγκοινωνία. Δεν έχουν καν ένα δρομολόγιο την ημέρα.
Δημοσιογράφος: Από την Δευτέρα που θα ακουγόμαστε και στη Θεσσαλονίκη θα το ξαναφέρουμε το θέμα. Εμένα με ενδιαφέρει πιο πολύ αυτό το κομμάτι που το λέμε, το είχαμε χτυπήσει και στο news247.gr στο ρεπορτάζ από Θεσσαλονίκη χαρακτηρίστηκε από τον συντάκτη, ο ΟΑΣΘ αμαρτωλός.
Χ. Σπίρτζης: Τουλάχιστον αμαρτωλός.
Δημοσιογράφος: Αν υπάρχει θέμα ευθυνών σε αυτό το κομμάτι. Δηλαδή χαθήκαν τα λεφτά πατριώτη; Κάποιος θα δώσει τον λογαριασμό πίσω;
Χ. Σπίρτζης: Ο ΟΑΣΘ κάντε μια έρευνα να δείτε. Δεν είναι ανώνυμη εταιρεία, δεν είναι ΕΠΕ, δεν είναι ΟΕ, δεν είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου δεν είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, δεν είναι τίποτα. Μην είναι οι κάμποι μην είναι τα βουνά ο ΟΑΣΘ. Δηλαδή Είναι ένα μόρφωμα που δημιουργήθηκε με νόμο του 57 χωρίς να έχει συγκεκριμένη εταιρική μορφή. Δεν έχει τις υποχρεώσεις που έχουν οι υπόλοιπες εταιρείες στην χώρα μας και στην Ευρώπη. Δεν έχει τις υποχρεώσεις που έχουν οι δημόσιοι φορείς. Δεν λογοδοτεί πουθενά. Δεν δίνει διαγωνισμούς για τις προμήθειες. Δεν κάνει διαγωνισμούς για τα καύσιμα , για τα ανταλλακτικά, για το software που έχει. Δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα και σε τίποτα
Δημοσιογράφος: Μα δεν μπορεί να μην δίνει κάποιος λογαριασμό σε κανένα όταν διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα
Χ. Σπίρτζης: Δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα και όχι μόνο δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν έχει και τη σκληρή στήριξη της ΝΔ και συγκεκριμένων κύκλων της Θεσσαλονίκης.
Δημοσιογράφος: Πέστε μου ένα κύκλο
Χ. Σπίρτζης: Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας
Δημοσιογράφος: Ο κ. Τζιτζικώστας;
Χ. Σπίρτζης: Όχι αυτός είναι ο περιφερειάρχης.
Δημοσιογράφος: Αυτός τι λέει;
Χ. Σπίρτζης: Προσπαθεί ο άνθρωπος να κρατήσει μια ισορροπία. Ο κ. Κυρίζογλου είναι. Είναι και δήμαρχος Αμπελοκήπων –Μενεμένης. Ούτε μέτοχος να ήταν δεν θα έκανε έτσι. Υπάρχουν συγκεκριμένα ΜΜΕ στην Θεσσαλονίκη που πιθανά να έχουν και συμβάσεις.
Δημοσιογράφος: Τι συμβάσεις να έχουν;
Χ. Σπίρτζης: Με τον ΟΑΣΘ. Υπάρχει το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
Δημοσιογράφος: Είναι με τους εργαζόμενους. Λογικό είναι.
Χ. Σπίρτζης: Όχι δεν είναι με τους εργαζόμενους είναι μα τον ΟΑΣΘ. ‘Έχει σύμβαση με τον ΟΑΣΘ το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και όλα αυτά τώρα που θα δοθεί λύση, επιτέλους, θα βγούνε στην φόρα για να γνωρίζουν οι έλληνες πολίτες που πήγαιναν τα λεφτά του από το 1957 μέχρι σήμερα
Δημοσιογράφος: Παρατηρούσα στο υπουργείο ότι υπήρχε ένα ζήτημα στην Αθήνα που αφορούσε στα εισιτήρια στο Μετρό.
Χ. Σπίρτζης: Όχι ένα ζήτημα
Δημοσιογράφος: Ένα ζήτημα.
