Με την υλοποίηση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων για αντίστοιχη ΠΑΘΕ και Εγνατία, τα ελληνικά λιμάνια θα ανταγωνίζονται αυτά της Δυτικής Ευρώπης, η Ελλάδα ανοίγει τους «δρόμους του μεταξιού» που θέλει η Κίνα.
Ενώ στο προσκήνιο της επικαιρότητας είναι συνήθως οι σιδηρόδρομοι, υπάρχουν άλλα πολύ σημαντικά έργα σε εξέλιξη, όπως οι σιδηρόδρομοι, σημείωσε ο κ.Σπίρτζης, στο πλαίσιο της εκτενούς συνέντευξης που παραχώρησε Στο Κόκκινο για την παράδοση των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων ως το Μάρτιο και τα νέα αναλογικά διόδια με χρήση ηλεκτρονικού πομποδέκτη.
Μέχρι το τέλος του 2017 θα ολοκληρωθεί «το τμήμα του σιδηροδρόμου μέχρι το Αίγιο, με ηλέκτροκίνηση, για να έχουμε μεγάλες ταχύτητες … όπως και στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που θα είναι έτοιμο εντός του 2019, με διπλές γραμμές και στα δύο τμήματα. Το δρομολόγιο Πάτρα-Αθήνα θα εκτελείται σε 1 ώρα και 55 λεπτά περίπου, ενώ Αθήνα – Θεσσαλονίκη 4-4,5 ώρες».
Εντός του έτους δημοπρατείται η ηλεκτροκίνηση ως το Αίγιο, στο κομμάτι που υπολείπεται, αλλά και το έργο μέχρι το Ρίο, με τη διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς της Αχαΐας να είναι σε εξέλιξη, «ώστε το τρένο να φτάσει μέσα στην Πάτρα», προσέθεσε ο κ.Σπίρτζης.
Ο σιδηρόδρομος ωστόσο δεν είναι μόνο επιβατικές μεταφορές, «είναι μία από τις μεγάλες υποδομές που έχει ανάγκη η χώρα για να αποκτήσει μία άλλη υπεραξία, να παίξει άλλο ρόλο στο διεθνές μεταφορικό έργο, τις συνδυασμένες μεταφορές. Έχουμε προνομιακή θέση ως χώρα … ο σχεδιασμός είναι η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και η σιδηροδρομική Εγνατία με τα εμπορευματικά κέντρα (logistics) σε όλα τα λιμάνια (Πάτρα, Αθήνα -ήδη δημοπρατήθηκε το Θριάσιο-, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) τους κάθετους άξονες (Αλεξανδρούπολη-Βουλγαρία, Καβάλα-Βουλγαρία, Θεσσαλονίκη-Βουλγαρία, Θεσσαλονίκη-Σκόπια, Θεσσαλονίκη-Αλβανία).
«Οι σιδηροδρομικές υποδομές βάζουν την χώρα ξανά στο παιχνίδι στις εμπορευματικές μεταφορές, τόσο για τους “δρόμους του μεταξιού” που θέλει η Κίνα, όσο και για τα πλεονεκτήματα που έχει το κανάλι του Σουέζ. Μπορούμε πλέον να ανταγωνιστούμε τα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης, αν έχουμε σύγχρονο σιδηρόδρομο», τόνισε ο κ.Σπίρτζης, συνδέοντας τα λιμάνια μας με την ενδοχώρα των Βαλκανίων, τη Ρωσία και την κεντρική Ευρώπη.
«Η προσπάθεια είναι το 2019 να έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ και οι δύο κάθετοι άξονες προς Βουλγαρία και Σκόπια, όπως ανέφερε ο υπουργός.