Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και τη δημοσιογράφο κ. Ευαγγελία Μπαλτατζή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε γρήγορα γρήγορα να καλωσορίσουμε και να καλημερίσουμε τον Υπουργό υποδομών μεταφορών κ Χρήστο Σπίρτζη. Κύριε Σπίρτζη Καλημέρα καλή εβδομάδα καλό μήνα. Σας καλoπιάνουμε με ευχές γιατί έχετε πάρα πολλά θέματα ανοιχτά υπουργεία. Να ξεκινήσω αυτό που ξαναδιαβάζω τώρα με αφορμή την επιστολή… Έστειλε η Φραπορτ στο υπουργείο σας, στην ΥΠΑ και στο ΤΑΙΠΕΔ επιστολή στην οποία απειλεί με αγωγές για τις καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Ισχύει αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν δύο έργα σε εξέλιξη στο αεροδρόμιο Μακεδονία και ένα μέρος του τμήματος του έργου, η Φραπορτ προτείνει να μην γίνει. Αυτά τα έργα γίνονται από το ελληνικό δημόσιο. Έχουν ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν και ολοκληρώνονται, ένα μέρος αυτών, φέτος και οριστικά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τελειώνουν το 18.
Είναι λογικό να υπάρχουν κάποιες ενστάσεις στην υλοποίηση του έργου, από τη στιγμή που για αρκετούς μήνες, για τεσσερισήμισι με πέντε μήνες αν θυμάμαι καλά, η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα μειωθεί σημαντικά. Τους χειμερινούς μήνες δηλαδή. Προσπαθούμε να βρούμε μία λύση πώς θα το αντιμετωπίσουμε αυτό και να προχωρήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σύμφωνα με την Φραπορτ τα έργα θα έπρεπε να παραδοθούν στα τέλη Φεβρουαρίου τώρα η παράδοση μετατίθεται στις αρχές Μαΐου. Αυτή είναι η καθυστέρηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν νομίζω ότι είναι αυτή η καθυστέρηση. Τα έργα έπρεπε να είχαν τελειώσει το ‘15. Τα έργα αυτά έχουν ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Στο αεροδρόμιο Μακεδονία τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκε πολύ μεγάλος όγκος από πολεμικό υλικό, από βόμβες από τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, στην υποδομή του αεροδρομίου.
Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι το πιο εύκολο σε ένα αεροδρόμιο που λειτουργεί να γίνονται τέτοιου είδους έργα και για αυτό υπήρξαν οι καθυστερήσεις. Τα δυόμισι τελευταία χρόνια τα έργα έχουν τρέξει πάρα πολύ. Το ένα ολοκληρώνεται. Στο δεύτερο έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την επέκταση του διαδρόμου προς θάλασσα με τις απαραίτητες τεχνικές γιατί εκεί δεν επιτρέπεται σε τέτοια έργα να έχουμε την παραμικρή καθίζηση από την στιγμή που θα γίνει αεροδιάδρομος και με μία υποδομή πολύ μεγάλη που πιστεύω ότι την έχει ανάγκη το αεροδρόμιο Μακεδονία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα τώρα αυτό που ξέρουμε, πως η Φραπορτ θα ζητήσει αποζημίωση 70 εκατομμυρίων ευρώ από την ελληνική κυβέρνηση για την κατάσταση την οποία παρέλαβε στο σύνολό τους τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που αγόρασε τον Απρίλιο, ισχύει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι έτσι ακριβώς. Έχει ζητήσει όχι θα ζητήσει. Το ελληνικό δημόσιο απάντησε πλήρως και εμπροθέσμως ότι δεν δικαιούνται τέτοια χρήματα, ούτε για τις αιτιολογήσεις που έχει, ούτε για κάτι άλλο.