Χ. Σπίρτζης: Οχι δεν είναι ένα ζήτημα τα εισιτήρια του Μετρό είναι πολλά ζητήματα.
Δημοσιογράφος: Όπως
Χ. Σπίρτζης: Ένα ζήτημα είναι το κύκλωμα μέσα στο Μετρό το όποιο έκλεβε εισιτήρια, χρήματα και κάρτες. Ένα δεύτερο ζήτημα είναι ότι δεν υπήρχαν μηχανισμοί για τον έλεγχο και τη σωστή ροή και του χρήματος και του ελέγχου των εισιτηρίων και των καρτών και των εσόδων του οργανισμού. Ένα τρίτο ζήτημα είναι ότι ανακαλύφθηκε ένα εργοστάσιο που τύπωνε πλαστά και κανονικά πλαστά εισιτήρια.
Δημοσιογράφος: Αυτό δεν το ξέρω
Χ. Σπίρτζης: Το καλοκαίρι έγινε αυτό
Δημοσιογράφος: Δεν το είπαν τα μίντια.
Χ. Σπίρτζης: Είναι λίγο επιλεκτικά τα μίντια σε μερικά πράγματα
Δημοσιογράφος: Αυτό τι ήταν το εργοστάσιο;
Χ. Σπίρτζης: Κανονικό εργοστάσιο ιδιωτικής πρωτοβουλίας
Δημοσιογράφος: Τι έκανε αυτό το εργοστάσιο;
Χ. Σπίρτζης: Το εργοστάσιο αυτό σε κοινοπραξία με ένα άλλο εργοστάσιο από τη Λετονία κέρδισε τον διαγωνισμό για να τυπώνει τα εισιτήρια του ΟΑΣΑ, άρα και του Μετρό, και το ίδιο εργοστάσιο τύπωνε πλαστά εισιτήρια.
Δημοσιογράφος: Και τα διακινούσε;
Χ. Σπίρτζης: Τα διακινούσε
Δημοσιογράφος: Πως το έκανε:
Χ. Σπίρτζης: Αυτά θα τα βρει η έρευνα. Και η ερώτηση είναι αν συσχετίζονται αυτά τα δύο κυκλώματα που βρέθηκαν. Ήδη η εισαγγελέας και η γενική επιθεωρήτρια έχουν βγάλει πορίσματα. Έχουν παραπεμφθεί συγκεκριμένοι υπεύθυνοι.
Δημοσιογράφος: Μα υπήρχε ένα άλλο πόρισμα του πορίσματος που έλεγε ότι το άνοιγμα δεν είναι τόσο μεγάλο όπως λέγατε εσείς υπουργέ. Ήταν πιο μικρό.
Χ. Σπίρτζης: Υπήρχε το πρώτο πόρισμα από τους επιθεωρητές. Έβγαζε το έλλειμμα για το 15, τις κλεψιές δηλαδή, 1.200.000 ευρώ. Υπήρξε ένα δεύτερο πόρισμα που διέταξε η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ με την εσωτερική ελέγκτρια που είχε, που το έβγαλε 16.000 ευρώ αντί για 1.200.000 και το υιοθέτησε, και υπήρχε ένα τρίτο πόρισμα, δηλαδή το δεύτερο πόρισμα των επιθεωρητών που έκαναν έλεγχο και βεβαίως επιβεβαίωσαν το αρχικό τους πόρισμα και έκαναν τις αντίστοιχες αναφορές στην Εισαγγελία που έκανε και τις παραπομπές που έκανε.
Δημοσιογράφος: Ο κ. Σπίρτζης είναι μαζί μας για όσους άνοιξαν τώρα τους δέκτες σας. Υπήρχε
ένα πόρισμα που έδειξε 1, 2 εκ. και το άλλο το εσωτερικό πόρισμα που έβγαζε 16 χιλιάδες.
Χ. Σπίρτζης: Υπάρχει και ένα θέμα κ. Αρβανίτη που δεν έχει αναδειχτεί.
Δημοσιογράφος: Να το αναδείξουμε.
