Ούτε ευρώ πριμ επιτάχυνσης δεν περιλαμβάνει η συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου τον Μάρτιο του 2017.
Με την παράδοση του, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας Θεσσαλονίκη που άρχισε να κατασκευάζεται το 1970.
Τέλος Μαρτίου ολοκληρώνεται ένα έργο δεκαετιών για τη χώρα.
Από τη μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων στα Τέμπη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι παραδίδεται τον Μάρτιο του 2017 σε κυκλοφορία και πλήρη ανάπτυξη ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός Κλειδί. Με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, ολοκληρώνεται πλήρως ο οδικός άξονας Αθήνας Θεσσαλονίκης που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος σήμερα επισκέφθηκε το έργο, διαπίστωσε ότι το ποσοστό προόδου των κατασκευαστικών εργασιών, είναι εξαιρετικό υψηλό: «Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουν εμείς και τα παιδιά μας. Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπήρξε κατηγορηματικός στις αιτιάσεις μερίδας του Τύπου, που έκαναν λόγο για «πριμ επιτάχυνσης» προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο τον ερχόμενο Μάρτιο:
«Μην ακούτε όλους τους δημοσιογράφους δεν έχουν έγκυρα ρεπορτάζ. Ζητήθηκαν από την παραχώρηση 12 εκατομμύρια περίπου για πριμ επιτάχυνσης και με τη συμφωνία που έχουμε κάνει, δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ. Το έργο αυτό είχε προχωρήσει παρά πολύ. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης παρά τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των εργοληπτών. Η συμφωνία που έγινε δεν περιλαμβάνει ούτε ένα ευρώ πριμ επιτάχυνσης. Υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων. Και εκεί έγινε διαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατομμύρια Δόθηκαν λιγότερα χρήματα από αυτά που είχαν εκδικαστεί στα διαιτητικά δικαστήρια».
Υπογραμμίζεται, ότι η παραίτηση των παραχωρησιούχων από σωρεία διαιτητικών αποφάσεων και διεκδικήσεων αποζημίωσης τους, που τους απέδιδαν οικονομικές αποζημιώσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία των έργων παραχώρησης στη χώρα μας.
Να σημειώσουμε τέλος, ότι με την ολοκλήρωση κα παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση από τη χώρα μας τα οποία αφορούν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία.
Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξ αιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα είχαν σαν συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018 με ότι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των πολιτών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού – Σκοτίνας.
»Τέλος, όσον αφορά τα διόδια στα Τέμπη ο κ. Σπίρτζης, εξήγησε, ότι «στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνουν οι σταθμοί των διοδίων που είχαν προβλεφθεί στις αρχικές συμβάσεις. Ο στόχος μας είναι στις αρχές του 2018 να μην έχουμε πουθενά μετωπικά διόδια και να υπάρχει το αναλογικό σύστημα διοδίων».