Επομένως εμείς έχουμε απαντήσει ότι δεν δικαιούται αυτή την αποζημίωση. Τώρα από κει και πέρα σε συμβάσεις που είναι μεγάλου τιμήματος πάντα υπάρχουν αιτήματα αποζημιώσεων και η δουλειά που οφείλει να κάνει το Υπουργείο και όλες οι δημόσιες υπηρεσίες, η ΥΠΑ, είναι να εξετάζουν αυτά τα αιτήματα αν τα δικαιούται ο αντισυμβαλλόμενος ή δεν τα δικαιούται. Πιστεύω ότι έχουμε κάνει άριστα την δουλειά μας και από κει και πέρα υπάρχουν θεσμοθετημένες διαδικασίες, αν κάποιος δεν συμφωνεί, να προσφύγει σε αυτές στα δικαστήρια ή οπουδήποτε αλλού. Η απάντηση του ελληνικού δημοσίου είναι δεδομένη και δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να έρθουμε τώρα στο άλλο μεγάλο θέμα που έχει γίνει τόση συζήτηση που έχει υπάρξει και σκληρή πολιτική αντιπαράθεση. Μάλιστα επί της ουσίας η Νέα Δημοκρατία λέει πως εδώ υπάρχει μία συμφωνία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με τον πρόεδρο των οδηγών ταξί σε σχέση με την υπόθεση της Uber. Τι γίνεται εκεί κύριε Σπίρτζη; Δεν μιλάμε για την Taxibeat μιλάμε για την Uber.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μιλήσουμε για όλα. Να συμπληρώσω λίγο γιατί το θέμα δεν είναι ή Uber ή Τaxibeat. Το έχω πει αρκετές φορές: εμείς δεν νομοθετούμε ούτε για την Uber ούτε για την Taxibeat. Εμείς θέτουμε ένα πλαίσιο που εξυγιαίνει το χώρο και που δείχνει όλα εκείνα τα στοιχεία, ειναι στη διάθεσή και του πολίτη και του ελληνικού δημοσίου και των ελεγκτικών αρχών για να μπορεί να τηρείται ο νόμος. Αυτή την στιγμή έχουμε μία πολύ βαριά καταστρατήγηση του θεσμικού πλαισίου που υπάρχει και το οποίο δεν το διαμορφώσαμε εμείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από ποιον;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από εταιρείες διαμεσολάβησης είτε αυτές αναφέρονται στον χώρο των ταξί είτε αναφέρονται στο χώρο ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό. Επομένως είναι δικό μας καθήκον, αυτή την γκρίζα ζώνη που η Νέα Δημοκρατία μας λέει σήμερα ότι είμαστε ενάντια και στα ηλεκτρονικά συστήματα είναι να γελάει κανείς. Άφησε εσκεμμένα γκρίζο τοπίο ώστε κάποιοι εκλεκτοί της, από ό,τι φαίνεται να δραστηριοποιούνται και να κερδοσκοπούν εις βάρος του ελληνικού λαού. Αυτό το πλαίσιο πρέπει επιτέλους να θεσμοθετηθεί. Αυτό κάνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με την θεσμοθέτηση αυτού του πλαισίου τι θα συμβεί κύριε Σπίρτζη. Διευκρινίστε μας λίγο γιατί υπάρχει σύγχυση. Τελικά τι θα γίνει; για να καταλάβει και ο κόσμος κόβεται η πρόσβαση των πολιτών στις ψηφιακές πλατφόρμες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι για όνομα του Θεού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δεν ισχύει αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε, αλλά επειδή ο κάθε άνθρωπος έχει και την δική του ιστορία, όταν ήμουν πρόεδρος του ΤΕΕ φτιάξαμε τις πλατφόρμες για τα αυθαίρετα έτσι ώστε εκατομμύρια συμπολιτών μας να μην τρέχουν στις πολεοδομίες για τους λόγους που γνωρίζετε όλοι. Στη συνέχεια κάναμε άλλου είδους πλατφόρμα ως ΤΕΕ και σήμερα κάνουμε πλατφόρμες ως κυβέρνηση για όλα. Στους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, στον τρόπο παρακολούθησης των έργων και σε πολλά άλλα. Είναι δυνατόν να σταματούσαμε τη λειτουργία ηλεκτρονικών πλατφορμών ή οποιασδήποτε δραστηριότητας έχει να κάνει με τη νέα τεχνολογία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Για αυτό σας είπα στην αρχή της συνομιλίας μας να το διευκρινίσουμε γιατί θα μας το επιβεβαιώσετε εσείς αν είναι έτσι γιατί εκτιμάται πως είναι άλλο πράγμα η δραστηριότητα της εταιρείας Uber η οποία δεν έχει έδρα στη χώρα. Όπως λένε δεν πληρώνει φορολόγηση, δεν έχει ΦΠΑ και είναι εντελώς διαφορετικό το θέμα με εταιρείες όπως η taxibeat την αναφέρω που λειτουργεί εδώ και είναι μία ψηφιακή πλατφόρμα μέσω της οποίας ο καθένας μπορεί να έχει την υπηρεσία του ταξί που θέλει. Είναι έτσι ή δεν είναι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι έτσι γιατί εσείς μου λέτε ότι η τάδε εταιρεία, δεν μπαίνω στην ονοματολογία των εταιρειών, δεν έχει έδρα στην Ελλάδα και κάνει αυτή τη δουλειά. Η άλλη εταιρεία έχει έδρα στην Ελλάδα και όλα πάνε καλά και τηρείται και η νομοθεσία και τα λοιπά. Εγώ ως υπουργός μεταφορών και Υποδομών σας λέω ότι αυτό το ελληνικό δημόσιο δεν το γνωρίζει. Δεν ξέρω εσείς πού το γνωρίζετε, αλλά σας λέω ότι το ελληνικό δημόσιο δεν το γνωρίζει.