Χ. Σπίρτζης: Ένας από τους ανθρώπους που παραπέμπεται και μάλιστα από ότι είδα παραπέμπεται για απιστία κατ’ εξακολούθηση -και τα έχουμε καταγγείλει κι εμείς στη Βουλή αυτά-, είναι ο σημερινός γενικός διευθυντής της ΝΔ, ο οποίος είχε στα χέρια και δύο εκθέσεις, μία του 12 και μια του 14, που εντόπιζαν όλα αυτά τα κενά που υπήρχαν στο σύστημα συλλογής των χρημάτων, ελέγχου των εισιτηρίων
Δημοσιογράφος: Και τι δεν έκανε;
Χ. Σπίρτζης: Τίποτα.
Δημοσιογράφος: Δεν το κατάλαβα. Η έρευνα έγινε αυτοβούλως; Δηλαδή ο τότε διοικητής δεν την προκάλεσε;
Χ. Σπίρτζης: Την προκάλεσε. Πήρε το πόρισμα και δεν έκανε τίποτα. Μία το 12, που τη βρήκε, και μία το 14 που έδωσε και εντολή ο ίδιος. Την είχε στα χέρια του και δεν έκανε τίποτα. Εδώ λοιπόν μπαίνουν πολλά θέματα όπως καταλαβαίνετε, και για την αξιοπιστία της ΝΔ
Δημοσιογράφος: Γιατί το λέτε αυτό. Το προσωποποιείτε τώρα.
Χ. Σπίρτζης: Όχι δεν το προσωποποιώ καθόλου. Κάποιοι είναι υπεύθυνοι που άφησαν και στήθηκαν τέτοιου είδους κυκλώματα που λυμαίνονταν τον κόπο του ελληνικού λαού γιατί αν αυτά τα χρήματα δεν είναι 1.200.000, 1.200.000 είναι τα χρήματα που βρήκαν οι επιθεωρητές. Ο έλεγχος έχει επεκταθεί από το ‘11 μέχρι το ΄14 με δική μας πρωτοβουλία. Θα δείτε τα αποτελέσματα, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Βρήκαμε το εργοστάσιο που τύπωνε τα πλαστά εισιτήρια και μόλις μπει με το καλό σε λίγο καιρό το ηλεκτρονικό εισιτήριο, θα έχετε και εσείς κι εμείς πλήρη εικόνα των απωλειών που υπήρχαν από τα εισιτήρια. Γιατί είναι πολύ εύκολο να κατηγορούμε τον πολίτη. Αυτό έκανε η ΝΔ, κι όταν βρήκαμε τα σχέδια όταν αναλάβαμε , που είχαν στο μυαλό τους, θέλανε όποιον επί της ουσία δεν πληρώνει εισιτήριο να τον πυροβολούμε, να τον εκτελούμε κι εγώ δεν ξέρω τι να κάνουμε …ενώ πολύ λίγοι ήταν αυτοί που δεν πληρώνουν εισιτήριο και δεν είχαν ανάγκη. Εμείς θεσμοθετήσαμε να μετακινούνται δωρεάν οι άνεργοι συμπολίτες μας και όλες οι υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες. Αν είχαμε αυτά τα χρήματα σήμερα θα μπορούσαμε να κάνουμε πολύ διευρυμένη κοινωνική πολιτική. Να έχουμε καλύτερο στόλο λεωφορείων, που δεν είχαν προβλέψει την αγορά ούτε ενός νέου λεωφορείου. Να είχαμε άλλη ποιότητα και άλλη συχνότητα στο μεταφορικό έργο των πολιτών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και βέβαια να είχαμε καλύτερες κοινωνικές παροχές. Πως λοιπόν προσωποποιούμε; Δεν προσωποποιούμε τίποτα. Μιλάμε για την κατάντια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που την έφερε εδώ που την έφερε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, διατηρώντας κομματικούς στρατούς.
Δημοσιογράφος: Το πρόβλημα ή το ερώτημα είναι κ. Υπουργέ. Αυτά εντάξει οποιοσδήποτε πολίτης νομίζω ότι το καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να ανεχτεί ουσιαστικά αυτό που λέμε την κλεψιά δημοσίου χρήματος. Αυτό είναι. Δεν ξέρω αν ο κύριος που λέτε…
Χ. Σπίρτζης: Αυτό υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια, κι εμείς καλούμαστε μέσα σε ενάμιση χρόνο μ’
ένα μαγικό τρόπο και ραβδί να τα λύσουμε. Δεν είναι εύκολο.
Δημοσιογράφος: Δεν είπε κανείς ότι είναι εύκολο. Απαιτείται όμως να λυθούν.
Χ. Σπίρτζης: Ξέρετε πόσες επίκαιρες ερωτήσεις έχει κάνει ο κ. Χατζηδάκης και οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για τις αστικές συγκοινωνίες; Είναι να γελάει κανείς. Είναι να γελάει. Έχουν και θράσος και κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις, ο ίδιος ο κ. Χατζηδάκης, που έχει περάσει από αυτό το υπουργείο.
Δημοσιογράφος: Συγγνώμη κοινοβουλευτικό καθήκον έχουν να κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις.
Χ. Σπίρτζης: Κοινοβουλευτικό καθήκον βεβαίως. Καθήκον σαν υπουργοί να δείτε τι είχανε και με τους ανθρώπους που τοποθετήσανε, που τους τιμούν κιόλας σε κομματικές διακριτές θέσεις σήμερα, με αυτά που βρήκαμε. Εκεί να δείτε τι καθήκον είχαν.
Δημοσιογράφος: Να σας ρωτήσω. Τι ήταν αυτό που άλλαξε και παραδώσατε έργα. Τα παραλάβαμε εμείς ουσιαστικά. Έκανα την διαδρομή
Χ. Σπίρτζης: Τα είχανε ετοιμάσει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Έτοιμα ήταν. Φιάσκο ήτανε τα εγκαίνια. Έτσι είπανε.
Δημοσιογράφος: Εγώ χρησιμοποίησα το Αθήνα – Πάτρα.
Χ. Σπίρτζης: Εκεί δεν πιστεύει κανείς. Αν ρωτήσετε ένα Πατρινό ακόμη κι αν προέρχεται από τον χώρο της ΝΔ, αν πίστευαν ότι θα ολοκληρωθεί αυτό το έργο θα σας απαντούσε όχι.
Είχε γίνει ο εφιάλτης της Δυτικής Ελλάδας, κι αυτός ο δρόμος και όλοι οι υπόλοιποι δυστυχώς. Και λέω το δυστυχώς όχι μόνο για τα συγκεκριμένα έργα, γιατί μη ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων σήμαινε ότι δεσμευόντουσαν πόροι για την χώρα, δεν τρέχανε στο χρονικό διάστημα που έπρεπε άλλα έργα υποδομών.
Δημοσιογράφος:: Είχα πάει στην Ολυμπία προσφάτως. Η μεγάλη αγωνία και λέω και στους ακροατές να πάνε στην Ολυμπία. Είναι από τα πιο ωραία μέρη και δεν είχα πάει. Είναι από τα πιο ωραία μέρη που έχω δει και καλοκαίρι και χειμώνα. Τώρα πήγα άνοιξη δηλαδή και ήθελα να πω ότι η μεγάλη αγωνία… Ξέρετε πως πήγα στην Ολυμπία; Καταλαβαίνουμε το χάρτη. Για τους ακροατές το λέω. Κατέβηκα όλη την Αθηνών – Τριπόλεως κοντά στην Καλαμάτα και την πήρα ανάποδα.
Χ. Σπίρτζης: Είστε ανάποδος άνθρωπος όμως.
Δημοσιογράφος: Αυτό, εντάξει το ‘χω το κουσουράκι. Όμως μου λέγανε οι ντόπιοι μην χρησιμοποιείς την Αθηνών – Πύργου για να σε δούμε. Όταν γύρισα πήγα από την Πύργου- Πατρών. Είναι ένας επικίνδυνος δρόμος και μετά από δύο μέρες έγινε κι ένα τροχαίο θανατηφόρο κιόλας.
Χ. Σπίρτζης: Έχουμε κάθε βδομάδα. Αυτό τον έργο κ. Αρβανίτη έπρεπε να παραδοθεί μαζί με την Κορίνθου-Πατρών τώρα, από την αναθεώρηση που έγινε το έβγαλαν έξω από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, είπαν ψέματα στους πολίτες τις Δυτικής Ελλάδας ότι θα το έκαναν ως δημόσιο έργο και ότι δήθεν ήταν έτοιμο. Δεν υπήρχαν ούτε ολοκληρωμένες μελέτες, σε πολλά τμήματα δεν υπήρχαν καν μελέτες, δεν υπήρχε έγκριση από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έβγαλαν ένα διαγωνισμό στον αέρα που ήταν κατά τη γνώμη μου στημένος. Στημένος έτσι όπως σας το λέω.