Δεν γνωρίζει δηλαδή, με τον τρόπο που έχει θεσμοθετηθεί και λειτουργεί ο χώρος αυτός και οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης του, αν η μία ή η άλλη εταιρία χρησιμοποιεί αυτοκίνητα ενοικίασης με οδηγό ή χρησιμοποιεί ταξί ή η δραστηριότητά της στην διαμεσολάβηση είναι για τον ένα τομέα ή για τον άλλον τομέα , ή οτιδήποτε.
Άρα αυτό που κάνουμε επί της ουσίας είναι να βάλουμε σε αυτούς τους δύο χώρους που ο ένας παρεμβαίνει στον άλλον στην πράξη, να βάλουμε κανόνες και οι κανόνες θα είναι ίδιοι και ίσοι με όλους και απορώ γιατί, το γιατί το καταλαβαίνω και έχει πολιτικό αντίκτυπο, αλλά το γιατί αυτές οι εταιρείες χωρίς να έχουν ούτε μια γραμμή από το υπουργείο για το τι θα λέει αυτό το νομοσχέδιο, κάποιες από αυτές τις εταιρείες έχουν βγει , με ανακοινώσεις για το το νομοσχέδιο. Αν και από ότι είδα κάποιοι από αυτούς τα τελευταία 24ωρα επανόρθωσαν και είπαν το περιμένουμε και τα λοιπά και τα λοιπά.
Άρα συνοψίζοντας, αυτές οι εταιρείες δεν γίνεται να μην έχουν έδρα στην Ελλάδα, να μην έχουν νόμιμο εκπρόσωπο να μην πληρώνουν το φόρο προστιθέμενης αξίας όπως τον πληρώνουμε όλοι, να μην πληρώνουν την εφορία τους όπως την πληρώνουμε όλοι, να μην είναι ασφαλισμένοι οι εργαζόμενοι τους , αν έχουν εργαζόμενους, δεν γίνεται. Όπως δεν γίνεται επίσης , επειδή ακούω και διάφορα τρελά, ας πούμε οτι πάμε να επιβάλλουμε σε αυτές τις εταιρείες να κάνουνε υπαλλήλους τους ταξιτζήδες και να έχουν συμβάσεις πολύχρονες και τα λοιπά.
Ακούστε κυρία Μπαλτατζή αυτά και να θέλε κάποιος να τα κάνει, δεν μπορεί με το πλαίσιο, με το θεσμικό πλαίσιο που έχουμε και το εθνικό και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν γίνονται αυτά. Αυτό όμως που μπορεί να γίνει, επειδή κάποιοι είναι δικαίωμά τους να συνεργάζονται με όποια κριτήρια θέλουν, με όποια ταξί θέλουν, με όποιες εταιρίες νοικιάζουν αυτοκίνητα και έχουν οδηγούς. Δεν μπορεί όμως μερικά στοιχεία της αξιολόγησης που απευθύνεται στους πολίτες, να έχουνε φυλετικά χαρακτηριστικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι πάει να πει αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό πάει να πει ότι δεν μπορεί να αξιολογείται ένας οδηγός από το αν είναι άντρας ή γυναίκα, από το αν είναι όμορφος ή άσχημος, από το να δείχνουμε τη φωτογραφία του για να επιλέγουμε ανάλογα τη φωτογραφία τον οδηγό. Υπάρχουν χιλιάδες άλλα κριτήρια να αξιολογήσεις ένα ταξιτζή, έναν αυτοκινητιστή, αν είναι καλό το αυτοκίνητο, αν είναι καθαρό, αν είναι καλή η συμπεριφορά του, αλλά σίγουρα …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι κακό να υπάρχουν όλα τα υπόλοιπα. Δεν ξέρω αν υπάρχει αυτό που λέτε. Αλλά το εάν πάρω εγώ ένα ταξί να έχω τη δυνατότητα να πω εάν εξυπηρετήθηκα σωστά και αν υπήρχε …