Δημοσιογράφος: Εσάς σας κατηγορούν για στημένο διαγωνισμό
Χ. Σπίρτζης: Θα γελάσουμε σε λίγο καιρό.
Δημοσιογράφος: Και μιλάω για την Πατρών- Πύργου
Χ. Σπίρτζης: Για την Πατρών- Πύργου που την «κατατμήσαμε» σε οκτώ τμήματα για να τα πάρει ο Καλογρίτσας.
Δημοσιογράφος: Γιατί οκτώ και όχι ένα;
Χ. Σπίρτζης: Θα σας πω γιατί οκτώ.
Δημοσιογράφος: Τη λογική θέλω να καταλάβω.
Χ. Σπίρτζης: Θα σας πω. Η Ευρωπαϊκή οδηγία λέει ότι ένα έργο… Δημοσιογράφος: Καταρχήν ο χαβαλές αυτός ήθελα να το πω δεν σας αφορά για τον Καλογρίτσα να τελειώσει διότι ο κ Καλογρίτσας σαν κατασκευαστική εταιρία Τοξότης είχε πάρει τα έργα από την Κυβέρνηση Σαμαρά και πίσω καμία τριανταπενταριά χρόνια εταιρία δεν είναι καμία χθεσινή
Χ. Σπίρτζης: Ναι, ναι
Δημοσιογράφος: Για να τελειώσει και το κόλπο εκτός και αν είναι ξέρω γω κάποιοι θέλουν κάποια άλλη εταιρία ξέρω γω την έχουμε πολλές. Πόσες έχουμε τελικά κατασκευαστικές τέτοιου επιπέδου.
Χ. Σπίρτζης: ‘Έχουμε πολλές κατασκευαστικές. Έχουμε εφτά κατασκευαστικές, έξι κατασκευαστικές εβδόμης τάξης και έχουμε κάποιες δεκάδες, έκτης.
Δημοσιογράφος: Ωραία εγώ θέλω να κάνω δύο τρείς ερωτήσεις για να καταλάβω ειλικρινά. Αυτό κόπηκε σε εφτά;
Χ. Σπίρτζης: Σε οχτώ.
Δημοσιογράφος: Σε οχτώ
Χ. Σπίρτζης: Σε οχτώ αυτοτελή τμήματα.
Δημοσιογράφος: Αυτοτελή. Γιατί κόπηκε σε οχτώ σαν λογική.
Χ. Σπίρτζης: Κόπηκε σε οχτώ αυτοτελή τμήματα γιατί δεν μπορεί οι έξι εταιρίες που είναι οι μεγάλες εταιρίες και ήτανε ομαδοποιημένες σε δύο γκρουπ επί της ουσίας να πάρουν με πολύ μικρό ανταγωνισμό πάλι τα έργα οδοποιίας.
Δημοσιογράφος: Το κατάλαβα. Δύο.
Χ. Σπίρτζης: Δηλαδή αν το βγάζαμε ενιαίο θα μπορούσαν να κατέβουν στο διαγωνισμό μόνο αυτές οι εταιρίες. Και αυτό είχε στηθεί.
Δημοσιογράφος: Ωραία
Χ. Σπίρτζης: Και όχι μια στιγμή όχι ωραία, δεν είναι ωραία γιατί αυτές
Δημοσιογράφος: Όχι ωραία είναι που το καταλαβαίνω.
Χ. Σπίρτζης: Αυτές οι εταιρίες που συμμετείχαν στην Ολυμπία Οδό
Δημοσιογράφος: Πόσες πήραν μέρος θυμάστε; Συνολικά.
Χ. Σπίρτζης: Δεκατέσσερις.
Δημοσιογράφος: Δεκατέσσερις.
Χ. Σπίρτζης: Λοιπόν αυτές οι εταιρίες που συμμετείχαν στην Ολυμπία Οδό, έδωσαν 0% έκπτωση για την Ολυμπία Οδό. Μηδέν δεν ξέρω αν το καταλαβαίνεται το μηδέν που σας λέω.
Δημοσιογράφος: Ήθελα να σας ρωτήσω για τις εκπτώσεις λίγο.
Χ. Σπίρτζης: Ναι 0% στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και στις υπόλοιπες παραχωρήσεις. Θα κατέβαιναν σε ένα έργο που τις μελέτες τις έκαναν οι ίδιοι που δεν ήταν ολοκληρωμένες που είχαν ελλιπή ή στρεβλά στοιχεία και γι αυτό και η μια από τις συμμετέχουσες εταιρίες στο διαγωνισμό τον ενιαίο της προηγούμενης κυβέρνησης ,είχε προσφύγει ακριβώς γι αυτούς τους λόγους.
Δημοσιογράφος: Να ρωτήσω με τι εκπτώσεις κερδήθηκαν πάνω κάτω τώρα τα τμήματα αυτά τα οκτώ τμήματα
Χ. Σπίρτζης: ‘Όχι πάνω κάτω ακριβώς.
Δημοσιογράφος: Α! θυμάστε ωραία.
Χ. Σπίρτζης: Πάρα πολύ καλά.
Δημοσιογράφος: Πείτε μου, ναι.
Χ. Σπίρτζης: Το ένα με 51%.
Δημοσιογράφος: Ήρθε και ο καφές από τη Βραζιλία.
Χ. Σπίρτζης: Α! Πολύ ωραία.
Δημοσιογράφος: Από τις 9:15 τον έχουμε παραγγείλει ήρθε. Να πούμε το κατάστημα να πάνε κι άλλοι.
Χ. Σπίρτζης: Αν θυμάμαι καλά εσείς είχατε μια παράδοση στέλνατε και αντιπροσώπους στη Νικαράγουα να μαζέψουν τους σπόρους.
Δημοσιογράφος: Και στο Σαλβαδόρ
Χ. Σπίρτζης: Και στο Σαλβαδόρ ναι καλά θυμάμαι. Ε, μετά ερχόντουσαν εδώ τον καβουρδίζαμε εμείς και κάναμε τον καφέ.
Δημοσιογράφος: Από κει ξεκίνησαν και οι σχέσεις ξέρετε με το Μαδούρο.
Χ. Σπίρτζης: Όλα, όλα, έτσι , έτσι συνεργαστήκαμε και μαζί, ναι.
Δημοσιογράφος: Για πείτε μου τώρα όμως πόσο πάνε οι εκπτώσεις.
Χ. Σπίρτζης: Το πρώτο έργο ήταν με 51% έκπτωση. Το δεύτερο με 53%, το τρίτο με 57%, το τέταρτο με 55%…
Δημοσιογράφος: Ωραία, ρωτώ.
Χ. Σπίρτζης: Όχι, μια στιγμή. Εδώ έχουμε έναν προϋπολογισμό έργου πάνω από 500 εκατομμύρια. Επομένως το ελληνικό δημόσιο, γιατί ακόμα δεν έχουν ανατεθεί αυτά τα έργα, είναι προσωρινοί μειοδότες, έχουμε ακόμα διαδικασία. Θα πάει στο ελεγκτικό συνέδριο, θα το ελέγξει η υπηρεσία.
Δημοσιογράφος: Εντάξει θα πάει. Εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι.
Χ. Σπίρτζης: Αλλά σε κάθε περίπτωση, το όφελος είναι πάνω από 250 εκατομμύρια κ. Αρβανίτη με τον τρόπο που επιλέξαμε εμείς.
Δημοσιογράφος: Θέλω να μάθω κάτι. Γιατί είστε της δουλειάς, είστε μηχανικός, ήσασταν πρώην πρόεδρος στο τεχνικό επιμελητήριο της Ελλάδος.
Χ. Σπίρτζης: Θα σας δώσω και μια είδηση σε λίγο.
Δημοσιογράφος: Δώστε την είδηση.
Χ. Σπίρτζης: Για την« Καλογριτσιάδα» που ζήσαμε.