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως αυτό είναι ένα κριτήριο. Αλλά όχι από τη φωτογραφία του οδηγού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανώς όχι από τη φωτογραφία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν νομίζετε; Ναι. Αυτό λέω και εγώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τη φωτογραφία θα έλεγα όχι. Αλλά αξιολογείται με βάση την εμπειρία. Αν δεν το έχεις χρησιμοποιήσει πώς να το αξιολογήσεις;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλα τα υπόλοιπα θεωρώ ότι μπορούν να σταθούν, μερικά πράγματα δεν μπορούν να σταθούν στην κοινή λογική. Πόσο μάλλον αν τα επιτρέπουμε και στη λειτουργία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα τι περιμένουμε εμείς τώρα από σας; Από σας εννοώ από την κυβέρνηση και από εσάς τον Υπουργό, τον αρμόδιο Υπουργό επί του θέματος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εσείς περιμένετε από εμάς όταν ολοκληρωθεί η συγγραφή και η τελική διαμόρφωση του σχεδίου νόμου. Περιμένετε το σχέδιο νόμου και μία συζήτηση που θα γίνει στη βουλή για να αναδειχτούν πάρα πολλά πράγματα. Θα αναδειχθεί δηλαδή πώς τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας σε προηγούμενο χρόνο και δημόσια στήριζαν την Uber, πώς στη συνέχεια στήριξαν άλλες εταιρείες και να μας απαντήσουν και το γιατί. Δηλαδή ξαφνικά έγινε η Νέα Δημοκρατία…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι, υπάρχει πολιτική συμφωνία κύριε Σπίρτζη, από πίσω; Αυτό λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω, δεν ξέρω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό λέτε, ότι πως πολιτικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας στήριζαν την Uber. Τι είναι αυτό; Είναι αυτό που τώρα η Νέα Δημοκρατία λέει για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι εσείς ήρθατε σε πολιτική συμφωνία με τον πρόεδρο των ταξιτζήδων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία. Ο κύριος Λυμπερόπουλος είναι ένας άνθρωπος από τα σπλάχνα της Νέας Δημοκρατίας, δεν έχει προσχωρήσει ούτε στο ΣΥΡΙΖΑ ούτε στους Ανεξάρτητους Έλληνες από ό,τι γνωρίζω τουλάχιστον.
Από εκεί και πέρα, καλό θα ήταν να μας πει η Νέα Δημοκρατία πού είδε ότι καταργούμε τις πλατφόρμες γιατί βγήκε επίσημα ο πρόεδρος της και είπε ότι καταργούμε συγκεκριμένης εταιρείας τη δραστηριότητα. Γιατί βγήκαν τα στελέχη της λίγο καιρό πριν και στήριζαν την Uber; Γιατί άφησαν γκρίζα ζώνη το πλαίσιο που ρυθμίζει τις εταιρείες διαμεσολάβησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί υπάρχει, δεν υπάρχει ένα προσχέδιο νομοσχεδίου κύριε Σπίρτζη; Σε αυτό δεν στηρίζονται όλες οι αντιδράσεις;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλες αυτές οι αντιδράσεις στηρίζονται σε ένα δημοσίευμα της εφημερίδας “Νέα” και γνωστών εφημερίδων και ΜΜΕ, που είναι το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μισό, μισό, μισό λεπτό. Η εφημερίδα δεν δημοσίευσε προσχέδιο, ξαναρωτώ, νομοσχεδίου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στο υπουργείο, το έχω πει 100 φορές, δεν υπάρχει οριστικό νομοσχέδιο, είναι υπό διαμόρφωση το νομοσχέδιο. Επομένως τίποτα δεν έχει βγει από το υπουργείο πέρα από τις βασικές αρχές που ανέφερα και πριν, με τις οποίες θα ρυθμίζονται οι εταιρείες διαμεσολάβησης.
Τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας βγήκαν και στήριξαν την Uber πολύ πριν. Πολύ πριν, πριν καν υπάρξει συζήτηση για σχέδιο νόμου. Λοιπόν καλό θα είναι να μας απαντήσει η Νέα Δημοκρατία γιατί ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να υπάρχει ένα πλαίσιο, ένα θεσμικό πλαίσιο, για τη λειτουργία των εταιρειών διαμεσολάβησης. Γιατί τα στελέχη της βγήκαν και στήριξαν σε ουδέτερο χρόνο την Uber; Και δεν βγήκαν κάποια τυχαία στελέχη της, η κυρία Μπακογιάννη βγήκε και ο κύριος Κυρανάκης. Λοιπόν γιατί η αξιωματική αντιπολίτευση για να μιλήσει για το σχέδιο νόμου βασίστηκε στην εφημερίδα “Νέα”; Δεν έχει πάρει καμία ενημέρωση από μας. Και εν τέλει αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα, δεν το διέψευσε ο κ Χατζηδάκης, ότι την προηγούμενη Τετάρτη συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο ή με τον εκπρόσωπο μίας από τις εταιρείες διαμεσολάβησης. Λοιπόν να μας πει, γιατί καλό είναι να μας λένε για τον πρόεδρο των αυτοκινητιστών, τον κύριο Λυμπερόπουλο, αλλά εμένα είναι χρέος μου να βλέπω τους προέδρους των ομοσπονδιών. Συναντήθηκα και με τον πρόεδρο Ομοσπονδίας των βενζινοπωλών γιατί έχει κάποια άρθρα το νομοσχέδιο που τους αφορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς με τον κύριο Δρανδάκη που είναι ο ιδρυτής και ο CEO στην ουσία διευθύνοντας της taxibeat έχετε συναντηθεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν έχω συναντηθεί. Υπήρξε μία τηλεφωνική επικοινωνία πριν δύο μέρες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί κι αυτό γράφτηκε. Σας ρωτώ, για αυτό, κύριε Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Δεν έχω συναντηθεί. Πριν δύο μέρες μου τηλεφώνησε, πιστεύω ότι κατάλαβε τη λογική που πάμε το νομοσχέδιο και ποιες είναι οι βασικές γραμμές. Εκτιμώ ότι πριν κατατεθεί το νομοσχέδιο οτι θα γίνει και με την αγορά μια συζήτηση για τις θέσεις τους αλλά κυρία Μπαλτατζή δεν υπάρχει κάποιος σύνδεσμος, κάποιο όργανο θεσμικό που να εκπροσωπεί αυτές τις εταιρείες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Σαφής είστε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν υπήρχε θα τους είχα δει. Αλλά δε νομίζω ότι όταν φτιάχνονται νομοσχέδια συναντάμε και μία μία εταιρεία ξεχωριστά. Μπορεί στο τέλος πριν κατατεθεί ή στις επιτροπές της Βουλής, εγώ λέω και πριν κατατεθεί στη Βουλή, κάποιες εταιρείες που μπορείς να ξέρεις ποιες είναι, οι εκπρόσωποί τους, να τους καλέσεις να σου πουν δημόσια, φανερά τις απόψεις τους. Από κει και πέρα όμως δεν είναι όλες οι εταιρείες, δηλαδή μπορείτε να με βοηθήσετε σε αυτό να μου πείτε ποιος είναι ο εκπρόσωπος της Uber να τον καλέσουμε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άμα δεν τον ξέρετε εσείς που είστε υπουργός θα τον ξέρουμε εμείς;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα και τον κύριο Δρανδάκη αν δεν έβγαινε, δεν θα τον ξέραμε με το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει. Ακριβώς αυτό λέμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παρακαλώ πολύ έχετε εικόνα, αυτό το σχέδιο νόμου λοιπόν πότε θα είναι έτοιμο; χρονοδιάγραμμα υπάρχει; Αυτό το υπό διαμόρφωση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα όταν φτιάχνεις ένα νομοσχέδιο. Υπάρχουν πάρα πολλές προτάσεις, απόψεις, επεξεργασία, πρέπει να είναι το νομοσχέδιο ιδιαίτερα επιμελές σε σχέση με την τήρηση της νομοθεσίας του δικαίου του ανταγωνισμού. Να είναι επιμελές σε σχέση με τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι πολλές οι παράμετροι αυτό λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη προς το παρόν θα μείνουμε σε αυτά. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη σημερινή συνομιλία. Είχαμε πολλά να σας ρωτήσουμε ο χρόνος δυστυχώς έχει περάσει. Να είστε καλά. Καλημέρα, καλή βδομάδα και καλό μήνα να χετε.