Δημοσιογράφος: Όχι διευκρινιστικό θέλω. Και δεν τη χάνουμε την είδηση. Ένα έργο π.χ. έχει κοστολογηθεί από τις υπηρεσίες μια εταιρίας κατασκευαστικής που υπάρχουν εμπειρίες, γιατί είναι έμπειρες εταιρίες αυτές έχουνε υπόβαθρο, επί το πλείστον, χίλια ευρώ. Όταν κάνει έκπτωση 50% σημαίνει ή το αρχικό είναι λάθος.
Χ. Σπίρτζης: Προφανώς είναι λάθος. Είναι στρεβλοί προϋπολογισμοί που έχουμε.
Δημοσιογράφος: Αυτό θέλω να καταλάβω. Πως πάει λοιπόν σε έκπτωση 50% έως και 57%;
Χ. Σπίρτζης: Θα σας πω. Κ. Αρβανίτη έχουμε ένα τιμολόγιο για τα δημόσια έργα που βασίζεται σε πολύ παλιές προδιαγραφές. Έχει υλικά μέσα τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν χρησιμοποιούνται. Βγαίνουν λοιπόν προϋπολογισμοί με ένα σύστημα που είναι στρεβλό. Μάλιστα έχουμε κάποια τιμολόγια του κ. Σουφλιά που δεν είναι καν τεκμηριωμένα, είναι στη λογική του μπάρμπα Μήτσου: «πόσο το κάνεις;» Έχουμε άλλα που είναι με προδιαγραφές του 1821. Έχουμε κάποια άλλα λοιπόν τιμολόγια που τα έργα και οι προδιαγραφές είναι πολύ ψηλά και κάποια άλλα που είναι πολύ χαμηλά. Άρα, δεν μπορεί να βγάλει κανείς άκρη, αν σε ένα έργο που έχει ένα σύνολο εργασιών και υλικών οι προϋπολογισμοί είναι πάρα πολύ υψηλοί ή προσεγγίζουν στην πραγματικότητα. Αυτό λοιπόν δίνει το περιθώριο για τόσο μεγάλες εκπτώσεις και μέσα στην κρίση και αυτό πάμε να το εξορθολογήσουμε τώρα με νέες προδιαγραφές και με το νέο σύστημα τιμών και προδιαγραφών
Δημοσιογράφος: Ωραία επειδή η ώρα πήγε και 55΄ τώρα δώστε μου την είδηση.
Χ. Σπίρτζης: Η είδηση είναι κ. Αρβανίτη είναι η εξής: Τότε που ζούσαμε την «Καλογριτσιάδα» όπως θυμάστε οι βουλευτές της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ έκαναν συγκεκριμένες καταγγελίες. Δεν τόλμησαν όμως αυτές τις καταγγελίες να τις πάνε στον εισαγγελέα και τις πήγαμε εμείς.
Δημοσιογράφος: Το ξέρω αυτό.
Χ. Σπίρτζης: Και στους επιθεωρητές και στον εισαγγελέα. Οι επιθεωρητές στείλαν τα πορίσματα και εγώ τα ‘στειλα στη βουλή χθες. Οπότε να έχετε πληροφόρηση σε λίγες μέρες αν…
Δημοσιογράφος: Μπορείτε να μας πείτε κάτι για τα πορίσματα ή πρέπει να περιμένω την κοινοβουλευτική διαδικασία; Ειλικρινά μιλάω.
Χ. Σπίρτζης: Ειλικρινά μιλάω κι εγώ. Είναι αυτά που λέγαμε από τότε, έχουμε ένα έργο που συμμετέχουν τρεις εταιρίες και έχει δοθεί επί Ν.Δ., που μας λέγανε ότι κάναμε δώρο στον κ. Καλογρίτσα τη συμπληρωματική σύμβαση για να κάνει κανάλι, που προφανώς δεν υπάρχει ούτε διάθεση πίστωσης ακόμη, όχι δεν είχε δοθεί. Ήταν εισήγηση της υπηρεσίας, οι επιθεωρητές το είδανε, το πόρισμά τους έχει και το ιστορικό του έργου, πως δόθηκε το έργο επί Ν.Δ. με 4% έκπτωση, πως ήταν λάθος οι ποσότητες, λάθος η μελέτη, λάθος οι προβλέψεις. Ποιες ήταν οι αρχαιολογικές εργασίες που επιβλήθηκαν στο έργο και ότι αν θέλουμε να συνεχιστεί το έργο με το μόνο τρόπο που μπορούμε να το συνεχίσουμε είναι με συμπληρωματική. Και το δεύτερο είναι οι διαγωνισμοί για αυτό που συζητούσαμε πριν για το Πάτρα- Πύργος, που κατηγορηθήκαμε για κατάτμηση, ότι το κάναμε έτσι για αν το πάρει ο Καλογρίτσας και όλα τα υπόλοιπα.
Δημοσιογράφος: Εντάξει πόσα πήρε ο Καλογρίτσας από τα οχτώ;
Χ. Σπίρτζης: Κανένα ακόμη. Ακόμη κανένα. Θα ολοκληρωθούν οι οχτώ διαγωνισμοί, θα δει η υπηρεσία αν πληρούνται οι προδιαγραφές, αν αιτιολογεί την έκπτωση που έχει κάνει και αν και το ελεγκτικό συνέδριο που είναι, δεν είναι στο Υπουργείο το ελεγκτικό συνέδριο, δεν έχουμε και την πολιτική ευθύνη, ανώτατο δικαστήριο είναι, συναινέσει, τότε προχωράει. Άρα όλη αυτή η λάσπη που έριξε η Ν.Δ., την έριξε όπως τη ρίχνει και σήμερα κ. Αρβανίτη για ένα και μόνο λόγο: Όποιος επιχειρηματίας δεν κάθεται στον κ. Μητσοτάκη ή στο παλαιοκομματικό σύστημα Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, κατηγορείται ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί προσπαθεί να εξορθολογήσει την αγορά και να έχουμε κοινούς όρους και κοινούς κανόνες για όλους.
Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ μισό λεπτό έχω.
Χ. Σπίρτζης: Τώρα το ζούμε με τον κ. Σαββίδη το ίδιο.
Δημοσιογράφος: Δηλαδή εσείς είστε με τον κ. Σαββίδη;
Χ. Σπίρτζης: Εγώ είμαι και Παναθηναϊκός ξέρετε.
Δημοσιογράφος: Οπότε ΣΚΑΙ.
Χ. Σπίρτζης: Όχι βέβαια. Ζούμε ένα δράμα οι παναθηναϊκοί.
Δημοσιογράφος: Αυτό το νοιώθω, το καταλαβαίνω.
Χ. Σπίρτζης: Με πρόεδρο το Αλαφούζο, το καταλαβαίνετε αυτό. Ε, τι να κάνουμε τώρα. Θα το αντέξουμε.
Δημοσιογράφος: Να σας ρωτήσω ένα τελευταίο. Θα τα ξαναπούμε σε καμιά δεκαριά μέρες. Θέλω μια κουβέντα.
Χ. Σπίρτζης: Όσες θέλετε.
Δημοσιογράφος: Αξιοποίηση του λιμανιού στο Λαύριο. Με ενδιαφέρει. Και ουσιαστικά να κατέβει και η γραμμή στη Λαυρεωτική.
Χ. Σπίρτζης: Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε και είναι στο σχεδιασμό μας, είναι η επέκταση του προαστιακού από τη γραμμή που υπάρχει μέχρι το Λαύριο και μέχρι τη Ραφήνα. Δεν μπορεί τα δύο λιμάνια της Αττικής να μένουν αναξιοποίητα να μην μεταφερθεί ένα κομμάτι
Δημοσιογράφος: Κρίμα είναι αυτό βρε παιδί μου όμως και ντροπή.
Χ. Σπίρτζης: Όχι δεν είναι κρίμα. Ήταν συγκεκριμένη επιλογή, συγκεκριμένων συμφερόντων που δεν ήθελαν να αποκεντρωθούν διάφορες υπηρεσίες από το λιμάνι του Πειραιά για συγκεκριμένες σκοπιμότητες και συγκεκριμένα συμφέροντα. Δεν είναι κρίμα. Σκοπιμότητα είναι.
Δημοσιογράφος: Κ. Υπουργέ σας ευχαριστώ. Καλή σας ημέρα.
Χ. Σπίρτζης: Καλημέρα κ. Αρβανίτη.
Δημοσιογράφος: Να είστε καλά.